Pitääpäs itekin tarinoida vähäsen. Aajatukset hyppii ja kirjaimet karkailee, jos ei saa selvää niin sitten ei saa!
Kiitoksia kisoista Ulvilan porukalle, järjestely pelasi hyvin vaikka aikataulun kanssa olikin säätöä ja se aiheutti kahta luokkaa ajavana himpun verran stressiä. Asiasta tuli vähän konahdettuakin, ei pahalla!
Eräkierrosten välissä olisi hyvä olla n.10min tauko aina ja muutenkaan eräkierros ei saa olla alle 50min. No se siitä, oppia ikä kaikki.
Itse kisaan valmistauduttiin viimesen päälle huolella, pääsin n.10 akkua ajaan treeniä koti radalla täysin uudella autolla ja uudessa luokassa itselle. Odotukset ei varsinkaan parantunut perjantaina vastiksia pommittaessa ja autoa rikkoessa. Sitkeesti yrittämällä alkoi löytymään sopiva tatsi rataan ja hyppyihin.
Aamun treenit menikin 4wd luokassa ihan persielleen, ekassa tuli ajeltua miten sattuu ja toisessa treenissä kerkesin ajamaan yhden 1min30sek läpin, koska autosta oli iskarit pöydällä vielä kun olisi pitänyt olla radalla jo
Kaksi luokkaa ja liian vähän aikaa ei ole hyvä yhdistelmä.
Alkueriin siis hitaimmassa heatissä. Leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, joka muuttui hyvin äkkiä ekan AE vedon jälkeen hämmästykseksi, Jussi sanoi korokkeelle tullessa että menee todella lujaa, itestä se tuntunut niin kummalle, kiertelin reikiä ja ajelin keskellä rataa. Tuloksena AE1 kiekan TQ! Sama meno jatkui sitten muutkin AE kiekat. Tulos päivän TQ ja paalulta finaaleihin.
Finaaleissa alkoi rata antaan aika pahasti itelle takaisin, pahoja reikiä oli tullut itselle mieluisille ajolinjoille ja jarrupaikkoihin jonka takia ei päässyt oikein ajamaan omaa ajoa. Lisäksi Ylinen pässäsi heti lähdöstä todella vahvasti ja ei vaan tällainen alottelija kestänyt moista. Ajamista ei helpottanut yhtään ongelmat renkaiden liimauksen kanssa, jokaisessa erässä oli joku renkaista irti jonkin verran ja ravistus armotonta
Finaaleissa sijoitukset vaihtui moneen otteeseen erän aikana, itselläkin oli moneen otteeseen hyvät mahdollisuudet erä voittoon, mutta virheet kostautu liikaa. Ajo oli omasta mielestä hämmästyttävän siistiä vaikka rata oli todella armoton. Yliselle olen velkaa yhden kolaamisen ja sen saat varmana JKL takaisin :D
Mahtavaa kisaa silti saatiin aikaan 4wd luokassa ja ei varmana yhtäkään sijoitusta kukaan saanut ilmaiseksi. Tätä lisää tahtoo hän!
Lopullinen sijoitus oli siis neljäs, johon on pakko olla tyytyväinen ennakko-odotuksiin nähden, mutta hieman se jäi silti harmittaa, kun TQ:lta ei korkeammalle päässyt. Myrskyvaroitus on kuitenkin annettu 4wd luokkaan ja helpolla ei tulla jatkossakaan päästämään kokeneempia 4wd kuskeja.
2wd meni aika heikolla treenillä ja valmistautumisella, tosin niin taisi olla muillakin hieman talviterässä kalusto ja ajo., TQ ja 3xFinaali voiton kautta voitto kisasta.
Iso kiitos Teemu@RcJKL.fi sponsoroinnista! (Kyosho Ultima SC6, Team Orion akut, esc.t, SkyRC laturi)
Kiitos myös RC-center loistavasta 4WD autosta, auton potentiaali on selkeesti osoitettu.
34#/6# Miro S