Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1034576 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2880 : 01.08.13 - klo: 07.56 »
Miten noi kardaanit vaihdetaan? Ja tältä sivulta ilmeisesti löytyis tarvittavaa osaa kardaanin vaihtoon? http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0097p?FVSEARCH=1%2F16+rally&CATEGORY=CL&MANUFACTURER=TRA&submit=Submit+AdvancedSearch
« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo: 07.59 kirjoittanut UniQu3 »

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2881 : 02.08.13 - klo: 22.02 »
Noniin, kardaani vaihdettu uuteen, testattu 10min hiekkajalkapallokentällä, tuloksena kovaa rohinaa alkoi kuulumaan ja lopetin ajon siihen, pohjasta kardaanin suoja irti ja joku kiven murikka kuluttanut taas muoviseen kardaan aikamoisen uran, melkein poikki, tästä voi vain päätellä että kannattaa tuolla autolla vältellä karkeampaa hiekkaa tai kuten meinaan tehdä NYT vaihtaa kardaanin teräksiseen. Onkos kellään tietoa mistä saisi edullisesti siten että myöskään postit ei ois n.50$ niinkuin olen melkein kaikissa huomannut??? ps.vihdoin alkaa päästä alkujyvälle tästä harrastuksesta ja ei nämä takaiskut tunnu enää niin kettumaiselta kun tajuaa että joitain osia kannattaa vaihtaa uusiin sekä eikä aina kuunnella suomessa liikkeiden myyjien vakuutteluita "juu kannattaa kyllä käyttää alkuperäistä muovista" juttuja... Niin ja tänään tuli tilaamani Camaron kori Hobbylinnasta, erikoista kylläkin se että sitä ei ollut maalattu ollenkaan eikä leikattu mistään kohtaa irti (esim.rengas kotelot "muotissa" kiinni) kuten kyllä kuvista saattaa hobbylinnan sivuista tietämätön päätellä, soittoa huomenna että mitäs tää meinaa... Kiitos kommenteista jo etukäteen.

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2882 : 02.08.13 - klo: 22.58 »
En tiedä missä rally on oikein suunnitelttu ajettavaksi mutta ohjausservoja meni kaksi kappaletta. Ilmeisesti hajosivat iskusta kun auto on kaatunut pari kertaa. Kolmannella kerralla tein perinteiset, ruuvasin siihen 10 kg 2056 servon ja hyvä tuli :evil: Tätä nykyä siinä on infernon musta vanha servo joka on ollut -yllätys luotettavampi toiminnalta. Täyty varmaan roekti kuvia näyttä muillekkin.
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2883 : 02.08.13 - klo: 23.46 »
Noniin, kardaani vaihdettu uuteen, testattu 10min hiekkajalkapallokentällä, tuloksena kovaa rohinaa alkoi kuulumaan ja lopetin ajon siihen, pohjasta kardaanin suoja irti ja joku kiven murikka kuluttanut taas muoviseen kardaan aikamoisen uran, melkein poikki, tästä voi vain päätellä että kannattaa tuolla autolla vältellä karkeampaa hiekkaa tai kuten meinaan tehdä NYT vaihtaa kardaanin teräksiseen. Onkos kellään tietoa mistä saisi edullisesti siten että myöskään postit ei ois n.50$ niinkuin olen melkein kaikissa huomannut??? ps.vihdoin alkaa päästä alkujyvälle tästä harrastuksesta ja ei nämä takaiskut tunnu enää niin kettumaiselta kun tajuaa että joitain osia kannattaa vaihtaa uusiin sekä eikä aina kuunnella suomessa liikkeiden myyjien vakuutteluita "juu kannattaa kyllä käyttää alkuperäistä muovista" juttuja... Niin ja tänään tuli tilaamani Camaron kori Hobbylinnasta, erikoista kylläkin se että sitä ei ollut maalattu ollenkaan eikä leikattu mistään kohtaa irti (esim.rengas kotelot "muotissa" kiinni) kuten kyllä kuvista saattaa hobbylinnan sivuista tietämätön päätellä, soittoa huomenna että mitäs tää meinaa... Kiitos kommenteista jo etukäteen.

se on kuule ihan normaalia jos kori ei ole edes osittain maalattu. yleensä siinä teksteissä kyllä sanotaan jos on maalattu ja jos ei mitään sanota niin se on oletuksena kirkas. tämänkin sivun kaikki korit ovat kirkkaita, tosin tossa kyllä sanotaan että ovat kirkkaita mutta kuvista vois päätellä että ovat valmiiksi maalattuja: http://prolineracing.com/mini-micro-other-bodies
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2884 : 04.08.13 - klo: 11.13 »
Niinpä, mutta esim. Hobbylinnasta mistä omani tilasin niin siinä ei tietoa ollenkaan kyseisestä korista, ja kun aloittelija näissä jutuissa olen niin luulin että maalattu ja leikattu kori valmiiksi, täytyy yrittää palauttaa kori kun ei taito leikkaamiseen saati maalaamiseen riitä... :(

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2885 : 04.08.13 - klo: 18.28 »
Terve
Näillä ajattelin korvata alkuperäiset 1/16 Rallyn muoviset tukivarret sekä keskimmäisen vetoakselin , kokemuksia?:
http://www.rcplanet.com/Integy_Titanium_Turnbuckle_Pushrod_Set_1_16_Slash_p/intt3465red.htm
http://www.rcplanet.com/Integy_Center_Drive_Shaft_p/intt3409.htm
« Viimeksi muokattu: 04.08.13 - klo: 18.34 kirjoittanut UniQu3 »

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2886 : 04.08.13 - klo: 18.32 »
Niin ja jos roekti kuvia on niin pistäpä jakkoon vaa  :wink: saa maallikkokin vinkkejä ja oppii uutta...

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2887 : 05.08.13 - klo: 11.54 »
Mites jenkeistä tilatut osat, tuleeko niihin vielä verot päälle tai jotain muita kustannuksia mitä ei näy tilausta tehdessä?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2888 : 05.08.13 - klo: 12.07 »
Mites jenkeistä tilatut osat, tuleeko niihin vielä verot päälle tai jotain muita kustannuksia mitä ei näy tilausta tehdessä?
Tulee verot ja myös tulli maksut. Eli ei se nykyään joka osassa niin edullista ole  :smiley:

Perus vero siis ja tulli taisi olla 4% jos siis summa ylittää tuon tullausrajan.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2889 : 05.08.13 - klo: 14.27 »
Mistä olette itse tilailleet osia?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2890 : 05.08.13 - klo: 17.44 »
A Main Hobbies, Tower Hobbies, HobbyKing, Asiatees, ebay. noista paikoista olen tilannut. ja olen meinannut tilata kaupoista rcecho.com, Hobby partz, Dollar hobbyz, RC4wd. Towerin ja amainin paketit jäänyt nyt tänä vuonna tulliin ku tuli toi uus tulli muutos.
Ite olen joutunut maksamaan vain verot mutta en koskaan tota tullimaksua. ja yleensä HK:n paketit ei jää tulliin mikä on ihan normaalia jos sen asettaa niin tilausta tehdessä mutta se on ihme ettei ebaysta tulleet paketit ole menneet tulliin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa UniQu3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2891 : 06.08.13 - klo: 08.46 »
Ok, onkos kokemuksia tästä www.toadzrc.com ,aika edullinen ja postituskulutki sopu hinnassa?

Poissa Hela

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2892 : 09.08.13 - klo: 13.22 »
Vianetsintää!

Ensimmäistä oikeaa rc-autoani korjaamassa. Kyseessä 1/16 E-Revo VXL. Vaikuttaa siltä, että liiallinen (2xPowerCell series 1 sarjassa) lämpeneminen aiheutti vikaa ja tuo vika pitäisi nyt saada korjattua. Poistuneen savun lähdettä en saanut paikallistettua, mutta vialliseksi kohdaksi epäilen noparia (Velineon VXL3m). Miten tuon voisi ensin varmistaa ja tilata uuden vasta sitten? Toinen vaihtoehto voisi olla moottori (Velineon 380 Brushless). Miten moottorin toimivuuden voisi varmistaa erillisenä komponenttina (esim syöttämällä jännitettä tiettyyn kohtaan)?
Kokemuksia / hyviä ideoita?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2893 : 09.08.13 - klo: 13.44 »
Mitä tapahtuu kun isket akun kii? liikkuuko auto mihinkää? kuuluuko mitään ääniä tai näkyykö mitään valoja?
ite epäilen että nopari palanut, itellä hajos kyseinen nopari jo 3s liposta. ja jos uuden meinaat ostaa niin ei missään nimessä kannata ostaa samanlaista vaan joku Castlen sidewinder, mamba max tai joku HPI. Myös Hobbywingillä taitaa olla joku 1/16 autoon sopiva nopari.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Hela

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2894 : 09.08.13 - klo: 15.10 »
Mitä tapahtuu kun isket akun kii? liikkuuko auto mihinkää? kuuluuko mitään ääniä tai näkyykö mitään valoja?
ite epäilen että nopari palanut, itellä hajos kyseinen nopari jo 3s liposta. ja jos uuden meinaat ostaa niin ei missään nimessä kannata ostaa samanlaista vaan joku Castlen sidewinder, mamba max tai joku HPI. Myös Hobbywingillä taitaa olla joku 1/16 autoon sopiva nopari.

Ensinnäkin kiitos nopeasta vastauksesta!
Tutkittavat osat olen irrottanut pöydälle. Kokeilin seuraavalla tavalla. Ohjaimeen virta päälle -> moottori ja vastaanotin kiinni nopariin -> akku kiinni nopariin. Ensimmäisellä kerralla tässä vaiheessa ei tapahtunut mitään. Nopariin virrat, vihreä vilkahti, punainen jäi palamaan. Jos kokeilen ohjaimella eteen/taakse, alkaa moottorissa loppumaton nykiminen. Tarkoittaa 3-4/sek. Ratas ei välttämättä pyörähdä yhtään, vain nykii kevyesti. Ihan kuin jännite katkoisi tuohon tahtiin. Noparin sammuttaminen ei onnistu eli virtanapista ei tapahtu mitään.
Jos irrotan akun, kytken takaisin ja laitan nopariin virrat, moottorin nakutus alkaa heti. Johtunee ehkä siitä jännitteestä mikä nopariin on jäänyt sisään. Vähän pidemmän tauon jälkeen nykimisen aloittaminen vaatiin herätyksen ohjaimella.
Moottori tuntuu ja kuulostaa käsin pyöriteltynä ihan terveeltä, siksi epäilin tuota noparia vialliseksi. Ja moottorin hajottaminen kai vaatisi muutenkin vähän enemmän.
Tuo akkukokeilu oli ainutkertainen ja todennäköisesti se saa riittääkkin, koska vauhtia saa yhdelläkin akulla ihan riittävästi, ainakin tässä vaiheessa.

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2895 : 09.08.13 - klo: 18.59 »
Mitä tapahtuu kun isket akun kii? liikkuuko auto mihinkää? kuuluuko mitään ääniä tai näkyykö mitään valoja?
ite epäilen että nopari palanut, itellä hajos kyseinen nopari jo 3s liposta. ja jos uuden meinaat ostaa niin ei missään nimessä kannata ostaa samanlaista vaan joku Castlen sidewinder, mamba max tai joku HPI. Myös Hobbywingillä taitaa olla joku 1/16 autoon sopiva nopari.

Ensinnäkin kiitos nopeasta vastauksesta!
Tutkittavat osat olen irrottanut pöydälle. Kokeilin seuraavalla tavalla. Ohjaimeen virta päälle -> moottori ja vastaanotin kiinni nopariin -> akku kiinni nopariin. Ensimmäisellä kerralla tässä vaiheessa ei tapahtunut mitään. Nopariin virrat, vihreä vilkahti, punainen jäi palamaan. Jos kokeilen ohjaimella eteen/taakse, alkaa moottorissa loppumaton nykiminen. Tarkoittaa 3-4/sek. Ratas ei välttämättä pyörähdä yhtään, vain nykii kevyesti. Ihan kuin jännite katkoisi tuohon tahtiin. Noparin sammuttaminen ei onnistu eli virtanapista ei tapahtu mitään.
Jos irrotan akun, kytken takaisin ja laitan nopariin virrat, moottorin nakutus alkaa heti. Johtunee ehkä siitä jännitteestä mikä nopariin on jäänyt sisään. Vähän pidemmän tauon jälkeen nykimisen aloittaminen vaatiin herätyksen ohjaimella.
Moottori tuntuu ja kuulostaa käsin pyöriteltynä ihan terveeltä, siksi epäilin tuota noparia vialliseksi. Ja moottorin hajottaminen kai vaatisi muutenkin vähän enemmän.
Tuo akkukokeilu oli ainutkertainen ja todennäköisesti se saa riittääkkin, koska vauhtia saa yhdelläkin akulla ihan riittävästi, ainakin tässä vaiheessa.

Itellä ilmeni sama ongelma ja kun vaihoin Hobbywingin noparin tilalle niin alko taas toimii. Toi on tyypillinen VXL3m noparin ylikuumentumis ogelman merkki. Niin ku s.heinonen aikasemmin mainitsiki niin suosittelen pelkän noparin vaihtoa, moottorissa en usko että mitään vikaa on.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2896 : 09.08.13 - klo: 20.07 »
Vianetsintää!

Ensimmäistä oikeaa rc-autoani korjaamassa. Kyseessä 1/16 E-Revo VXL. Vaikuttaa siltä, että liiallinen (2xPowerCell series 1 sarjassa) lämpeneminen aiheutti vikaa ja tuo vika pitäisi nyt saada korjattua. Poistuneen savun lähdettä en saanut paikallistettua, mutta vialliseksi kohdaksi epäilen noparia (Velineon VXL3m). Miten tuon voisi ensin varmistaa ja tilata uuden vasta sitten? Toinen vaihtoehto voisi olla moottori (Velineon 380 Brushless). Miten moottorin toimivuuden voisi varmistaa erillisenä komponenttina (esim syöttämällä jännitettä tiettyyn kohtaan)?
Kokemuksia / hyviä ideoita?

NiMh akuilla ko ajelit? 14.4 v on melkein max.mitä nopari kestää ja ratastukset oltava melko laimeat koska revossa on isot renkaat. Moottori sekä nopari joutuu suuresta vääntömomentista johtuen kovalle rasitukselle. Kovat jarrutukset aiheutta myös ylikuumentumesen näillä akuilla. Mitä välitykset sulla on revossa?


Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa Hela

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2897 : 11.08.13 - klo: 21.55 »
Vianetsintää!

Ensimmäistä oikeaa rc-autoani korjaamassa. Kyseessä 1/16 E-Revo VXL. Vaikuttaa siltä, että liiallinen (2xPowerCell series 1 sarjassa) lämpeneminen aiheutti vikaa ja tuo vika pitäisi nyt saada korjattua. Poistuneen savun lähdettä en saanut paikallistettua, mutta vialliseksi kohdaksi epäilen noparia (Velineon VXL3m). Miten tuon voisi ensin varmistaa ja tilata uuden vasta sitten? Toinen vaihtoehto voisi olla moottori (Velineon 380 Brushless). Miten moottorin toimivuuden voisi varmistaa erillisenä komponenttina (esim syöttämällä jännitettä tiettyyn kohtaan)?
Kokemuksia / hyviä ideoita?

NiMh akuilla ko ajelit? 14.4 v on melkein max.mitä nopari kestää ja ratastukset oltava melko laimeat koska revossa on isot renkaat. Moottori sekä nopari joutuu suuresta vääntömomentista johtuen kovalle rasitukselle. Kovat jarrutukset aiheutta myös ylikuumentumesen näillä akuilla. Mitä välitykset sulla on revossa?

Välityksiin en ole tutustunut, mutta kyseessä on ihan vakio RTR-setti. Ohjekirjan mukaan tuota kokeilin, ajoaikaa kertyi ehkä kaksi minuuttia, minkä jälkeen vaikutti lähes syttyvän tuleen. Aloittelijastakin jännite tuntui aika kovalta kun kuitenkin oli kaksinkertainen siihen tavalliseen. Mutta tässähän sitä opetellaan.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2898 : 11.08.13 - klo: 22.06 »
Revossa vakio välit ovat mielestäni 28/50T ja RTR paketissa tulee mukana pienempi pinjoni (23T) joka tulee ohjekirjan mukaan laittaa kiinni jos meinaa ajaa 14.4v eli 2x 7.2v nimh akut sarjassa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Hela

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2899 : 11.08.13 - klo: 22.16 »
Mitä tapahtuu kun isket akun kii? liikkuuko auto mihinkää? kuuluuko mitään ääniä tai näkyykö mitään valoja?
ite epäilen että nopari palanut, itellä hajos kyseinen nopari jo 3s liposta. ja jos uuden meinaat ostaa niin ei missään nimessä kannata ostaa samanlaista vaan joku Castlen sidewinder, mamba max tai joku HPI. Myös Hobbywingillä taitaa olla joku 1/16 autoon sopiva nopari.

Ensinnäkin kiitos nopeasta vastauksesta!
Tutkittavat osat olen irrottanut pöydälle. Kokeilin seuraavalla tavalla. Ohjaimeen virta päälle -> moottori ja vastaanotin kiinni nopariin -> akku kiinni nopariin. Ensimmäisellä kerralla tässä vaiheessa ei tapahtunut mitään. Nopariin virrat, vihreä vilkahti, punainen jäi palamaan. Jos kokeilen ohjaimella eteen/taakse, alkaa moottorissa loppumaton nykiminen. Tarkoittaa 3-4/sek. Ratas ei välttämättä pyörähdä yhtään, vain nykii kevyesti. Ihan kuin jännite katkoisi tuohon tahtiin. Noparin sammuttaminen ei onnistu eli virtanapista ei tapahtu mitään.
Jos irrotan akun, kytken takaisin ja laitan nopariin virrat, moottorin nakutus alkaa heti. Johtunee ehkä siitä jännitteestä mikä nopariin on jäänyt sisään. Vähän pidemmän tauon jälkeen nykimisen aloittaminen vaatiin herätyksen ohjaimella.
Moottori tuntuu ja kuulostaa käsin pyöriteltynä ihan terveeltä, siksi epäilin tuota noparia vialliseksi. Ja moottorin hajottaminen kai vaatisi muutenkin vähän enemmän.
Tuo akkukokeilu oli ainutkertainen ja todennäköisesti se saa riittääkkin, koska vauhtia saa yhdelläkin akulla ihan riittävästi, ainakin tässä vaiheessa.

Itellä ilmeni sama ongelma ja kun vaihoin Hobbywingin noparin tilalle niin alko taas toimii. Toi on tyypillinen VXL3m noparin ylikuumentumis ogelman merkki. Niin ku s.heinonen aikasemmin mainitsiki niin suosittelen pelkän noparin vaihtoa, moottorissa en usko että mitään vikaa on.

Kiitos kommentista ja vinkistä. Ehkä uskaltaudun tilaamaan ilman enempiä testailuja. Hobbywing EzRun-25A-L on ilmeisesti tähän tilanteeseen sopiva vaihtoehto? Kiinnityksen kanssa taitaa olla omat säätämisensä(?), se ei tosin ole mikään ongelma.

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2900 : 12.08.13 - klo: 00.01 »
Traxxas velineon 3m sähköt -moottori on ilmeisesti joku 8-Turn, 4000KV  Tarkka tietoa ei ole jos joku tietää niin kertokaa. Uudet sähköt voisivat olla jotakin velineon 3s luokka. Liian isot sähköt ei kannatta pistä sillä ne vie akut hetkesä ja mitään isoja akkuja tähän koriin ei saa.

Tänään kävin taas testamassa rallyn.  3s lipot, niin sähköt olivat MAX. mitä ne jatkuvalla kaasu pohjassa ajamisella kestää. Välillä paukutti lämpörajoitin vastaan mutta vauhtia oli jo sopivasti :evil: Eli ilmeisesti joudun hommaaman sinne kestävvämmät sähköt. Taikka hommattava uusi auto.
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2901 : 12.08.13 - klo: 00.13 »
8-Turn, 4000Kv lukee Traxxasin sivuilla. Edelleen suosittelen sitä Castlen Sidwinderiä ja HPI Vektor 4000kv konetta :wink: Okei siinä on pikkusen modausta että saa kiinni mutta tuo combo on toiminut minulla jo vuoden 3s lipolla ilman mitään ongelmia, tai no viikko sitte oli yks ongelma kun nopari ja vastari vilkutti punasta ja vihreetä mutta se ongelma johtui servosta. Myös Mamba Maxia ja Castlen 5700kv konetta on suositeltu 1/16 E-Revoon.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2902 : 12.08.13 - klo: 00.32 »
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.


Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2904 : 12.08.13 - klo: 19.12 »
Jaaha se olikin valmis paketti  :smiley: Kisko ilmeisesti aika mukavasti akut tyhjiksi nopeassa tahissa 6s lipoila. Teoreettinen ajoaika noin 12 min. traxxas 1400 akulla. 
Nyt kun voin oikeasti ja huollellisesti kärventää 2x 3s lipoila velineonin 3m sähköt noin 30 min ajan. :evil:
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2905 : 12.08.13 - klo: 19.28 »
joo no itseasiassa nopari vaan kestää sen 6s lipon mutta noi koneet (4000kv, 4600kv ja 5700kv) ei kestä ku sen 3s lipon. itsellä Zippy 1500mah 3s lipo ja sillä ajelee sen 15-20min ajotyylistä riippuen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Hela

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2906 : 13.08.13 - klo: 08.17 »
8-Turn, 4000Kv lukee Traxxasin sivuilla. Edelleen suosittelen sitä Castlen Sidwinderiä ja HPI Vektor 4000kv konetta :wink: Okei siinä on pikkusen modausta että saa kiinni mutta tuo combo on toiminut minulla jo vuoden 3s lipolla ilman mitään ongelmia, tai no viikko sitte oli yks ongelma kun nopari ja vastari vilkutti punasta ja vihreetä mutta se ongelma johtui servosta. Myös Mamba Maxia ja Castlen 5700kv konetta on suositeltu 1/16 E-Revoon.

Onkos teknisesti mahdollista käyttää uutta noparia (Sidewinder tai Mamba Max) nykyisen koneen eli Velineon 380 kanssa? Ajatuksena siis, että voisin kyllä paremman koneenkin hankkia kunhan veronpalautukset on tilillä. Josko koneen hankkimisen yhteydessä siirtyisi samalla lipoihin. Siihen asti jos pärjäisi vain noparin hankinnalla.
Ja jos on mahdollista, malli noista tarkalleen ottaen olisi sopiva tai mitä ei missään tapauksessa kannata hankkia?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2907 : 13.08.13 - klo: 09.34 »
8-Turn, 4000Kv lukee Traxxasin sivuilla. Edelleen suosittelen sitä Castlen Sidwinderiä ja HPI Vektor 4000kv konetta :wink: Okei siinä on pikkusen modausta että saa kiinni mutta tuo combo on toiminut minulla jo vuoden 3s lipolla ilman mitään ongelmia, tai no viikko sitte oli yks ongelma kun nopari ja vastari vilkutti punasta ja vihreetä mutta se ongelma johtui servosta. Myös Mamba Maxia ja Castlen 5700kv konetta on suositeltu 1/16 E-Revoon.

Onkos teknisesti mahdollista käyttää uutta noparia (Sidewinder tai Mamba Max) nykyisen koneen eli Velineon 380 kanssa? Ajatuksena siis, että voisin kyllä paremman koneenkin hankkia kunhan veronpalautukset on tilillä. Josko koneen hankkimisen yhteydessä siirtyisi samalla lipoihin. Siihen asti jos pärjäisi vain noparin hankinnalla.
Ja jos on mahdollista, malli noista tarkalleen ottaen olisi sopiva tai mitä ei missään tapauksessa kannata hankkia?
Noista kahdesta ehdottomasti parempi on tuo Mamba Max Pro ESC. Mikäli sen saat vaan mahtumaan niin osta se mielummin. Ja toki voi ajaa tuon moottorin kanssa. Mamba Max Pro ESC on kaiken lisäksi sensorillinen joten tulevaisuudessa saat paremman kaasutuntuman ostamalla jonkun sensorillisen moottorin.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2908 : 13.08.13 - klo: 15.38 »
Mutta onko Mamba Max Pro nopari vesitiivis? Uusi SideWinder 3 ainakin on.

Toki jos ei haittaa että ei ole vesitiivis niin sitten varmasti toi Mamba Max. Mutta ite ainakin meinaan ajaa taas tänä talvena eli noparin pitää olla roisketiivis. Voihan oikeestaa minkä vaan noparin suojata ite mutta sitten takuu raukeaa heti eli ite ostaisin kyllä valmiiks tiivistetyn noparin ni sit sen voi laittaa takuuseen jos hajoaa kosteudesta.
« Viimeksi muokattu: 13.08.13 - klo: 15.42 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2909 : 13.08.13 - klo: 16.27 »
Mutta onko Mamba Max Pro nopari vesitiivis? Uusi SideWinder 3 ainakin on.

Toki jos ei haittaa että ei ole vesitiivis niin sitten varmasti toi Mamba Max. Mutta ite ainakin meinaan ajaa taas tänä talvena eli noparin pitää olla roisketiivis. Voihan oikeestaa minkä vaan noparin suojata ite mutta sitten takuu raukeaa heti eli ite ostaisin kyllä valmiiks tiivistetyn noparin ni sit sen voi laittaa takuuseen jos hajoaa kosteudesta.
Äärimmäisen hyvä lisäys. Ei ole MMP roiskesuojattu.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG