Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eerola

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Vs: Omia videoitanne RC-autoista
« : 01.01.10 - klo: 14.18 »
Hankin pojalleni seuraavaksi aihioksi Ansmannin Royal Flashin. Päätös perustui hintaan ja siihen, että pääsen uudelleenkäyttämään hyllystä valmiiksi löytyviä tavaroita.

Päivänsankari ei ole vielä saanut uutta menopeliään, mutta "huoltojoukot" ovat jo sitä vähän "protoilleet":

Kliks.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.07.09 - klo: 21.29 »
Täällä juhannuspäivän tuunauksestani. Aika kiva jotakuinkin ryvettyneestä lähtökohdasta tuli kierrätysosilla...
Piti sitten vähän säätää tuota Ultimaakin. Ultima sai uutta rengasta alle ja vähän maaliakin. Samalla täytyi tunnustaa, että juhannuspäivän tuunaus ei ole raaserikorkuisena ajokelponen pihahommiin (kuten keulaan ilmestyneestä pokkauksestakin voi johtopäätellä), joten täytyi nostaa kori rallikorkeuteen. Mutta ainahan sitä "alueaurana" voi esitellä, vaikka kaasua ei pysty siinä asennossa antamaankaan :grin:

Kas näin.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.06.09 - klo: 21.27 »
Täällä juhannuspäivän tuunauksestani. Aika kiva jotakuinkin ryvettyneestä lähtökohdasta tuli kierrätysosilla - vaikka sen itse sanonkin. :grin:

4
Kävin Biltemassa ja huomasin, että hehän myyvät Tamiyaan passaavia vanteita ihan puoli-ilmaiseksi. Niinpä päädyin ostamaan "kromivanteet" drifteri-Mazdaan. Ja niille Nokian Hakka H-kopion näköiet katurenkaat.
Voi Tamiya-Subaru-raukkaa...
Ja sitten tuli mieleeni, että otetaanpa Subaru-raukasta kori (joka oli yksi suunnilleen ehjäksi jääneistä osista) ja modifioidaan sitä vähänsen.

Ja niin ryvettyneeksi itsensä driftailleesta Mazdasta kuoriutui raaseri-WRC-Subaru. No, lieneekö tämä niin harvinaista; japanilaisia malleja molemmat... :wink:

Sen kuitenkin huomasin, että tämä RC-pelaaminen alkaa pikkuhiljaa saada samoja elementtejä, jota yleensä kohtaan 1:1-kokoisien autojenkin ropaamisessa: "Juu-juu, kyllä nämä renkaat vielä mahtuvat tuonne sisään ilman kaarien levittämisiä... " :grin:

5
...menikö siis runko kanssa rikki Siinä on kuitenki ilmeisesti sitte väännetty sitä puristinta kireemmälle ihan asenteella äänistä välittämättä
Murphyn laki kun alkaa toteuttaa itseään, saadaan hyviä vaurioita aikaiseksi käden käänteessä. Oma vikani ja tyhmä juttu ja vahinko ja kaikkea... ...mutta ei totaalinen tulos loppujenlopuksi ihan kauhean paljon tarvinnut.

Ison puristimen (eli tämä työkalu ei todellakaan ollut mikään RC-autojen kanssa työskentelyyn tarkoitettu laite vaan paria kokoluokkaa isompi :wink: ) kara työnsi auton runkoa oikealta vasemmalle sivusuunnassa eturenkaiden takaa. Auto pääsi ensin liukumaan muutaman sentin pois alta, mutta sitten runko kiilautui peräkulmistaan kiinni edellämainittujen rojujen väliin ja vääntö alkoi vaikuttaa rungon vasemmalta puolelta löytyneeseen tukipisteeseen. Määrätietoinen työntö näytti ensin työntäneen eturenkaan syrjään ja sitten muokanneen ripustusta mennessään ja sen jälkeen murtaneen rungon osapuilleen etuservon alta. Muun työn alta kuuluvia ääniä ei kuulunut, joten voidaan todeta tamiyalaisen materiaalin repeävän juurikaan valittamatta.

Lopputulos oli tyyppiä "pelastetaan ehjäksi jääneet osat varaosiksi auttamaan tulevissa katastrofeissa ja luovutetaan runko Pirkanmaan Jätehuollon hoivaan".

6
Yleinen keskustelu / Ajatuksen keskeytymisen seuraukset
« : 13.06.09 - klo: 23.04 »
Voi Tamiya-Subaru-raukkaa: Auto palasi lainausreissultaan kotiin ja päätin vähän päivitellä osia kun sattui olemaan sopivaa rekvisiittaa joutilaana. Olin juuri asentanut vimpaimeen napakamman moottorin ja hätäisemmät välitykset, ja olin kasaamassa apparaattia kun tapahtui pikku vahinko... :shock:

Tuli keskeytys. Piti tehdä nopeasti pieni välioperaatio ennen perän kiinni laittamista. Välioperaatioon liittyi puristinpenkin kanssa peuhaamista. Siinä tohinassa laitoin auton odottamaan hetkeksi siihen mihin käsi sen sattui laskemaan. Eipä paljon muovirunkoinen auto vastustanut kun kiristyvän puristimen kara prässäsi sen muovisilpuksi pöydällä lojuneen rojun ja itsensä väliin...

Viimeisin valokuvamuisto uhrista löytyy täältä: Uhrin muistoa kunnioittaen. :cry:

7
Vapaa keskustelu / Vs: Omia videoitanne RC-autoista
« : 31.05.09 - klo: 23.02 »
Tämän viikonlopun saldo: Rätätätätää.

8
Onko akut missä kunnossa? Se on myös melko oleellinen kiihtyvyyden ja huippujen kannalta.
Akku on joku uusi n. 2500mAh. Eli luulisin tuolla ainakin täyteen ladattuna liikkuvan.
Jäsen Hyrsleri:n arvaus meni kerrasta oikein. Ei tullut mieleenikään, että kaupasta olisi myyty mitä ilmeisimmin viallinen akku. Otin vanhan ja huonoksi luokittelemani akun takaisin pöydälle ja latasin sen. Tuumasin, että käydäänpä kaikki tässä esitetyt veikkaukset yksi kerrallaan läpi....

...ja hetikohta: Vanha kunnon Ultima sanoi, että "TSVIUuuu!"

Minkä jälkeen tietenkin piti heti virittää piha-aitaa vasten (vähän yliampuvasti mitoitettu hyppyri ja katsoa kuinka pomppaa. Ja loikkasihan se. Korkealle ja kokolailla lähelle takalaitointa. Uuden vian paikallistaminen on onneksi helpompaa; rengas pitäisi saada takaisin auton alapuolelle :grin:

9
Ja onhan välitys/ratastus inhimillinen?
Perän sisältä en ole laskenut... Mutta sen kun purin ja voitelin niin ei siellä mitään silmämääräisesti villin näköisiä ratastuksia ollut. Joten en usko että sieltä mitään hassua seuraa. Voisihan tuon vielä perata auki ja katsella kertaalleen.

Mutta eikö tuon pääratas/pinionin 76/20:n ihan normaaliksi järjelliseksi voine luokitella?

Nyt siis ei ole kyse siitä, että auto ei liikkuisi ihan täydellisen optimisti, vaan se liikkuu oikeasti aika laiskasti.

10
Onko akut missä kunnossa? Se on myös melko oleellinen kiihtyvyyden ja huippujen kannalta.
Akku on joku uusi n. 2500mAh. Eli luulisin tuolla ainakin täyteen ladattuna liikkuvan.

11
Vapaa keskustelu / Vs: Omia videoitanne RC-autoista
« : 12.05.09 - klo: 10.52 »
Vanhemmalla Tamiya Subarulla kurvailua: Linkki

Tamiya-Mazdalla suhaamista: Linkki

Kyosho Ultima ST:llä pyörimistä: Linkki

Kyosho Ultima ST:llä pomppimista: Linkki

12
Aloin tuossa uudelleenherätellä iäkkäämpää Kyosho Ultima ST-sähköautoa nuorison (ja vähän omaankin :) ) pihapomputtelukäyttöön.

Ensitöikseni vaihdoin autoon uuden moottorin, koska vanha piti vähän hassua ääntä. En alkanut optimoida, joten laitoin Kyoshon G20-moottorin. Siis samanlaisen kuin Lazerissa vakiona.

Tämän jälkeen pääratas petti ja vaihdoin tilalle (jälleen Lazerista lainatun) 76-piikkisen. Pinioni on 20-hampainen. Samalla otin vanhan mekaanisen nopeudensäätimen pois ja laitoin tilalle Podiumin 17-lankaisen säätimen.

Ongelma on, että auto kiihtyy aika laiskasti ja huippunopeuskin jää vaatimattomaksi. Toki tuo Ultima on 200 g painavampi kuin Lazer, mutta jotenkin tuntuu että se ei selitä koko totuutta. Lazer liikkuu iloisesti. Ultima laahustaa.

Diffi/ vaihteisto pikkuisen ääntää, mutta ei mielestäni mitään dramaattista. Ne eivät myöskään lipsu, eli lienevät toistaiseksi OK(?)

Mistä hakisin seuraavaksi lääkettä suorituskykyyn?

Sivuja: [1]