Kirjoittaja Aihe: MYRC  (Luettu 2586 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrco

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MYRC
« : 23.08.13 - klo: 23.24 »
Moro,
olen tekaissut tietokannan jonne voi syötellä omistamiaan RC tavaroita yms.
Ideana siis on, että se olisi harrastelijoille avuksi tiedon, varaosien, kulujen jne. ylläpidossa.
Tässä malliksi mun listaa.

Jos koette tuollaiselle tarvetta, tervetuloa kokeilemaan! Ei maksa mitään.
MYRC

t. Marco

ps. Sivuston nimi on vielä vähän hakusessa :tongue:

Poissa Mrco

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #1 : 27.08.13 - klo: 19.09 »
Unohdin sanoa että tuotteita ei tarvitse koskaan kirjoitella kuin kerran; jos joku ne on sinne syöttänyt, ne on kaikkien saatavilla koska kaikki tallennetaan katalogiin. Sieltä löytyy valmistajat, tuotteet ja kaupat. Niiden osoitteet ja numerot. Mitä nyt sitten katsotaankin olevan tärkeää.

Kuvien haku on automaagista, sikäli se on ylipäätään mahdollista. Esim. Traxxas:n tai Blade:n sivuilta kuvien haut toimii mainiosti osanumeron perusteella! Joskus se vaatii hieman säätöä, mut se on sitten mun murhe ;)

Tietojen syöttäminen on periaatteessa hiiren klikkausta. Tai copy/pastea jos tuote puuttuu.

Sivuston idea on siis kerätä paljon tietoa autoista ja osista. Ja että tieto on kaikkien saatavilla.

Kuva katalogista:


Uuden omistetun tuotteen lisääminen:


Tuotesivu tallennettuna:



Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #2 : 28.08.13 - klo: 10.34 »
Mä en ihan hahmota nyt tuota  :smiley:

Miten siis tuon kautta seurataan kuluja tai ylläpitoa ? Lähinnä siis ymmärrän tuon varaosapuolen ja sen kautta löytäisi nopeasti liikkeen missä sitä myydään mutta tuo loppuosa ? Haluatko hieman hahmottaa miten..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Mrco

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #3 : 28.08.13 - klo: 12.20 »
Mä en ihan hahmota nyt tuota  :smiley:

Miten siis tuon kautta seurataan kuluja tai ylläpitoa ? Lähinnä siis ymmärrän tuon varaosapuolen ja sen kautta löytäisi nopeasti liikkeen missä sitä myydään mutta tuo loppuosa ? Haluatko hieman hahmottaa miten..

Kiitos vastauksesta ja sori että turhan lyhyesti olen selittänyt.

Eli systeemi on jaettu kahteen pääosaan: Omat tuotteet ja katalogi. Katalogissa on kaikki tuotteet, omissa tuotteissa vain ne jotka on kopioitu katalogista itselleen 'omistetuksi'.

Eli esim. kun tilaat tuotteen, se ensin etsitään katalogista (ylin kuva) ja kopioidaan itselle TAI suoraan alasvetolaatikoista syöttösivulla (keskimmäinen kuva). Helpottaakseen hommaa syöttösivu muistaa eniten käytetyt valmistajat, kaupat jne.

Jos tuote puuttuu katalogista, se pitää sinne lisätä. Se on helppoa. Ja periaatteessa vain nimi on pakollinen tieto (jos se riittää itselleen). Ja tietysti mitä enemmän käyttäjiä, sen vähemmän joutuu yksilö niitä lisäämään. Esimerkiksi nyt sieltä löytyy paljon mini revoon liittyvää tuotetta koska minulla sattuu olemaan ko. auto. Tähän siis tiedon kasvu perustuu.

Omistetulle tuotteelle voi määritellä kaikenlaista, jos haluaa, esim. että se on tilattu ja että se liittyy johonkin tiettyyn autoon/kopuun/tankkiin/tms. Siihen voi myös kirjoittaa mitä maksoi.
Sitten tiedot tallennetaan ja ne näkyy omalla tuotelistalla.

Kun sitten yo tilattu osa saapuu postilaatikkoon, klikataan 'tilattu' linkkiä ja sen tila muuttuu normaaliksi. Tämän ideana että näkee mitä on tullut tilattua, millon ja mistä.

Syötetyn hinnan avulla voi myöhemmin nähdä paljon harrastus on vienyt rahaa (kauheeta ;) ja vaikka paljon johonkin autoon on palanut mammonaa.
Jos joku varaosa on tuottanut pettymyksen, sitä voi kommentoida myös. Omaan tietoon tai yleiseen jakoon.

Omia listoja voi esitellä muille (kuten mun lista ekassa viestissä), sivuston pääsivulla on myös "viimeset tapahtumat" josta voi tutkailla mitä muut on ostellu viime aikoina.

Kaiken voi myös tehdä salasssa jos ei kiinnosta näytellä muille kokoelmaansa. Maksetut hinnat on joka tapauksessa aina piilossa muilta.

Tälläselle tietokannalle olisi potentiaalia vaikka mihin  :smiley:


 

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #4 : 28.08.13 - klo: 13.24 »
Mä en ihan hahmota nyt tuota  :smiley:

Miten siis tuon kautta seurataan kuluja tai ylläpitoa ? Lähinnä siis ymmärrän tuon varaosapuolen ja sen kautta löytäisi nopeasti liikkeen missä sitä myydään mutta tuo loppuosa ? Haluatko hieman hahmottaa miten..

Kiitos vastauksesta ja sori että turhan lyhyesti olen selittänyt.

Eli systeemi on jaettu kahteen pääosaan: Omat tuotteet ja katalogi. Katalogissa on kaikki tuotteet, omissa tuotteissa vain ne jotka on kopioitu katalogista itselleen 'omistetuksi'.

Eli esim. kun tilaat tuotteen, se ensin etsitään katalogista (ylin kuva) ja kopioidaan itselle TAI suoraan alasvetolaatikoista syöttösivulla (keskimmäinen kuva). Helpottaakseen hommaa syöttösivu muistaa eniten käytetyt valmistajat, kaupat jne.

Jos tuote puuttuu katalogista, se pitää sinne lisätä. Se on helppoa. Ja periaatteessa vain nimi on pakollinen tieto (jos se riittää itselleen). Ja tietysti mitä enemmän käyttäjiä, sen vähemmän joutuu yksilö niitä lisäämään. Esimerkiksi nyt sieltä löytyy paljon mini revoon liittyvää tuotetta koska minulla sattuu olemaan ko. auto. Tähän siis tiedon kasvu perustuu.

Omistetulle tuotteelle voi määritellä kaikenlaista, jos haluaa, esim. että se on tilattu ja että se liittyy johonkin tiettyyn autoon/kopuun/tankkiin/tms. Siihen voi myös kirjoittaa mitä maksoi.
Sitten tiedot tallennetaan ja ne näkyy omalla tuotelistalla.

Kun sitten yo tilattu osa saapuu postilaatikkoon, klikataan 'tilattu' linkkiä ja sen tila muuttuu normaaliksi. Tämän ideana että näkee mitä on tullut tilattua, millon ja mistä.

Syötetyn hinnan avulla voi myöhemmin nähdä paljon harrastus on vienyt rahaa (kauheeta ;) ja vaikka paljon johonkin autoon on palanut mammonaa.
Jos joku varaosa on tuottanut pettymyksen, sitä voi kommentoida myös. Omaan tietoon tai yleiseen jakoon.

Omia listoja voi esitellä muille (kuten mun lista ekassa viestissä), sivuston pääsivulla on myös "viimeset tapahtumat" josta voi tutkailla mitä muut on ostellu viime aikoina.

Kaiken voi myös tehdä salasssa jos ei kiinnosta näytellä muille kokoelmaansa. Maksetut hinnat on joka tapauksessa aina piilossa muilta.

Tälläselle tietokannalle olisi potentiaalia vaikka mihin  :smiley:
Oletetaan, että mä olen ostamassa vaikka Slässin 1/10. Niin näenkö mä tämän avulla sen mitä vaikka naapurin Jormalla tai jollain Herra X:llä on mennyt siihen rahaa ? Eli näkisin etukäteen jo paljon kyseinen auto ehkä vie keskimäärin rahaa ja mitkä osat ovat Jorman slässistä antautuneet eniten.. (mitä hän siis on tilaillut eniten vaikka) ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Mrco

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #5 : 28.08.13 - klo: 14.04 »
Oletetaan, että mä olen ostamassa vaikka Slässin 1/10. Niin näenkö mä tämän avulla sen mitä vaikka naapurin Jormalla tai jollain Herra X:llä on mennyt siihen rahaa ? Eli näkisin etukäteen jo paljon kyseinen auto ehkä vie keskimäärin rahaa ja mitkä osat ovat Jorman slässistä antautuneet eniten.. (mitä hän siis on tilaillut eniten vaikka) ?

Kaikki tuo on mahdollista, ei tarkalleen ihan vielä, mutta täytyy ruveta töihin :wink:
Eli jos Jorma tai mr X antaa luvan, voi heidän henk.koht. kuluja myös nähdä tietysti.
Kaikkien henkilöiden kulujen laskettuun keskiarvoon sitä ei tarvita.

Periaatteessa tietokanta tarvitsee vain dataa, sitä voi sitten laskea ja näytellä miten nyt ikinä keksiikin.
Siksi datan syöttäminen pitää olla helppoa, ja siihen pyrinkin. Ulkoasu on toissijainen juttu :tongue:

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #6 : 28.08.13 - klo: 15.26 »
Missä helpottaa paljon, niin näkee mitä kaikkia esim. varaosia on tullut kerättyä "jemmaan" johon ne kyllä myöskin jäävät, kun tulee uusi samanlainen ostettua, kun sitä olemassa olevaa ei muista olevan..

Poissa Mrco

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MYRC
« Vastaus #7 : 28.08.13 - klo: 19.15 »
Missä helpottaa paljon, niin näkee mitä kaikkia esim. varaosia on tullut kerättyä "jemmaan" johon ne kyllä myöskin jäävät, kun tulee uusi samanlainen ostettua, kun sitä olemassa olevaa ei muista olevan..

Mäkin tein tota.
Rupesin sitten ensin kirjottelemaan tilattuja paperille ja sen jälkeen se lähti vähän käsistä.