Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #180 : 01.09.03 - klo: 08.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Huhhuh, viikonloppu takana ja n. 10 tankillista ajoa tattarilla sekä lauantaina että sunnuntaina, ja hauskaa olikin vaikka ajolinjat oli muuta kuin kohdallaan. Mut mikä tärkeintä taas oli hauskaa ja pahemmilta väline rikoilta säilyttiin.

Osaako Mika tai joku muu sanoa miksi superini rupeaa heti kampeamaan vasemmalle kun vaihtaa kakkosella kaasu täysillä?
Pari harmaata hiusta saatiin aikaiseksi kun lähti täys vauhdista kyseisen syyn takia pääsuoralla auto käsistä.


Itselläni oli täysin sama ongelma, ja syyksi selvisi pienen ohjausvirheen jälkeen poistunut vetoakseli.
Joten tarkistappa löytyykö kaikki paikoiltaan.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #181 : 01.09.03 - klo: 12.50 »
Tossa Larin autossa on nivelvetarit edesä ja takana joten kokonaan irtilähtö on käytännössä mahdoton, mutta tarkista mutterit että ovat kiinni.

Yksi mahis on että diffeissä ois jotain häikkää eli ottavat kiinni toispuoleisesti.. suosittelen avaamaan diffikotelot ja kuuntelemaan diffejä (niitä vielä avaamatta) että kuulostavat ja tunutvat toimivan normaalisti.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #182 : 01.09.03 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mä oon samalla autolla ajanut Tattarilla ja kyllä se pääsuoran kulki suoraan myös kakkosella .. tarkista vielä kaikki ruuvit ja renkaat ja toi laatikko. Tuleeko kenelläkään muulla mitään mieleen mikä vois olla syynä..?

Todennäköisesti vika löytyy alustasta.
- Etupään ulosjoustot erilaiset
- Jossain iskarissa jäykkyyttä
- Auto ei ole "Tweakissään". Eli pyöränkuormat eivät ole balanssissa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #183 : 01.09.03 - klo: 14.07 »
Tsekkaa noi Calen ehdotukset vielä Lari läpi. Luulis kyllä että ettei kulmat aiheuta mitään yllättäviä lähtöjä johonkin suuntaan vaan olis koko ajan havaittavissa ..?

Yks tyypillinen tuli mieleen tosta eli kato ettei tukivarsien välissä ole kiviä; ne on yleinen syy arvaamattomaan spinnailuun eli kun vauhti kovenee jokin pyöristää ottaakin arvaattomasti (eikä pysy pinnassa koko ajan) kiinni asfalttiin --> spinnaus

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #184 : 01.09.03 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tsekkaa noi Calen ehdotukset vielä Lari läpi. Luulis kyllä että ettei kulmat aiheuta mitään yllättäviä lähtöjä johonkin suuntaan vaan olis koko ajan havaittavissa ..?

Kuormat, ei kulmat. Ja kyllä ne kulmatkin vaikuttaa. Etupäässä esim poikkeavat KPI:t aiheuttaa eri puolille erilaiset ohjausmomentit ja siitä johtuen ohjauksessa olevat löysät menee jompaan kumpaan laitaan. Ja jos autoa ei ole säädetty tweakkivaa'assa voi olla melkein varma, ettei se ole tweakissä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #185 : 01.09.03 - klo: 14.23 »
Ok.
Ei kyllä varmaan ole säädetty vaa'assa. Minusta tuo auto oli kyllä ainakin vielä jokin aika sitten ihan suht stabiili, mutta voihan olla että mällien tmv seurauksena on menyt pois setupistaan..ehkä Lari osaa valottaa asiaa kunhan on netin päässä.

Tää Superi ei kyllä niin herkkä ole pienille epävakauksille ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #186 : 01.09.03 - klo: 15.31 »
Nyt tuli kyllä hyvä lista mistä voi alkaa etsiä vikaa, jahka saan muut askareet tehtyä niin haen auton ja rupean etsimään vikaa. Eli illalla viisaampana :)
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #187 : 02.09.03 - klo: 18.21 »
eli ei kyllä löydy vikaa parin tunnin tutkimisen tuloksenakaan, eli joustot on yhtä jäykät ja pyörän kulmat balansessa toisiinsa nähden. Pyörät pyörii kunnolla...

Ja tosiaan siis vika ilmeni kun täysillä kiihdytti niin heti kun vaihto kakkoselle lähti selvästi puoltamaan vasemmalle ei siis sutimisen johdosta vaan ihan puoltamaan. Ja aina samalla lailla eli kokeiltiin monta kertaa ja hieman alustan säätöä välillä. Muuten auto oli kyllä erittäin hyvä ajaa tattarilla ja koko ajan kun säädettiin niin saatiin paremmaksi.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #188 : 02.09.03 - klo: 20.37 »
Sinänsä Lari kiva kuulla, että auto toimii ja säätäminen tuotti tuloksia, harmillista vaan tuo puoltaminen.

Kato vielä onko siellä löysää eli klappia tmv joka vois tulla esille kovassa nopeudessa (kakkosella). Kato myös toi Calen viesti vielä, jos sen pohjalta löytyis jotain. Tsekkasitko muuten diffitkin?

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #189 : 02.09.03 - klo: 21.01 »
Juuh tsekkasin, mut kaikki vaikuttas olevan kunnossa. Tosin jotain erikoista jossain  tapahtuu kun täys kiihdytyksessä puoltaa mitä ei ainakaan nyt huomaa kun se on tossa vieressä.

Nooh täytyy huomenna pistää se tulille ja kokeilla ja ihmetellä lisää.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #190 : 02.09.03 - klo: 21.33 »
Voi että mua kulkaa haluttaisi tuommoinen pirssi hommata. tympee vaan kun ei ole rataa missä ajaa. ja siihen parkkisajeluun kuuleman kyllästyy melko nopeasti, ja kun ei frendejä kiinnosta nää hommat.

 On tuossa 500m. päässä kylläkin asuntomessuilta jäänyt asfalttinen messuhallialusta( n. 100x30m )  siinä kyllä oisi hyvä radan paikka.  onko teillä muilla super-ten tyypeillä rata jossakin lähellä vai oletteko löytäneet parkkis-ajelun hauskuudet?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #191 : 02.09.03 - klo: 22.27 »
Mike, kyllä se näissä hommissa melkein on, että kavereita pitää olla loppujen lopuksi kenen kanssa ajaa, oli sitten kyseessä on-road tai off-road. Pelkkä rälläys ja rakentelu ei riitä, tosi hauskuus alkaa vasta kun pääsee ajamaan muiden kanssa. Tässä en nyt tarkoita mitään ryppyotsaista kilpalitoimintaa tmv vaan ihan vapaata ajelua kavereiden kanssa vaikka parkkisella, ratamerkkeinä voi käyttää vaikka noita oranssisia muovitötsiä jotka ovat osoittautuneet eritääin hyviksi käytännössä. Tosin onhan oikea rata ihan eri juttu, mutta kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta (itsellä 25 km lähimmälle).

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #192 : 03.09.03 - klo: 07.22 »
Niin ja mulla on sille lähimmälle radalle 350km :lol:

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #193 : 03.09.03 - klo: 07.28 »
Noh juu... Rataa ois joo kiva päästä joskus koittaan... Mulla on kaiketi lähin rata jossain..ööö... missäköhän se oli, jompikumpi Riihimäki tai Hyvinkää, sekotan aina nuo kaupungit. :D

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #194 : 03.09.03 - klo: 08.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mike, kyllä se näissä hommissa melkein on, että kavereita pitää olla loppujen lopuksi kenen kanssa ajaa, oli sitten kyseessä on-road tai off-road. Pelkkä rälläys ja rakentelu ei riitä, tosi hauskuus alkaa vasta kun pääsee ajamaan muiden kanssa. Tässä en nyt tarkoita mitään ryppyotsaista kilpalitoimintaa tmv vaan ihan vapaata ajelua kavereiden kanssa vaikka parkkisella, ratamerkkeinä voi käyttää vaikka noita oranssisia muovitötsiä jotka ovat osoittautuneet eritääin hyviksi käytännössä. Tosin onhan oikea rata ihan eri juttu, mutta kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta (itsellä 25 km lähimmälle).


Tähän voin yhtyä myös omalta kohdaltani.
Meilläkin on eritasoisia autoja, mutta kun parkkiksele rakentaa aina hieman erilaisen radan niin mielenkiinto säilyy.
Tyhjä

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #195 : 03.09.03 - klo: 13.41 »
Tänään kävin puoli tankkia ajamassa parkkipaikalla ja puoltaminen on kadonnut. Puoltamisen syyksi epäilen renkaita vaikka ovatkin silmämääräisesti saman verran kuluneet(vaihdoin siis renkaat ennen ajoa). Toinen muutos minkä tein oli taka vakaajan poisto, Kylläpäs auton luonne muuttu paljon, ja mikä parasta positiiviseen suuntaan ;)


 ----> Mika sulla tulee Tattarilla kiire *uskoo taitoihinsa*  :roll:
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #196 : 03.09.03 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Tänään kävin puoli tankkia ajamassa parkkipaikalla ja puoltaminen on kadonnut. Puoltamisen syyksi epäilen renkaita vaikka ovatkin silmämääräisesti saman verran kuluneet(vaihdoin siis renkaat ennen ajoa). Toinen muutos minkä tein oli taka vakaajan poisto, Kylläpäs auton luonne muuttu paljon, ja mikä parasta positiiviseen suuntaan ;)


 ----> Mika sulla tulee Tattarilla kiire *uskoo taitoihinsa*  :roll:


Tosi hienoa, noi kuluneet eturenkaat voi tosiaan olla syynä.

Eikös me puhuttukin ettei noista vakaajista ole kuin haittaa näissä meidän ympyröissä, joten hyvä että otit pois. Sen voi ehkä ottaa edestäkin - kokeile.

Heh, voi olla ku ei oo päässy treenaamaan, mutta eipähän mun tarvii pelätä että ajat päälle  :mrgreen:

Katotaan jos ehtis vaikka lauantaina. Mulla ei oo varmaan auto oikein setupissaan, mutta ei se haittaa.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #197 : 03.09.03 - klo: 14.54 »
Mitä minä olen huomannut niin yksi hauskimpia puolia tässä lajissa on juuri tämä auton säätäminen, tosin vielä ei olla aikoja otettu kun ollaan vaan koitettu auto saada helpoksi ajaa ja saada samanlaisia kierroksi toistettua monta peräkkäin.

Mika niinhän siitä taka vakaajan poistostahan oli puhetta mut oli pakko saada se ite todettua.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #198 : 03.09.03 - klo: 15.11 »
Mistä olette ostaneet renkaita ja vanteita?

Suomen rajojen sisäpuolelta siis, ja jos jollain on antaa hieman suuntaa hinnoille.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #199 : 03.09.03 - klo: 15.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Mitä minä olen huomannut niin yksi hauskimpia puolia tässä lajissa on juuri tämä auton säätäminen, tosin vielä ei olla aikoja otettu kun ollaan vaan koitettu auto saada helpoksi ajaa ja saada samanlaisia kierroksi toistettua monta peräkkäin.


On, on! Ja auton pitää olla sellanen että sitä voi säätää, tässä mielessä Superi on sika hyvä koska säätömahdollisuuksia on, ja sulla siinä huippuosatkin.

Ainoa mitä kaipaisin on foamit alle, koska ne kuulemma toimivat ainakin HPI:n Superissa paremmin kuin slicksit. Jenkeistä saa foameja HPIn vanteilla, tosin vain kapeampaa mallia eli eturengasta pelkästään.

FW04:ään ne vois saada kiinni ehkä HPI akseleilla tai sitten vanhemman superin (FW03) akseleilla joissa on vastaava kiinnitys kuin HPIssä; FW04ssähän se on erilainen.

HPIn Superiin saa myös Serpentin vannesovittimen, jos haluais laittaa FW04 --> HPI akseli --> Serpentin 1/8 foamit
mutta menee kyllä aika monimutkaiseksi ja kun täällä pohjolassa ei näistä autoista kukaan mitään tiedä..kaikki pitää itse selvittää.

Mutta auto on muuten sen verran hyvä etten ainakaan vielä harkitse vaihtoa 1/10 kokoon (täähän on 1/9).

Tsemiä,
t.Mika

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #200 : 03.09.03 - klo: 16.25 »
Kuinak paljon tuollainen  auto maksaa tuo mistä ootte puhunu?? Ja kuinka vanhoja autoja teillä on? Kuin lujaa ne kulkee ja millä konsteilla. Ja mikäs oli tuon auton koko nimi?Kuinka uusia vuosimalleja nuista on?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #201 : 03.09.03 - klo: 19.51 »
Tää on Kyoshon about kolme vuotta vanha malli FW04 SuperTen, hieman tavallista 1/10 touringia isompi, siitä nimi Super. Vastaavaa autoa löytyy HPI:ltä nimellä Super Nitro ja Tamiyalta TGX. Ei kovin suosittu luokka Suomessa eikä sillä ajetaan kisaa sen takia. Maailmalla kyllä, esim HPI Challengessa Super nitro on verrattain suosittu. Erona HPI:ssa on remmiveto, kun Kyoshossa kardaani. HPI suositumpi jenkeissä --> enemmän varaosa tarjontaa.

Autot on pirun kestäviä, normaalia 1/10 autoja kestävämpiä. FW04 pakettien hinnat ovat tulleet alas, koska sen verran vanha malli, mutta viriosat maksavat edelleen, joita on kyllä runsaasti. Autosta julkistettiin viime vuonna ns 2002 malli, jossa on vakiona 2-vaihteinen ja nivelvetoakselit edessä joka on siten edellisiä pirteämpi. Vakiona autossa on GS15R motti, mutta Ossin koneet ovat suosittuja.

Huippunkipeudet vaihtelee motista ja välityksistä riippuen. Keskiverto moottorilla, esim Ossin CV mallit, ja automaattilaatikolla ehkä jossain 60-80 kmh/h välissä. Tiukemmilla kisamoteilla jopa enemmän, aina jonnekin reiluun 100 km/h asti.

En tiedä voiko tätä autoa kenellekään suositella varsinaisesti, mutta hyvä, super kestävä ja mielenkiintoinen auto, johon saa sovitettua hyvin monenlaisia moottoreita.

Kts.
http://www.atlashobbies.com/super_nitro/super_index.htm
http://www.atlashobbies.com/super_nitro/super_links/super_links.htm

Autoa saa nyt edullisesti Towerista (ovh $400) nyt vain  $230!
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LR0177&P=1

Mitäs mieltä muut ovat autosta, Lari?

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #202 : 03.09.03 - klo: 20.46 »
Emmä tiedä olenko jäävi antamaan kommentia kun hommasin käytetyn superin viri osilla . Mut tosiaan auto on kestävä ja viri osa tarjonta mukavan laava. koppa vaihtoehtoja tosin sais olla enemmän. Alustan säätöjen monipuolisuus sekä se että säätöjä on helppo tehdä ja myös autosta heti huomaa kun on jotain säädetty.  

Tosin tämä on minun eka rc auto joten en osaa silleen verrata muihin malleihin mut itse olen ollut tosi tyytyväinen ja voin kyllä muillekkin suositella  :roll:
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #203 : 03.09.03 - klo: 21.11 »
Minkä takia näissä touring autoissa on tuota pohjaa nuin hintsusti esim. tehari on melkein tyhjänpäällä ja onkos kaikissa touringeissa näin jos ei pure tenejä lasketa?!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #204 : 04.09.03 - klo: 08.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Emmä tiedä olenko jäävi antamaan kommentia kun hommasin käytetyn superin viri osilla . Mut tosiaan auto on kestävä ja viri osa tarjonta mukavan laava. koppa vaihtoehtoja tosin sais olla enemmän. Alustan säätöjen monipuolisuus sekä se että säätöjä on helppo tehdä ja myös autosta heti huomaa kun on jotain säädetty.  

Tosin tämä on minun eka rc auto joten en osaa silleen verrata muihin malleihin mut itse olen ollut tosi tyytyväinen ja voin kyllä muillekkin suositella  :roll:


Joo, ainoa miinus tosiaan on ettei näillä suomessa voi oikeasti ajaa kilpaa. Ennen oli myös hinta, mutta ei näytä olevan enää. Itse maksoin nelari Superista joskus 3v sitten ainakin 700e, nyt vakio Superin saa tolla 200e:llä (!). Se oli mun eka auto.

Koreja sais tosiaan olla enemmän, vaihtoehtoja lienee kymmenkunta jos laskee kaikki Kyoshon ja HPI FW04:ään sopivat korit (280wb) mukaan:

- Mersu DTM (2 erilaista)
- Lambo Murcielago
- Nissan Skyline (Calsonic ja Pennzoil)
- Porsche 911
- Dodge Viper
- McLaren F1 GT
- Porsche GT
- Toyota Supra
- Toytota Supra Tom's
- Honda NSX (kolme erilaista)
- BMW LMR (avomalli)
Olikos vielä muita.. sitten on noita 300mm wb koreja, mutta ne ei sovi modaamatta.

Mika R

  • Vieras
Re: ...
« Vastaus #205 : 04.09.03 - klo: 08.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Minkä takia näissä touring autoissa on tuota pohjaa nuin hintsusti esim. tehari on melkein tyhjänpäällä ja onkos kaikissa touringeissa näin jos ei pure tenejä lasketa?!


Tosiaan, useimmissa on vähän pohjaa, poikkeuksena ehkä Asson NTC3 ja siitä tehdyt kopiot kuten Ofna LD3. En tiedä syitä tarkkaan, mutta autoon saadaan luultavasti parempi jäähdytys kun pohjaa on vähän, pohja myös painaa, joten autosta saadaan kevyempi kun pohjaa on vähän.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #206 : 04.09.03 - klo: 09.26 »
Lambo Diablo, lisäyksenä korilistaan.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #207 : 04.09.03 - klo: 09.42 »
Joo, mutta se on 300wb joka ei ainakaan suoraan sovi FW04:ään, jossa on 280wb (Wheel Base).
Tossa on HPIn korilista:
http://www.hpiracing.com/bodies/body-s.htm

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #208 : 04.09.03 - klo: 09.49 »
Joku myy uutta nelari superia huuto.netissä. Ihan tiedoksi vaan.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #209 : 04.09.03 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Joku myy uutta nelari superia huuto.netissä. Ihan tiedoksi vaan.


Joo, ei huono. Lähtöhinta 220e on edullinen, tosta pelkästä motista saa maksaa enemmän. Lari, kaverilles tosta hyvä auto. Vain radiot päälle alkuun. Laatikon voi sitten hommata myöhemmin, mutta pitää olla se kalliimpi fzw56 joka sullakin on.