Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - mikkomoe

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Ajoilmoitukset
« : 20.06.07 - klo: 08.56 »
Terve!

kaipaisin tänne forumiin uutta keskusteluaihealuetta,ajoilmoituspalstaa, samalaista kun varjoliitäjien kotisivuilla jossa on lentoilmoitukset..kaverit siellä ilmoittelee toisilleen että on menossa tiettyyn lentokenttään lentelemään ja kyselee että onko muitakin tulijoita..ja tietysti kellonajat milloin on kentällä jne..

ainakin mulle rc-autobongarille se olis kätevä,monta kertaa olen tullut tattarisuolle toivoen näkeväni C8-autoja tositoimissa mutta nähnytkin vain tyhjän radan tai niitä autoja joita olen monta kertaa ennenkin nähnyt..

ilmoitelkaa toisillenne täällä julkisesti että milloin ja minne ja millä autoilla tuutte ajelemaan!

2
Polttisautot / crossi vai rata?
« : 08.06.06 - klo: 22.37 »
en tiiä onko täällä keskusteltu samasta aiheesta, mutta olen kiinnostunut aloittamaan joskus rc-polttisautoilu..ostaisin ihan kisa-auton, kun se kuulemma kestää paremmin mällejä ja voltteja kuin joku readysetti..ja mukavampi aloittaa harrastus rakentamalla auto osista..mutta vaikea päättää, kumpi, crossi vai rata...sanokaas te, jotka harrastatte kumpaakin, nii

kumpi on hauskempi?(varmasti makuasia mutta kuitenkin)

kummalla on helpompi aloittaa rc-autoharrastus?

kumpi kalliimpi pitää/huoltaa?

kumpi on helpompi huollettava?

kumpaa on helpompi säätää?

kumpi on kulutusta kestävämpi?

kertokaa muutenkin hyviä ja huonoja puolia molemmista luokista..

3
Vapaa keskustelu / rc-autosimulaattori?
« : 04.05.06 - klo: 17.55 »
onko kellään kokemuksia tästä:

http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/rcauto/rcauto_tuotesivut/184002.htm

???

onko hyvä?

meinaan vaan ku kokeilin kerran ajaa oikeata rc-autoa (mini-Z) jossain mattoradalla, oli aika turhauttava kokemus kun en osannut millään ajaa törmäämätttä laitoihin, varsinkin silloin kun yritin ajaa autoa itseäni päin (peilikuvaohjaus).. mun haaveenani olisi ensi vuonna ostaa ratapolttisauto mutta arvelen että olisi taas tosi turhauttavaa ajella liian nopealla autolla törmäillen vaikka mihin. joten auttaisiko toi simulaattori ensiksi pahimpaan kuumeeseen ja siihen että oikea auto pysyy paremmin hallussa kun aloitan sillä ajamisen?

4
Polttisautot / tattarisuon harjoitukset?
« : 16.04.06 - klo: 22.42 »
minä päivinä harjoittelevat isot autot? tiistaisinko? entä muut luokat?

5
Polttisautot / 1/4 tai 1/6 speedway radalle?
« : 28.11.05 - klo: 18.08 »
terve

tulipa vaan mieleen että oletteko kokeilleet mennä esim hyvinkäällä moottoripyörien speedway radalle ajamaan? siellä olis aika hyvä näkyvyys radan joka puolelle jos vaikka penkin päällä seisois. olis varmasti komeata katseltavaa kun jos tommonen iso rc-auto menis kunnolla pitkää sladia kaarteissa.

arvelisin että voisivat suostuakin lainaamaan rataa jopa kisojakin varten. ja siellä sais käyttöön radan lanausvehkeet että rata olisi aina sileä ja hyvä.

6
Polttisautot / harjoitusmetodina ylitehokas auto?
« : 28.11.05 - klo: 16.32 »
käyttääkö kukaan sellaista metodia että kisoissa käyttää sääntöjenmukaista autoa ja kisojen ulkopuolella harjoituksissa sitten käytetään isompaa ja tehokkaampaa moottoria, että autosta tulisi haastavampi ajettava?

ajattelin vaan että tuosta saisi sellaisen hyödyn että jos edes vähän tottuu ylitehokkaaseen autoon niin varsinainen kisa-auto sitten tuntuu säyseämmältä ja helpommalta ajettavalta ja silloin varmaankin pystyy ajamaan kovempaa ja rennommin..ajovirheitäkin pystyy korjaamaan nopeammin kun ensin ylitehokas auto on koulinut reaktiokyvyt huippuun..

7
Yleinen keskustelu / pystyttekö hallitsemaan sivuluisut?
« : 28.11.05 - klo: 16.26 »
mä itse en ole koskaan kunnolla leikkinyt rc-autoilla mutta tuli vaan mieleen että pystyttekö viemää rc-autoa siististi hallitussa sivuluisussa?

oikealla autolla se on kyl helppoa, mut luulis että pikkuautolla se olis vaikeampaa ku ne on niin nopeita ja niiden liikkeisiin pitää reagoida huomattavasti nopeammin kuin oikeassa autossa.

8
Polttisautot / bensakone 1/8 luokkaan?
« : 18.11.05 - klo: 15.33 »
terve!

olen joskus miettinyt että onkohan kukaan kokeillut, miten toimisi 3,5cc motti bensakäyttöisenä krossikisoissa? metanolilla saadaan kyllä paremmat tehot mutta tankki tyhjenee vauhdilla. bensakäyttöisenä tankillinen kestää pidempää, vaikka vauhdit on hieman hitaammat mutta tankkausvälejä voi pidentää jossain määrin, joten keskinopeus kuitenkin voi olla sama tai jopa kasvaa. hitaammalla autolla ajaessa tulee myös vähemmän ajovirheitä. että onkohan mahdollisuuksia päästä voittoihin?

tosin bensakone kuumenee enemmän mutta onhan nyt lennokkipuolella jo vesijäähdytteisiä motteja kuten

http://www.modellbau-bichler.com/product_info.php?cPath=41_42_111&products_id=2307&osCsid=1d4b5389f6b092ed5a8587600eb49aef

toi on iso moottori, niin jäähdytyskennokin on iso, mutta saattais kuitenkin sopia hyvin rc auton pienempään moottoriin koska ajoviima on paljon pienempi kuin lennokissa jossa potkuri puhaltaa täysillä.

ja veneissä on nähty vesijäähdytteisiä jo kauan. kipinäsytytyslaitteita saa asennettua myös 3,5 motteihin. amerikasta saa asennussarjoja lennokkimoottoreihin, mutta en muista mistä nettisivulta. ehkä joku muistaa. ehkä niitä saa sovellettua automotteihinkin.

vai onko tämä jo pystyynkuollut ajatus, ei missään tapauksessa hyvä idea?

9
niin, harrastatteko/harrastitteko rc-lennokkeja?

kummasta tykkäätte enemmän, rc auto touhuista vai lennokeista?

10
Yleinen keskustelu / radiota jossa sekkari?
« : 08.03.05 - klo: 21.21 »
onko missään myytävänä sellaista rattiradiota jossa on myös sekuntikello, esim peukalolla laukaistava..?? semmoinen olis kiva ku voi ottaa kierrosaikoja!

missä myydään ja mihin hintaan?

11
Yleinen keskustelu / uusi kilpailuluokka olis mukava
« : 11.12.04 - klo: 08.32 »
rc-polttiksilla mäkeä ylöspäin mahdollisimman nopeesti. esim joku 50-100m pitkä ja suora ylämäki, autoissa minimipaino, esim 6 kg (jotta moottorin tehosta tulisi tärkeämpi) ja moottorissa joku kuutiokokorajoitus, viritys täysin vapaa..

tavoitteena saada autoon mahdollisimman paljon tehoa jotta pärjäisi.

onhan noita siima-autoluokkia joissa moottorin viritystaidot nousee tärkeimmäksi asiaksi kisoissapärjäämises, mutta harvemmin noita ratoja on..
minusta tällainen mäkiautoluokka olisi kiva, kuskien käsityö- ja viritystaidot joutuisi koetukselle. pääsis näkemään mielenkiintoisia autoja jopa ilokaasuilla, turboilla ja muilla mielettömillä pellepeloton-virityksillä!

mitä mieltä ootte? miten saadaan uusia lajeja pystyyn? turhempiakin lajeja on saatu suosituiksi kilpailulajeiksi, kuten curling ja kilpakävely...

12
Polttisautot / turboahtimia?
« : 11.12.04 - klo: 08.17 »
uusimmassa pienoismalli-lehdessä oli juttua rc-autosta johon joku kotirakentelija oli väsännyt aidon ja toimivan turboahtimen välijäähdyttimineen.... mielenkiintoista!

nyt kaipaisin kaikkee mahdollista tietoa, työmenetelmistä, materiaaleista ja muusta tarpeellisesta.

lehden jutussa kerrottiin valitettavan pintapuolisesti että miten se turbo rakennettiin. turbiinipyörät rakennettiin 0,1 mm jousiteräksestä ja turbiinikotelot 0,5mm pellistä. turbiineja muokkailtiin porakoneessa joka toimi "sorvina" ja jotain istukoita käytettiin. turbiinin tasapainotukseen käytettiin omia menetelmiä...jne jne...

tahdon rakentaa oman turbon! ei mitään väliä vaikka motteja menee hajalle, onpahan mukavaa ajanvietettä se itse rakentelu ja ongelmien pähkäily..

Sivuja: [1]