Kirjoittaja Aihe: pureten alphaan 17t moottori  (Luettu 8347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« : 08.10.03 - klo: 18.52 »
kestääkö pureten alpha 17 lankasta moottoria mulla on siinä elektroninen säädin

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #1 : 08.10.03 - klo: 19.01 »
Kestääkö sun säädin 17-lankaisen? Eikös Kyosholla ole 17-lankainen X-speed, joka on tarkoitettu PureTeneihin ja muihin sähköpeleihin?
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #2 : 08.10.03 - klo: 20.15 »
niin osaatteko sanoa että kestääkö elektroninensäädin 17-lankaisen moottorin?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #3 : 08.10.03 - klo: 20.40 »
Ei voi sanoa, ellet kerro mikä säädin sulla on.
Elektronisia säätimiä on joka lähtöön, rajoituksettomia, 6 lankaisia, 10 lankaisia, 17 lankaisia, 20 lankaisia kestäviä jne jne. Toi moottorirajoitus riippuu ihan siitä kuinka paljon virtaa säädin kestää tjsp. esim. mun Hitec HFX kestää n. 350A virtaa ja siinä on siinä rajoitus osuu 10 lankaisten kohdalle.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #4 : 08.10.03 - klo: 20.43 »
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuo 350A hetkellistä virtaa  :wink:

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #5 : 08.10.03 - klo: 21.08 »
Jos autossa on se Kyoshon oma valkoinen Perfex-säädin, niin tiukkaa tekee 17t motti. Itse tosin ajelin samalla säätimellä LRP:n 15t konetta ja toimi, mutta oli kyllä todella kuumana säädin kokoajan. Ajelin sillä myös Yokomon syndicate-konetta ja sillä ei ihan niin polttavana käynyt, mutta varmasti palamisen rajoilla silti.

Kyllä se sitten ihan yllättäen sanoi sopparin irti, kun kerran olin menossa sillä ajamaan. Virrat päälle ja vain pakki toimi enään :/
Kai se johtui niistä virimoteista..

Hyvä säädin se on tuohon autoon, oikea työjuhta. Ei välttämättä kannata rikkoa sitä liian kireällä koneella. Joku 21t kone kiinni, niin varmasti kestää ja Alpha lentää silläkin ihan tarpeeksi.
allekiroitus

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #6 : 08.10.03 - klo: 21.20 »
kyl se ysitoistasen kestää. On ollu kiinni mun, ja sittemin mun kaverin autossa jo kaks vuotta.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #7 : 09.10.03 - klo: 07.22 »
mulla on pureten alphassa kyoshon vakio säädin se on semmoinen musta kiekko niin että kestääkö se 17-lankaisen koneen

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hmm
« Vastaus #8 : 09.10.03 - klo: 10.56 »
Musta kiekko ei kuulosta elektroniselta säätimeltä alkuunkaan.. Ennemmin mekaaniselta. Mutta, jos sitä mieltä olet, että autossa on elektroninen, niin näemmä tiedät mikä on elektroninen ja mikä mekaaninen? (Elektronisessa ei liikkuvia osia, Mekaaninen taasen vaati toisen servon kaverikseen.)

Jos kyseessä nyt olisikin sitten mekaaninen, niin siihen ei välttämättä 17-lankasta kannata laittaa. Elektronisen speksit löydät varmasti googlella ja saat vastauksen kysymykseesi.
Lahti Rock City

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #9 : 09.10.03 - klo: 16.22 »
ups! siis tarkoitan mekaanita kestääkö se 17-lankaisen koneen

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #10 : 09.10.03 - klo: 16.40 »
Ei.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #11 : 09.10.03 - klo: 21.18 »
paljonko tulee lisää tehoja kun mullu on pureten alphassa 27t moottori ja ajattelin siirtää siihen 17t moottorin?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #12 : 10.10.03 - klo: 09.50 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
paljonko tulee lisää tehoja kun mullu on pureten alphassa 27t moottori ja ajattelin siirtää siihen 17t moottorin?


Tehoja tulee lisää noin 60-80 Wattia. Arvo riippuu luonnollisestikin moottoreista.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #13 : 14.10.03 - klo: 18.38 »
Kun täällä näköjään  tiedetään näin paljon moottoreista niin ajattelin kysästä että kuinkakohan ison koneen Tracker:in voimasiirto kestää nyt 19lankanen ja 14 olis vara tiputtaa elektronisen säätimen mukaan.

Joel

  • Vieras
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #14 : 28.10.03 - klo: 14.27 »
Kyoshon vakio mekaaninen säädin kestää kyllä 17t moottorin.

Poissa R/C hirmu

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.mbnet.fi/tanu-89
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #15 : 28.10.03 - klo: 15.45 »
Ajatukset menevät hiukan ristiin. Minusta tuo kyoshon vakiomekani ei kestä tuota 17 lankasta.
ThunderTiger EB4 S2 pro / hyper port8
Uudet kotisivut avattu: www.koti.mbnet.fi/tanu-89

Poissa esa67

  • Jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #16 : 28.10.03 - klo: 16.14 »
Meillä oli aikoinaan kyseisessä autossa 17 lankanen kiinni ja ongelmaksi muodostui tasauspyörästö, joka suli suunnilleen yhdeksi
muovi möykyksi 17 lankasella koneella.Mielestäni autoon ei kannata
paljon virikonetta laittaa ellei sitä ole kokonaan kuulalaakeroitu.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #17 : 28.10.03 - klo: 16.42 »
Noh nyt mulla on autossa digitaalinen noppari ja 17t moottori kyllä pelaa hyvin.

Poissa R/C hirmu

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.mbnet.fi/tanu-89
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #18 : 28.10.03 - klo: 20.05 »
Kuten esa67 totes nii auto kannattaa olla laakeroitu ennemmin kuuliksilla kuin liu'uilla
ThunderTiger EB4 S2 pro / hyper port8
Uudet kotisivut avattu: www.koti.mbnet.fi/tanu-89

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #19 : 28.10.03 - klo: 20.28 »
No katsos kuulalaakerit on kestävämmät
Saattaa siihen olla muitakin syitä mutta en tähän hätään muuta keksinyt.... viisaammat täydentäkööt.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #20 : 28.10.03 - klo: 21.13 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
No katsos kuulalaakerit on kestävämmät
Saattaa siihen olla muitakin syitä mutta en tähän hätään muuta keksinyt.... viisaammat täydentäkööt.

Kuulalaakerit parantavat herkkyyttä, vähentävät kitkaa ja siten pidentävät ajoaikaa.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #21 : 28.10.03 - klo: 21.32 »
Itse en välttämättä lähtisi pureteniin panemaan 17 t konetta. Jos auton voiman siirto on yhtä huono.
Mun ultiman voimansiirrosta levisi pari ratasta Integyn 17 t koneella  :?
Voihan se kestää tai olla kestämättä ja onhan noissa eri merkkisissä moottoreissakin eroja.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa esa67

  • Jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #22 : 29.10.03 - klo: 11.30 »
Niin tarkennan vielä sitä mitä sanoin aikaisemmin niistä laakereista.
Kuulalaakerit tasauspyörästössä ovat siksi paremmat, koska pienemmän kitkan vuoksi ne eivät muodosta lämpöä liikaa joka sulattaisi kyseisessä tasauspyörästössa rattaa/muuta osaa.Kuten
jo aiemmin mainitsin oli meidän autossa koko tasauspyörästö yhtä
muovi mössöä kun ei ollut kuin liukulaakerit käytössä.

Poissa hexi

  • Jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #23 : 30.10.03 - klo: 11.37 »
Tuosta trackerin voimansiirrosta. Oma trackeri on kuulalaakeroituna kestänyt hyvin 17 lankasen (lrp-hpi challenge) koneen ruokittuna 8.4 voltilla ja kulkuakin on ollut aivan kelvollisesti. Ainoa ongelma minkä olen huomannut on se että vetoakselit on vääntyneet hiukan ruuville.

t:hexi

Poissa Rcsuo

  • Tulokas
    • Profiili
Pureten alpha
« Vastaus #24 : 06.11.03 - klo: 14.04 »
Kannattaa hankkia 15t motti ja sille sopiva säädin. 3000 MaH ja 7.2v akku ni johan lähtee. Mulla kun oli alunperin tällanen Kyosho Pureten Alpha II, niin meni seki kovaa vakioilla mutta olisi mennyt kyllä varmasti yli 40/kmh jos oisin ostanu siihen nää äsköset osat.

On toki olemassa 12t mottikin, eli Kyoshon kirein sähkömotti, mutta en ole varma löytyykö sille kestävää säädintä ainakaan Suomesta.
Aah, bensaa!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #25 : 06.11.03 - klo: 14.09 »
Rcsuo: minkälaisen noparin  vaadit 12-lankaselle Kyosholle? Mulla on itellä 2 noparia joista toinen kestää 12-lankasen ja toisessa ei oo rajoitusta ollenkaan. Molempia myydään Suomessa.
Ja kannattaa kuistaa ettei pienempi lankamäärä merkitse suurempia tehoja muihin motteihin verrattuna. Varsinkaan Kyoshon koneissa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #26 : 07.11.03 - klo: 11.34 »
No ainaskin Carson limit 11 käy 12t koneelle hyvin

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #27 : 15.12.03 - klo: 11.40 »
Itselläni on tollasessa puoliksi itse rakennetussa katu autossa Mad Sciensen Terminal velocity kone 11 kääminen.. Ja noparina sen kanssa on kyoshon rotary mekaanine. Alussa sulatti vakio johdot, mutta juotin kiinni astetta paksummat johdot niin loppu sulaminen ja auto alko lentämään :D Tällä hetkellä ainut ongelma on renkaiden kehno pito :( Paikoiltaan lähdettäessä lyö sutia himona ja auto spinnaa melkein pakolla :D (slicksit alla) Asfaltti renkailla voisi tuo ongelma hävitä...
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #28 : 27.02.05 - klo: 12.52 »
Kestäisikö pureten alpha t11 moottorin??? pelkässtään. vai pitäisikö laittaa kuulalaakerit??

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
PTA
« Vastaus #29 : 27.02.05 - klo: 13.55 »
Jaa, että ihan sillä Kyöstin vakio mekaanisella noparilla? Olisihan ne kuulalaakerit hyvä laittaa, mutta ei se taida paljoakaan auttaa, kun se nopari kärähtää(siis se vastus/mikälie) 11t koneella asia eri jos on elektroninen nopari.
Ei kai se PTA kestä sitä(siis mikään osa jos kyöstin autoja katsoo,ei pahalla.. :D )

Tervettä maalaisjärkeä saa käyttää :mrgreen:
Kyosho Inferno MP-6