Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #150 : 31.07.03 - klo: 00.24 »
Se oli vissiin vähän balsaa kovempaa puuta.

Itse en ole tarvinnut, mutta on totta että pieniä skraaduja tulee helpolla parkkisajeluissa.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #151 : 03.08.03 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Tosta pohjapanssarista oli puhetta tässä topikissa.
Miten paksua balsalevyä te käytettä siellä pohjassa?

Mulla on itsellä tälläinen sähkötouring-auto ja siinä hiilikuidusta valmistettu pohjalevy, joka on arka pohjauksille.

Riittäisiköhän 3mm paksuus vai tarviiko sen olla paksumpaa, tai kenties ohuempaa?

Mä käytin Superissa noin 3mm paksua balsalevyä, ja se on ihan riittävä varsinkin, koska kovin paksua levyä ei pienen maavaran vuoksi voi autoon laittaa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #152 : 05.08.03 - klo: 11.15 »
Jäykemmät kunnon iskarit niin ei pohjaa niin helpolla.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #153 : 05.08.03 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jäykemmät kunnon iskarit niin ei pohjaa niin helpolla.


Olen nyt tuon zzs:n vanhan auton onnellinen omistaja.

Jäykemmät iskarit on varmasti hyvä vaihtoehto, mutta jo muutaman ajokerran jälkeen olen huomannut etä esim.  "jyrkkien" epätasaisuuksien kohdalla nuo palat ovat vallan mainiot.
Eikä niistä ole minkäänlaista haittaa kun ovat kuitenkin niin ohuet.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #154 : 05.08.03 - klo: 16.08 »
Sehän kuulostaa hyvältä ja toimii, jos on tarvetta. Muutenkin kannattais ajatella teflon iskareita noiden vakioiskareiden tilalle ja sinne kunnon silikoniöljyt esim wt800

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #155 : 07.08.03 - klo: 20.15 »
Wow, Nova alkaa olla säädöissä ja kulkee todella makeesti .. yhtä hyvin kuin RX mutta hieman erilainen luonne ja soundi .. molemmat hyviä  :mrgreen:

Nova ehkä snadisti ketterämpi kun painopiste on alempana ja hieman kevyempi auto

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #156 : 07.08.03 - klo: 23.40 »
Mika: WOh ekat tankilliset vedetty siun ex skylinella ja kyllä oli hauskaa, tosin täytyy myöntää et kerran kävi piha pieneksi mutta onneksi pehmeään mättääseen ja selvisin säikähdyksellä  :P .

Huomenna lissää bensaa ja isompi piha hakuseen ;)
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #157 : 08.08.03 - klo: 10.29 »
Lari, aivan loistavaa!!

Ilmeisesti käsistartterillakin lähti käyntiin ihan mukavasti ?!

Huomenna lauantaina on auki se Espoon HobbyPeople josta saat 15% Cool Poweria, jos et sitten halua ajaa Modeltechnicsillä.

http://www.hobbypeople.com/

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #158 : 08.08.03 - klo: 12.43 »
Mika, juuh lähti todella hienosti käyntiin jahka eka opetteli tekniikan kaverin kanssa, tosin parin kerran jälkeen meni jo yksinkin hienosti startaukset :).

Tarkotus oli ajella lauantaina hakemaan hobbypeoplesta sitä litkua.

Ketkäs on tulossa tattarille lauantaina?
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #159 : 10.08.03 - klo: 23.07 »
Loistavaa Lari! Kun kone on noinkin hyvin säädöissä, niin se lähtee kun vähän näyttääkin startteria  8)

Itse olin viikonlopun turuus surffaamassa ja ajelemassa, joten tattari jäin väliin. Katellaan ens viikonloppuna.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #160 : 12.08.03 - klo: 08.24 »
Ai niin, pitipä kertoa että kun viimeksi käytiin ajamassa niin ajon jälkeen ihmeteltiin mitä mönjää on konepellissä kunnes huomattiin että sehä oli Lambon konepeltiin ja tuulilasiin vauhdissa liiskauneita itikoita.. hassu juttu.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #161 : 12.08.03 - klo: 15.47 »
Eli siitä voi ajatella, että melkosta vauhtia posotetaan?!?! Oisko 80km/h lähellä? Ihan noin hatusta vedettynä!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #162 : 12.08.03 - klo: 15.51 »
Kokoonpanosta päätellen jää 80km/h alakanttiin...
Meneekö 100km/h rikki?
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #163 : 12.08.03 - klo: 16.26 »
Hitto, pitäs saada tutka niin vois tarkistaa .. se Elyseen parkkis oli ehkä tommonen 100m pitkä joka loppui lähtökiihdytyksen jälkeen todella nopeasti (pidempää aluetta ei päässyt messujen takia kokeilemaan) .. ehkä siinä kului pyöreesti 2-3 sek päästä päähän kiihdytys mukaanlukien joka tekee tollaset 120 - 180 km/h .. ja vaikka matka ei olis ihan tuota 100m niin veikkaan että 100:en menee rikki tai ainakin on hyvin lähellä todellista nopeutta, siis noilla ratavälityksillä.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #164 : 12.08.03 - klo: 18.52 »
auts... Alphan kun sais kulkemaan noin kovaa... Huoh  :roll: !
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #165 : 12.08.03 - klo: 21.19 »
laskeskelin tossa kerran, että inferno tr-15 rally menis kaks portaisella vaihteella ja 36000 rpm n. 80 km/h. samat perät ja kakkos vaihteet on kummassakin ja renkaatkin vielä. ja 40000 rpm tekis vajaat 90 km/h.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #166 : 12.08.03 - klo: 21.31 »
oukei Jokke, mielenkiintoista -  toi varmasti vastaa hyvin käytäntöä, ja todellakin renkaat ja välitykset ovat aikalailla samat. Mulla on tossa Hi Ratio diffit, vaikuttaako se loppunopeuteen kuinka paljon eli hampaita on vähän enemmän (37 iso - 12 ulostulo) samalla matkalla jonka pitäs ymmärtääkseni nostaa vielä hieman nopeutta noilla kierroksilla (40000 rpm) ? Vaikutus saattaa kyllä olla suht minimaalinen.

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #167 : 12.08.03 - klo: 21.49 »
noi on laskettu rattailla 19/37. mitä varmaan tarkotit 12 sijaan!

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #168 : 12.08.03 - klo: 21.53 »
vaikka noista perävälityksistä en tiedä, jos on teräsdiffit niin jossain esitteessä väitettiin että on eri välityssuhde ja pitää vaihtaa molemmat kerralla? tiedä niistä sitten. tuskimpä isoa eroa on.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #169 : 12.08.03 - klo: 22.05 »
tarkoitin siis diffejä,  towerin sivulta kun katoin niin siellä on mainittu suhde 12-37 diffiä avaamatta .. vakiota en muista.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAFN5&P=7
Molemmat on vaihdettu, tietty eteen ja taakse samat.

Laatikossa mulla on toi mainitsemasi 19/37 ja 15/41 "vakio" välitys jonka mukaan olet laskenutkin.

Mika R

  • Vieras
Novarossi RS12 T5
« Vastaus #170 : 13.08.03 - klo: 12.11 »
Toi Novarossi RS12 T5 motti on Dyno Testissä viimeisessä (October issue) RC Nitrossa, täytyypä katsoa mitä siitä sanotaan, otsikko lupaa ainakin paljon: "The leader in the small block superpower" - no sellaiseksi se on todellakin osoittaunut .. eipä ole Big Block .15 moottorin perään tarvinnut haikailla (vielä). Jos joku on kiinnostunut laittamaan tämän omaan Superiinsa, niin suosittelen seuraavia (motti standard shaftilla, ei SG):

- vaihde FZW56
- vespaalikytkin (ei sama malli kuin GS15R motin kanssa vaan eri)
- madallettu pukki FZW60
- madallettu vauhtipyörä FZW62
- Ossin Superten pakokäyrä takapuhalteiselle
- Novarossin oma .12 pilli, tosin itse ajan halvemmalla(?) Kyoshon Superten III pillillä joka tuntuu kyllä hyvältä
- sitten voi harkita lisäksi teräksisiä diffejä jotka täyttää silikoniöljyllä ja tiivistää silikonilla

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #171 : 13.08.03 - klo: 13.08 »
S Tuo RS12 T5 oli kovin .12 mitä ne on testannu ja löi kyllä kaikki niiden testaamat .15:set. Juttu tuli jo luettua mennä viikolla.

Tuo Novarossin oma pilli ei muuten käy, kun se painenippa tulee maata vasten.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #172 : 13.08.03 - klo: 13.12 »
No eipä sitten tainnut olla huono ostos tosiaankaan vaikka hintaa oli tuplaten sen verran mitä esim Ossin vastaavalla mallilla .. kiitti tiedosta, täytyy tsekata se lehti kuitenkin vielä jos siinä sattus olee jotain tuning tipsejä tmv

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #173 : 13.08.03 - klo: 13.15 »
Nehän testaa noi koneet vähintään 20% aineella.

Harmittaa, kun siihen FW-05R:ään joutuu hommaamaan uuden pillin. Pakokäyrähän on ihan pakko, mutta...........
SC10 4x4

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #174 : 13.08.03 - klo: 22.09 »
Mika voi kertoa tarkemmat detailit mutta tänään nähtiin sitten ihme kun Lambosta universali lähti irti... Yllättävän hyvin tuo Italian ori kulki vaikka välillä vikuroi. :)

Vakiovälitys tuntuisi olevan vaan pikkasen liian lyhyt joten loppunopeus kärsii. Lisäksi ykkösen ja kakkosen väli on pikkasen liian iso. Mutta eiköhän Mika tuonkin korjaa jotta voidaan jatkaa tätä Parkkis Kuninkaan tittelistä kamppailua.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #175 : 13.08.03 - klo: 22.24 »
Hitto kun saisin äkkiä rattaan tuohon omaani niin voisin tulla mukaan kisaileen teitin kanssa parkisten kuningas titteliä  :lol:

Tai sitten joku viikonloppu tattarin kingi kisat ;)
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #176 : 14.08.03 - klo: 08.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Kerminator"
Mika voi kertoa tarkemmat detailit mutta tänään nähtiin sitten ihme kun Lambosta universali lähti irti... Yllättävän hyvin tuo Italian ori kulki vaikka välillä vikuroi. :)

Vakiovälitys tuntuisi olevan vaan pikkasen liian lyhyt joten loppunopeus kärsii. Lisäksi ykkösen ja kakkosen väli on pikkasen liian iso. Mutta eiköhän Mika tuonkin korjaa jotta voidaan jatkaa tätä Parkkis Kuninkaan tittelistä kamppailua.

-Jykä


Heh heh Jykä .. totta, totta. Päärattaita näytti olevan Towerissa tarjolla vain 36 ja 37 eikä 20:stä pinjonia joten päädyin suht radikaaliin ratkaisuun jolla hammasluku putoaa 56:sta 55:een ja välitykset on siten 36/19 ja 41/14 ja eka vaihde näin entistä lyhyempi mutta kakkosen pitäs olla asteen verran pidempi ainakin mun laskujen mukaan. Mitään radiakaalia tuo ei luultavasti tuo, mutta sen sitten näkee.

Samalla oli pakko tilata uus etu-universaalit (vaihdetaan nyt molemmat jos ne oli jotenkin väsyneet) vaikka olishan noilla dog boneillakin ajellut ok. Larille meni toisessa autossa universaalit edessä ja takana(!) joten hän voi sitten siirrellä takaa eteen jos vastaavaa käy ... onpahan nyt tuokin ihme koettu. Ton muuten pystyis itsekin fikasaamaan sopivilla tapeilla, mutta sen tietää että se fiksi sitten leviää taas jossain sopivassa kohdassa, akselithan tässä joutuu nimittäin aika koville, eli pannaan nyt uudet ($40  :cry: )

Lari: Joo, jos ollaan menossa ajaa viikonloppuna ja olisit tulossa mukaan, niin saat multa 41 (valk) päärattaan jos lupaat hyvittää siitä jotain (vaikka sen uuden sit kun se tulee). Katellaan mikä on tilanne.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #177 : 31.08.03 - klo: 20.38 »
Iloisesti kulki tuolla 55 hammastuksella eli 36/19 tuo pidempi välitys, joka toi aavistuksen vielä nopeutta lisää.

Testailin tuota tuolla Ossin 15 LD (LayDown) moottorilla, joka - täytyy sanoa - on kyllä erittäin mielenkiintoinen härveli. Käy todella hyvin ja tasaisesti ja ihme kyllä ei nyt mitenkään valtavasti jää tuosta Novasta, vaikka luvuissa ei pääse lähellekään. Ehkä johtuu tuosta hammastuksestakin.

Koska motti on poikittain eikä pystyssä, on CG todella alhaalla ja sen kyllä huomaa menossa.. bensatankki on korkeammalla kuin moottori!

Sinänsä aika veikeä auto tuo Superi, kun motteja on tarjolla vaikka minkälaisia, onkohan tää mulla jo kuudes erilainen.. vakio GS15R, FS26S-C nelari, O.S. 15CV-Hyper, O.S. RX, NovaRossi RS12T5 ja viimeisenä tää O.S. 15LD, joka on kyllä enemmänkin pala R/C historiaa niin kuin tää Superikin alkaa olla..  :mrgreen: Vaikka ei siinä mitään, kestävämpää autoa saa hakea. Eilenkin ajoin sellaset lennot kaivonkannesta, mutta ilman mitään tappioita onneksi.

Kunhan saan tohon vielä ton HPI:n bemari LMR korin alla, niin autosta tulee luultavasti erinomainen rata-auto Tattarille. Nova setuppi sopii erittäin nopeana tuonne parkkiskisoihin, mutta radalla tää LD setuppi voi purra erittäin hyvin.. toivottavasti ehtii vielä ennen talvea ajaa koeajot Tattarilla. Bonuksena LD:ssä on ettei tietyt osat (kuten spur gearit) kulu ihan niin nopeesti kuin tuolla Novalla joka pistää kaikki palaset todella koville (myös kuskin).



Tässä kuva vielä tuosta Ossin LD:stä jos jotakuta kiiinnostaa tämäkin ihme (paan autosta kuvia kun jaksan ottaa):


Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #178 : 01.09.03 - klo: 00.13 »
Huhhuh, viikonloppu takana ja n. 10 tankillista ajoa tattarilla sekä lauantaina että sunnuntaina, ja hauskaa olikin vaikka ajolinjat oli muuta kuin kohdallaan. Mut mikä tärkeintä taas oli hauskaa ja pahemmilta väline rikoilta säilyttiin.

Osaako Mika tai joku muu sanoa miksi superini rupeaa heti kampeamaan vasemmalle kun vaihtaa kakkosella kaasu täysillä?
Pari harmaata hiusta saatiin aikaiseksi kun lähti täys vauhdista kyseisen syyn takia pääsuoralla auto käsistä.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #179 : 01.09.03 - klo: 08.31 »
Mainiota Lari, olitko Tattarilla? Harmi etten itse päässyt.

Hmm, kampeamaan vasemmalle.. eli lähteekö se vaihtaessa menemään vinoon todella rankasti (heittää perää) vai vähitellen?

Ootko kattonu että kaikki vetoakselit ja hubit on kiinni? Auto voi viedä johonkin suuntaan, jos joku pyörä ei vedä kunnolla.
Vaikka ton pitäs kyllä tuntua ykköselläkin. Entä laatikko, sähän vaihdoit sen päärattaan, ootko tarkista välykset ja että kaikki pyörii nätisti vaihdonkin jälkeen?

Mä oon samalla autolla ajanut Tattarilla ja kyllä se pääsuoran kulki suoraan myös kakkosella .. tarkista vielä kaikki ruuvit ja renkaat ja toi laatikko. Tuleeko kenelläkään muulla mitään mieleen mikä vois olla syynä..?

Pääsetkö ens viikonloppuna Tattarille, voitas sopia treffit sinne ?!
(toivottavasti sää sallii)