Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - chimairarocks

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 23.10.07 - klo: 21.06 »
Kysytäänpä vaikka ensin kytkimistä:
Eli onko olemassa jokin/joitakin toinen/toisia "kykinkonstruktio/-oita", eli kokonaan toisella tavalla toimiva/-via kytkintä/kytkimiä tuon vakiokytkimen tilalle. Alkaa jo vähän nakertamaan tuo kun autoa ei saa välillä edes ylämäestä ylös kun luistaa niin hirviästi! Käyttökohde on 1/10 krossari(Kyosho TR-15 ST). Luin tossa jostain Centax-kytkimestä. Onko semmosta olemassa ja onko mahdollista saada .15-moottorille (GXR-15).

Ja sitten moottorikysymyksiin:
On tuo moottori jo toiseen kertaan käymässä väljäksi(välissä vaihdettiin mäntä+sylinterinputki ja melkein kaikki muutkin osat :angry:). Se ei ihan vielä ole väljä, mutta täytyy käyttää aika rikkaalla tai muuten ruppee pätkimään se käynti ja sammuileen, kun moottori lämpenee normaaliin käyntilämpötilaansa. Ennen sitä se käy laihemmallakin säädöillä.
Niin että olisiko tämmöinen mahdollista: Jos vaihtaisi tulpan kylmempään, jolloin ei lämpenisi niin paljon --> parempi käynti????

En ole varma asiasta, joen siksi sitä kysynkin. En tiiä onko siinä mittää järkee, mutta ihanaa se ois! :grin:

2
Polttisautot / Mikä polttismonsteri kannattaa???!!!!
« : 31.08.07 - klo: 17.50 »
Oon miettinyt polttismonsterin ostoa. Auton olis hyvä olla tehokas, ERITTÄIN kestävä ja 1/8 kokoluokkaa. Esimerkkejä on HPI:n tehokkaammat Savaget(X 4,6 yms), Cen-racingin GST 7.7 ja sillee. Tarvitaan mielipiteitä yleisesti ja varsinkin niiltä, joilla on kokemusta usemmasta polttisautosta. Nyt on ittellä truggy ja se on vähän vieläkin liian maastokelvoton.

3
Polttisautot / Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« : 27.08.07 - klo: 20.25 »
Omistan Kyoshon Inferno TR15-polttistruggyn ja se toimi jopa abauttia 4-5 kk ennenkuin siihen tuli joku vika ja tässäpä muutama juttu siitä onkelmasta:

1. Moottori ei pysy käynnissä muuten kuin huippu- ja keskikierroksilla ja sielläkin ne menee ylös alas vaikka kaasu olis samassa paikassa koko ajan.
2. Neulat(siis pää- ja tyhjäkäyntineulat) ovat niin rikkaalla, että ei paljoo tarvii heilauttaa että ne tippuu(ovat kuitenkin tiiviisti kiinni), eikä se vieläkään pysy käynnissä muuten kuin ryypyttämällä
3. Mistään ei vuoda polttoainetta paitsi pillin päästä(siis siitä päästä mistä sitä ja pakokaasuja pitäskin tulla) tulee ihan mielettömiä määriä sitä( no ehkä :tongue:).
4. Mootorin sisällä ei varsinaisesti näy mitään jälkiä, joita siellä ei pitäs näkyä PAITSI se pusla tai sylinterin rengas tai mikä nyt onkaan nimeltään siinä männän ja lohkon välissä ei mene paikalleen lohkoon yhtä liukkaasti kuin ennen vaikka olen pistänyt polttoainetta päälle liukastamaan(en ole varma)

Siihen on vaihdettu tulppa ainakin 5 kertaa ja käytän O.S.:n 8 ja A3-tulppia, joiden pitäisi olla kuumia tulppia, tankki kahteen kertaan, lohko ihan turhaan kun liikkeen myyjä ei tiennyt että siellä on yks lovi jo valmiina(luultiin että kampiakseli söi sitä) ja nyt viimosena kytkin.
Vähän aikasemmin tänä kesänä se toimi mutta tosi rikkaalla ja tyhjäkäynti oli tosi korkeilla kierroksilla joka nyt vei sen kytkimenkin.

Huomenna vien koko roskan liikkeen myyjälle korjattavaksi ja ken ties se sitten vaikka alkaisikin toimimaan! :grin: :shocked: :roll: Arvostaisin todella teidän hyviä neuvojanne.

Sivuja: [1]