1
Kyosho / Vs: mad forcen vaihteet
« : 24.10.14 - klo: 20.40 »
Aseöljy toimii hetken... olen kokeillut, toi oikea mössö on parempaa...
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Rc moottoriurheilua parhaimmillaan... uutta kipinää vaan etsimää.
Itellä veneet kesäl enempi alla ja kelien huononnuttua tulee autot ja taas mennää... 8)
Jos sähkökonversiosta puhuminen täällä bensa-foorumissa tuotti hirmuisen allergisen reaktion, ja häädön sähköfoorumiin, niin eiköhän joulujaarittelu voitane myös pitää täältä pois? Kai sille joku sopiva aihe täältä löytyy.
Moi.Miten sä sitä pidensit ?Kärsiikö telemetria antureiden johtoja jatkaa, vai meneekö arvot pieleen moisesta?Ainakin itse jatkoin lämpösensorin johtoa mikä tuli mukana paketissa ja hyvin pelaa, tilasin myös paketin ulkomailta, mis on pitempi lämpösensori johto sekä magnetic rpm sensori... sieltä saa myös taustavalokitin, mitä tosin en vielä ole asentanu ku en ole katsonut tarpeelliseksi toistaiseksi.
http://mt4el.com/sensor.html
Kärsiikö telemetria antureiden johtoja jatkaa, vai meneekö arvot pieleen moisesta?Ainakin itse jatkoin lämpösensorin johtoa mikä tuli mukana paketissa ja hyvin pelaa, tilasin myös paketin ulkomailta, mis on pitempi lämpösensori johto sekä magnetic rpm sensori... sieltä saa myös taustavalokitin, mitä tosin en vielä ole asentanu ku en ole katsonut tarpeelliseksi toistaiseksi.
No justiinsa toi lisäpituus vie sitä käyttöaluetta alemmaksi. Paljon puuttuu kyllä kiekkoja ja toi putkijuttu ei välttämättä oo se ainoa asia mikä sen tekee. Hyvin ja huonosti toimivan putken ero saattaa huippukierroksissa olla helposti 1500 rundia tai sinne suuntaan.Tuossa pieni pätkä videota vrc bigbore kiinni ennen viilausta ja kaasarin vaihtoa...
Vaimentamaton pääty olis parempi tossa putkessa, sen vaimenninosan voi leikata siitä saumastaan irti ja laittaa tilalle samankokoista putkea sinne kartion päähän stingeriksi. Tyypillinen stingeripituus on 3-4 senttiä mutta pitemmällä saa hieman lisää vastapainetta ja siten huipputehoa. Se ei kuitenkaan nosta paljoakaan kierrosaluetta.
Taitaa olla putki sitten syynä kiertämättömyyteen ainakin osaksi.Ööps... miksi? Vrc bigbore rear silenced, alkukäyrää jatkanu noin 60mm...
Miten ja mistä rouhit pyttyä? Kuvia?Tuon ohjeen mukaa tein, tosin aavistuksen varovaisel kädel..
Olen tehnyt niin et nostanu renkaat ilmaan ja kiristäny ruuvia niin et ottaa maksimikiereokset ja siit vähän takas et ei oo liian laihalla. Mun 30.5cc prostock kiersi 19800rpm niin et ruuvit oli h 1,5 ja l 1,25...Okei. Mutta toi mun kone on siis vakio fueliesta hieman rouhittu motti... Ja mitä noihin neulan asentoihin tulee, niin jos nyt mulla ottaa tosissaan vain 14500rpm ja yläneula auki 1 1/3 niin epäilen että kiristämällä tulisi edes 3000 kierrosta lisää... Oikaiskaa jos olen väärällä luulolla.
Hyvä 30,5 sopivalla putkella portattuna kiertää ilman vastusta vähän yli 20.000.
Tarkentaisitko hieman kommenttiasi? Kyllä ainakin mopoissa sai huomattavia tuloksia porttaamalla sekä modaamalla mäntää.. ja tehoputkihan on 2t koneen olennaisin osa toimivuudelle ja sitten parantamalla ilman ja polttoaineen saantia yhdistettynä nopeaan täyttöön ---> tehokkaampi ulosanti.. vai tarkoititko että pitäisi hankkia suoraan valmis viripata tuon tilalle?Joo kiitos vastauksista.vakio cy koneesta tai oikeestaan mistään muustakaan et saa mitään mitä huomaisit täisin rahan tuhlausta.. korkeintaan huomaat että auto on vaikeampi kännistää.
Taidan sitten vielä kokeilla mitä tuosta vakio fuelie (cy?) 30cc koneesta saa irti putkistolla ja tehofilsuilla sekä 8k jousella, voihan tuon tulevaisuudessa portata ja tilalle sitten joskus ostaa kunnon padan jos ei vauhti riitä... Autona siis himoton megap mxb5 ja laadusta ei ole vielä oikein tarkempaa selvyyttä saanut... mahdollisia vinkkejä/neuvoja pakettiin liittyen otetaan mielellään vastaan.
Kyllähän täältä eri topikeista paljon loistavaa osviittaa jo löytäny mutta taitaa mennä viikkoja ennen kuin kaikki tarpeellinen on luettu/löydetty...
Joo siis laittamassasi kuvassa imuaukon ohjaus o toteutettu kokonaan läpillä, suoraan kampparin kautta, kun taas tavallisesa koneessa sitä ohjaa mäntä, mutta eikö tuon läppäpaketin asentaminen kuitenkin muuta tuon toiminnan siltä osin että läpät estävät takaisin tulevan paineiskun jolloin saadaan aikaseksi nopeampi ja parempi täytös? Ja luulisi että hyöty pitäisi olla havaittavissa ilman männän tai imuaukon muutoksiakin... miksi niitä pitäisi muuttaa? Ps. Mistä tuo kuva on, onko tuokin joku muutossarja ja minkäs hintainen mahtaa olla näin verrokiksi?Moi. Tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta reedin läpistä... Onko noista oikeasti hyötyä jos asentaa? Vastausta en löytänyt täältä, eikä pahemmi puhetta ole moisista enempiä muutenkaa ollut. Ei vissiin kauheasti suosi kanssa harrastajat vai?Kiitos
Tyyliin tällaisesta paketista olisi kyse: http://www.arearc.com/products/newProducts/Area%20Rc%20reed%20valve%20system%20for%20%20CY%20Zenoah%20engine/
Kallis tuo ainakin on.
http://www.ebay.com/itm/Area-Rc-reed-valve-system-for-CY-Zenoah-engine-/160768238110?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item256e88a21e
Tällä foorumilla on ainakin Jari V:llä ollut yhdessä koneessa kiinni tuollainen, mutta eri valmistajan tekemänä.
Mitä itse olen baja foorumilta lukenut, niin aika ristiriitaista dataa saanut.
Männänhän tuohon joutuu muokkaamaan ja samoin imupuolen osalta myös sylinterinkin.
Jari varmaan osaa tähän itse parhaiten vastata.
Obr ja bartolone on valmistajat jenkeissä jotka tuota on joskun tehneet, nyttemin tuota ei ainakaan heillä ole enää myynnissä, olisiko ollut vähäinen kysyntä ja se miten paljon se koneeseen tehoja on tuonut lisää.
Oikea reed kone taasen on ihan eri juttu, se on tehty ihan eritavalla kuin tuollainen vakio zenoah tai cy.
Tässä tapauksessa tuo vaan pultataan kiinni imusarjaan, kun taas oikeassa reed koneessa on aivan eri metodi.