Kun yhden kilpailun (Mäntsälä) ajanut kuskimme ei halunnut itse kirjoittaa, otin vapauden tehdä sen!
Hieman olin havaitsevinani edellisenä päivänä hermostuneisuutta, lähinnä sen suhteen, mitä pitää tehdä.
Siis kilpailun kulku!
Kun kerroin sen "käsikirjoituksen" pelkistetysti, ja ilmoitin olevani "kierroksella" mukana, kummasti rauhoittui! 8)
(kierros=ajovuoron varaaminen harjoituksiin, ponderin haku, kilpailunumerot, oikea kide jne.)
Älkää nyt säikähtäkö, ketkä ette vielä ole kilpailuissa käyneet, sain sen vain näyttämään monimutkaisemmalta, kuin on!
Itse kilpailussa näytti into vain kasvavan, kumpa olisi vielä antanut vaihtaa ehjät renkaat autoon niiden tilalle, jotka "pitivät hyvin Mäntsälän kerhossa"! (= noin kolmeviikkoa, ja muutama kymmenen akkua aiemmin)
Renkaat olisi 1/1 autossa luokiteltu: Kanvestit näkyy!
Kisan jälkeinen kommentti: "Ei se sen ihmeellisempää ollut, kuin ajo kerhossa!"
Kun mietin juniorin aloitusta, vuosi sitten, kommentti oli sama!
Kilpailun jälkeinen päivä meni siihen, kun vastaili, noin tunnin välein kysymykseen: "Koska on seuraava kisa? ja "Miten sen lisenssin saa?"
Tämä kaikki, alle kymmenen kerho-ajopäivän kokemuksen jälkeen!
Autoa tutkittuani kilpailun jälkeen, ei oikein mikään säätö ollut sama, kuin ennen kisaa.
Ajolinjoissa on vielä vähän hiomista.
Ei sittenkään, täysillä pääsuoran jälkeiseen seinään ottamaan "pomppua", jolloin kurvista poistuminen on saanut kyllä kiitettävän alkunopeuden, mutta keula tahtoi olla "väärään" suuntaan (kuin pyöränkulmatkin), ole se nopein tapa!
CAi sitä oli pehmentävinään, olemalla ko. ajolinjalla, mutta hermo ei näköjään kestänyt loppuun asti!
Jos ja kun kolmaskin asettuu "viivalle", seuraavassa kisassa, täytynee itselle hankkia lääkäri viereen päivystämään!