Kirjoittaja Aihe: Kytkinkello.  (Luettu 7808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #30 : 24.04.08 - klo: 14.57 »
On ennenkin nähty kuinka muovi vastaan metalli yhdistelmässä metalli kuluu yllättävänkin nopeasti.
Ilmeisesti muoviin tarttuu pienenpienet kivet ja muovispurrista syntyy hiekkapaperia...
Vielä jos siihen lisätään mahdollisesti hieman pielessä oleva ratasvälys.

Vaihda teräksinen spurri.
Ja mikä pakottaa ostamaan järkyttävän ylihintaisen kyoshon spurrin??
Vai eikö kyseiseen autoon sovi yleismallinen??

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #31 : 24.04.08 - klo: 15.30 »
no ihan varmasti. meneekö siitä hampaat? ajatko hiekalla?

Hampaat ei kulu yhtään(ainakaan silmällä katsottuna) ja varsinaisella rantahiekalla n. 2 vuotta sitten että...

Luulenpa että on vaan niin surkeelatunen kello.(vakio hiukan erillainen ja ei kulunut läheskään noin paljoa kunnes palojen jousi kulutti sen poikki :undecided:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #32 : 10.08.08 - klo: 22.25 »
Niin omassa autossa oli jo tehdas-säädöissä tehty se virhe, että rattaat oli suurinpiirtein puristimella laitettu niin lähekkäin kun on mahdollista. Seurauksena oli se, että Kytkimen teräs ratas söi muovisen päärattaan. Samalla kun ostin uutta ratasta niin ajattelin, että otan hieman vakiota ``monihampaisemman´´ päärattaan. Eli siis tietysti kun Päärattaassa on enemmän hampaita niin silloinhan se lisää Auton maksiminopeutta jonkin verran. Pitää joku kerta käydä kokeilemassa lähiradan tutkassa kuinka kovaa auto kulkee. Olisi ihan mukava tietää. :cheesy:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #33 : 10.08.08 - klo: 22.28 »
Eli siis tietysti kun Päärattaassa on enemmän hampaita niin silloinhan se lisää Auton maksiminopeutta jonkin verran.

Kyllä se taitaa mennä just toisinpäin. Eli isompi pinjoni/kytkinkello lisää teoreettista nopeutta, vastaavan vaikutuksen saat jos pienennät spurria.
Flying Calacucco

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #34 : 10.08.08 - klo: 23.14 »
Aivan, Teoriittisesti, Mutta tuo on niin sanottu 1.asteen viritys ``aloittelijoille´´ Auttaa sekin kun Ostaa ``ìsompihampaisen´´ pinjonin... Olet aivan oikeassa, mutta tuo on helpompi viritys tapa, vaikka se ei paljoa nopeutta lisää tuokkaan. :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #35 : 10.08.08 - klo: 23.45 »
Aivan, Teoriittisesti, Mutta tuo on niin sanottu 1.asteen viritys ``aloittelijoille´´ Auttaa sekin kun Ostaa ``ìsompihampaisen´´ pinjonin... Olet aivan oikeassa, mutta tuo on helpompi viritys tapa, vaikka se ei paljoa nopeutta lisää tuokkaan. :afro:

Siis mitä ihmettä? Ei isompi pääratas tuo lisää nopeutta vaikka sen miten päin ajattelisi. Isompi pääratas (verrattuna vakioon) tuo samalla spurrilla/kytkinkellolla lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä, ei huippunopeutta.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkinkello.
« Vastaus #36 : 11.08.08 - klo: 08.18 »
Eiku hetkonen.... Anteeksi virheeni. Pitäähän sen olla pienempi tietysti ja pinjonin isompi:=)
Os, Kyosho, gws ja great planes