Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - chimairarocks

Sivuja: [1] 2 3 4
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 07.06.09 - klo: 20.19 »
Kokeile, ite olen havainnut Ossin #8 :in parhaaksi savassa.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.01.09 - klo: 20.35 »
Aika makean värinen kori :wink:

3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.01.09 - klo: 21.54 »
No sen kyllä haluan nähdä!

4
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.11.08 - klo: 18.06 »
Tuo näyttää jotenkin niin tyhjältä...
Onko Savaan olemassa valmis muunnossarja vai itsekö räpelsit?

5
Polttisautot / Vs: Kyosho Stadium Force 15
« : 05.11.08 - klo: 15.15 »
Ultima on vanhempi auto, mutta ilmeiseti tuo TR-15 on sen seuraaja.

Ja tuosta TR-15 sen verran, että heikot kohdat löytyvät ripustuksista ja kytkimessä. Se kytkinkello, joka tuli oman, muistaakseni 2005 vuonna ostetun, mukana, oli hyvä, mutta varaosana tuleva kello on hiukan erilainen, ja se kuluu puhki suurinpiirtein siinä ajassa, missä ehtii kuluttaa kolmet kytkinpalat(reilu gallona)!

6
Polttisautot / Vs: Rc polttisten tilaaminen saksasta.
« : 25.10.08 - klo: 14.54 »
Ja kokemuksia tuon kaupan www.rc-raceworld.de

Onpahan muuten melkonen ryöstökauppa, siis meinaan noita hintoja. Esim. HPI:n alu-iskarisetti Savageen maksaa Suomessa Hobbylinnassa 85e, tuolla 190e!

7
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.10.08 - klo: 19.57 »
Jonkinnäkösellä holkillahan tuo selviää, eli esim. ostat sisämitaltaan ruuvin ulkomitan kanssa samankokoista putkea, ja siitä sahaat tarpeeksi pitkät holkit tuohon iskarin ja iskaritornin välille ja voilá!

8
Rahti riippuu kaupasta, n. 50-100e, veroja tulee 22% ja tullia 4,7% auton hinnan ja rahdin summasta. Eli kokonaishinta tulisi olemaan reilut 400e, halvemmallakin saa

9
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.10.08 - klo: 16.04 »
http://www.hpiracing.com/graphics/parts/17524/17524_11p.jpg

Tahtoisin tietää mitä väriä toi on? Punastahan se siis on mutta mitä punasta?
Mistä tulis tollasta?

Juu candyhan tuo, lähelle saat kun maalaat koriin ensin(siis sisäpuolelle) punaisen candyn, eli todella läpikuultavan(EI yliohennetun!) punaisen, ja sen taakse hienojakoista hopeaa/muuta metallimaalia.

10
Savage central store. Onko joku tilannut täältä? Onkohan luotettava paikka? Mitkä mahtaa olla tuotteiden rahtausajat?

Ehdottomasti kannatan, ja tulee todella nopeasti Suomeen, muistaakseni eräs pieni paketti jonka tilasin tuolta(no onko n. 20x50x7 laatikko pieni?) tuli kotiin Orivedelle alle viikossa, osasyynä varmaan on myös ettei jäänyt tulliin. Hyvä valikoima mielestäni.

11
Polttisautot / Vs: Schumacher Havoc
« : 28.09.08 - klo: 14.29 »
Katohan nuo kannen tiivisteet, jos sieltä puuttuu joku niin se voi vaikuttaa... :huh:

12
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 23.09.08 - klo: 17.27 »
Mahdollisesti myös moottorin alla olevan levyn, mutta vain tiettyjen merkkien rungoissa, muistaakseni ainakin jos Savage x:n muttaa rungoltaan XL:n malliseksi HPI:n omalla rungolla.

13
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 16.09.08 - klo: 20.24 »
Rupesi tässä mietityttämään että olisiko aivan järjetöntä rakennella Savagesta bensakoneella toimiva? Esim. HPI:n Fueliet tai pienet Zenoahit voisivat olla sopivai moottoreita tarkoitukseen(?).

Tämä tietenkin johtaisi muihinkin muutoksiin, esim. voimansiirron/vaihdelaatikon ja polttoainetankin suhteen.

Kuinkahan syvälle esim. Fuelie 23cc mahtuisi Savagen runkoon, kun moottori ja vaihdelaatikko otetaan pois?

14
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 08.09.08 - klo: 14.24 »
Siis jos meinaat, että se koskettaa konetta/pilliä sivustaan, niin minun tietääkseni ei ou. Mutta sillä on, että letkujen päät on kiinni siellä missä pitääkin :mrgreen:

15
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 22.08.08 - klo: 18.29 »
Palat loppuu aikanaan, jos tarkoitat moottorin päässä olevaa kytkintä? Nimittäin toinen kytkimen nimellä(ainakin suoraan englannista käännettynä) kulkeva härpäke roikkuu päärattaassa kiinni, tuttavallisemmin slipper(eng. slipper clutch). Jos se on jäänyt löysälle, niin veto häviää ja äkkiä.

Moottorin saa irti helpoiten pohjan kautta, eli kaasulinkki ja käyrä irti(pakoputken alkuosa), ja pohjasta pitäs moottorin alta suurin piirtein keskeltä runkoa korkeussuunnassa löytyä violetti levy, jossa moottori on kiinni 4 kuusiokantaruuvilla (3mm). Ne auki ja voilá!

16
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 21.08.08 - klo: 19.26 »
www.hpieurope.com , sieltä sitä löytyy vaikka mitä.

17
Vou vou vou, sehän ilmeiseti kulkee! Jos tuosta lasketaan suohteellinen nopeus(=jos auoto olisi 1/1), niin jotta huh huh... :shocked: 18X87.2Km/H = vaatimattomat  1569,9Km/H. :police:

Muistan jostain lukeneeni että tuon suhteellisen nopeuden laskeminen oheisella tavalla on kovin virheellinen. Pelkästään jo sen takia että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä
...
Kappas löysin kaavankin, tätä käyttävät skaalalennokkirakentelijat...
Skaalanopeus = Esikuvan nopeus x (1 / mittakaavan neliöjuuri)

ja pyöriteltynä

Esikuvan nopeus = Skaalanopeus / (1 / mittakaavan neliöjuuri)

Eli tuo 1/18 xray kulkisi 1:1 kokoisena noin 370km/h
(matematiikkanerot voi viisastella enemmän)

No siinä se taitaa olla se ero, eli tuo miun selittämä suhteellinen nopeus on käytännössä mahdotonta.
Jos vaikka otetaan yksinkertaiseksi esimerkiksi omistamani Kyoshon Inferno TR-15 St 1/10 polttis, joka painaa noin 3 kiloa(???) ja huippunopeus siellä 40 hujakoilla ja moottorin koko 2.5cc(tehoa noin 1hp), niin kun kaikki kerrotaan 10, niin kylläpä tuo hulluta kuullostaa: Paino:30kg Teho:n.10hp, 25cc moottori ja huippunopeutta neljänsadan hujakoilla. No. kuullostaapahan paremmalta televisiossa... :mrgreen:

Ps: tämä oli todella epätarkka ja epävirallinen laskelma, mutta pienemmässä skaalassa varmasti mahdollista.

18
Vou vou vou, sehän ilmeiseti kulkee! Jos tuosta lasketaan suohteellinen nopeus(=jos auoto olisi 1/1), niin jotta huh huh... :shocked: 18X87.2Km/H = vaatimattomat  1569,9Km/H. :police:

19
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 14.08.08 - klo: 17.30 »
Mikähän tuon Tamperren maahantuojan nimi ja nettisivu on? En ole kyllä kuullut...
Mistäs ratakarju tuon 3.5 prosenttia sait? Itse olen luullut että se on näillä 4.7%, ainakin Atlantin takaa tuotuna.

20
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 13.08.08 - klo: 14.11 »
Siihen sit päälle vielä toimituskulut + alv niin hintaa on äkkiä se 199e varsinkin jos vakuutettuna tilaa niinkuin nämä paketit kannattaa tilata.

Tätäpä juuri veikkasinkin. Onko joku nähnyt ko. värkkiä missään saksalaisessa nettikaupassa? Veikkaisin että sieltä vois saara halavalla kun kerran on lähellä Slovakiaa(Xray kotoisin sieltä muistaakseni).

21
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 12.08.08 - klo: 14.06 »
Mistä päin mualimmata saa tuota T PRO -mallia halvimmalla? Omien laskujeni mukaan Isosta-Britanniasta sais XRAY:n omalta miltä lie maahantuojalta Suomeen n. 170 e hintaan.

22
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.08.08 - klo: 15.52 »
Onko muuten näissä uusimmissa 4.6 savageissa tämä diffien hajoileminen kanssa ongelmana?


Ei, ainakaan allekirjoittaneella ensimmäisen gallonan jälkeen. Purin molemmat täysin atomeiksi, puhdistin perusteellisesti eikä näkynyt tipan tippaa kulumista. Tuo nyt on tietenkin aika vähän ajettu, mutta kuitenkin.
Samaa mieltä olen Divi:n kanssa nuista välyksistä, niitä löytyy.. :undecided:

23
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 07.08.08 - klo: 19.50 »
Siis  X 4.6 RTR -mallissa on F 4.6 moottori, ja SS 4.6 JA X SS-versioissa on K 4.6 lehmä. Eroja on vähän, esim. kaasarissa, sisämitoissaja ja värityksessä. Veikkaanpa, että noista kahdesta tua K 4.6 -lehmä on vähän pitemmälle viritetty. Tuo K 5.9 onkin sitten ihan eri juttu.... :mrgreen:

24
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 07.08.08 - klo: 15.23 »
Eiköhän se uusin ole laadukkain ja tehokkain, eli Savage X 4.6

Ja tuosta kun laitetaan SS malli niin on parempaa osaa paikallaan.

Jep, eikö tossa SS mallissa ollut eri motti kuin X mallissa?

Jep, ja sitten löytyy vielä XL -versio, joka on muistaakseni n. 5 senttiä pidempi ja vähän leveänpi sekä varustettu isommalla koneella (.36) ja muilla härpättimillä. Ja hintaakin toki löytyy...

25
Heissan !

Mistäs saa FlightPowerin akkuja ostettua ? Pitäs saaha 2kpl 5000mAh FlightPowerin 11.1v LiPokkeita, muttakun ovat näköjään hyviä piiloutumaan.

Google ei oikee löydä muita puljuja kuin saksalaisia minimarketteja, valitettavasti saksan kieli ei oikein luonnistu meikäläiseltä ja olisi kiva saada kamat kotiin asti, joten miten näitä akkuja kannattaisi lähestyä ( = mistä näitä voi ostaa ) ?

Kiiitoksia vastauksista jo etukäteen.

- Tapsa.


Mitäpä täältä ei löytyisi:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRWA9&P=7

Ainoo juttu taitaa vaan olla, ettei pysty lähettämään Suomeen ilmojen halki... :roll:

26
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 30.07.08 - klo: 17.49 »
Ajatuksena ois hankkia 2-tahti monsu jossakin vaiheessa :p

Sitähän Savage jo on, mutta tarkotat kai bensamonsteria?  :roll:

27
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.07.08 - klo: 17.56 »
Hypyssähän ei tulla kaasu pohjassa maahan asti....
Kuten sanoin, jokaisella on tyylinsä ja mulla edellä mainittu. Laatikon rattaat ok ja jos joku paikka brakaa, se on spurri.

Eli siis paremman kiihtyvyyden takia otat riskin? :huh:

28
Rahdit on halvenpia, jos tilaa esim. 2 autoa kerralla kuin erikseen. Näin ainakin joissain paikoissa. Ja esim. Advantage Hobby:ssa(www.advantagehobby.com) ulkomaidenrahdit määräytyvät tavaran arvon mukaan. Eli muistaakseni yli 700 USD:n tilauksista menee halvimmillaan 69.99 USD rahteja.

Useimmissa(?) liikkeissä liikkeissä taas rahti määräytyy koon ja painon mukaan, mutta luultavasti vähenee suhteessa, kun mennään suurenpiin summiin(+1000USD).

29
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.07.08 - klo: 20.17 »
No siinä kyllä silmä lepää...

30
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.07.08 - klo: 20.09 »
Nii mutta mites kun on slipperi?

Slipperihän on luonnollisesti kiristetty tappiin.

Makuasia käyttääkö muovi vai teräs-spurreja, itse kallistun muoviin hinnan ja just "sulake-ominaisuuden" takia.

Perusteleppa tuo että kiristät slipperin ihan kiinni asti.

Sivuja: [1] 2 3 4