Kirjoittaja Aihe: ohjaaminen ilmassa  (Luettu 2461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa touho1234

  • Jäsen
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« : 26.01.07 - klo: 15.17 »
:?: eli pystyykö autoa ohjaamaan ilmassa siten että hyppyristä hypätessä sais auton renkailleen :?: kertokaa miten voi ohjata jos voi ohjata :!:
!!!!TRAXXAS!!!!

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #1 : 26.01.07 - klo: 15.47 »
kaasulla. Jos päästät kaasun tai jarrutat niin auto kääntyy naamalleen.
jos liikaa kaasua niin saattaa kippaa selälleen ilmassa.  :lol:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #2 : 26.01.07 - klo: 15.49 »
Yksinkertaisesti kaasua painamalla keula nousee ja jarruttamalla keula laskee + hypyn aikana voi ohjata sivuille ihan normaalisti ohjaamalla...

Tosin kaasu pohjassa ei kannata tulla hypystä maahan, rasittaa voimansiirtoa turhaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #3 : 26.01.07 - klo: 16.26 »
Ilmassa ohjaamalla ei autoa kyllä sivuille ohjata...

Kääntämällä ja samalla kaasuttamalla saadaan autoa kallistettua.

Esimerkiksi jos käy niin kummasti että auto lähtee hypystä hieman kyljellään niin kääntämällä kallistuksen suuntaan ja painamalla kaasua saadaan auto kääntymään takaisin vaakatasoon.

Jarruttamalla ilmassa keulaa saa pudotettua ja taas kaasuttamalla nostettua.

Kuulostaa simppeliltä, mutta tämäkin on taitolaji.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #4 : 26.01.07 - klo: 16.56 »
LUKEKAA PIENOISMALLILEHTI PRKLE!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #5 : 26.01.07 - klo: 17.05 »
Numero 5 vuodelta 2004, toimituksesta voipi tilailla vanhoja, ja tilatkaa toki samalla numerot 3 ja 4, niin saatte koko juttusarjan.  :wink:
Krossista kiinnostuneille suosittelen, ja miksei toki muillekkin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #6 : 26.01.07 - klo: 17.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Numero 5 vuodelta 2004, toimituksesta voipi tilailla vanhoja, ja tilatkaa toki samalla numerot 3 ja 4, niin saatte koko juttusarjan.  :wink:
Krossista kiinnostuneille suosittelen, ja miksei toki muillekkin.


Kiitos vinkistä. Pitikin kysymäni, missä olis hyvä juttusarja crosseista.
Axial SCX 10 TR

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #7 : 26.01.07 - klo: 20.55 »
Paitsi takavetosella ei onnistu toi kallistaminen ilmassa.  :wink:
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #8 : 26.01.07 - klo: 21.02 »
onnistuu mut ei yhtä hyvin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #9 : 26.01.07 - klo: 21.54 »
Helpoiten auton käyttäytymisen ilmassa huomaa kokeilemalla ja mielellään isosta hypystä. Ja ilmakäyttäytymiseen vaikuttaa monet asiat, mm. pyörien koko, kuvio ja massa, auton malli  (monsteri,buggy jne.), takaveto/neliveto....  Ainakin omasta mielestäni buggyt ovat paljon nopeampia liikkeissään ilmassa. :wink:

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #10 : 27.01.07 - klo: 12.38 »
kuvio ei kyllä olennaisesti vaikuta. Truggy liikkuu paljon herkemmin koska renkaat ovat isommat
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #11 : 27.01.07 - klo: 12.58 »
Renkaissa ei krossissa juuri eroa ole. Sitten on vähän eroa jos on tosi painava rengas verrattuna tosi kevyeen. Esim knuckles ws crime fighter
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #12 : 27.01.07 - klo: 21.13 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ilmassa ohjaamalla ei autoa kyllä sivuille ohjata...

Kääntämällä ja samalla kaasuttamalla saadaan autoa kallistettua.

Esimerkiksi jos käy niin kummasti että auto lähtee hypystä hieman kyljellään niin kääntämällä kallistuksen suuntaan ja painamalla kaasua saadaan auto kääntymään takaisin vaakatasoon.

Jarruttamalla ilmassa keulaa saa pudotettua ja taas kaasuttamalla nostettua.

Kuulostaa simppeliltä, mutta tämäkin on taitolaji.


Olin itse Valkeakoskella katselijan roolissa kun oli molemmat kersat mukana, parkkeerasin itseni tupla hyndän kohdalle, jossa oli kiva katsella huippukuskien taiteiluja ilmassa.

Näin kyseisen tempun livenä juuri Hoken tekemänä,eikä auto ollut edes hieman kyljellaan vaan oikeen reilusti, auto tuli nätisti tassuillen alas. Tarvii sanoa että on noin prokuskit aika poikia, ei tällä iällä kerkiäis moisia temppuja tekeen, saatika sitten osaisi.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa touho1234

  • Jäsen
    • Profiili
ohjaaminen ilmassa
« Vastaus #13 : 28.01.07 - klo: 09.54 »
kiitos tiedoista eli takaperin voltti tehään kaasulla ja nii eteen päin
!!!!TRAXXAS!!!!