Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MCD RACING

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11
211
Onko radalla mahdillista perjantaina ajaa?
-Teemu-

Ei ole. Edes Kokemäkeläiset eivät ole radalla harjoitelleet kunnostuksen jälkeen, joten kaikki lähdetään lauantaina samalta viivalta.

Nämä kisathan ovat historian ensimmäiset Kokemäellä.

212
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 21.05.10 - klo: 13.43 »
HEH 

Siipi jäi hyllylle lähtö tohinoissa ja ei tuo nyt nii paha ilman siipeäkään oo  :smiley:

Koita Sammy vähentää takapäästä aurausta. Crossiradalla toimii hienosti, mutta asvaltilla näyttää olevan aika aliohjaava noilla vakioaurauspaloilla.

213
Tästä kuvasta muuten näkee hyvin mistä paine on päässyt läpi kuluneen renkaan johdosta, mutta muuten mäntä näyttää ihan hyväkuntoiselta.
http://img29.imageshack.us/i/picture004aa.jpg/

214
Noniin, nyt on tuo männänrengas käynyt yksistään pytyn sisällä ja  välys näytti n. 1.85mm eli aika väljä pata..ihmekkään jos ei toimi jos ongelmia alkaa ilmeneen jo 0.8mm välyksellä. Tuo kone nyt onkin varmasti täysin alkuperäinen ilman huoltoja joten uutta tilaukseen vaan. Nyt toivoisin vastausta tuohon missä aiemmin kyselin et kumpi kone ois parempi ja siinä viestissä on linkit niihin mitä kattelin. Tai jos joku tietää samaan hintaluokkaan vieläkin paremman vaihtoehdon niin linkkiä vaan mistä saa tilattua. Mut jos ei, niin kumpi niistä kannattais tilata?? Ettei tulis taas ihan läpimätää ostettua niinku tää mun lelu.
Ei muuta, kun uusi muutaman euron rengas kehiin ja testiä. Ajettaessa huonoilla tai huonosti öljytyillä suodattimilla kuluu uusikin rengas muutamassa minuutissa tohon kuntoon. Siis ajettaessa pölyisissä olosuhteissa.

215
Hei pysytäämpä nyt aiheessa eikä sivuta näin pahasti otsikosta "ei käynnisty, missä vika". Väittelyt muualle kiitos ja vain asiasta tähän ketjuun. Mode kun en ole, mutta toivoisin saavani apua ongelmaan, enkä sitä perus väittelyä kenellä on parempi ja isompi. Eli ei pahalla ketään kohtaan mutta päk ty bisnes :)

Laita männänrengas yksistään pyttyyn ja mittaa renkaan katkosvälys rakotulkilla. Uutena 0,2mm ja jos
yli 0,8mm, niin kone alkaa oireilemaan.

216
Bensa-autot / Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 29.04.10 - klo: 08.50 »
Lainaus
Mielestäni siis n. 100 ekua menee hukkaan jarrussa

Toisaalta kaasu ja jarruservo on jopa ohjausta tärkeämpi, koska sitä hoitaa vain yksi servo.
Laadukkaat 1/8 kokoiset servot ovat jopa kalliimpia, kuin nämä 1/4 kokoiset.

217
Bensa-autot / Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 28.04.10 - klo: 06.40 »
Evo 3 malliseen suunniteltu alumiininen moottoripukki sopii evo neloseen,kun
vaihdat kytkinkellon sisimmän laakerin tyyppiin 6803 tai 61803.

Hieno projekti Sammy!

218
Bensa-autot / Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 26.04.10 - klo: 11.47 »
Mordes


 " läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..? "

Tosspas olisi kuvaa punaiset nuolet osoittaa reijät joon suodatin ja kaasutin kiinnitetään. Ja noi kolme muutareikää on niille saamerin tuumasille muttereille joilla toi palje systeemi kiinnitetään välikappaleeseen jaka on aijemmin kiinnitetty pytyyn kiinnitettyyn laippaan. Mahtavasti selitetty  :grin:

Hyvä, että on mennyt asiakaspalaute perille, sillä näkyy sulla olevan jo laipan viiste valmiina, kun minä jouduin tehdä sen itse.
http://kuvablogi.com/nayta/2474372/



219
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
« : 20.04.10 - klo: 22.01 »
Tuli itsellenikin mieleen tuo RR Evo4:sen suodatin. Mitäs noi suodattimet kustantaa jos ottas pari kokeiluun?

Mikähän tuon suodattimen halkaisija on? Sopiiko tuon päälle mikään hyväksi todettu lisäsuodatin esim. Davesin TGN, Pipercross tms...

Tuosta voi päätellä vähän kokoa. Vieressä Unifilter.
http://kuvablogi.com/nayta/2508278/
Reilut 40€ maksaa setti missä on kaikki mahdollinen ja myös öljy. Suodattimessa on kaksi suodatinta
päällekkäin ja molemmat erikseen vaihdettavia, joten ei tarvitse muuta.

220
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
« : 20.04.10 - klo: 13.31 »
Tollasta löytyy muta melko pirun köpönen on

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6654/.f


Omaan V4 rojektiini tulee toi GBE:n putsarin kaulus ja HPI:n suodatin
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7120/.f

Tohon kyl hpi:n filsut passaa kun nyrkki naapurin silmään pojat on tehny tarkkaa jälkeä. mutta tässä zoomaillu tota elffon kaaraa niin tulee melko pitkä paketti kun laittaa ton onile brotherssin reedin mut aikanäyttää  :smiley:
MCD RRV4 compin mukana tulee tuo suodatin mikä on nähtävillä tuolla elfton kuvablokissa ja läpän, pidemmän imusuppilon kanssa ei mene liian pitkälle vaan jää juuri oikeaan kohtaan, koska filtteri pysyy yllättävän puhtaana pitkänkin ajon jälkeen. Ajoin nimittäin MCD cupin samalla suodattimella välillä tietty tarkastaen miltä näyttää.

221
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
« : 20.04.10 - klo: 08.49 »
Olikos jossain myytävänä sitä hiukan ylöspäin kääntyvää ilmansuodatinjalkaa?

Noi Bluebirdin servot on ainakin n. 5-10mm korkeammat kuin esim: Hitec joten

meinaa olla vähän ahdasta varsinkin ilmansuodaatimen päälle tulevan lisäfiltterin kanssa.

Näin mielestäni täällä foorumilla Bajassa tuollaisen mutta en nyt löydä sitä mistään  :tongue:



Itselläni on uudessa autossa tällainen putsari. Kulmallisen kurkun ansiosta saa helposti asennettua oikeaan asentoon ja filtterillä on myös erittäin hyvät suodatusominaisuudet. Tämä tuli
todettua ekoissa kisoissa. Tähän asti paras suodatin mitä olen käyttänyt.
http://kuvablogi.com/nayta/2508276/
http://kuvablogi.com/nayta/2521845/

222
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.04.10 - klo: 20.16 »
Tässä on hyvä osa bensansaantiongelmien poistamiseksi ja samalla saa bensasuodatuksen hoidettua.

http://kuvablogi.com/nayta/2521840/

223
Bensa-autot / Vs: MCD OFFROAD PROJEKTI
« : 05.03.10 - klo: 18.07 »
Mikä noissa alu pukeissa mahtaa olla jos kerran mikään ei sovi

Kyse on ihan vaan laiskuudesta, sekä Suomalaisten, että Brittiläisten suhteen. On ollut helppo
porata reikä keskelle lootua. Toisaalta MCD:n alkuperäinen istuu suoraan, mutta maksaa 150€ enemmän. Näiden Suomalaisten osalta seuraavan sarjan reiät osuvat kyllä kohdallensa.

224
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 15.02.10 - klo: 12.49 »
Onkos kukaan asennellu tuota keskidiffiä näihin Evo3:siin?

Löytyykö tuota mistään mallista vakiona? Rally ja Ultimate malleja en ole päässyt tarkastamaan.

Mietin vain että mites noiden jarrujen kanssa käy kun tuon asentaa, vieläkö ottaa myös eturenkaisiin?



tuotenumero: 035-ASSY-A1
Käytäntö on osoittanut, että parhaiten menee, kun keskellä ei ole diffiä! Ultimate tietty erikseen, kun on nämä jousikiristeiset lukot joka paikassa.

225
Bensa-autot / Vs: MCD OFFROAD PROJEKTI
« : 15.02.10 - klo: 10.04 »
Tuohon Samban Ultimate Four Power putkeen, niin kyllä joissain tapauksissa riippuen
MCD automallista ja putkiyksilöstä, niin juuri mainitsemasi kaltaiset toimet ovat tarpeen.

MCD foorumilla on topic asiasta. http://mcdfinland.foorumi.eu/viewtopic.php?f=6&t=556

Sorry, kun en muistanut mainita tästä asiasta sinulle etukäteen.

Nyt putki kuitenkin istuu kauniisti.

226
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 11.02.10 - klo: 17.47 »
Mielestäni RR ei tarvitse sisäkoria, kun RR kori itsessään suojaa hyvin. Vanhaa RR koria voi
käyttää Baja tonnin alla.

227
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.02.10 - klo: 11.05 »
En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin mua ei säväytä noi isolohkot. Videoita
katsellut noilta samaisilta festivaaleilta ja tuntuu, että HPI Bajat kulkevan silmämääräisesti
nopempaa noilla oneillbrothersin alle 28cc koneilla :huh: Mikäköhän mahtaa olla paino
ero esim. zenon 27:n ja ton big blockin välillä.

Itselleni tuli juuri eilen toi kone http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/fullmod_g272rc.htm
Vielä, kun saan MCD:n uuden evo nelosen kotiin, niin pääsee testaamaan. Täytyy ottaa
videota, kuinka RRV4 liikkuu em. koneella.

Paljonko kyseiselle moottorille luvataan tehoja?

Eipä tullut kysyttyä, mutta voin kysäistä, koska olen viemässä ton koneen kaverin penkkiin, niin
nähdään miten lähelle nämä kaksi lukemaa osuvat.

228
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.02.10 - klo: 08.53 »
En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin mua ei säväytä noi isolohkot. Videoita
katsellut noilta samaisilta festivaaleilta ja tuntuu, että HPI Bajat kulkevan silmämääräisesti
nopempaa noilla oneillbrothersin alle 28cc koneilla :huh: Mikäköhän mahtaa olla paino
ero esim. zenon 27:n ja ton big blockin välillä.

Itselleni tuli juuri eilen toi kone http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/fullmod_g272rc.htm
Vielä, kun saan MCD:n uuden evo nelosen kotiin, niin pääsee testaamaan. Täytyy ottaa
videota, kuinka RRV4 liikkuu em. koneella.

229
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.01.10 - klo: 17.31 »
Tätä on varmaan kysytty aiemminkin mutta sanokaas nyt hyvä keino siihen ettei kaasuttimen akselin jäätyisi? Itsellä MCD Bajassa akseli jäätyy noin 15 minuutissa. Testattu monta kertaa. Varmasti yksi syy on tuon Bajan avonainen kori. Lunta tulee tupaan oikein kunnolla.

Koittakaas joku suihkuttaa glykolia kaasarinakselin ympäristöön, eikös sitä käytetä lentokoneen siivissäkin.

230
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 15.01.10 - klo: 13.37 »
Taisi keskustelu lähteä vikalinjoille, siitä mitä jspl:llä tarkoitti.
Mielestäni jspl:n oli tarkoitus infota uudesta RRV4 mallista, minkä hinta on jotain ihan muuta
kuin Ultimaten. RRV4 julkaistaan virallisesti Saksan messuilla helmikuun alussa, jonka jälkeen
auto myös tulee myyntiin. Hinta on ilmeisesti jotain 1060€-1100€ 26cc koneella. Tämä hinta vielä arvio, joka tarkentuu myöhemmin. Alla pari kuvaa RRV4 mallista.




231
Tää oli hauska  :grin:

KYSYMYS: Miten käynnistän moottorin?
VASTAUS: GXR 28 -moottorissa on vetokäynnistin, joka helpottaa käynnistystä merkittävästi.

Nyt lopetan kirjoittelun tähän aiheeseen  :mrgreen:

232
Niin on juuri, en ole saanut selville sitä, että onko tämä nitro vai bensa ? Yhdessä videossa laitto tankkiin kyllä jotain punasta, kuin bensaa jossa ois ollu 2tahti oilia.

Nitrohan tuo. Tuolta löytyy paljon vastauksia --> http://www.deagostini-f2007.com/faq2.php

234
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.09.09 - klo: 08.03 »

Tuolla LS5 kisoissa kun olen ollut katsomassa meinikiä niin monissa autoissa on radiot, servot jne "vuorattu" jollain kumimaisella massalla. Mikäli ymmärsin oiken se myös on helposti iroitettavissa, esim peukalolla hiertämällä. Mistäköhän tuoteesta on kyse?
Tavarahan olisi oivaa noissa crossi ym isommanluokan autoissa jotka monasti kylpevät ravassa ja kurassa.  Pysyisi pölykin pois paremmin servojen sisältä.

Voisikohan olla kyseessä olla kyseessä tämä "sähkömiehen purkka", "sähkömiehen kitti". Oikealta nimeltään hydrokitti.

Youtubesta löytyy monta mielenkiintoista videota servojen suojaukseen. Tässä yksi http://www.youtube.com/watch?v=YWncPVO1o7s&feature=related

235
Polttisautot / Vs: Ypäjän Crossi ja Asfalttirata
« : 03.09.09 - klo: 07.37 »
Herätellääs ketjua. Onkohan rata vielä käytössä? Jos on niin missä ja keneen yhteyttä ratamaksusta (ketjun aloittajaan ilmeisesti?). Olisi kiinnostusta päästä ulkoiluttamaan slashia vähän muuallekkin kuin pihanurkkiin. Turkuun on vähän liian suolanen matka loimaalta.

Valitettavasti RC toiminta Ypäjällä päättyi lähialueen ihmisten vastustukseen. Ilmeisesti Ypäjällä verojen maksajia jo liian kanssa, kun ei uusia mahdu mukaan  :evil:

Uusi rata meillä on käytössä Jokioisten murronkulmassa (tosin vain crossirata).

Lue tuolta lisää--> http://mcdfinland.foorumi.eu/index.php

236
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 31.07.09 - klo: 16.08 »
Jees, katselinkin että ei tuo kallis olisi. Saakohan tuon hankittua muualta kuin ison veden takaa? Jos ei, niin pitää kyllä pyrkiä aikaistamaan davesin tilausta.  :roll:

Niin kuin Mikako jossain jo taisi mainita, niin löytyy hyllystä ks. osa.

237
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.05.09 - klo: 21.23 »
Olisko kellään ehdotusta tuon orginellin kytkimen tilalle jotain muuta kun on niin p.......n nopea kulumaan?

Näistä on hyviä kokemuksia ainakin MCD autoissa--> http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2423/.f
Kaveri on ajanut yli sata litraa (lue antanut hullua rääkkiä portatuilla isolohko moottoreilla) ja vieläkin toimii moitteetta. Kytkin on säädettävä ja erittäin kevyt.

Kytkimiä ja varaosakenkiä löytyy Forssasta ja vielä alle Daven hintojen  :grin:

238
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 04.05.09 - klo: 19.48 »
Onko tietoo mistä tuon Rhinon sais halvimmalla kun omasta bajasta tuo ohjaus servo sano sopimuksen irti ja ei muuta kuin nakuta toiseen suuntaan?

Jos oikein muistan asuinpaikkakuntasi, niin sieltä löytyy kyllä kyseinen servo ihan EU hinnoilla ja jää vielä varastoonkin seuraavaa ajokertaa varten, niin ei tule turhia ajotaukoja.

239
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 01.04.09 - klo: 14.57 »
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

Nykyään competition mallissa on kaikki pöydät + tankin tuet ja kardaanien pukit alumiinia. Lisäksi competition mallissa vaihteiston rattaat terästä. MCD sportissa nämä neljä vaihteiston ratasta (mitkä näkyvillä kuvissa) on muovia. Diffien rattaat tietty karkastua terästä. Näistä neljästä rattaasta riittää, kun pienemmän parin päivittää teräksiseksi ovh.63€ pari.

240
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.02.09 - klo: 11.26 »
Mulla kokemusta noista smartech radioista yhden toisen smartechin kanssa. Kokemus päättyi auton karkaamiseen
betoni seinää päiten, eli radiot kannattaa upottaa lähimpään järveen.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11