Kirjoittaja Aihe: Ostatteko ulkomailta?  (Luettu 8223 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« : 27.12.04 - klo: 08.39 »
Ostatteko autoja tai muuta rc-tavaraa ulkomailta?
Jos ostatte, niin mistä?
Maksaako ne oikeasti niin paljon vähemmän kuin suomessa, että se kannattaa?
Turkulainen voittaa aina!

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #1 : 27.12.04 - klo: 08.52 »
Ulkomailta tulee tilattua joskjus sellaisia tuotteita, joita Suomesta ei sillä hetkellä löydy tai hintataso on selvästi halvempi. Yleisesti Suomessa on hyvät valikoimat ja hintatasokin on hyvin kohtuullinen. On kuitenkin merkkejä, jotka ovat Suomessa ylihintaisia, joloin ulkomailta tilaaminen tai merkin vaihto tulee kysymykseen. Lähinnä kannattaa keskittyä kuitenkin EU:n sisäiseen kaupankäyntiin, jolloin päälle ei laiteta enää tullia.

Tällä hetkellä USA on kiinnostava tulleista huolimatta, koska dollarin kurssi on meille hyvinkin suotuisa.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #2 : 27.12.04 - klo: 09.56 »
Itse tilaan ulkomailta aika useinkin tavaraa. Savage on USAsta, myös duratraxin tankki( :) ), mini-z on USAsta ym.
Itse en ole vielä kylläkään tilannut muuta kuin  Towerista koska firma on luotettava. Euroopasta tosiaan usein kannattaa tilata koska sieltä ei tosiaan tule tullia.

Serpent

  • Vieras
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #3 : 27.12.04 - klo: 14.00 »
No en kovin usein tilaa ulkomailta, mutta kyllä jotain semmosta tavaraa mitä ei saa Suomesta tai on liian kallista Suomessa..

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #4 : 27.12.04 - klo: 14.35 »
Itse tilailen melkein kaiken ulkomailta, lähinnä aasiasta. Kanavina käytän nettikauppoja ja ebayta. Toimituskulut on halvat ja tavara uusinta uutta.
SC10 4x4

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #5 : 27.12.04 - klo: 15.30 »
Jotkut tavarat vaan saa ulkomailta puolella suomen hinnoista. Riippuu tavarasta. Ja kun tilaa tunnetuista liikkeistä, niin ei tule tappioita.
Itse olen tilannut rc-tavaraa ulkomailta 6 kertaa (+kaikki muu). Melkein kaiken minäkin tilaan ulkomailta...
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #6 : 27.12.04 - klo: 16.43 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Itse tilaan ulkomailta aika useinkin tavaraa. Savage on USAsta, myös duratraxin tankki( :) ), mini-z on USAsta ym.
Itse en ole vielä kylläkään tilannut muuta kuin  Towerista koska firma on luotettava. Euroopasta tosiaan usein kannattaa tilata koska sieltä ei tosiaan tule tullia.


Kannattaa muistaa, että nämä alueet eivät kuulu EU:n veroalueeseen ja niistä ostettuihin tuotteisiin listätään alv. 22%, mutta kuitenkaan alle 10€ alv:tä ei peritä.
Koodia: [Valitse]

Saksa: Helgolandin saari ja Büsingenin alue
Espanja: Ceuta, Melilla ja Kanarian saaret
Italia: Livigno, Campione d´Italia ja Luganojärven Italialle kuuluvat vesialueet
Kreikka: Agio O´ros eli Mount Athos
Iso-Britannia: Kanaalisaaret
Ranska: merentakaiset departementit
Suomi: Ahvenanmaan maakunta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #7 : 27.12.04 - klo: 21.27 »
Itse en ole alvia joutunut maksamaan amerikan tilauksissa, tosin tulli ja kauppasota oli maksettava.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Tilaaminen ulkomailta
« Vastaus #8 : 28.12.04 - klo: 16.50 »
Jokainen tilaus ulkomailta kannattaa harkita myös sitä taustaa vasten, että kotimainen alan tarjonta ja tuki harrastajille pysyy pystyssä vain asiakkaidensa avulla.
Jos laskee kaikki sivukulut mukaan (ml. bensat tullikäynneillä jne) ja antaa omalle ajalleen jonkun arvon niin se ulkomaanhankinnan edullisuus voikin näyttää toisenlaiselta.

Itse hankin myös ulkomailta RC-tavaraa, mutta vain sellaista, mitä käyttämäni kotimaiset kauppiaat eivät pysty toimittamaan.

Varaosien yms hankinta ja samalla koko harrastus muuttuu vielä hankalammaksi, jos omalla toiminnallamme aiheutamme kotimaisten kauppojen vähenemisen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #9 : 28.12.04 - klo: 16.52 »
Yhden osan olen ulkomailta ostanut, koska kyseistä osaa ei saatu hommattua millään oman maan jälleenmyyjien kautta!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Mikako

  • Tulokas
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #10 : 28.12.04 - klo: 21.04 »
Uuden autoni, FG monsterin, ja melkeen kaikki osat tilattu Saksasta ja Itävallasta.
Hintaero on huomattava. Ja toimitus suoraan kotiovelle.
Kyllä se on pakko ostaa sieltä mistä halvemmalla saa. Ei oo järkee maksaa älyttömii hintoja jos muualta saa halvemmalla.

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Tilaaminen ulkomailta
« Vastaus #11 : 29.12.04 - klo: 04.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Jokainen tilaus ulkomailta kannattaa harkita myös sitä taustaa vasten, että kotimainen alan tarjonta ja tuki harrastajille pysyy pystyssä vain asiakkaidensa avulla.
Jos laskee kaikki sivukulut mukaan (ml. bensat tullikäynneillä jne) ja antaa omalle ajalleen jonkun arvon niin se ulkomaanhankinnan edullisuus voikin näyttää toisenlaiselta.

Itse hankin myös ulkomailta RC-tavaraa, mutta vain sellaista, mitä käyttämäni kotimaiset kauppiaat eivät pysty toimittamaan.

Varaosien yms hankinta ja samalla koko harrastus muuttuu vielä hankalammaksi, jos omalla toiminnallamme aiheutamme kotimaisten kauppojen vähenemisen.


No voi jestas! Oletko itse kauppias? Pitääkö nyt alkaa tukemaan Suomalaisia rc-kauppiaita, että he pysyvät "pystyssä". Vai kannattaisiko yrittäjien itse herätä siihen todellisuuteen, että Suomalainen harrastaja voi nykyään helposti ostaa haluamansta tuotteet myös ulkomailta. Itse ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saan ja toivottavasti myös muutkin niin tekevät. Näin ehkä saadaan myös Suomen hintatasoa kohdalleen, mutta jos periaate on 50% voitto ja "tutuilta tuplahinta" niin yritys saa kyllä kuolla kaikessa hiljaisuudessaan.
Lainaus

Varaosien yms hankinta ja samalla koko harrastus muuttuu vielä hankalammaksi, jos omalla toiminnallamme aiheutamme kotimaisten kauppojen vähenemisen.

Heh. Tämä kyllä johtuu Suomalaisten rc-kauppojen hinnoittelusta eikä harrastajien "omasta tominnasta".

Hupsista. Tuli melkein tuplana.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #12 : 29.12.04 - klo: 11.20 »
Jollain niide kauppiaidenkin on elettävä, eivät ne voi tiputtaa hinta alemmas sen toivossa että poruka sitte ostaisi!  Tuotteen toimitus suomeen monen välikäden kautta myös nostaa tuotten hintaa, joilla niiden välikäsienkin on elettävä! Ja prosenttualiisesti aika harva suomalainen harrastaja tilaa osia ulkomailta....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #13 : 29.12.04 - klo: 12.12 »
Ja eiköhän jarkko tossa nimenomaan viitannut siihen, että on todella tärkeää (ja luxusta), että osia voi ostaa varaosia kauppiailta tarpeen mukaan kisapaikoilla ja joissain tapauksissa jopa treeneissä heti vahingon satuttua. Ei tarvi jättää kisoja tai treenejä siihen. Tai vaihtoehtoisesti kuljettaa hirveätä arsenaalia varaosia mukanaan. Eikä esim. minulla köyhänä opiskelijana ole varaa sitoa satoja euroja varaosiin, joita ei välttämättä edes ikinä tarvi.

Itse maksan ainakin "kalliimman hinnan" ihan tyytyväisenä siitä hyvästä, että saan uuden osan hajonneen tilalle heti, enkä viikon päästä.

Ylläoleva kisaajan silmin.


Tietysti jos ei ole mitään kiirettä osien kanssa, eikä hukattu treeniaika haittaa...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #14 : 29.12.04 - klo: 12.43 »
Samaa asiaa Calen kanssa. Siksi valitsinkin automerkin, joka on nopea ja varaosat ovat aina treeneissä mukana (muutamaa pientä poikkeuskertaa lukuunottamatta).
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa made

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #15 : 29.12.04 - klo: 13.00 »
-----------------------------------
Quote Mr. Cale:
...on todella tärkeää (ja luxusta), että osia voi ostaa varaosia kauppiailta tarpeen mukaan kisapaikoilla ja joissain tapauksissa jopa treeneissä heti vahingon satuttua. Ei tarvi jättää kisoja tai treenejä siihen. Tai vaihtoehtoisesti kuljettaa hirveätä arsenaalia varaosia mukanaan. Eikä esim. minulla köyhänä opiskelijana ole varaa sitoa satoja euroja varaosiin, joita ei välttämättä edes ikinä tarvi.

Tietysti jos ei ole mitään kiirettä osien kanssa, eikä hukattu treeniaika haittaa...[/quote]
----------------------------------

Tästä juuri on kysymys, erityisesti kisaajien ja muiden aktiiviharrastajien kohdalla.
Nopeimmankin ulkomaisen nettikaupan toimitusaika on useita päiviä, jolloin kisat ja treenit jäävät kalustorikon kohdatessa kiusallisesti kesken. Jokaisen ei taatusti kannata kuljettaa mukanaan kallista varaosavarastoa.

Toinen huomionarvoinen juttu on juniorien ja lajia aloittelevien neuvonta. Tässä suhteessa monet tuntemani kauppiaat ansaitsevat "lisäpinnoja".

jarkko (realisti, vaan ei kauppias)
Tekisipä BMW RC-autoja
Capricorn/Novarossi/Much More/www.future-rc.fi/www.racingfactory.fi

Poissa nepponen

  • Jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #16 : 28.02.05 - klo: 18.27 »
Onko kukaan tilannu tuotteita usan liikkeestä nimeltä New era models?

Kiinnostais tietää paljonko ne veloittaa kuluja ja kauan kestää tuotteen tuleminen.

Liikkeen sivuilla on hirveästi stampede osia ja e-maxx tuning osaa yms.
Stampedeen löytyy jopa valmiiksi maalattu Grave Digger monster kori.  :)

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #17 : 28.02.05 - klo: 18.35 »
Vaikken tuosta kaupasta mitään tiedäkkään, voin sen sanoa että jo pelkät tullit ja postikulut ovat palojn, yli 50€ huonolla säkällä ;)

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #18 : 28.02.05 - klo: 19.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Vaikken tuosta kaupasta mitään tiedäkkään, voin sen sanoa että jo pelkät tullit ja postikulut ovat palojn, yli 50€ huonolla säkällä ;)

Eh?
Tulli ja ALV ovat suoraan vaikutuksessa siihen mikä on tilauksen arvo. Ei kyse ole "huonosta säkästä" missään mielessä, eikä hinta ole todellakaan kiinteä.

New Eran postikuluja en tiedä, mutta laskeskelin viimeviikolla mitä taalahintainen toimitus maksaa euroissa veroineen. Sen hetken kurssilla  suhde oli hyvinkin tarkkaan 1usd = 1eur. Eli $350 ostoskorissa tarkoittaa aika tarkkaan 350eur pakettia.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #19 : 28.02.05 - klo: 19.09 »
Lainaus käyttäjältä: "nepponen"
Onko kukaan tilannu tuotteita usan liikkeestä nimeltä New era models?

Kiinnostais tietää paljonko ne veloittaa kuluja ja kauan kestää tuotteen tuleminen.

Liikkeen sivuilla on hirveästi stampede osia ja e-maxx tuning osaa yms.
Stampedeen löytyy jopa valmiiksi maalattu Grave Digger monster kori.  :)


http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode=Intl_Single&CID=10111

Täällä voi arvioida postikuluja. n. 1Kg:n paketti Suomeen n. 20$ ja 4-10 päivää. Paketin arvo vaikuttaa myös hintaan, mutta 200$ asti on suunnilleen toi 20$.

Poissa nepponen

  • Jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #20 : 28.02.05 - klo: 20.42 »
Mites tuolta sitten tuo toimitus hoituu?  :?  Tuodaanko se paketti kotiovelle asti vai postiin?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #21 : 28.02.05 - klo: 21.13 »
Riippuu paketin koosta, mutta jos se sieltä rapakon takaa tulee niin eiköhän se postiin asti päädy, eli ne paketit jotka tulevat sieltä päin ovat sitä luokkaa että ne eivät mahdu postilaatikkoon ;)
Vaikka itsekkin sieltä tilasin osan Mini-Zetaan, ja osa oli minimaalisen pieni, oli se kuitenkin noudettava postista ;)

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #22 : 28.02.05 - klo: 21.36 »
Sori tästä! OFFTOPIC!

Öö tuli muute mieleen että ku sain vakuutettua isukin savageiden laadusta että mistä saa halvimmalla savage21 tai 25 (mieluiten uutena)...

OFFTOPIC! (vastaa vaikaa yv:nä jos satut tietämään)

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #23 : 06.03.05 - klo: 18.54 »
Mitä RC-kauppoja tiedätte Euroopasta? Pankaa netti-osoitteita...
Turkulainen voittaa aina!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #24 : 06.03.05 - klo: 18.55 »

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #25 : 06.03.05 - klo: 19.05 »
Vielä ku jotai ymmärtäis :lol:
Turkulainen voittaa aina!

Poissa thepanu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #26 : 08.03.05 - klo: 13.24 »
Lainaus käyttäjältä: "nepponen"
Tuodaanko se paketti kotiovelle asti vai postiin?


Kyseisen liikkeen tavoista en osaa vastata, mutta henkilökohtaisesta kokemuksesta voin kertoa seuraavaa. Minulle on tullu jenkeistä kamaa useampia kertoja ja aina toimitettuna paikallisen postin (USPS) toimesta. Mutta kotimaan toimituksessa on ollut 4 eri tapaa, postilaatikkoon(jos mahtuu), lähimpään postin toimipisteeseen, transpointilla(jolloin kotiin kuljetus) ja GLS Finlandin toimesta jolloin myös kuljetettiin kotiin, jakelu tosin oli postin toimesta.

Tuo menee samalla myös karkeasti suurimmasta pienimpään, toi GLS:llä tullut paketti oli kooltaan noin 30cm*30cm*40cm.

Jos yritys josta harkitset ostoa käyttää jotain kuriiripalvelua voi nyrkkisääntönä sanoa, että niissä on aina kotiinkuljetus.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #27 : 12.03.05 - klo: 23.19 »
Mä otan kamaa näistä kaupoista jos Hepa tai Sanderssona ei voi toimittaa...

http://www.towerhobbies.com/
http://onlineshop.offner-modellbau.de/
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tarhytti

  • Tulokas
    • Profiili
Ostatteko ulkomailta?
« Vastaus #28 : 13.03.05 - klo: 20.58 »
Työ heittää viikoksi Japaniin. Onko sieltä kannattavaa rahdata mitään RC tauhkaa kotimatkalle ?