Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - antikka

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.06.14 - klo: 19.27 »
Tuossa pari sivua aiemmin avauduin niistä huonoista akseleista, niin kyseessä oli nämä akselit.
http://www.ebay.com/itm/Steel-U-Joint-Axle-Shaft-Drive-CVD-Fit-Traxxas-E-Maxx-3908-/191107917914?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2c7eeb685a
Kuvassa kun tarkasti katsoo, näkyy nivelissä pienet kuusiokoloruuvit, jotka pitää poikittain niihin nähden olevia nivelen tappeja paikoillaan, niin ne tapit oli niitä jotka karkailivat. Pooreilla/booreilla(näin niitä oon oppinu kutsumaan) jotka sijaitsevat akseleiden keskikohdassa, kohdassa josta akselin on tarkoitus antaa pituutta periksi, valoin poorien välit täyteen tinaa, että akselit jäykistyivät. Ja tuon tein siis siksi että ko. akseleista ne poorit pyörähti sileiksi, et alkoi akseli pyöriä tyhjää.
Ja lopuksi tosiaan katkesi akseli itsessään varren kohdalta.
Katso aiempi viestini #4169  :smiley:

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.06.14 - klo: 10.58 »
Ostin omaan Maxxiin ebaystä goodsgoodilta U-joint malliset akselit kardaanit ja vetoakselit. Täytyy sanoa että siinä meni rahat hukkaan vaikka ensin ihan laadukkaalle näyttivät.
Ensimmäinen ongelma oli etteivät akseleiden poorit kestäneet vaan korkkasivat. Korjasin tämän sulattamalla poorit täyteen tinaa, niin alkoivat pitämään. Seuraavaksi nivelien tapit eivät pysyneet enää matkassa. Tähän avuksi oli kun tein uudet tapit sopivan vahvuisesta metalli tangosta ja taivutin tapit [ symbolin muotoiseksi, niin eivät enää päässeet karkailemaan. Seuraava ongelma oli ettei vetoakseleiden päissä olevat osat joihin Hexit tulee kiinni, pysyneet akselilla, koska lukkomutterit olivat huonot ja alkoi akseli pyöri tyhjää osan sisässä, tämän korjasin tekemällä lukko pultit jotka menee akselin läpi. Seuraavaksi etuakseli katkesi keskeltä kokonaan poikki,sitä en vielä ole korjannut, kun alkoi käämit itellä palaa. Ajoaikaa näillä akseleilla kertyi yhteensä noin 5-10min ja korjattu niitä on jo yhteensä monta tuntia. Eli ei kannata näitä akseleita ostaa!
E-maxx ei minulla kuitenkaan mikään ylitehoinen hirmu ole, että siitä olisi ollut kyse, kun ajelen 4s lipoilla ja hobbywingin harjattomalla 80A noparilla.

Sanokaahan mitkä akselit kannattaa ostaa ja mistä halvimmalla saisi nykyisin?

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 19.10.13 - klo: 01.46 »
Tarinoidaanpas hieman.
Ostin käytetyn e-maxxin tässä syksyn päälle. Autossa oli valmiina hobbywingin 80A nopari ja ezrunin motti. Vakio servot tuntui ihan surkean tehottomille, joten vaihdoin tilalle kaksi 15kg vääntävää lennokkiservoa, joita en vielä ole vesitiivistänyt. Akuiksi tilasin HK.lta 5400mah 2s zippyt, joilla maxxi kulki riittävän hyvin ja sain soralla revittyä maxxin alkuperäiset renkaatkin riekaleiksi. :( Nyt täytyisi jostain hieman paremmat renkaat löytää talveksi. Minkälaiset renkaat olette kokeneet e-maxxissa hyväksi talven kotipiha suditteluun? Olisiko viisautta hankkia laparenkaat eteen ja taakse? Jos nurkissa pyörii ylimääräisenä talvi renkaiksi sopivia, niin saa tarjotella yv.llä!
Pienten ohjausvirheiden takia päivitin autoon ebaysta rcdamperilta alumiini bulkheadit eteen ja taakse, kaikki alumiini tukivarret ja alumiiniset etu ja taka panssarit. Osat tulivat sieltä parissa viikossa. Hintakaan ei ollut mielestäni paha, noin 120euroa. Samalla kun nuo vaihdoin paikoilleen pistin diffeihin 100 000 cst öljyt, kun en jäykempää löytänyt, mutta testissä on ainakin jäykemmät "lukot" kuin aijemmin. Ei siellä kyllä juuri öljyjä aijemmin ollutkaan. Nyt pistin diffit niin täyteen kuin vain sain.
Tarkoitus olisi tässä vielä ennen talven ajeluita pistää noparille kotelo joka suojaa sen lumelta ja kosteudelta. Sen ajattelin tehdä ihan voi rasiasta tai jostain sopivasta pakaste rasiasta. Vetareiden katsoin olevan hieman  kuluneet nivelistä, joten nekin joutuu varmaan kohta uudet hankkimaan.
Minkälaisilla auraus ja camber kulmilla ajelette maxxejanne, vai onko sillä niin hirveästi näissä pikku vehkeissä väliä?

5
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.01.10 - klo: 16.38 »
Kireämpi kone tarvitsee lyhyemmän välityksen että jaksaa kiertää.
Kaikkien "pykälien" pitäisi tuntua samalta. Onko kone käynyt kuumana?

ei ole kone käynyt kuumana ihan uusi on ja pari akkua ajettu ja tainnut olla alusta asti tuommoinen. mut se hitaus taisi selvitä jo tuosta bazzin viestistä.
ellei sitten silti ole jotakin vikaa.. jos joku omaa dragonia käsissään pyörittelisi niin saattais vähän paremmin tulla selko hommaan.?  :wink:

6
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.01.10 - klo: 13.46 »
onkohan harjaton 13.5T nosram dragon ihan kunnossa, kun 17x2 harjallinen samalla noparilla (nosram evil) kulkee lujempaa samoilla välityksillä?
Ja kun tuota harjatonta käsissä pyöritelin niin huomasin että kun moottorin akselia pyörittää "pykälittäin", niin siinä tuntuu ne magneettien välikohdat semmosilta, että joka toinen väli on huomattavasti väljempi kuin seuraava ja edellinen pykälä/väli. Onko se normaalia näissä auton moottoreissa? Jos vertaa lennokin outrunneriin nii siinä jokainen pykälä on yhtä "timmi".

7
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 03.11.08 - klo: 11.04 »
moro! on tällaista autoa ruettu suunnittelemaan talviajoa varten. Eli miten jengi on sähköautoja suojannut talveksi? ite kokeilin jotain kangasta minkä teippasin kaikkien sähköosien päälle muttaku akku lämpeni niin lumi suli kankaan päällä ja sit kosteus pääsi sähkö osien kimppuun kankaan läpi.  :undecided: miten tuon vakio harjallisen kanssa tulisi talvella käyttäytyä?(nakata kinokseen noparin kanssa ja hommata harjaton :evil::tongue: :grin:

8
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 17.05.08 - klo: 22.51 »

Juu. Kiitos geswasille! mietintä ja suunnittelu jatkuu tässä...
Mietin vain tuota että nuissa oikeissa kuormaajissa on keinuva taka-akseli et kuinka se toteutetaan?! ajattelin äkkiä et jonkillainen lukkoperä ei mahdottomuus olisi kotikonsteinkaan varmaan toteuttaa... kokemuksia?

9
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 16.05.08 - klo: 17.17 »
Hmm.. Minuakin rupesi kiinnostamaan nämä rc työkoneet, ku youtuben videoita katselin ja luin näitä keskusteluja, niin piti jo rueta suunnittelemaan tuommosta pyöräkuormaajaa itelläki. Mutta siinä on nyt semmonen pikku juttu kun en ole eläissäni nuitten radiolaitteiden ja niihin liittyvän elektroniikan kanssa juuri puuhastellut, niin voisko joku tehdä sellasen listan mitä elektroniikkaa tuollaseen pyöräkuormaajaan tarvii, jos siinä on runko-ohjaus, neliveto, kauhan nosto ja lasku ja sit vielä kauhan kippaus? :huh:

Sivuja: [1]