Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikkomoe

Sivuja: [1]
1
Mitä ne akun tekstit kertovat? Mitkä merkinnät pitää ottaa huomioon jos haluaa ostaa halvemmat akut että löytyisi täysin vastaavat?

Esim kaverin autoon tarvii tällaiset akut:

Orion Rocket Sport 3S 3200mah 25C 11.1v LiPo (Uni Plug) 

Ja käykö siihen suoraan tällainen:

XCell LiPo Cracker 11,1V / 3200mAh 3S1P, 25C EHR/T-Buchse







2
Polttisautot / Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« : 14.07.10 - klo: 17.13 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?


On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm

Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.

toihan on hieno!
varmasti on kallis..
tuosta linkistä en pysty lukemaan, että minkäkokonen toi on kuutiotilavuudeltaan..?
siel kuvis näkyy välillä numero 120, tarkoittaako se 0,12 kuutiotuumaa, eli melkein 2 kuutiosenttii?

3
Polttisautot / Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« : 14.07.10 - klo: 11.02 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?

4
Yleinen keskustelu / Ajoilmoitukset
« : 20.06.07 - klo: 08.56 »
Terve!

kaipaisin tänne forumiin uutta keskusteluaihealuetta,ajoilmoituspalstaa, samalaista kun varjoliitäjien kotisivuilla jossa on lentoilmoitukset..kaverit siellä ilmoittelee toisilleen että on menossa tiettyyn lentokenttään lentelemään ja kyselee että onko muitakin tulijoita..ja tietysti kellonajat milloin on kentällä jne..

ainakin mulle rc-autobongarille se olis kätevä,monta kertaa olen tullut tattarisuolle toivoen näkeväni C8-autoja tositoimissa mutta nähnytkin vain tyhjän radan tai niitä autoja joita olen monta kertaa ennenkin nähnyt..

ilmoitelkaa toisillenne täällä julkisesti että milloin ja minne ja millä autoilla tuutte ajelemaan!

5
Polttisautot / crossi vai rata?
« : 17.06.06 - klo: 09.13 »
Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"
Käykö ne simulaattorin tavallisiin rattiohjaimiin, tai siis niiden kaapelit?? (joissakin tulee ohjain mukana)


joo joissain tulee ohjain mukana, olen myös kuullut että joitain oikeita rattiradioita voi liittää USB kaapelilla tietsikkaan ja käyttää sillä niitä pelejä..mutta en tiiä sen enempää..tilaan sen simulaattorin myöhemmin, ehkä syksyllä..

6
Polttisautot / crossi vai rata?
« : 16.06.06 - klo: 11.03 »
ahaa nyt tuli selvennystä asiaan :) kiitos paljon..elikkä olen nyt kallistumassa krossin puolelle, kommenttienne perusteella se on järkevämpi minulle..jos satun ostamaan krossin (ensi vuonna) nii ehtisin ajelemaan kuitenkin vain ehkä 10 kertaa kesässä ihan huvikseen..joten rata-autoilu on varmaan vähän turhan hankalaa säädettävyydeltään ja vaikeudeltaan kun taidot ei pysy yllä kun käy niin harvoin ajelemassa. krossi on siten hauskanpitoon järkevämpi..monsterit ei oikein kiinnosta, minusta on aina tuntunut siltä että ne on enemmän makeen näköisiä kuin makeen ajettavia..painopistekin niissä näyttää olevan niin korkealla.

taidan ehkä ostaa talveksi rc-simulaattorin tietokoneeseen nii tulee sitten sisäistettyä hyvin "peilikuvaohjaaminen" silloin kun auto tulee itseäni kohti..sitten on varmaan mukavampi aloittaa oikealla rc-autolla ajaminen ensi vuonna..

kiitoksia teille vastaajille! hyvää kesää!

7
Polttisautot / crossi vai rata?
« : 14.06.06 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Jos haluut polttiksen, niin ehdottomasti krossi. Rata-autoilussa, tai siis siinä missä ajetaan asfaltilla, tulee vaan itku silmään lyhytjänteisillä kavereilla. Krossarilla voi ajaa melkein missä vaan.


mistä tulee rata-autoilussa itku silmään? siitäkö kun ratoja on liian vähän ja liian pitkien matkojen päässä vai itse ajaminen on hankalan vaikeata tjms?
itselläni ei olisi ongelmia päästä sekä asfaltti- että crossiradoille ajelemaan..

mielenkiinnolla kuulisin lisää kommetteja kummankin lajin hyvistä ja huonoista puolista..

8
Polttisautot / crossi vai rata?
« : 08.06.06 - klo: 22.37 »
en tiiä onko täällä keskusteltu samasta aiheesta, mutta olen kiinnostunut aloittamaan joskus rc-polttisautoilu..ostaisin ihan kisa-auton, kun se kuulemma kestää paremmin mällejä ja voltteja kuin joku readysetti..ja mukavampi aloittaa harrastus rakentamalla auto osista..mutta vaikea päättää, kumpi, crossi vai rata...sanokaas te, jotka harrastatte kumpaakin, nii

kumpi on hauskempi?(varmasti makuasia mutta kuitenkin)

kummalla on helpompi aloittaa rc-autoharrastus?

kumpi kalliimpi pitää/huoltaa?

kumpi on helpompi huollettava?

kumpaa on helpompi säätää?

kumpi on kulutusta kestävämpi?

kertokaa muutenkin hyviä ja huonoja puolia molemmista luokista..

9
Vapaa keskustelu / Oikea monster truck...
« : 06.05.06 - klo: 10.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Itseasiassa kumi+vanne= ~600kg


no huh...siis 4 kpl 600 kiloisia rengas+vanne yhdistelmiä pyöriteltävänä..eikös silloin moottorista tuleva 600hv ole liian vähän kiihdytyksiin? vai eikö sillä ole niin väliä, kunhan kulkee riittävän hyvin ja kiihtyvyys samaa luokkaa kuin tavallisella 80-100hv henkilöautolla?

10
Vapaa keskustelu / rc-autosimulaattori?
« : 04.05.06 - klo: 17.55 »
onko kellään kokemuksia tästä:

http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/rcauto/rcauto_tuotesivut/184002.htm

???

onko hyvä?

meinaan vaan ku kokeilin kerran ajaa oikeata rc-autoa (mini-Z) jossain mattoradalla, oli aika turhauttava kokemus kun en osannut millään ajaa törmäämätttä laitoihin, varsinkin silloin kun yritin ajaa autoa itseäni päin (peilikuvaohjaus).. mun haaveenani olisi ensi vuonna ostaa ratapolttisauto mutta arvelen että olisi taas tosi turhauttavaa ajella liian nopealla autolla törmäillen vaikka mihin. joten auttaisiko toi simulaattori ensiksi pahimpaan kuumeeseen ja siihen että oikea auto pysyy paremmin hallussa kun aloitan sillä ajamisen?

11
Polttisautot / tattarisuon harjoitukset?
« : 17.04.06 - klo: 19.58 »
no minä viikonpäivinä on polttispäivät?

12
Polttisautot / tattarisuon harjoitukset?
« : 16.04.06 - klo: 22.42 »
minä päivinä harjoittelevat isot autot? tiistaisinko? entä muut luokat?

13
Yleinen keskustelu / pystyttekö hallitsemaan sivuluisut?
« : 28.11.05 - klo: 18.48 »
varmasti mäkin osaisin jossain jalkapallokentällä vetää sladia..nii tarkoitin kysyä vaan että pystyykö rc-autoa pitämään hallitussa luisussa oikealla radalla.

14
Polttisautot / 1/4 tai 1/6 speedway radalle?
« : 28.11.05 - klo: 18.08 »
terve

tulipa vaan mieleen että oletteko kokeilleet mennä esim hyvinkäällä moottoripyörien speedway radalle ajamaan? siellä olis aika hyvä näkyvyys radan joka puolelle jos vaikka penkin päällä seisois. olis varmasti komeata katseltavaa kun jos tommonen iso rc-auto menis kunnolla pitkää sladia kaarteissa.

arvelisin että voisivat suostuakin lainaamaan rataa jopa kisojakin varten. ja siellä sais käyttöön radan lanausvehkeet että rata olisi aina sileä ja hyvä.

15
Polttisautot / harjoitusmetodina ylitehokas auto?
« : 28.11.05 - klo: 16.32 »
käyttääkö kukaan sellaista metodia että kisoissa käyttää sääntöjenmukaista autoa ja kisojen ulkopuolella harjoituksissa sitten käytetään isompaa ja tehokkaampaa moottoria, että autosta tulisi haastavampi ajettava?

ajattelin vaan että tuosta saisi sellaisen hyödyn että jos edes vähän tottuu ylitehokkaaseen autoon niin varsinainen kisa-auto sitten tuntuu säyseämmältä ja helpommalta ajettavalta ja silloin varmaankin pystyy ajamaan kovempaa ja rennommin..ajovirheitäkin pystyy korjaamaan nopeammin kun ensin ylitehokas auto on koulinut reaktiokyvyt huippuun..

16
Yleinen keskustelu / pystyttekö hallitsemaan sivuluisut?
« : 28.11.05 - klo: 16.26 »
mä itse en ole koskaan kunnolla leikkinyt rc-autoilla mutta tuli vaan mieleen että pystyttekö viemää rc-autoa siististi hallitussa sivuluisussa?

oikealla autolla se on kyl helppoa, mut luulis että pikkuautolla se olis vaikeampaa ku ne on niin nopeita ja niiden liikkeisiin pitää reagoida huomattavasti nopeammin kuin oikeassa autossa.

17
Polttisautot / bensakone 1/8 luokkaan?
« : 19.11.05 - klo: 11.51 »
joo onhan niitä bensalla toimivia kipinäsytytys moottoreita ollut jo 1900 luvun alkupuolella. esim PM-messuissa oli näytteillä jotain 10-40 luvulla tehtyjä pienoismoottoreita, jotka näytti olevan jotain 2-10 kuutioisia kooltaan.
pieni metanolilla toimiva hehkutulppamoottori keksittiin vasta myöhemmin.

joo aivan varmasti tulisi ongelmia ratkottavaksi jos kokeilee bensakonetta nykyautoluokassa jossa metanolikoneet jylläävät..

nii onko joku JO kokeillu tätä ideaa käytännössä?

18
Polttisautot / bensakone 1/8 luokkaan?
« : 18.11.05 - klo: 15.33 »
terve!

olen joskus miettinyt että onkohan kukaan kokeillut, miten toimisi 3,5cc motti bensakäyttöisenä krossikisoissa? metanolilla saadaan kyllä paremmat tehot mutta tankki tyhjenee vauhdilla. bensakäyttöisenä tankillinen kestää pidempää, vaikka vauhdit on hieman hitaammat mutta tankkausvälejä voi pidentää jossain määrin, joten keskinopeus kuitenkin voi olla sama tai jopa kasvaa. hitaammalla autolla ajaessa tulee myös vähemmän ajovirheitä. että onkohan mahdollisuuksia päästä voittoihin?

tosin bensakone kuumenee enemmän mutta onhan nyt lennokkipuolella jo vesijäähdytteisiä motteja kuten

http://www.modellbau-bichler.com/product_info.php?cPath=41_42_111&products_id=2307&osCsid=1d4b5389f6b092ed5a8587600eb49aef

toi on iso moottori, niin jäähdytyskennokin on iso, mutta saattais kuitenkin sopia hyvin rc auton pienempään moottoriin koska ajoviima on paljon pienempi kuin lennokissa jossa potkuri puhaltaa täysillä.

ja veneissä on nähty vesijäähdytteisiä jo kauan. kipinäsytytyslaitteita saa asennettua myös 3,5 motteihin. amerikasta saa asennussarjoja lennokkimoottoreihin, mutta en muista mistä nettisivulta. ehkä joku muistaa. ehkä niitä saa sovellettua automotteihinkin.

vai onko tämä jo pystyynkuollut ajatus, ei missään tapauksessa hyvä idea?

19
niin, harrastatteko/harrastitteko rc-lennokkeja?

kummasta tykkäätte enemmän, rc auto touhuista vai lennokeista?

20
Yleinen keskustelu / radiota jossa sekkari?
« : 08.03.05 - klo: 21.21 »
onko missään myytävänä sellaista rattiradiota jossa on myös sekuntikello, esim peukalolla laukaistava..?? semmoinen olis kiva ku voi ottaa kierrosaikoja!

missä myydään ja mihin hintaan?

21
Yleinen keskustelu / uusi kilpailuluokka olis mukava
« : 11.12.04 - klo: 10.25 »
nii, kukapa järjestäisi? itse en ainakaan jaksais nähdä suurta vaivaa asian eteen. mutta voisinpa hekä joskus tulevaisuudessa nähdäkin sen verran vaivaa jos riittää kun muokkaa jonkun auton alustan sopivammaksi ja virittäis mooottoria kunnolla..sit houkuttelis kaverin tekemään samalaisen ja pyydetään saada juttu näistä pienoismallilehteen? siinä vois vähitellen tulla epävirallisia hauskanpitokisoja.

22
Yleinen keskustelu / uusi kilpailuluokka olis mukava
« : 11.12.04 - klo: 08.32 »
rc-polttiksilla mäkeä ylöspäin mahdollisimman nopeesti. esim joku 50-100m pitkä ja suora ylämäki, autoissa minimipaino, esim 6 kg (jotta moottorin tehosta tulisi tärkeämpi) ja moottorissa joku kuutiokokorajoitus, viritys täysin vapaa..

tavoitteena saada autoon mahdollisimman paljon tehoa jotta pärjäisi.

onhan noita siima-autoluokkia joissa moottorin viritystaidot nousee tärkeimmäksi asiaksi kisoissapärjäämises, mutta harvemmin noita ratoja on..
minusta tällainen mäkiautoluokka olisi kiva, kuskien käsityö- ja viritystaidot joutuisi koetukselle. pääsis näkemään mielenkiintoisia autoja jopa ilokaasuilla, turboilla ja muilla mielettömillä pellepeloton-virityksillä!

mitä mieltä ootte? miten saadaan uusia lajeja pystyyn? turhempiakin lajeja on saatu suosituiksi kilpailulajeiksi, kuten curling ja kilpakävely...

23
Polttisautot / turboahtimia?
« : 11.12.04 - klo: 08.17 »
uusimmassa pienoismalli-lehdessä oli juttua rc-autosta johon joku kotirakentelija oli väsännyt aidon ja toimivan turboahtimen välijäähdyttimineen.... mielenkiintoista!

nyt kaipaisin kaikkee mahdollista tietoa, työmenetelmistä, materiaaleista ja muusta tarpeellisesta.

lehden jutussa kerrottiin valitettavan pintapuolisesti että miten se turbo rakennettiin. turbiinipyörät rakennettiin 0,1 mm jousiteräksestä ja turbiinikotelot 0,5mm pellistä. turbiineja muokkailtiin porakoneessa joka toimi "sorvina" ja jotain istukoita käytettiin. turbiinin tasapainotukseen käytettiin omia menetelmiä...jne jne...

tahdon rakentaa oman turbon! ei mitään väliä vaikka motteja menee hajalle, onpahan mukavaa ajanvietettä se itse rakentelu ja ongelmien pähkäily..

Sivuja: [1]