RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 30.07.12 - klo: 21.51
-
Nyt kuin talvi on pikku hiljaa lähestymässä niin olisko kiinnostusta saada vintage henkisiä krossiautoja tiksin radalle joku päivä viikosta kurvailemaan rataa vintage hengessä.
-95 tai wanhemmat.
Olis kiva kuin tavattaisi joku tietty päivä aina viikosta.
Kaivatkaas nyt naftaliinista teidän hienot wanhat pirssit ja laittakaas ne kuntoon ja mennään pitämään hauskaa.
Voisin kysellä Rodderilta että jos olis vaikka mahdollista saada ittemme änkemään heidän viikkokisaan mukaan.
Jerzi
PS Vaikka tällaisella voit tulla ajelemaan.
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/ (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/)
LISÄTÄÄN TÄHÄN TODELLA LEIKKIMIELISEEN JUTTUUN ETTÄ YYBER DYYNATTU VINTAGE HENKINEN AUTO ON TODELLAKIN TERVETULLUT AJELEMAAN .
-
Ai että ko ois mahtavaa! Jos vain sillä seudulla asuisin, hommaisin välittömästi Samurain, niitä kun vielä kohtuuhinnoin saa ja itseltäkin melko hyvin osia löytyy. Ja olihan se sentäs ensimmäinen koottava rc-autoni.
Täytyykin lähtä kaivelemaan lehtipinoja, jossain pitäis olla tallessa vielä ammoinen RC Car Action, joka oli ajalta Asso RC10. Sehän se kuuminta hottia ois.
(Tulipas sisällötön fiilistelyviesti...)
-
Olen nyt rakentanut yhtä KYOSHO OPTIMA MID FULL CARBON autoa.Radiolevyn alle tulee lyhyt lipo joten aikas erikoinen luomus on siis kyseessä.
Jerzi
-
Ihan uteliaisuudesta. Saako itse tehdyllä autolla ajaa?
-
Ihan uteliaisuudesta. Saako itse tehdyllä autolla ajaa?
Tottakai saa.
Jerzi
-
Voisin kysellä Rodderilta että jos olis vaikka mahdollista saada ittemme änkemään heidän viikkokisaan mukaan.
Ei muuta kun tervetuloa skaboihin. Olen kaksi talvea huudellut torstai skaboissa että krossiTorstit keräisi porukan kasaan ja tulis messiin ajamaan mutta 2-3 autoa on pikkasen liian vähän mun mielestä.
-
Voisin kysellä Rodderilta että jos olis vaikka mahdollista saada ittemme änkemään heidän viikkokisaan mukaan.
Ei muuta kun tervetuloa skaboihin. Olen kaksi talvea huudellut torstai skaboissa että krossiTorstit keräisi porukan kasaan ja tulis messiin ajamaan mutta 2-3 autoa on pikkasen liian vähän mun mielestä.
Nyt laitetaan vintage autot viivaalle :tongue:
KIITOS RODDER.............
Jerzi
-
Ihan uteliaisuudesta. Saako itse tehdyllä autolla ajaa?
Tottakai saa.
Jerzi
Mutta pitää olla tehty ennen vuotta 1995? Eihän se muuten ole vintage :wink:
-
Ihan uteliaisuudesta. Saako itse tehdyllä autolla ajaa?
Tottakai saa.
Jerzi
Mutta pitää olla tehty ennen vuotta 1995? Eihän se muuten ole vintage :wink:
Mitäs sä soosaat. Optima mid on vuosimallia -87.
http://www.vintagercweb.com/optima_mid.html (http://www.vintagercweb.com/optima_mid.html)
Jos vaikka vaihdan uuden ruuvin vanhaan autoon niin sillä ei saisi tulla leikkimään meidän hiekkalaatikkoon vai.
Herää nyt PAHVI PRKL.
Jerzi
-
Herää itte! Mä nimenomaan puhuin itse tehdystä autosta, en mistään SINUN autoista! Vai puhuinko? Jos löydät sellaisen lauseen tästä topicista, jonka olen kirjoittanut niin näytä se mulle.
Joku voisi jo sanoa et rikoit sääntöjä haukkumalla mua pahviksi...
-
Säänt :wink: j :wink: muokattu.
Eli saat tehdä alumiinista, hiilikuidusta, aramiidista, muovista, puusta, paperista, raudasta vaihtoehto osat autoon.
Saat keventää, saat laittaa lisää painoa jopa puskuriin saat laittaa aitoja timatteja kunhan on vintage henkinen.
Jerzi
-
Herää itte! Mä nimenomaan puhuin itse tehdystä autosta, en mistään SINUN autoista! Vai puhuinko? Jos löydät sellaisen lauseen tästä topicista, jonka olen kirjoittanut niin näytä se mulle.
Joku voisi jo sanoa et rikoit sääntöjä haukkumalla mua pahviksi...
Minä taas ymmärsin että viittasit minun optimaan mitäs olen rakentanut kuten se minun mielestä tulee selvästi esille.
Voihan sen toki toisellakin tavalla ymmärtää joo.
Jerzi
-
Kelpaavatko tamiyan uusintapainokset vanhoista malleista?
Entä mitä rodder tarkoittaa krossitorsteilla, näitä vintagejako vai
kaikkia krosseja yleensä ?
-
Kelpaavatko tamiyan uusintapainokset vanhoista malleista?
Entä mitä rodder tarkoittaa krossitorsteilla, näitä vintagejako vai
kaikkia krosseja yleensä ?
Tottakai niillä saa tulla ajelemaan. samasta muotistahan ne ovat.
Ja rodder tarkoitti että noita krossikuskeja ei ole liiemmin näkynnyt viivalla mutta toivotaan että nyt tulis näitä viivalle.
Jerzi
-
ok
-
koska saa alkaa vääntämään säännöistä?
muistakaa vilkkuvalo säädin, yksi tyyppi motit ja akut.
-
Ja sekö riittää sinulle, Jerzi, syyksi haukkua...
En vedä herneitä noin pienestä vaikka...
-
koska saa alkaa vääntämään säännöistä?
muistakaa vilkkuvalo säädin, yksi tyyppi motit ja akut.
Niin ainoa sääntö on edelleen jotta saadaan vintage henkeä esille on auton vuosimalli pitää olla -95 tai vanhempi mutta tottakai saa tulla 2015 vuoden autolla myös ajelemaan meidän kanssa.
Nyt olis vain tarkoitus saada kaverit kasaan jolla on näitä vanhoja pelejä.
Jerzi
PS Kiitos Tero.
-
tottakai saa tulla 2015 vuoden autolla myös ajelemaan meidän kanssa.
Damn... Mun auto on 2016, eli ei sovellu mukaan.
Noh... tottapuhuakseni en viitsi Yokomoa ottaa ajoon.
Harmittais niin vietävästi jos saisin jotain rikki.
-
Joo minulla on rehellisesti n.30 autoa millä haluaisin ajella.
Kaipa se menee kuitenki osastolle TAMIYA.KYOSHO tai ASSO.
Hirobo rock'n city olis kiva tai joku noista AYK autoista.
jerzi
-
Muistan kun pikkupoikana Optimat ja supershotit yms oli kovia laitteita... Supershottiahan sais uusintapainoksena :) Avantesta puhumattakaan :)
-
Kyllä jos haluaa alkaa ajella vanhoilla rossareilla niin löytyy tasan 2 varten otettavaa vaihtoehtoa.
Pelti asso ja ultima.
Jerzi
-
Nimhi akut pitää olla ja tikkuradiot :tongue:
-
Se on Ni-Cd ja tikkuradiot ehdottomasti (jälkimmäinen pitää lisätä sääntöihin!)
-
Puhumattakaan 2.0 renkaista, tai jopa pienemmistä :wink:
Kyllä tuota yokomo 834 haluaisi niin radalle saada.
Jerzi
-
pitääkö olla mabuchi vai saako olla harjaton? lipolla varmaan saa ajaa..vai?
-
pitääkö olla mabuchi vai saako olla harjaton? lipolla varmaan saa ajaa..vai?
Saa olla mabuchi, saa olla harjaton ja lipolla saa ajella. Sovitaan nyt että tikkuradioillakin saa ajelle.
Jerzi
-
Kyllä jos haluaa alkaa ajella vanhoilla rossareilla niin löytyy tasan 2 varten otettavaa vaihtoehtoa.
Pelti asso ja ultima.
Jerzi
Peltiassolla mäkin ajaisin, mut ei löytynyt kuin hiilikuituversio niin se sai mennä. Mutta ilmaantunee tikkurillaan uuden omistajan toimesta?
-
Mullakin olis wanha Asso RC10 Worls car hyllyssä eläkepäiviä viettämässä.
Mut jos jotain vanhaa krossaria pitää lähtee ulkoiluttamaan, niin Marui Thunderbird tossa olis kovassa iskussa. :wink:
-
Tapsa. Worlds car joutaa nyt radalle.
jerzi
-
Kiinnostaa :grin:
Ja säännöistä, niitä ei varmaan kannata liian tiukoiksi tehdä, etenkään näin pienessä maassa. Mielestäni melkein, jos joku tulee Suomessa viivalle tai edes mukaan tapahtumaan vaikka Ultima RB6:lla jossa on 1st gen Ultiman box art korin maalausta vastaava maalaus, niin luulen että kaverilta löytyy sitä vintage henkistä ymmärrystä tapahtumaa kohtaan. En usko, että tämmöisessä luokassa joku haluaa ihan oikeasti voittaa kisan, vaan mukanaolo lienee (toivottavasti) tärkeämpää. Eihän sitä muuten kannata edes Tamiya Grasshopperilla mukana tulla, vaikka juuri esim. tämä auto olisi enemmän kuin hienoa mukaan saada ja kuski&kalusto saa varmasi ansaitsemansa huomion kisapaikalla. Pitäsi ehkä ottaa mukaan jotkut tuomarien antamat tyylipisteet, jotka listättäisiin kierrosmäärään, jos autolla ei ikänsä tai muun syyn takia ole edes mahdollista kisaa ajamalla voittaa :wink: .
Maailmalla kun näitä vintage-luokkia on enemmänkin, niin monesti sääntönä on auton ikä: tehty vuonna 94 tai ennen plus Tamiya re-re:t sallittuja. Näinollen esim Losi XX on laillinen mutta RC10B2 ei ja esim tästä väännetään kättä, kun tuo Losi XX on käytännössä sama auto kuin moderni Asso B4 (juu tästä saa varmasti "kivan" keskustelun aikaiseksi, mutta en tule siihen tätä enempää ottamaan kantaa, vaikka kuinka joku yrittäisi "vasta provoilla" :laugh:), niin onko tuo reilua? Enemmän tässä on haettu sitä vintage henkeä niin johonkin se viiva on vain vedettävä - jollakin kun on kuitenkin se aikakautensa nopein auto. Modernit renkaat, vanteet, lipo akut ja moottori joko Mabushi 540S tai vastaava harjaton, oliko se nyt 17,5 ovat sallittuja, eli vaudin hurmaa tässä luokassa ei ole.
Jirka
-
No nimenomaan viivalle vaan ajelemaan vintage kalustolla.
Saa tulla B2.lla jos sellainen sinulla on.
Jerzi
-
itsellä kun ei enää ole kuin tuo 1985 polttis, joten se ei tule kyseeseen, auto menisi siis hankintaan
hengen mukaista olisi hankkia joku oikeesti vintage ebaysta, kuten holiday buggy, hornet tai hot shot joita itsellä oli tai sitten esim. Frog joka oli suosittu 80-luvun alun peli ja kaverillakin oli sellanen
tamiyan uusintapainokset ovat tietysti vaihtoehto, mutta moniin malleihin on tehty muutoksia jotka eivät vastaa alkuperäisiä. Ja uusintapainoksista katoaa se ajan henki, ei ne ole oiekita vintage autoja kuitenkaan enää. Helpolla tietty pääsee..
Taidan yrittää bongata jonku oikeesti vanhan. YV:llä saa laittaa tarjouksia, hyväkuntoinen AE RC10 tai Scorpion olisi helmi, mutta en suunnittele laittavani tähän suuria summia. Vaihdossa voisin tarjota myös erittäin hyväkuntoista Kyosho krossaria (Inferno VE Kanai III osilla ja tactyl diffeillä höystettynä).
-
Täytyy muistaa sellainen seikka että tiksissä ei juurikaan toimi kuin nuo kovat minipinnit ja niiden saaminen esim nyt frogiin kiinni voi olla hiukan vaikeata.
Tämän takia valitsen auton millä ajan että saan siihen vanteita.renkaita ja ennenkaikkea varaosia. No niitähän minulla on. Esim rc10 on pirun hyvä vaihtoehto mutta vanteiden löytäminen on tuskallista.
Tuohon midiin menee ZX5 vanteet.
Jerzi
-
ai toi menee tollaseks... plääh
mä luulin että ajetaan niillä vanhoilla gummeillakin kuten aikoinaan...
-
Aja niillä esim. Frogin originaali renkailla vaan, pitäähän sitä jossain vähän tasoitusta antaa :tongue:
Ja Niissä Tamiyan uusintapainoksissa on aina jotian pientä (kuten Frog) tai isompaa (kuten Holiday Buggy) muutosta, mutta jos rataa kiertää auto, jossa on sen näköinen kori ja kuski mukana autossa kuin esim. Holiday Buggyssä on, sehän on mielestäni vain plussaa ja nimenomaan sitä vintage hengen mukaista toimintaa.
Jirka
-
Totta. No katsotaan.
-
niin Mika en osaa sanoa onko frogin renkaissa pitoa vai ei mutta oletus arvo on että auto on kuin jäällä ajaisi.
jerzi
-
olis hyllyssä kunnostettu shogun, mutta eihän sillä voi ajaa kun se murenee käsiin jos vähänkään kolauttelee. Muovit on sen verran kovettuneet ajan saatossa...
-
olis hyllyssä kunnostettu shogun, mutta eihän sillä voi ajaa kun se murenee käsiin jos vähänkään kolauttelee. Muovit on sen verran kovettuneet ajan saatossa...
Tämä on varmasti totta, että muovit kovettuu ajan saatossa. Esim Kyoshon Optiman ja MID:in etupuskureita ei aikaanaan juuri hajalle saanut, mutta muovilaatu ei aikaa kestä ja nyt noiden autojen uudesta puskurista saa maksaa $50 jos niitä kerran vuodessa myyntiin tulee. Mutta varikolla Shogun olisi kiva nähdä livenä.
Jirka
-
Tamiyan alkuperäinen the Frog matkalla
tähän luokkaan. Bongasin ebaysta ja voitin sen yöllä.
Toivottavasti tästä tulee jotain.
Onhan tää hauska idea harrastuksen alkuaikoihin 1980.
-
RC10 WC työn alla! Syksyksi valmis kapinoihin.
... Että on hieno kiesi.....
Taisi ratketa vanneongelmatkin niin että saadaan minipinniä alle!
-
http://www.ebay.com/itm/vintage-tamiya-rc-fun-stickers-66519-1992-/251121283171?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a77feb063#ht_500wt_1288 (http://www.ebay.com/itm/vintage-tamiya-rc-fun-stickers-66519-1992-/251121283171?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a77feb063#ht_500wt_1288)
Se kuka ajaa oikeellla vintage autollla ni nuo kylkee :D
http://www.ebay.com/itm/Tamiya-Rc-1-10-Frog-Hornet-Scorcher-Bigwig-Decal-Sticker-Clear-White-Decals-/251121246860?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item3a77fe228c#ht_500wt_1288 (http://www.ebay.com/itm/Tamiya-Rc-1-10-Frog-Hornet-Scorcher-Bigwig-Decal-Sticker-Clear-White-Decals-/251121246860?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item3a77fe228c#ht_500wt_1288)
-
Jummalavita! Meikäläinen shoppasi nuo ylemmät joskus 80-90-luvun vaihteessa askartelukeskuksesta! Vaan eipä ole enään jäljellä......
-
Mielenkiintoinen ajatus tämä kilpailu. Mutta mahtuu tänne varmaan niitä kuviakin tuosta kalustosta. Niitä olisi kiva katsella, varsinkin kun niin tuore harrastaja ettei edes tiedä aina mistä puhutaan.
Mutta lyhyesti, laittakaahan kuvia välillä noista vintage krosseista, pliiis...
-
Kyllä!
Tässä kuva hankinnasta, laitan sit kuvia lisää kun olen laittanut sen iskuun saatuani sen.
Hiilikoneella mennään jatkossakin.
(http://i.ebayimg.com/t/TAMIYA-FROG-ROLLING-CHASSIS-71-ORIGINAL-ISSUE-USED-/00/s/NDgwWDY0MA==/$T2eC16RHJHYE9nzpdTyCBQEywmfeJ!~~60_3.JPG)
-
Mikäköhän on kun liittää kuvia niin viesti ei lähde?
Kim
-
Kuvat ovat liian suuria
-
Laitoin reilut 400 kilosia 2 kpl. Ilmoittaa jostain tietoturva-asiasta. Eipä taida Macci soveltua tälle foorumille.. :)
yritys jatkuu...
K
-
Jokohan ny...
Kimi
-
Dadaa!
Kyseessä siis asso RC10 WC. Alkuperäinen MiP:n kuulalaakeroitu ohjaus ja titaanikierretangot.
Mukana koreina orkkis ja MIRAGE (kuvassa).
Pallokupeiksi vaihdan RPM:n vastaavat ja diffiin tulee painelaakerille keraamiset kuulat.
Slipperin voi vaihtaa B4:n vastaavaan, mutta lähden orginaalilla matkaan.
Sinisiä asson alumiiniruuveja on kai vaan ihan "pakko" laittaa mukaan...
Siipikiinitys tulee Yokomon vanhalla kiinnikkeellä joita mm. Masami käytti autoissaan.
Eteen laitan B4 akselit jotta b4 vanteet sopivat. Takana löytyy 90-luvulta HPI:n 12 mm hexi-adapterit, joita saanee tällä hetkellä esim hobbylinnasta. Tällöin kaiken salapoliisityön mukaan tulisi Hong Nor (Ofna) TM-49 (2.2) vanne mennä heittämällä paikoilleen. Näin ollen mahdollistuisi nykyrenkaiden käyttö (minipinnit). Mikäli tulee yllätyksiä, laitan taakse b4 hubin ja b44 takavetarin.
Auto tilattiin 90-luvulla (faxilla) naapurin perhetutulta, joka työskenteli Viron lähetystössä Washingtonissa. Auto haettiin Vantaalta lentokentältä, kun ko. henkilö oli vaihtamassa konetta matkalla USA:sta Tallinnaan. Jonkin sortin globaalin nettiostamisen edeltäjä...
Kim
-
Mielenkiintoinen ajatus tämä kilpailu. Mutta mahtuu tänne varmaan niitä kuviakin tuosta kalustosta. Niitä olisi kiva katsella, varsinkin kun niin tuore harrastaja ettei edes tiedä aina mistä puhutaan.
Mutta lyhyesti, laittakaahan kuvia ajanvietettvälillä noista vintage krosseista, pliiis...
Ei kilpailu vaan ajanvietettä radalla.
Pelkään vaan että noilla muilla renkailla ei tarviste radalle mennä.
jerzi
-
Mitä sä sitä etukäteen pelkäät? Ei kai siellä nyt kovaa noilla vanhuksilla mennä, hä?
Mäkin yritän sovittaa vetoakselit / hubit vaikka tosta kössin rungosta niin sitten saa modernit minipinnit alle. Katsotaan.
-
Mitä sä sitä etukäteen pelkäät? Ei kai siellä nyt kovaa noilla vanhuksilla mennä, hä?
Mäkin yritän sovittaa vetoakselit / hubit vaikka tosta kössin rungosta niin sitten saa modernit minipinnit alle. Katsotaan.
Tottakai siellä mennään kovaa mutta ei noilla 20v vanhoilla renkailla ei mennä kovaa :wink:
Jerzi
-
niin.. Nopeudet ku nousee niin romua tulee,
kestääkö noi sen.. No katotaan, on mulla minipinnit, pitää vaan sovittaa alle..
-
No niin. Iskarit kasattu uudelleen. Kierretangot saivat päihinsä RPM.n valkoiset kupit. Eteen istuu hienosti asson uudetkin vanteet. Takapäähän odotellaan vielä niitä Hong Norin/Ofnan vanteita. Huomenna saan servopukit postitse ja keraamiset painelaakerin kuulat, niin päästään diffin/ratasboxin kimppuun. Tilanne on syksyn osalta siis aikalailla hyvin hallinnassa. Shorty lipo lienee paras ratkaisu akuksi. Löysin yhden firman Amerikanmailta josta saisi vielä vintage-mallisia koreja. Saanevat vielä odottaa, jotta budjetti ei pahemmin repsahda negatiiviseksi...
K
-
Hieno! Kiva nähdä sitten radalla!
-
Messissä ollaan, täähän sopii mulle kun nenä päähän. Keväällä kävin tiksissä lämmittelemässä viimeistä kisa-autoani eli RC10 Team Caria, ja nyt kun siitä on hapertuneet muoviosat uusittu tiksin tolppien avustamana, niin kyllähän sillä ajelee. Vanhat hiilikoneet ei oikein kestä lipoilla ajamista, hiilet menee hetkessä ja kollektoritkin kuluu aika äkkiä loppuun. Moterni säädin/moottoripaketti hakusessa siis...
Aika samanlainen on palikoiltaan mun asso kuin Jerryllä tai Kimillä. Hieman vanhempi Team Car on päivitetty käytännössä Worlds-tasoiseksi MIPin kuulalaakeroiduilla ohjauspaloilla ja CVD-vetareilla, titaanivantit, Masami-siipikiinnitys, ja spesiaalina vielä Losin hydra-drive (josta ei sisäbaanallä iloa kylläkään). Ainiin, ja Jerryn 80-90 vaihteessa tekemästä paksusta hiilikuitulevystä sahattu iskarituki.
Vanhoja 2.2 vanteita löytyy sellainen läjä ettei tarvii hexiadapteriin mennä. Minipinnit oli tiksissä jo käytössä. Eteen tuli just hankittua B4 akseli ja vanteet, mutta asentamatta vielä.
Jerzi, mikä tää slipperihässäkkä on?
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/IMG_0504.JPG (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/IMG_0504.JPG)
Toni
-
Messissä ollaan, täähän sopii mulle kun nenä päähän. Keväällä kävin tiksissä lämmittelemässä viimeistä kisa-autoani eli RC10 Team Caria, ja nyt kun siitä on hapertuneet muoviosat uusittu tiksin tolppien avustamana, niin kyllähän sillä ajelee. Vanhat hiilikoneet ei oikein kestä lipoilla ajamista, hiilet menee hetkessä ja kollektoritkin kuluu aika äkkiä loppuun. Moterni säädin/moottoripaketti hakusessa siis...
Aika samanlainen on palikoiltaan mun asso kuin Jerryllä tai Kimillä. Hieman vanhempi Team Car on päivitetty käytännössä Worlds-tasoiseksi MIPin kuulalaakeroiduilla ohjauspaloilla ja CVD-vetareilla, titaanivantit, Masami-siipikiinnitys, ja spesiaalina vielä Losin hydra-drive (josta ei sisäbaanallä iloa kylläkään). Ainiin, ja Jerryn 80-90 vaihteessa tekemästä paksusta hiilikuitulevystä sahattu iskarituki.
Vanhoja 2.2 vanteita löytyy sellainen läjä ettei tarvii hexiadapteriin mennä. Minipinnit oli tiksissä jo käytössä. Eteen tuli just hankittua B4 akseli ja vanteet, mutta asentamatta vielä.
Jerzi, mikä tää slipperihässäkkä on?
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/IMG_0504.JPG (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/IMG_0504.JPG)
Toni
Hahaa sinulla on siis todiste siitä että olen tehnyt hiilikuitua kauan sitten. Nykyään en jaksa laminoida itse vaan ostan levyn valmiina.
Tuon on schumin visco drive.
Hemmetin hienoa että taas yksi kuski ilmoittautuu tähän.
Jerzi
-
Mitäs sanotte jos tehdään niinkuin viisaat :grin: jenkkiläiset, pyritään käyttämään 17.5 tai miedompaa konetta.
Jerzi
-
Ei nyt taas mitään sääntöjä kun jo oli puhe puhtaasta hauskanpidosta ja tähänasti puhuttu vaikka 2015 vuoden autojen sallimisesta.
-
Ei nyt taas mitään sääntöjä kun jo oli puhe puhtaasta hauskanpidosta ja tähänasti puhuttu vaikka 2015 vuoden autojen sallimisesta.
Joo ajattelin tuolla että olis vauhdit kurissa ja suht samaa vauhtia mentäisi.
Itse meinaan ajella tuolla 17.5 koska silloin auto pysyy hanskassa ja osia menee huomattavasti vähemmin rikki.
Näin se on että kukin saa tulla millä haluaa.
Jerzi
-
Mitä jospa ajaisitte pienemmällä mattoradalla? Sehän se olisi sitä vintage henkeä loppuun asti - pienellä mattoradallahan sitä kisikselläkin ajettiin, samalla ratkeaisi rengasongelmakin.
Harmi kun ei satu olemaan wanhaa autoa tallella. Yhellä tutulla saattaisi kyllä olla M1 sanwat ja saman aikakauden losi :roll:
-
Erittäin hyvä idea! Kelpaa mulle ja näin sen pitää ollakin - kuten 80 luvulla siis :police:
Hyvä Mikko. Unohdetaan ne minipinnit.
-
Ei nyt taas mitään sääntöjä kun jo oli puhe puhtaasta hauskanpidosta ja tähänasti puhuttu vaikka 2015 vuoden autojen sallimisesta.
Just niin!
Itse ajan hiilikoneella ainakin alkuun.
-
Erittäin hyvä idea! Kelpaa mulle ja näin sen pitää ollakin - kuten 80 luvulla siis :police:
Hyvä Mikko. Unohdetaan ne minipinnit.
Saahan sinne matolla mennä ajelemaan jos niin haluaa mutta kyllä se iso rata on se mihin nämä kuuluvat ja sitäpaitsi minipinnit olivat käytössä -80 luvulla tai ainakin yhtä kovat schumin renkaat joten nuo minipinnit sopivat kuin nyrkki nenään tähän juttuun.
Jerzi
-
Mikon idea oli silti parempi
Mika
-
Mikon idea oli silti parempi
Mika
No sinun on sitten sinne mentävä ajelemaan vaan.
Jerzi
-
No ehkä menenenkin. Ja ehkä joku muukin haluaa... sen näkee sitten.
Mika
-
No ehkä menenenkin. Ja ehkä joku muukin haluaa... sen näkee sitten.
Mika
Mä en taas ymmärrä miksi pitää matolle mennä ajelamaan :undecided:
Joo turistit ajelee matolla mutta ei ei rossarit.
Ja radan pitää nyt olla edes jonkun kokoinen kuin siellä ajelee. Eihän tuo harraste rata riitä mihinkään, riftarille se on todela hyvä mutta näille, ei.
Jerzi
-
Mikäli matolla ajetaan ja tarkoituksena on mennä foameilla voipi minut ainakin laskea pois luvuista. Itse ajan siellä missä muutkin nykypäivän kiesit. 17,5 lankaisella lähden liikkeelle. Kannattako sitä muutoinkaan laittaa erillistä rataa tätä varten???
... sitähän voisi vielä pukeutu vintagehenkisesti .... :)
Tsiisus että on muuten kaverit rumia...
K
-
Ei me mitään matolle mennä eikä mihinkään pikkuradalle, se on varma.
Eihän näissä ole muuta eroa nykyautoihin kuin että ovat hivenen iäkkäämpiä.
Pitikös sinun linkittää tuo kuva tänne :evil:
Jerzi
-
Itse ajattelin noita oikean puoleisia shortseja mikäli matolla joutuu ajamaan...
:wink:
K
-
Harmi kun pari vuotta siten annoin pois 10 paria Yokomon minipinnejä alkuperäisissä pusseissa. Ne olisivat teille sopineet hyvin. Taidan innostua laittamaan oman Schumacher Cougar Team Carin kuntoon LRP:n hiilikoneella. :grin: Iskarin jouset on vaan jonnekin hävinneet. Pitää ehkä etsiä tarkemmin.
-
Cougar team carin vetarit hyvin erikoiset sanoisin. Onko ne sinulla kunnossa.
jerzi
-
Mistä foamit tähän tuli?? Lol
Eihän sellasilla ajettu krossia 80 luvulla
vaan auton orkkis krossigummeilla
-
No kyllä foameillakin ajettiin! Kuuluisa kupolikrossi ajettiin mm foameilla. Joillekkin lienee epäselvä asia se, miksi tourinkisoja kutsuttiin kupolikrossiksi (homma alkoi krossareilla). Vantaan "torpan clubilla " ajettiin foameilla ja myös Hmr:n radalla kisahallilla. Muusta maasta en tiedä. Mutta sen tiedän, että jos matoilla ajaa esim. turistiautoilla ja nappularenkailla krossia, loppuu krossihommat lyhyeen/autoihin ilmestyy foamirenkaat.
En ymmärrä miksi ei normiradalla voisi ajaa. Ajettiinhan ennenkin kunnon radoilla eikä millään mikkihiiribaanoilla.
Ei kai tässä mitään neppikisoja olla perustamassa.
Ainakaan viimevuoden driftausradalla ei minun autoa nähdä. :cool:
-
Joo joo.. ei neppiskisoja. Renkaista vaan oltiin niin huolissaan edellä ja Mikko L heitti ihan hyvän idean.
No yritetään mennä niillä minipinneillä.
Tiedoksi että itse ajan isoilla radoilla Lavanko, Tattis jne joten ei mulle mikään ongelmatuo Tiksin "iso" rata vaikka sekin on kyllä aika Mikki Hiiri rata.. :wink: Etenkin M8e autoille (vaikka kyl se siellä menee silti)
Mä olen sua vähän vanhempi varmaan (42) ja ajelin joskus muutamat kerrat vanhassa kisahallissa stadissa.. muusta en juurikaan tiedä .. ja siellä ajettiin Tamiya paketin mukana tulleilla renkailla matolla.
-
Erittäin hyvä idea! Kelpaa mulle ja näin sen pitää ollakin - kuten 80 luvulla siis :police:
Hyvä Mikko. Unohdetaan ne minipinnit.
Saahan sinne matolla mennä ajelemaan jos niin haluaa mutta kyllä se iso rata on se mihin nämä kuuluvat ja sitäpaitsi minipinnit olivat käytössä -80 luvulla tai ainakin yhtä kovat schumin renkaat joten nuo minipinnit sopivat kuin nyrkki nenään tähän juttuun.
Jerzi
Tuo on kyllä totta.
Mulla on olohuoneen lattialla vanha Schumi jossa on minispiket alla.
Ja vasta viimetalvena heitin roskiin laatikollisen renkaita parinkymmennen vuoden takaa.
Suurin osa oli schumin kumeja lähes samalla seoksella kuin nykyiset WJ renkaat.
Osa jopa nimenomaan sama seos.
Mutta mutta... ajettiinhan sillon parikymmentä vuotta sitten sisällä erittäin yleisesti foameilla pitoaineen kanssa sähkökrossia.
Mun -90 alun yokomossa on foamit alla ja auto on suoraan rajatorpan tai kisiksen jäljiltä.
Kuten itseasiassa on myös minispikeillä varustettu Schumikin.
Hauskanpitoa eikä sääntöjä.
Jos joku ihan välttämättä haluaa hajottaa museokalunsa voimansiirron jollain nykyaikasella liekityskoneella niin ihan vapaasti... Kunhan muistaa että saattaa edessä selvästi hitaammalla huippunopeudella varustettu museokalun kuski hermostua liekittäjän päälleajosta :grin:
-
Juu! Moottorivapaus lisää autourheilujuhlan tuntua :laugh:
Lienee myös jokaisen oma asia pitääkö tuplahyndät hypätä kerralla yli!
Kunhan ny saadaan muutama auto radalle syksyllä niin hyvä juttu.
K
-
No kyllä foameillakin ajettiin! Kuuluisa kupolikrossi ajettiin mm foameilla. Joillekkin lienee epäselvä asia se, miksi tourinkisoja kutsuttiin kupolikrossiksi (homma alkoi krossareilla). Vantaan "torpan clubilla " ajettiin foameilla ja myös Hmr:n radalla kisahallilla. Muusta maasta en tiedä. Mutta sen tiedän, että jos matoilla ajaa esim. turistiautoilla ja nappularenkailla krossia, loppuu krossihommat lyhyeen/autoihin ilmestyy foamirenkaat.
Kimi tarkoittanee ilmeisesti, jos krossareilla ajettiin nappularenkailla matolla, ilmestyi touring-autoihin myös minispiket ja vice versa? Oli kyllä mielipuolista hommaa touring-autoilu piikkirenkailla :D
Nappularenkailla talvella taidettiin ajaa noin kahdeksankymmentäluvun puolivälissä. Ainakin -88 lähtien, jolloin itse tulin kuvioihin mukaan ajettiin matolla foameilla Mini Spike/Pin -aikakauden alkuun asti, joka alkoi noin mid to late 90.
BTW, Kimi hieno peltiasso *kade. Itse olen tehokkaasti realisoinut kaiken vanhan rojun uusien tieltä. Nyt alkaa jo harmitttamaan peltiasson myyminen aikoinaan.
Ylipäätänsä mielestäni touringautoilu ei ole oldschool-fiilistelyä, koska tuli muotiin vasta yhdeksäntäkymmentäluvun lopussa. Autotkaan ole kehittyneet niistä ajoista mitenkään erikoisesti. Sen ajan kovimmalla tykilllä, Associated TC3:lla, kepittelin pari kautta sitten FinTrackissa podiumille :D Pohdinkin tässä pitäisikö piruillakseni ja muiden harmiksi ostaa uusiotuotanto TC4 ja ajaa sillä FinTrack läpi?
-
Et tasan jaksa herätä viikonloppuna kisojen takia! :grin:
-
Multa löytyis hyllystä tommonen Schumin topcat, joka on mulle tullut joltain entiseltä kisakuskilta 80- ja 90 -lukujen taitteessa. Tunnistaako kukaan omakseen? Korikin on edellisen omistajan maalaama. Itse ajelin autolla vain pihasudittelua vuosina 90-94. Koskaan ei mitään hajonnut. Auto on edelleen toimintakunnossa. Etutukivarsien taaksepäin taipumisen mahdoillistavat O-renkaat on näköjään hapertunut poikki, niitäkin onneksi on tuoreempia kaapissa. Harmi vaan kun Tiksi on vähän kaukana...
-
Erittäin hieno, harmi että olet kauempaa (mistä?)
-
Mansesterista.
Eipä mahdoton matka ole, harkitsen osallistumista jos väkeä löytyy paikalle.
17,5 harjattoman laitan kiinni.
-
Juu!
-
Moi
Rakentelin viime talvena replikan muinaisesta SR2-10 luokan kilpuristani.
Tästä voi lukea tarinan jos kiinnostaa:
http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=35&t=25244 (http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=35&t=25244)
Pari akullista ajoin Tiksissä keväällä. Lavangossakin kävin fiilistelemässä.
-N-
-
No niin nyt on ruuvattu uusi ajopeli kuntoon.TQ-10 tietysti oli tämän kertainen voittaja stealtin laatikolla ja mipin ohjaus systeemi,iskarit on auki viellä ja omat hiilari tuet tulee kiinni. Titaani vantit tietysti.
Jerzi
-
Pitäiskö alkaa kerätä kuskien ajokalusto yhteen paikkaan jolla voidaan spräädätä niin että alkaa muutkin kaivella mutsin ja faijan varastot sillä silmällä että niidenkin pitää saada wanha auto ajoon.
Ollinmäki voi alkaa sitä tomahawkkia jo rakentaa niin se on valmis sitten kuin ajokausi alkaa.
jerzi
-
Mun tuleva Frog lähti eilen valloista tänne.
Scorpion olis kans tarjolla mutta aika hapettuneen oloinen,
joten passaan.
-
Itse voisin lähteä tampereelta katselemaan touhua
-
Mun tuleva Frog lähti eilen valloista tänne.
Scorpion olis kans tarjolla mutta aika hapettuneen oloinen,
joten passaan.
Jos olisin sinä niin olisin hankkinut jonkun asson stealtin laatikolla tai losin.
Veikkaan että frogi on kiva auto näpertää mutta radalla sillä joutunee olemaan varovainen.
Joo onhan minullakin noita frogeja tuolla varastolla, yhdessä jopa robinssonin laatikko ja saman tehtaan tele vetarit.
Onko sinulla lisää kuvia tuosta frogista. Ei näytä olevan alkuperäisiä iskareita kiinni.
Jerzi
-
Perhana, Traxxas Bandit on -95 :smiley:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family (http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family)
Pitäisköhän laittaa kasaan, pohjalevy tietenkin omavalmiste...
Puuttuu aika paljon osia, renkaat ja jotain pientä.
-
Perhana, Traxxas Bandit on -95 :smiley:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family (http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family)
Pitäisköhän laittaa kasaan, pohjalevy tietenkin omavalmiste...
Puuttuu aika paljon osia, renkaat ja jotain pientä.
Laita vaan kuntoon ja viivalle meidän kanssa. Hauskanpito on se tärkein elementti tässä jutussa.
Jerzi
-
Mun tuleva Frog lähti eilen valloista tänne.
Scorpion olis kans tarjolla mutta aika hapettuneen oloinen,
joten passaan.
Jos olisin sinä niin olisin hankkinut jonkun asson stealtin laatikolla tai losin.
Veikkaan että frogi on kiva auto näpertää mutta radalla sillä joutunee olemaan varovainen.
Joo onhan minullakin noita frogeja tuolla varastolla, yhdessä jopa robinssonin laatikko ja saman tehtaan tele vetarit.
Onko sinulla lisää kuvia tuosta frogista. Ei näytä olevan alkuperäisiä iskareita kiinni.
Jerzi
Ei vielä. Joo iskarit on vaihdettu isompiin tms. Maksoin tosta $50, no saman verran tulee postikuluja ja sitten verot ja tullit päälle. En kuitenkaan pidä hintaa kauhean pahana. Asso joo, mutta kaikki mitä oli tarjolla oli U.S only. Tämä jenkki toimitti worldwide. Katsotaan niitä muita vaihtoehtoja sitten jos tuolla ei hommasta tulee mitään :wink:
-
https://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53913 (https://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53913)
taitaakin olla vaan tohon 2005 malliin, ei alkuperäiseen..
-
Bandittiin saa TeamC/ Ansmann vanteet paikoilleen, ei tarvitse miettiä mikä rengas pitäisi Tiksissä.
-
niin ohan 15 vuotta uudempi malli.. ei edes kovin vintage
mun vanhempi poika on syntynyt 94 ja en mä sitä kovin vintagena pidä.. LOL
edit: uudempi siis eikä vanhempi.. tietty
-
Joo varsinkin kun malli on vielä tuotannossa :smiley:
Katotaan saanko kasattua...
-
good luck!
-
niin ohan 15 vuotta uudempi malli.. ei edes kovin vintage
mun vanhempi poika on syntynyt 94 ja en mä sitä kovin vintagena pidä.. LOL
edit: uudempi siis eikä vanhempi.. tietty
Täytyy Mika olla reaallinen näissä hommissa. Se on ihan sama että pitää olla hiilikone ja peltikennot myös ja vastussäädin. Ei kukaan sinne enää halua.
Sama asia se on näissä rengas ja vanne jutuissa että pyritään käyttämään sitä mikä toimii.
Itse laitan team c iskarit autoon kiinni koska tiedän että ne toimii ja niihin saa varaosia..
Onko se auto tuon jälkeen enää vintage henkinen, no tottakai minun mielestä.
Jerzi
-
No riippuu vähän mktä tavoitellaan.
Luuletko että lähden 1980 Frogilla haastamaan nykykrossareita? Huh.. riittää että se ryömii kohtuullisesti ympäri rataa.. eikös tässä ole osittain myös kyse siitä vai..?
Selvitä nyt vielä mikä tässä on idea? Mennä mahd. kovaa vintagella (romua siis tulee) vai miten olet ajatellut asian?
Minusta idea on hyvä ja kiinnostava mutta nyt en ehkä ole sisäistänyt asiaa ihan samalla tavalla kuin sinä tai muut? Mitä ajattelette tästä siis?
-
Niin ideahan on se että kierretään rataa ympäri hyvässä vintage hengessä, vähän niinkuin sc autot tekee.
Wanhoilla gummeilla on kuin menis jäällä joten en usko sen olevan kovinkaan mieleistä puuhaa pidemmän päälle.
Kyllä nämä rc10 vessat meni kuules aikoinaankin todella kovaa joten kaipa siihen pyritään että kovaa mennään :wink:
Tuo linkki missä on nuo adapterit tekis terää minun wild one tamiyalle. Siinäkin lis todella kova peli tuonne radalle.
Jerzi
-
Joo, no jos ja kun tulen niin kyllä ihan harrastelumielessä.. Ei mikään kisajuttu.
-
Niin ideahan on se että kierretään rataa ympäri hyvässä vintage hengessä, vähän niinkuin sc autot tekee.
Wanhoilla gummeilla on kuin menis jäällä joten en usko sen olevan kovinkaan mieleistä puuhaa pidemmän päälle.
Kyllä nämä rc10 vessat meni kuules aikoinaankin todella kovaa joten kaipa siihen pyritään että kovaa mennään :wink:
Tuo linkki missä on nuo adapterit tekis terää minun wild one tamiyalle. Siinäkin lis todella kova peli tuonne radalle.
Jerzi
Elä sit mieti vaan tilaa ne... :laugh:
http://www.ebay.com/itm/Tamiya-53913-RC-Frog-2005-Aluminum-Wheel-Adapter-For-58336-58354-58346-/390386067601 (http://www.ebay.com/itm/Tamiya-53913-RC-Frog-2005-Aluminum-Wheel-Adapter-For-58336-58354-58346-/390386067601)
-
Kiitos hyvästä kommentista.
jerzi
-
Selvitä nyt vielä mikä tässä on idea? Mennä mahd. kovaa vintagella (romua siis tulee) vai miten olet ajatellut asian?
Minusta idea on hyvä ja kiinnostava mutta nyt en ehkä ole sisäistänyt asiaa ihan samalla tavalla kuin sinä tai muut? Mitä ajattelette tästä siis?
Mun mielestä hauskanpito oleellisinta, ja jos siinä ajanotto laitetaan päälle ja vähän kisaillaankin välillä, niin mikäs siinä. Auton pitäisi mennä mahdollisimman kovaa tietysti, ei ne hiljaa menneet esim 11x3 hiilikoneillakaan aikanaan. Liika on ehkä liikaa, mutta mikä kone sitten on sopiva, kukin päättäköön itse mun mielestä. Rajoitukset syö hauskuuden touhusta. Onko sitten hauskaa kun porukka rikkoo ylitehoisilla koneilla autonsa - ei, mutta se nyt on sitten jokaisen oma häpeä.
Itellä ei ole omakohtaista kokemusta eritehoisista harjattomista koneista, mutta ajattelin hommata 45A säätimen ja 10.5 koneen vanhaan assooni. Kuvittelisin että tuo on maksimi mitä tehokkaamaksi en itse viitsisi mennä sisäradalla, mutta toistaalta Lavangossakin pystyisi ajamaan ilman että puutuu.
Toni
-
Tuollahan noita assoja ja osia lepää sen verran, että itsekin voisin olla kiinnostunut niputtamaan yhden kovempaan ajoon. Mikalle tuolta löytyis yks siisti Kyosho tomahawk... :wink: ja jollekin marui miehelle liki täydelline thunderbirdi.
-
Jaa missä - ebay?
edit: Mara kertoi auton olevan siis hänellä Hämeenlinnassa.
-
Entisenä Marui-miehenä joku Samurain raato kiinnostais. Että tarjota saa, osia löytyy itseltäkin. Täytyishän sitä joku vintage etelänreissuja varten olla. Onhan mulla tietysti tuo Kössön Hi-Rider II, josta sais renkailla, korilla ja koritolpilla Outragen tai Sandmasterin. Siihen sentään löytyy vielä osiakin.
-
Eilen tuli laitettua ratasboxi läjään. Diffiin uudet levyt ja keraamiset painelaakerin kuulat. Kasatessa ei voinut muuta kun ihastella rakenteen ykseinkertaisuutta/toimivuutta. Mielestäni (painotus sanalla "Mielestäni") eräät firmat eivät vieläkään tee yhtä hyvää tuotetta, vaikka näitä voikin nykyään vapaasti käännellä ja väännellä (moottori edesä/takana). :afro:
Siiven kiinnitys tuli ratkaistua kuitenkin alkuperäisellä menetelmällä. Takaiskarin tukeen perustuva siivenkiinnitys saattaa katkoa iskarintukea turhaan, joten riskin minimoimiseksi päädyin tähän. Kuvissa ihka oikea "ämpärimuovinen" Yokomon takasiipi, joita käytettiin 90-luvun alussa meillä ja muualla. Hifistelymielessä eksyi autoon B4:n akun kiinnitysruuvit ja servopukit. TowerHobbiesista tuli tilattua muutama Asson vintagekori ja läjä vanteita/varaosia talvikautta varten. Sieltä saa muuten vielä varsin kattavasti varaosia autoon ja mm RPM:n tukivarsia yms.
K
-
Täytynee sanoa että on lajille kiinnostusta,ja hyvä näin.
Jos teillä on tarjolla autoja.osia näihin vanhoin autouhin niin laittakaa myynti ilmoituksia mutta ei tänne ketjuun.
Kyllä ne siellä menee kaupaksi.
Jerzi
-
http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=35&t=19119&start=45 (http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=35&t=19119&start=45)
Näin maailmalla...
Kun tarkemmin katsoo yhtä kuvista niin onpahan joutunut Kyoshon oma tähtikin "vintage-nostopuuhiin".
-
http://www.rtbot.net/play.php?id=2kzbE6CTKrQ (http://www.rtbot.net/play.php?id=2kzbE6CTKrQ)
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
....motivaatiovideo.....
-
Kyllä se nyt on niin että hiilikuitu asso väistyy peltiseen assoon.
NO CÄN DUU.
Jerzi
-
Eikö tuohon vintage henkeen kuuluisi ehdottomasti myös kideradiot ja se fläppitaulu radan reunaan mihin jokainen raapustaisi kiteensä taajuuden :laugh:
Ja ne radiohäiriöt, se se olis vintagea.
-
sanwa m11 kideradiot tulee käyttöön. Onhan noita airtronicsin cs2p radiota hyllyt täynnä meillä. Ne ovat ne todelliset radiot asson kanssa.
Jerzi
-
Kukin kaipaa 80-90- lukujen rc-autoilusta varmasti eri asioita. Akkujen juottaminen, kollektorisorvi, radiohäiriöt jne. eivät liene kuitenkaan kenenkään listalla kovin korkealla! :wink:
-
Hah...
Mulla löytyy vielä akkusiltoja säkillinen, irtokennot heitin menemään pari vuotta sitten (olivat varmaan jo kuolleet kun kaapissa seissy 10 vuotta) kollektorisorvi löytyy... lähes käyttämättömässä kunnossa.
Vimpanpäälle hiilisäädin ja pari Peak ja Reedy moottoria.
Itseasiassa löytyy 90 luvun alun stanu konekin...
Hittolainen... tikkuradiokin löytyy ja vanha kunnon munakello laturi.
Mutta ei... en kaipaa noilla ajamista kyllä pätkääkään.
Vanhoilla autoilla olis kyllä kiva kurvailla, mutta toisaalta... itse en uskalla ajaa noilla omilla museolaitteilla, koska tiedän että haen kuitenkin sitä viimeisintä tuhannesosaa joka mutkasta joten lopulta tulee aivan varmasti se kräks ja sit harmittaa.
Peltiasso kun vielä oliskin niin sellasella vois jopa joskus huvikseen pyöritellä kun osiakin vielä saa.
Mut joo... mä pitäydyn näissä nykyautoissa kun ei mun kilpailuvietti kuitenkaan antais periks kurvailla hupia.
-
Missä kaikki LOSI ja ULTIMA kuskivat ovat :wink: YOKOMOSTA puhumattakaan.
Jerzi
-
Napella lienee varsin kattava yokomo-kokoelma.
-
Frog tuli, on se kyllä aika rimpula :grin:
Kapeet minipinnit eli nelku eturenkaat menee, takarengas ottaa kiinni moottoriin ku niaa, jollain muulla offsetillä toimis, harmi.
En mä tiedä voiko tolla edes ajaa mutta katsotaan sitten. Laitoin jotku öljyiskarit mutta ei se kyllä juuri parantunut.
-
Yllättävä hyvin se kyl kipittää assulla ja tasapainoisesti. Hyppääkin ihan ok, ihan levelissä. Alastulot vaan on vaan sellasta kolinaa mutta ei kaadu.
Pari kuvaa
(http://www.snrt.net/theFrog/frog1.jpg)
(http://www.snrt.net/theFrog/frog2.jpg)
-
Onko toi niin säälittävä ettei kukaan sano mitään...?
No tollasiahan ne oli :grin:
Vaihdoin kuitenkin mallissa olleet vanhat futaban servot pois ja laitoin samalla harjallisen säätimern ja motin.
Kulkupuolta voi sitten kasvattaa harjattomalla jos siltä tuntuu.
-
Tuo runko ei ole frogin alkuperäinen eikä iskarit.
Veikkaan että olet ostanut yhden kaverin rakennelma.
Jerzi
-
runko on alkuperäinen vain hopeaksi maalattu. Iskarit ei, koska vaihdoin ne muutenkin itse.
-
Lauantaina olis talkoot tiksissä.
Onko mielenkiintoa tulla hikoilemaan ja loukkaantumaan niin klo 12 alkaen.
jerzi
-
Duunasin assoon Thunder Tigerin PD8982 vanteet. Vaati kyllä poraa, jotta vetari saatiin mahtumaan, mutta nyt vaikuttaa kyllä ihan OK:lle! Näihin pitäisi istua Scumacherin gummekset suoraan!
Täytyy vielä katsastaa aikaisemmin mainitseman Hon-Norinkin vanteet ja niiden soveltuvuus.
-
Vanhat 80-luvun kilpaveikot Tamiya the Frog ja the "invincible" AE RC10 pääsevät ottamaan jälleen mittaa :cool:
Toivottavasti muitakin!
-
Olis kiva päästä kokeilemaan tuota tamiya egressiä miten se toimii. Veikkaan että toimii ihan hyvin.
Jerzi
-
On muuten hauska pihasuttaus kärry toi vanha Frog. Ihmeen hauska peli. Tuskin se kaakelilla toimii mutta assulla hyvä.
-
Olis kiva päästä kokeilemaan tuota tamiya egressiä miten se toimii. Veikkaan että toimii ihan hyvin.
Jerzi
Ai että mä haluisin ajaa tollasella.
Tai edes Avantella.
-
Olis kiva päästä kokeilemaan tuota tamiya egressiä miten se toimii. Veikkaan että toimii ihan hyvin.
Jerzi
Ai että mä haluisin ajaa tollasella.
Tai edes Avantella.
Oliko tuo pyyntö päästä kokeilemaan vai.
jerzi
-
Haave.
-
Haave.
Oletko kuullut että monien haave on toteutunut.
Jerzi
-
Tässä pari assoa suoraan ajosta...
-
Miten olis jos otettaisi tuo maanantai päivä ajopäiväksi :wink:
jerzi
-
Miten olis keskiviikko tai perjantai?
-
Perjantai sopis myös minulle hyvin.
jerzi
-
Ma on hyvä.
-
Ei aivan vintage mutta nimensä puolesta klassikko. Taitaa korvata mun Frog suunnitelmat
(http://www.kyosho.fi/images/ingressbilder/teaserscorpion2.jpg)
RC auto jossa on kuski on "in" :cool:
Hmm.. se onkin 1/7 joten ohi meni tämän osalta. Se on Scorpion XXL VE 1/7
(ehkä Lavankoon? "vain" 700€ LOL)
-
Vissiin joutuu sitä kaivamaan sen kuuluisan ultiman varastolta.
Mikäköhän malli oli se paras tuonne :wink:
Jerzi
-
Onkos tuo the_man:in hiilirunkopohjainen auto Andy's Asso?
-
Ei ole Andy's, vaan ihan Associated RC10 Team Car Graphite. Nykyään se palvelee poitsun ajoharjoitteluauton virkaa... :grin:
-
Onko kaikilla autot valmiina jo :wink: Ensi viikolla jo radalle.
Jerzi
-
(http://www.kyosho.fi/images/ingressbilder/teaserscorpion2.jpg)
Hieno on! ja vanteet kruunaa kokonaisuuden. Normi buggyn lautasvanteilla ei olis ollenkaan noin makee.
-
mites noi ratamaksut
-
mites noi ratamaksut
Mitäs niistä :undecided:
jerzi
-
mites noi ratamaksut
Normaalisti.
-
mites noi ratamaksut
Normaalisti.
Eikös tämä kysymys olis kuulunut tiksin rataosiolle?
Jerzi
-
Noniin!
Nyt on lopullisesti ongelmat ratkaistu rc10:n vanteiden osalta. Ofna crt.5 40849 vanne menee heittämällä taakse kun on käytössä nuo suoraan akselille menevät hexit. Eteenhän käy b4-vakiot. Rengasostoksille siis...
Koriksi valikoitui Asson Protec-kori ja maalaamattomana löytyy vielä orginaalimallinen Viper.
Kimi
-
Hommasin varmanpäälle vähän tuoreempaa vuosikertaa ettei tarvii auton takia jalkoihin jäädä. Eli Associated RC10B2. Otan tikkarit mukaan kun tulen käymään :afro:
-
Olen nyt ajellut tuolla tiksissä jokunen sata kierrosta ja moottori lrp 17,5 toimii todella hyvin.
Välitys luokkaa 5-5.5 luokkaa ---> en itse laittaisi tiukempaa konetta lainkaan vaan vauhti ja kiihtyvyys ihan sopiva tälle autolle.
Olisko perjantaina muita tulossa kuin minä :tongue:
Jerzi
-
Olisko huomenna tiksissä vintage ajot.
jerzi
-
Pitäisköhän minunkin sähköistellä tuo vanha kosla ja lähteä fiilistelemään.. :) Vaanku ei raaskis vanhusta rääkätä.
-
TRX-1 hieno peli. Kuulema rc10 kopio. En ole samaa mieltä.
Näin -90 luvun alussa tuollainen kupoli krossikisassa.
Ei muuta kuin sekaan vaan.
Jerzi
-
TRX-1 hieno peli. Kuulema rc10 kopio. En ole samaa mieltä.
Näin -90 luvun alussa tuollainen kupoli krossikisassa.
Ei muuta kuin sekaan vaan.
Jerzi
Ei tuo ainakaan suoraan rc10 kopio ole..
Ja tämä kyseinen yksilö on juurikin se, jonka oot nähny Laukaalla aikanaan.. :wink:
-
Joo siis nämä rc10 omistajat ovat sitä mieltä että tuo trx1 on niin samanlainen kuin tq10.
No onhan siellä jotain viitteitä samanlaisuudesta mutta minun miestä tuo on vaan traxxas trx1 ja sillä siisti.
Ajoitkos sinä tuolla kisaa kupolissa vai joku muu.
Minulla on jotain videoita sieltä ja myös tuolla Jyrki Markkasellahan taitaa olla paljonki videoita tuolta kupilista.
Jerzi
-
Joo siis nämä rc10 omistajat ovat sitä mieltä että tuo trx1 on niin samanlainen kuin tq10.
No onhan siellä jotain viitteitä samanlaisuudesta mutta minun miestä tuo on vaan traxxas trx1 ja sillä siisti.
Ajoitkos sinä tuolla kisaa kupolissa vai joku muu.
Minulla on jotain videoita sieltä ja myös tuolla Jyrki Markkasellahan taitaa olla paljonki videoita tuolta kupilista.
Jerzi
Kai siin samanlaistakin on, mut niinhän näis vehkeissä on paljo kopioitu toisista ratkaisuja maailman sivu..
Ite tuota kuskasin sillon joskus. Tuolla yksilöllä ei oo taidettu reilu 15 vuoteen ajaakaan.
-
Ja sitten vaan tiksiin sen kanssa.
Jerzi
-
Nyt olis tiedossa tiksissä kisatkin. Nyt kaikki laittamaan ajokit kisakuntoon niin saadaan väännöt aikaiseksi, eikös vaan.
Jerzi
-
Milloin?
-
Tiksin kerhokisat. Jos saadan vähintään 6 kuskia saadaan oma vintage erä.
jerzi
-
No nyt on taas piiskattu rc10 oikein kunnolla.
Mitään hajoamisia ei taaskaan tullut.
Olen tässä miettinyt että pitäiskö tuo amme nyt kuitenki asentaa. Veikkaan että pieni ylimääräinen paino ei olis pahitteeksi laonkaan.
Tällä hetkellä paras läppi on 21,84 17,5lrp x12 koneella ja nyt on välitys 5,8
jerzi
Ps Jukalle taas kiitokset hyvistä ajohetkistä.
-
Jaahas, asso sai uuden rungon eli nyt kokeillaan aitoa peltihuumaa. N. klo 17 tänään tiksissä.
jerzi
-
Pelti toimii loistavasti.
Muistakaas nyt että 6.10 olis tiksissä kisat joten jos saamme vähintään 6 autoa viivalle saadaan omat kisat muuten joudutaan noitten muiden sekaan jos on alle tuo määrä.
Jerzi
-
Sunnuntai aamupäivällä tiksiin ajelemaan.
Olis kokeiltvana 4wd etu minipinnit nyt edessä.
Kerron miten toimii kuin on testit testattu.
jerzi
-
Leveät renkaat toimii hyvin.
Ei voisi sanoa että olis mitenkään yliohjautuva nyt ainakaan.
Neutraali on auto nyt ajelle, no kokoajan se on ollut sellainen rauhallinen, kenties tehonpuutteenkin takia se on sellainen.
Kisat viikonloppuna, onko muitakin tulossa.
Jerzi
PS Ja taas perjantaina olen menossa ajelemaan
PS 2 väitän että olen ajannut 20 tuntia nyt ainakin ja viellä ei ole mitään mennyt rikki autosta.
-
Noniin, sain vihdoin auton kasaan ja sähköt kiinni. Auto siis Asson B2 ja kiesi koki täydellisen uudelleen kasauksen. Tuli vaihdettua aika paljon uusia osia kuluneiden tilalle. Pirssillä on joskus ajettu SM-kisoissa 4. sijalle ja vauhdikkaan koulutuksen jälkeen se on seissyt hyllyllä jotain 12 vuotta :) Tosin ei meikän hyllyllä...
Sähköissä ajattelin luottaa laatuun ja valitsinkin kerralla parasta mitä on saatavilla, eli KoPropo ja Reedy toimii voimanlähteenä. Servo: KoPropo RSX speed, ohjain: Ko EX-1 KIY, vastari: Ko 411FH, nopari: KO VFS-1.5 ja moottori: Reedy 9.5t, sekä akut: Reedy wolfpack #736 5000mah 25c.
Viikonloppuna pääsen ottamaan ensipuraisun laitteista =) Tullaan tiksiin kuhan saadaan eka testiä alle riittävästi :D Koitan saada kuvia jossain välissä.
-
Kuullostaa voittaja autolta.
Jerzi
-
Noniin, sain vihdoin auton kasaan ja sähköt kiinni. Auto siis Asson B2 ja kiesi koki täydellisen uudelleen kasauksen. Tuli vaihdettua aika paljon uusia osia kuluneiden tilalle. Pirssillä on joskus ajettu SM-kisoissa 4. sijalle ja vauhdikkaan koulutuksen jälkeen se on seissyt hyllyllä jotain 12 vuotta :) Tosin ei meikän hyllyllä...
Sähköissä ajattelin luottaa laatuun ja valitsinkin kerralla parasta mitä on saatavilla, eli KoPropo ja Reedy toimii voimanlähteenä. Servo: KoPropo RSX speed, ohjain: Ko EX-1 KIY, vastari: Ko 411FH, nopari: KO VFS-1.5 ja moottori: Reedy 9.5t, sekä akut: Reedy wolfpack #736 5000mah 25c.
Viikonloppuna pääsen ottamaan ensipuraisun laitteista =) Tullaan tiksiin kuhan saadaan eka testiä alle riittävästi :D Koitan saada kuvia jossain välissä.
Ilmiömäistä panostusta.
Jännittääkö että saat muuten käkättimeen? :cheesy:
-
Voi käydä hassusti jos antaa vaarille ferrarin :azn: Comedian Eddie Griffin wrecks Ferrari Enzo (http://www.youtube.com/watch?v=bP1wDxGnxH4#ws)
-
Tuolta löytyy pari kuvaa autosta: http://rc10.fi/index.php?topic=24386.msg640794#msg640794 (http://rc10.fi/index.php?topic=24386.msg640794#msg640794)
Oli kyllä uskomattoman hyvä ajaa vanha kunnon RC10B2. En ihmettele että tommosella kiesillä on maailmanmestaruus kuitattu. Nykyautoihin verrattuna ajo-ominaisuudet on yllättävän kilpailukykyiset, hieman kulmikkaampi tuota on viedä mutta vauhtia piisaa silti riittävästi kun keskittyy hieman erilaiseen ajotyyliin ja ajolinjoihin. Kasasin auton täysin ohjekirjan säätöihin ja auto oli kyllä hyvässä balanssissa ja helppo ajaa. Kulkupuoli oli myös passeli kun asetin säätimen valmiista setupeista mild moodin. Rauhallinen kaasutuntuma ja vauhdit sopivan maltilliset. Hyvät fiilikset jäi kun autokin säilyi vielä ehjänä :) Seuraavat ajot joskus marraskuun puolella kun Joensuun sisärata aukeaa... laitetaan videomatskua sitten ;)
-
Tuolta löytyy pari kuvaa autosta: http://rc10.fi/index.php?topic=24386.msg640794#msg640794 (http://rc10.fi/index.php?topic=24386.msg640794#msg640794)
Oli kyllä uskomattoman hyvä ajaa vanha kunnon RC10B2. En ihmettele että tommosella kiesillä on maailmanmestaruus kuitattu. Nykyautoihin verrattuna ajo-ominaisuudet on yllättävän kilpailukykyiset, hieman kulmikkaampi tuota on viedä mutta vauhtia piisaa silti riittävästi kun keskittyy hieman erilaiseen ajotyyliin ja ajolinjoihin. Kasasin auton täysin ohjekirjan säätöihin ja auto oli kyllä hyvässä balanssissa ja helppo ajaa. Kulkupuoli oli myös passeli kun asetin säätimen valmiista setupeista mild moodin. Rauhallinen kaasutuntuma ja vauhdit sopivan maltilliset. Hyvät fiilikset jäi kun autokin säilyi vielä ehjänä :) Seuraavat ajot joskus marraskuun puolella kun Joensuun sisärata aukeaa... laitetaan videomatskua sitten ;)
Tuossa pieni viteopätkä --> www.kuopionua.fi/RC/B2.wmv (http://www.kuopionua.fi/RC/B2.wmv)
-
Hienoa.
Sitten kuin tulet tiksiin niin pääset kokeilemaan peltipeliä niin huomaat että sekin menee todella hienosti radalla.
Jerzi
-
No katohan paparazi ollut paikalla ;D
-
Tuota videota kuin katsoo ei siinä huomaa että olis vanha peli ajossa.
Kuinka paljon se on hitaampi sinun nyjyrossariin nähden.
Luuletkos että sillä pärjättäisi viellä.
Jerzi
-
En osaa sanoa miten paljon ois läppiajassa eroa mutta ei paljon. Veikkaanpa kuitenkin että missä vaan Suomen kisassa top 3 auto. Ei mene ihan niin shmoothisti kuin nykyautot eli vaatii vaan tiukempaa keskittymistä että nopeita 5min ajoja tulee. Savella ajettaessa ero varmasti kasvaa.
-
En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne mutta kysyn kuiteskin. Eli mulla olis projektina kyosho peanut buggy vuodelta 1978. Onko arvokas ja saako jostain hommattua originaali osia kun tarkoitus olisi entisöidä paitsi tekniikka tulee olemaan 2000-luvulta
-
Hinnat tulleet rajusti alas jos vertaa mitäs ne oli 5-7vuotta sitten.
Jos on uusi rakentamaton hinnat lienee jotain 300-500usd max. Käytetyt 40-100usd.
Ebay tai rc10talk sivustot, niistä voi löytää osia.
Jerzi
-
Kiitos vastauksesta taidan pitää itsellä kun on aika rujossa kunnossa ja joskus kun tulee innostus niin voisi sen entisöidä.
-
No vihdoin on auto ajovalmiudessa...
Tarkoituksena korkata alumiiniamme-asson Tiksissä ensiviikolla!
K
-
Ihan kiva. Möin omani Varkauteen. Siellä on harrastaja joka on halukas ostamaan hyvä kuntoisia pelejä. Myyntipalstalle vaan jos on jotain on tarpeettomana.
-
... baanalle ajattelin, en myyntipalstalle... :wink:
Poika saa ajaa uudemmilla malleilla ja pappa "perinneassoilla"!
-
Joo kyl, hyvä homma :cool:
-
... baanalle ajattelin, en myyntipalstalle... :wink:
Poika saa ajaa uudemmilla malleilla ja pappa "perinneassoilla"!
Kävitkö?
-
Vihdoinkin! :wink:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LW3244&P=E (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LW3244&P=E)
-
Vihdoinkin! :wink:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LW3244&P=E (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LW3244&P=E)
Voi jumaniekka mikä uutinen hei.
Luultavasti lyhyet tukivarret,hopeat iskarit ja 6 rattainen loota.
Huh mikä juttu hei.
Jerzi
-
Laitetaan kuule sarja pystyyn tiksiin! :cool:
-
Voidaan ottaa uusi yritys syksyllä :wink:
Jerzi
-
Jep!
-
Vapise Jerry!!
Ensi viikolla baanalle!
T: Kimi :afro:
-
Tuo vaati a.l tukivarret ja turbo miragen kori.
Huomenna kisoihin sillä.
Jerzi
-
Huominen jää väliin duunin takia :cry:
Onkos torstain kerhokapinat nykyään maanantaina???
K
-
Ei ole vaan tämä on kertaluontoinen hauskanpito kisa :wink:
eli et uskalla tulla kisailemaan.
Jerzi
-
Jatkuuko tämä vintage krossi vielä?
-
Ulkona jatkuu. Siis Lavangossa, ei tiksissä.
-
Mää en ymmärrä että mikä jatkuu lavangossa kuin ei ole mitään tiksissä ollut muuta kuin Toni.Kimi ja minä jotka on ajellut todella vintage autoilla.
Ihan vaan tiedoksi kaikille niin savipohjainen alusta ei pahemmin sovellu vanhoille renkaille ja vanhoille autoille ei pahemmin saa mahtumaan 2,2 renkaat kiinni. Nuo hyppyrit on tuskaa vanhoille rc autoille.Vanhaan assoon ne saavat tuosta vaan joka on jo hyvä asia.
Jerzi
-
Pitäis vissiin muuttaa sinne teidän etelänvetelien maahan, että pääsisi radalle ajamaan vintake krossia.
Kalustoa alkaa kyllä olemaan, mutta ei ajopaikkaa. :undecided:
-
Etelänvetelät toivottaa tervetuloa.. Tilaa on :afro: