Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 21 / 25 / SS  (Luettu 157991 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #150 : 17.07.03 - klo: 08.34 »
P****n möivät  :wink:  no ei..  pidä toisesta ruuvista kiinni, kun käännät toista...  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #151 : 17.07.03 - klo: 22.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Itse sotkijoille pieni kaava:

X=((10z-10y)/(1-z/100))/100
y=alkuperäinen nitroprosentti
z= tavoiteltu nitroprosentti
X= lisättävä nitromäärä litraan millilitroina.
Mahtaneeko toimia, kaavalla ei enää tässä iässä ole takuuta !!

Huomioitavaa on, että kaavassa ei huomioida öljypitoisuuden pienenemistä.  Eli öljyä tarvitaan lisää, jotta sama öljypitoisuus säilytettäisiin. Siihen lisää laskentaa !!


 Siis mulla on 15 % coolpoweria, ja pitäisi saada 20%. niin montako desiä minun pitää kolmeen litraan nitroa lisätä?

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #152 : 17.07.03 - klo: 22.59 »
Kaava näyttää antavan tuloksen desilitroina litraan. Eli onneksi ei ollut takuuta.
Tässä tapauksessa 15% -> 20 % tulokseksi tulee 0,625dl/litra.
Eli kolmeen litraan 3*0,625dl = 1,875dl eli noin 1,9 desiä.
Tällä tuloksella voisi väittää olevan jonkinlaisen takuun.
Suuruusluokka on helposti pähkäiltävissä maalaisjärjellä, joka tosin on katoava luonnonvara nyky-yhteiskunnassa.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #153 : 18.07.03 - klo: 13.50 »
kiitos heikkrille. sasin itenkkin laskea mutten ollut varma että miten tarkka pitää olla ja itse sain jotain 1,8... dl

Poissa _h.p_

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #154 : 23.07.03 - klo: 00.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Vois alkaa säästää toho. En välttämättä ostakaan tota
"alkuperäistä" Savagea. Ton hinta kyl tulee varmaan olee aika kova.  :?


ei se kyllä kovin kallis ole kun kävin katsomassa tower hobbyesin sivuilta hinta oli 359.99€ ja "alkuperäisellä" savagella 399.99€
inferno tr-15 monster corvette c-5r

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #155 : 23.07.03 - klo: 20.38 »
mistä saisi savageen jäykemmät jouset?

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #156 : 23.07.03 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "_h.p_"
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Vois alkaa säästää toho. En välttämättä ostakaan tota
"alkuperäistä" Savagea. Ton hinta kyl tulee varmaan olee aika kova.  :?


ei se kyllä kovin kallis ole kun kävin katsomassa tower hobbyesin sivuilta hinta oli 359.99€ ja "alkuperäisellä" savagella 399.99€


Joo, mä oon huomannu ton. Ehkä saan sittenkin Savage SS:n.  :twisted:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #157 : 24.07.03 - klo: 08.47 »
Mike, sopiiko siihen hobaon kisaiskarit? Kyllähän ne vakiotkin voi täyttää jäykemmällä öljyllä jos semmoista sattuu omistamaan!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #158 : 24.07.03 - klo: 15.42 »
kyl ne iskarit kelpaa mutta jouset sais olla jäykemmät ihan kokeilumielessä.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #159 : 28.07.03 - klo: 21.27 »
rupesi kyllä kiinnostamaan hommata savageen valot. miten tapahtuisi helpoiten esim. LED:eillä :?:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #160 : 29.07.03 - klo: 09.26 »
Ledeillä toimii hyvin. Katsos mun kotisivuilta Linkeistä sitä yhtä linkkiä. Siellä on aika siisti juttu valojen väsäämisestä yhellä sivulla

http://koti.mbnet.fi/blenheim/
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #161 : 06.08.03 - klo: 19.11 »
Nonni. Roto-startti hommattu. Ei muuta kun paketti auki ja AINIIN pitäähän tähän olla akku ja laturikin :evil:  No ne pistin hobbylinnasta tilaukseen.

  Aattelin kuitenkin laittaa sen hammasrataskopan siihen vetarin paikalle jo kiinni ja kokeilla akkuporakoneella.

 Kokeilinkin mutta huonolla tuloksella: Parin sekunnin starttauksen jälkeen ei enään pyörittänyt konetta ja olikin se pyöritystappi joka työnnetään siihen koneeseen mennyt poikki. sitten vielä aukasin sen hamppikopan niin oli toisesta rattaasta mennyt hampaat, vaikka olikin vissiin terästä tai jotain metallia :!:

 Kyllä nyt sapettaa.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #162 : 06.08.03 - klo: 19.22 »
taitaapi porakoneessa olla hieman enemmän tehoa ku siinä startterissa  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #163 : 06.08.03 - klo: 19.26 »
no voihan nenä  :cry: pitääkös sun nyt tilata tohon uuteen settiin uudet osat ? harmin paikka. Sinänsä ihme ettei kestänyt porakonetta, mutta ei liene sitten sille tarkoitettu (väärä vääntö tai kierrokset tai jotain). Olikos sulla kone täynnä nitroa? Kandee varmaan tarkistaa ekaks että vauhtipyörä pyörii sormin (ja ylin kuolonkohdan jos sellainen motissa on).

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #164 : 06.08.03 - klo: 19.35 »
kyl mua v***tas...  :|  ei taida mikään osa mennä takuuseen, ku porakoneella pyöritit ? Tai voihan sitä aina sanoa että oli mulla akku, se vaan katkes....  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #165 : 06.08.03 - klo: 21.35 »
Se porakone pyöritti melko hitaasti. Eniten ihmetyttää se että meni vain toinen hamppi, toinen säilyi ihan ehjänä. Ja vielä se että se tappikin meni.

 Mika voi olla oikeessa siinä että kone saatto olla melkosen täynnä sitä fuilia. nimittäin silloin kun laitoin koneen kiinni, jäi kaasuvivun irtikäyttämisen johdosta kaasu melkein täysille. En siis hokannu sitä, ja pumppasin liikaa fuilia koska ei kuulunut sitä totuttua ääntä johon olin tottunut pumpatessa kun kaasu oli tyjäkäyntiasennossa.

 No. pitää kai uskoo, että tällästä se joskus on!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #166 : 06.08.03 - klo: 22.01 »
No nyt vielä paranee. Ei ollut hobbylinnassa vielä varaosia rotoihin niin piti tilata kokonaan toinen roto. Onneksi päästiin hinnasta sovintoon. :)  No pieni lohtu se on.

 Onneksi tuli käytyä melkein koko kesä isukin raksalla töissä!

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #167 : 06.08.03 - klo: 22.28 »
Hyvä homma tavallaan. Tällasta tää välillä on tosiaan, tosin onnistuminen on sitäkin makeampaa sitten kun sen aika tulee.

Mullakin sattu se vahinko tossa pari viikkoa sitten ton Novan kanssa kun ekan tankin jälkeen unohdin pyöräyttää männän ala-asentoon ja kun kyseessä on erittäin kireä kisakone niin siinä männän irroitushommassa meinas keinot loppua ja otsasuonet poksahtaa kun motti kylmeni ja piti ajaa seuraava tankki.. Onneksi itse motti säilyi kutakuinkin loppujen lopuksi vahingoitta ja poikki meni vaan yksi vauhtipyörän akseli (pilot shaft). Nyt kuitenkin homma pelaa niinkuin pitää .. huh.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #168 : 06.08.03 - klo: 23.31 »
Itse en ole perehtynyt näihin ABC-kisakoneisiin vielä, vaikka syytä olisi, kun sellainen jo löytyykin.
Jostain olen kuitenkin lukenut, että kantta ei saisi irroitella näissä koneissa pahemmin. Onko tuossa jotain perää?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #169 : 06.08.03 - klo: 23.58 »
enpä tiedä, vaikka tuskin mitään osia kannattaa irroitella huvin vuoksi ja eihän siihen pitäs olla edes mitään tarvetta (tulppa poislukien). tuskin se nyt rikki kuitenkaan menee siitä kannen irroituksesta

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #170 : 08.08.03 - klo: 19.50 »
millä putkella oisi helpoin vetää noi pakokaasut puhaltamaan takakautta. olen kokeillut ihan perus vitos-sähkökaapelin kuorella mutta ei oo hyvä koska pitää vetää senverran alas että alkaa ottamaan jo möykyissä maahan kiinni. ja jos vetää sivulle niin takrengas on täysin peen peitossa. tällä sähkökaapelin kuorella ei voi vetää taakse koska ei voi tehdä edes 45* asteen kulmia koska menee lyttyyn.

 ja siis haluun takakautta koska pakoputkesta tulevat kaasut tahmaannuttaa auton sivun ja siihen tarttuu mahdoton määrä pölyä!

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #171 : 08.08.03 - klo: 20.12 »
pari kuvaa mike_87:n pyynnöstä.

eli ne jolla on englanti hallussa, vois vähän tulkata. kuvat on auton asennon säätämisestä hypyissä ja kaasarin säädöistä.
be smart. don't be a retard

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
käännös
« Vastaus #172 : 08.08.03 - klo: 22.37 »
No tossa ylemmässä sanotaan että kun painat ilmassa kaasua keula nousee ylös ja jos painat jarrua keula menee alas.Pitäisi yrittää pitää auto vaakatasossa, koska muuten voi tulla damagea. ja että äärimmäinen hyppinen voi aiheuttaa vahinkoa.


Alemmassa:
Pääneula on säädettu tehtaalla 3ja puoli kierrosta täysin pohjasta.
Sisäänajon jälkeen neula voi olla 2:desta ja puolesta kolmeen kierrosta auki riippuen sääolosuhteista. Jos on alle 2 ja puol kone käy liian laihalla jolloin se ylikuumenee joka taas aiheuttaa vahinkoa koneelle. Täydellä kaasulla pitäisi näkyä aina vana pakokaasuja.Jos kone nykii korkeilla kierroksilla rikasta seosta 1/8 kierros, jos se tuntuu laiskalta ja röpöttaa kiristä 1/8 kierrosta. säädä 1/8 kierros kerrallaan kunnes se käy tasaisesti ja hyvin.
Tarkkaile lämpötilaa jos seos on liian laihalla kone ylikuumenee ja sammuu ja sitä voi olla vaikea käynnistää. Olisi hyvä aina pitää seosta hiukan rikkaan puolella joka takaa moottorin kestävyyden ja helpon käynnistyksen.


Toivottavasti saat jotain selvää.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #173 : 09.08.03 - klo: 11.56 »
joo. olen kyllä tehnyt noi kaikki jutut ihan oikein. halusin vain varmistaa.

 jos joku mode voisi poistaa tuon maanuaalikuvaviestin koska leventää tympeesti tätä sivua. ja sivun lataaminenkin hidastuu, ja en sitä ainakaan minä enään tarvitse.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #174 : 09.08.03 - klo: 12.18 »
Eihän siinä mittää modea tartte. ietdirtin vaa pitää muokata viestiään.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #175 : 09.08.03 - klo: 12.22 »
noniinmpä tieteski. mike taas järkeilee.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #176 : 09.08.03 - klo: 12.29 »
t-maxx kuskit kattokaa tää.

 http://www.acncm.com/

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #177 : 09.08.03 - klo: 13.11 »
kuvat poistettu.
be smart. don't be a retard

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #178 : 10.08.03 - klo: 16.59 »


 mitä noi nastat on? itellekkin pitäisi tehä savageen. siis mistä kehitellä nastat?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #179 : 10.08.03 - klo: 17.08 »
Eiköhän noi ole tavallisia ruuveja.
Harvalla kuviolla olevia ruuveja kun laittaa juuri kuvan osoittamalla tavalla kuvioiden kohtaan niin eiköhän pysy.
Ja ei varmaan olisi huono ajatus laittaa liimaa hieman vahvistamaan kiinnitystä.
Tyhjä