Kirjoittaja Aihe: Nastarenkaat  (Luettu 4064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nastarenkaat
« : 02.12.03 - klo: 19.06 »
Mikä keino olisi paras tehdä itse nastarenkaat ja mitä nastoina käyttäisi ,,, vai laittaisiko pelkät seinänastat????

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nastarenkaat
« Vastaus #1 : 02.12.03 - klo: 20.49 »
Jos tarkoitat talvirenkaita krossariin, niin itse olen kehitellyt ajatusta että vain liimaisi pikaliimalla nastat kiinni vanteeseen ja kierittelisi tiukasti ilmastointiteippiä päälle. Tiedä sitten että onnistuisiko... Ongelmana voisi olla ainakin kestävyys. Tuo voisi sopia ainakin kantohangelle.
Ajattelin itsekin perustaa aiheesta topicin, mutta taisit ehtiä ensin. :)

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Nastarenkaat
« Vastaus #2 : 02.12.03 - klo: 21.36 »
No omakohtanen kokemus: tavallinen piirustusnasta pelaa trukinrenkaassa jos jaksaa tehdä kunnolla. Eli mul on slickseiks revitellyis mini pineis (T2 o auto, eli korkee rofiili) tavallisia piirustusnastoja 18 kpl/rengas, jäällä pito on USKOMATON, auto ei yksinkertasesti jaksa sutia. Mutta nastan kiinnitys kumiin on ongelma, minä laitoin nastat sisäpuolelta läpi ja sikakitillä oikee reilusti kii ja tiukat foamit sinne. Puhtaalla jäällä pito on parempi ku asvaltilla, mut eturenkaitten nastotus on laadultaan ö n auto puskee aika hemmetisti. Mutta tollai jos teet 4 rengasta ni hyvä tulee, eturenkaisii ei tarvi ku sisäreunaa, taakse tein 3 eri riviä.
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Nastarenkaat
« Vastaus #3 : 03.12.03 - klo: 10.04 »
Minä tiein renkaat aikanaan pienillä ruuveilla seuraavasti.  Ostin sellaisia ohkasia nupukantaisia ruuveja, jotka tulivat läpi kumista 1-2 mm.  Ensin porasin rejän kumiin pienellä poralla  n.1,5mm pienemmällä kuin ruuvin halkaisia. Sen jälkeen kumin alapuolelta ruuvi kiinni kumiin. Sitä ennen kuitenkin pieni määrä pikaliimaa reikään.  Mulla oli nyppylärenkaat maastopolttomoottoriautossa 1/8.
Nastoja oli muistaakseni n.80 kpl per rengas.  Pito oli mitä mahtavin.
Mikä tärkeintä nastoja ei lähtenyt yhtään irti vaikka ajoin yhden talven autolla.  Pakkasen takia kuitenkin ajallisesti  n.20 tuntia polttoainekirjanpidon mukaan.  Halvat on tehdä, mutta aikaa viepää hommaa. Ps. Muistaakseni ruuvit olivat 3,2 mm paksuja ja 5mm pitkiä.

Poissa Herra-1337

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.monsterit.cjb.net
Nastarenkaat
« Vastaus #4 : 09.01.04 - klo: 14.50 »
Kyl noi nastarenkaat on paremmat ja siistimmät :roll:    
Multi lörtsy!

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nastarenkaat
« Vastaus #5 : 12.01.04 - klo: 10.31 »
Team crushermania

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Nastarenkaat
« Vastaus #6 : 13.01.04 - klo: 20.53 »
itellä meni pure teniin takarenkaisiin yhteensä 80kpl.

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
Nastarenkaat
« Vastaus #7 : 09.02.04 - klo: 23.09 »
Nyt sitten tuli tehtyä piikit Ultimaan, ja on hurjan näköinen vehje. Nää on kyllä semmoset tee-se-itse -sähellys, mutta kaiketi toimii.Varmaan löytyy pitoo kunhan pääsis koittaan.

Tässä pari kuvaa:
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto1.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto2.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto3.jpg
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Nastarenkaat
« Vastaus #8 : 09.02.04 - klo: 23.16 »
Lainaus käyttäjältä: "snorre"
Nyt sitten tuli tehtyä piikit Ultimaan, ja on hurjan näköinen vehje. Nää on kyllä semmoset tee-se-itse -sähellys, mutta kaiketi toimii.Varmaan löytyy pitoo kunhan pääsis koittaan.

Tässä pari kuvaa:
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto1.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto2.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto3.jpg


HUH HUH on sulla hurjat nastat, tollahan autolla pärjää jo katutappelussa!  :shock:
Kunhan et ole itse tulilinjalla kun tuolla ajelet, ei ole kiva saada tuollaista piikkiä silmään.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
Nastarenkaat
« Vastaus #9 : 09.02.04 - klo: 23.40 »
Juu tuli ehkä vähän liian pitkät, syynä varmaan asenne "kyllä niitä voi sitten lyhentää" nauloja ostamassa. Mutta on kyllä aika isot, ja on niin vahvaa ettei noita erkkikään ala lyhentään, kun on noin paljon ja kovaa kamaa.

Noi on tommosia isokantaisia huopanauloja, joten on aika tukevat ja ei pitäis helpolla lähtee. Kyllä vaan vähän mietityttää jaksaako 17-lankainen Purple Tigeri vääntää noi kunnolla liikkeelle. Ainakin pienten sisätestejen (onneksi älysin koittaa matolla enkä parketilla ;) ) kulki aika hyvin. Järven rannassa odottaakin jo n. 70m pitkä jäärata.

Ja tosiaan piti eka laittaa renkaasta läpi, mutta oli liimattu aika hyvin kiinni vanteisiin. Revin toisen puolen irti (ja renkaat vähän kärsi) ja ängin vanhan sukan insertiks. Tuo vähän ryhdikkyyttä. Katotaan nyt pitääkö toi jeesusteippi-viritys niitä paikoillaan.

Huomenna ekat testiajot, sitten vois kirjotella vähän tuloksia tänne.
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Nastarenkaat
« Vastaus #10 : 09.02.04 - klo: 23.48 »
Ei vitsi mitkä naularenkaat  :mrgreen:  Ehkä polttiksessa toimis, mut sähköllä ei varmaan mikään paras...
Taas kehissä.. ;)

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Nastarenkaat
« Vastaus #11 : 12.02.04 - klo: 22.20 »
Lainaus käyttäjältä: "snorre"
Nyt sitten tuli tehtyä piikit Ultimaan, ja on hurjan näköinen vehje. Nää on kyllä semmoset tee-se-itse -sähellys, mutta kaiketi toimii.Varmaan löytyy pitoo kunhan pääsis koittaan.

Tässä pari kuvaa:
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto1.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto2.jpg
http://teamswat.dc.inet.fi/kamat/auto3.jpg


Uo jeesus, mitkä naularenkaat :shock:  :!:
Ei noita oikein enää voi nastarenkaiksi sanoa, pikemminkin naularenkaat  :mrgreen:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nastarenkaat
« Vastaus #12 : 12.02.04 - klo: 22.58 »
Ihan sairaat renkaat.

Itselläni oli samantapainen viritelmä, mutta nämä naulat vääntyivät kumoon. Tosin, jos nuo naulat vääntyvät niin minä olen Erkki! :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
Nastarenkaat
« Vastaus #13 : 13.02.04 - klo: 17.15 »
Nuo naulat on sen verran lujaa kamaa ettei saa edes helposti poikki. Mutta ne vähän joustavat renkaaseen nähden, teipin antaessa periksi.

Tuli tehtyä nopeet testiajot tyhjällä akulla, ja kyllähän se kulki. Ehkä vähän ryömien, mutta pitoo löyty vaikka muille jakaa. Lumella piikit on omiaan, kiipee vaikka millasen lumikasan päälle eikä edes sudi yhtään. Eikä yhtään naulaa lähteny irti tai edes kääntynyt pysyvästi hepposesta toteutuksesta riippumatta.

Jos joskus jaksaa/ehtii, vois laittaa ne renkaasta läpi ja vähän pistää ryhdikkyyttä ja lyhentää. Mutta se joskus...[/quote]
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Nastarenkaat
« Vastaus #14 : 25.02.04 - klo: 16.46 »
Mä kokeilin tänään silleen että otin ihan tavan nastoja ja pistin ne vähän saman tyylisesti kuin snorre (mut en renkaan läpi) ei oikein tuntunu kestävän kun en löytänyt ilmastointi teippiä mistään ja jouduin korvaamaan sen ohuemmalla teipillä niin ei pysyny nastat.  :(
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
Nastarenkaat
« Vastaus #15 : 26.02.04 - klo: 11.16 »
Nyt hiihtolomalla sitä aikaa löyty ja nastat laitettu uudestaan. Ilmastointiteipit on revitty irti (jäi rumat jäljet, mutta lähtee pian pois) ja takasin ei tuu. Nyt on tehty kerroksittain ja on muuten hyvät.  ;)

Heti renkaan jälkeen on aika paksu viipale jotakin solumuovia tai jotain mitä käytetään esim. makuualustoissa, mutta kuitenkin semmosta suhteellisen kovaa ainetta. Siittä ja renkaasta on laitettu naulat läpi, saaden niistä ylipitkistä lyhyemmät (eli järkevän kokoiset) ja todella ryhdikkäät. Ei muuten taitu yhtään. Sitten naulojen jälkeen niiden isoo kantaa tukemassa  on toinen kerros sitä solumuovia. Sitten koko homma vanteelle, ja rengas on kivikova ja naulat seisoo siinä kuin hakattuna.

Testiajot on jo suoritettu luistelukentällä, eli peilijäällä, ja kulkee kuin unelma. Välillä sutasee kerran tai pari, mutta kun heittää liinat kiinni niin jää jäähän hienot vauhtiraidat ;) Upeeta menoo. Ja hyvin kiipee jyrkkiä lumikasojakin ylös. Kyllä noista iloo riittää pitkäksi aikaa...ainakin kesään asti.

Tässä vielä pari selventävää kuvaa:
Auto
Auto 2
Lähikuva renkaasta
Selventävä kuva renkaan rakenteesta
Renkaisiin käytettyjä nauloja
"Inserttisolumuovia"

Kuvia tuli sitten pakattua vähän liikaa. :?
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Nastarenkaat
« Vastaus #16 : 26.02.04 - klo: 17.59 »
Ihan hienot renkaat, näyttäs olevan nyt vähän lyhemmät kuin siinnä sun aikaisemmasa viritelmässä.
Nyt munkin Ultimassa (RB sähkö) on nastarenkaat tein tavallisista nastoista samalla tavalla kuin oli snorrella ne edelliset "naularenkaat" eilen kokeilin vähän pihalla kesti ihan hyvin (mottina 17 lankanen integyn matrix 8.0), mut auto puski ihan liikaa kun ei ollu eturenkaissa nastoja, mut nyt on niissäkin nastat ja pitää mennä kohta koittamaan, mut pitoa löytyy jokatapauksessa enemmän kuin slikseiksi revitellyillä renkailla  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3