Kirjoittaja Aihe: Korien maalauksesta yleisesti  (Luettu 35581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #90 : 28.05.09 - klo: 21.58 »
Onkos kenelläkään tietoa tartuuko ihan perus permanentti tussi auton koriin, vai lohkeaako helposti. Entäpä leimasimissa käytetty muste? Ajattelin että olisi hieno jos tekis muutaman sormenjäljen koriin.
Ensin tussilla värittää sormen pään ja sitten läimäsee sen autoon, toimisikohan tuommoinen?
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #91 : 28.05.09 - klo: 22.00 »
Leikata kaikki rajat ja irroittaa vain yksi osa maskia, maalata ja ottaa seuraava osa maskia pois.
Itse teen juurikin noin, tuskin se toinen tapa toimii
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #92 : 28.05.09 - klo: 22.05 »
Mutta mites tämmönen kuin, Tulostin kuvan (Hessu) ihan tavis paperille ja leikkasin sen ääriviivoja pitkin irti. Oli meininki laittaa se auton konepellille mut miten se siinä pysyy??? kuva tietty pitää liimata paikalleen mut johan se kolhiessa lähtee ns. nykiin.
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #93 : 29.05.09 - klo: 09.40 »
Olen maalaamassa koria, ja käytän ensimmäistä kertaa nestemaskia. Koriin on tulossa kolmea eri väriä. Pitäisikö minun maskin levityksen jälkeen:
Leikata kaikki rajat ja irroittaa vain yksi osa maskia, maalata ja ottaa seuraava osa maskia pois.
...
Juuri näin! Itse olen aina tehnyt juuri tällä tavalla. Ja laita sitä maskia 2-3 kerrosta, helpottaa poistamista. Yksi kerros riittää maskeeraukseen hienosti, mutta ohuen kerroksen poistaminen on huomattavasti vaikeampaa repeilyn takia.
Old fart

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #94 : 29.05.09 - klo: 12.51 »
Olen maalaamassa koria, ja käytän ensimmäistä kertaa nestemaskia. Koriin on tulossa kolmea eri väriä. Pitäisikö minun maskin levityksen jälkeen:
Leikata kaikki rajat ja irroittaa vain yksi osa maskia, maalata ja ottaa seuraava osa maskia pois.
...
Juuri näin! Itse olen aina tehnyt juuri tällä tavalla. Ja laita sitä maskia 2-3 kerrosta, helpottaa poistamista. Yksi kerros riittää maskeeraukseen hienosti, mutta ohuen kerroksen poistaminen on huomattavasti vaikeampaa repeilyn takia.

Ainakin teoriassa leikkaus viiltoihin voi maalia mennä kun laittaa ensimmäistä väriä. Siis toisen ja kolmannen värin välisiin viiltoihin. Usein itselläni se ensimmäinen väri tulee pääasiassa toisen ja kolmannen väliin, joten tuolla ei ole suurta merkitystä. Jos kuvio on monimutkainen ja luulet että tuosta voi tulla ongelma, silloin voi tietenkin tehdä homman niin että maalaa ensin ensimmäisen värin, poistaa maskin ja laittaa uuden ennen kuin leikkaa vimmeiset rajat. Maalatun maskin läpi on aika vaikea nähdä suunnitelmaa toiselta puolelta  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #95 : 29.05.09 - klo: 22.46 »
Ainakin teoriassa leikkaus viiltoihin voi maalia mennä kun laittaa ensimmäistä väriä.
Teoria on erittäin hatara - ikinä ei ole mennyt ja kuitenkin koreja on tullut maalattua paljon...
Old fart

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #96 : 30.05.09 - klo: 11.56 »
Ainakin teoriassa leikkaus viiltoihin voi maalia mennä kun laittaa ensimmäistä väriä.
Teoria on erittäin hatara - ikinä ei ole mennyt ja kuitenkin koreja on tullut maalattua paljon...

Ok, ensimmäistä moniväristä koppaa maalatessa jotain tuollaista tapahtui... Mutta se menee varmaan huonon puukon piikkiin. Liian paksu terä teki turhan leveät viillot.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #97 : 04.06.09 - klo: 00.51 »
Ekaa koria yritin eka teipata ja sit vielä jopa maalata  :lol: Tarkoitus oli eka sinisellä nuo ja loppu kaikki valkosella. Nyt kysyisinkin, että pitäiskö vielä toinen kerros vetää sinistä ku tuntuu, että siitä näkyy vielä kirkkaita kohtia ihan pohjalla kapeissa kohdissa, toisaalta tummia siinä jotka lähimpänä on. Apuva.

Millon päällemaalauksen saa tehdä? 12h, 24h? Entä kuuluuko kaikki lamppujen kohdat ym tarrapaikat jättää kokonaan kirkkaiksi vai esim valkosella vaan ja sit tarra päälle  :huh:

Heti perään vähän vielä tekstiä eli unohtu sanoa, että maalit on pactra spraypurkkeja hobbylinnasta.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #98 : 04.06.09 - klo: 06.09 »
Pari kolme kerrosta per väri yleensä ainakin kannattaa laittaa. Mattavärit tuntuu peittävän vähän paremmin, metallihohdot sun muut tarvinnee ainakin yhden ekstrakerroksen. Siis jos ei halua sen seuraavan värin näkyvän läpi. Monta ohutta kerrosta on käytännössä aina parempi kuin pari paksua, varsinkin taas noiden metallihohtovärien kanssa.

Itse olen yleensä antanut edellisen kerroksen kuivua sen verran ettei se tunnu enää märältä (maskatusta kohdasta on turvallista testaa). Aikaa vaikea sanoa kun välillä kuivuu itsekseen ja välillä kuumailmapuhaltimen avustuksella (lämpö asetettu minimiin). Ja sitten lopuksi olen antanut korin kuivua yön yli ennen kuin leikkaan ja tarroitan sen.

Tarrapaikoilla ei kummemmin väliä ole. Tarrat on kuitenkin sen verran paksuja ettei niistä mitään läpi näy. Tietenkin lukuunottamatta ikkumoita ja muita läpinäkyviä juttuja. Lähinnä niissä kannattaa miettiä kuinka hyvin tarran haluaa erottuvan. Musta teksti mustan maalin päällä ei paljon erotu...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #99 : 04.06.09 - klo: 11.49 »
Mutta mites tämmönen kuin, Tulostin kuvan (Hessu) ihan tavis paperille ja leikkasin sen ääriviivoja pitkin irti. Oli meininki laittaa se auton konepellille mut miten se siinä pysyy??? kuva tietty pitää liimata paikalleen mut johan se kolhiessa lähtee ns. nykiin.


lueppas tuolta http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/kori/kori.html#tarrat
-tauolla-

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #100 : 04.06.09 - klo: 11.51 »
Onkos kenelläkään tietoa tartuuko ihan perus permanentti tussi auton koriin, vai lohkeaako helposti.

kyl luulis pysyvän aika hyvin :wink: itsekkin meinasin jotain kuvioita vääntää tussilla
-tauolla-

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #101 : 04.06.09 - klo: 12.58 »
Onkos kenelläkään tietoa tartuuko ihan perus permanentti tussi auton koriin, vai lohkeaako helposti.

kyl luulis pysyvän aika hyvin :wink: itsekkin meinasin jotain kuvioita vääntää tussilla

Mulla ainakin pysyi. n.5 ajokerran jälkeen se voi olla kulunut (riippuen tussin laadusta)pois mutta vetää päälle niin hyvä tulee. Mä paikkasin maalinlohkeamia (permamenttti tai normi)tussilla ja pysyi!

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #102 : 04.06.09 - klo: 16.38 »
Kyllähän tuo ihan ok tuossa tuntuu pysyvän. Maali ei vaan tarttunut tuohon tussin päälle. Tuossa nyt sitten kuvia tuosta korista jonki maalasin. Ja kyseessähän siis ensimmäinen kori jonka maalasin, eli virheitä löytyy.


Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #103 : 04.06.09 - klo: 17.47 »
Tuossa nyt sitten kuvia tuosta korista jonki maalasin. Ja kyseessähän siis ensimmäinen kori jonka maalasin, eli virheitä löytyy

ihan hienoltahan tuo näyttää :wink: en minä ainakaan nähny mitään vakavia virheitä
-tauolla-

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #104 : 04.06.09 - klo: 18.28 »
No läheltähän ne paremmin näkeekin  :grin:. Vaikka ei tuossa mitään suurta vikaa tullut, vihree väri levis vähän liikaa keltasen puolelle muutamassa kohtaa ja muutama maali läiskä kanssa.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #105 : 06.06.09 - klo: 02.23 »
No nyt on saatu kolme kerrosta sinistä lotrattua ja komeestihan se oli teippien alle sukeltanut vähä sielt sun täält  :sad: Eka maalaus ni oppii ja näkee miten olis kannattanu tehdä  :p

Nyt on sitten poistettu teipit ja leikattu ikkunateipit tarkemmiksi pitkin ikkuna raameja, huomenna valkosta pintaan sitten vaan.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #106 : 08.06.09 - klo: 00.49 »
No nyt on valkonen maali saatu kans ruikittua, meni koko purkki  :lol:
Kolme kertaa maalasin valkosen kerroksen ja täytyy myöntää, että komeesti se valkonen toi virheet esiin ja oikeen korostaa noita sinisiä teippien alle vuotoja.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #107 : 08.06.09 - klo: 06.36 »
No harjoitus tekee mestarin.
Tuon takia itse en ole teippiä käyttänyt enää aikoihin.

Jos haluaa teipillä maskailla niin kannattaa kokeilla rajausteppiä noissa kuvioiden reunoissa.

Esim.
http://www.hobbylinna.com/maskiteippi-fastape-p-4696.html

Vastaavaa löyty eri leveyksistä ja lähes joka putiikista.
Mielestäni biltemasta ja tarjoustalostakin löytyy vastaavaa eri nimellä.

Tämäkään ei takaa etteikö tulis vuotoja mutta helpottaa hieman kuvioiden reunojen kanssa.
Saa paremmin taipumaan tiukkoihin paikkoihin.
Ja loput heittää maalarinteipillä.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #108 : 08.06.09 - klo: 18.12 »
Minä pyyhin pumpulipuikoilla ja räteillä bräkleenin kanssa teipinrajat siistimmäksi. Nestemaskiin pitänee siirtyä jos saan vielä paremman ruiskun kasattua toimivaksi :smiley:
Jere M

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #109 : 09.06.09 - klo: 01.09 »
Kysyisin, että miten ois paras tuo leikkaus hoitaa kun ei ole dremeleitä ym haitek vehkeitä. Jos vaik leikkais niin et jää vähän vielä ylimäärästä ja vetää loput hiekkapaperilla  :huh:
Vai onko joku muu tapa parempi? Minkähä vahvusta hiekkapaperi sais olla? tietäs vähän mitä ostaa ettei koko kaupan valikoimaa tarttis rohmuta  :tongue:

Ostin nyt sit cuda koria varten nestemaskia ni voin koittaa saada siitä vähän paremman  :smiley:
Meinasin pistää cudaan kahta väriä niin mitenhän se järjestys olis paras, pistänkö eka nestemaskin kaikkialle paitsi siihen mustan värin kohdalle sit revin pois ja pistän teipit ikkunoihin ja toinen väri päälle vai pitääkö ne ikkunateipit pistää ennen maskia?
Jääkö maskista jotain siihe muoviin? Entä saako sen maskin pois ikkunateipin päältä kuinka helposti? Nestemaski on merkkiä fasmask.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #110 : 09.06.09 - klo: 01.36 »
Kysyisin, että miten ois paras tuo leikkaus hoitaa kun ei ole dremeleitä ym haitek vehkeitä. Jos vaik leikkais niin et jää vähän vielä ylimäärästä ja vetää loput hiekkapaperilla  :huh:
Vai onko joku muu tapa parempi? Minkähä vahvusta hiekkapaperi sais olla? tietäs vähän mitä ostaa ettei koko kaupan valikoimaa tarttis rohmuta  :tongue:

Ostin nyt sit cuda koria varten nestemaskia ni voin koittaa saada siitä vähän paremman  :smiley:
Meinasin pistää cudaan kahta väriä niin mitenhän se järjestys olis paras, pistänkö eka nestemaskin kaikkialle paitsi siihen mustan värin kohdalle sit revin pois ja pistän teipit ikkunoihin ja toinen väri päälle vai pitääkö ne ikkunateipit pistää ennen maskia?
Jääkö maskista jotain siihe muoviin? Entä saako sen maskin pois ikkunateipin päältä kuinka helposti? Nestemaski on merkkiä fasmask.

Kori saksilla onnistuu helpoiten tuo leikkaus.http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Tyokalut-ja-Tarvikkeet/UR8205-Lexan-Sakset-103344
Siis ensin korin pesu, sitten nestemaski. Sitten leikkaat halutun alueen mihin haluat maalin menevän. Ensin tumma väri sitten vaaleampi.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/kori/kori.html Tuossa on aika hyvät ohjeet.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #111 : 09.06.09 - klo: 02.12 »

Kori saksilla onnistuu helpoiten tuo leikkaus.http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Tyokalut-ja-Tarvikkeet/UR8205-Lexan-Sakset-103344
Siis ensin korin pesu, sitten nestemaski. Sitten leikkaat halutun alueen mihin haluat maalin menevän. Ensin tumma väri sitten vaaleampi.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/kori/kori.html Tuossa on aika hyvät ohjeet.

Joo saksilla, mutta niiden jäljiltä jää "vekkejä" kun leikkaa niin siksi kysyin miten loppu vai leikkaako kaikki vaan saksilla ja se on sit sillä hyvä  :huh: 
Ajattelin, että lähtee varmaan helpommin repeämään kori jos jää vekki saksien jäljiltä niin hiekkapaperi tai joku muu systeemi olis hyvä loppusilaus, viila?
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #112 : 09.06.09 - klo: 06.21 »
Itse nyhrään askartelveitsellä noi leikkaukset.
Mattoveitsikin ajaa asiansa.

Tekee veitsellä tarpeeksi syvän naarmun jonka jälkeen kori lähtee "repeämään" naarmun kohdalta.
Kannattaa olla tarkkana ettei veitsi lipsahda.

Ja hiekkapaperilla viimeistelen leikatun reunan.
Paksummissa kohdissa joutuu käyttämään saksia.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #113 : 09.06.09 - klo: 08.36 »
Dremeli ja hiekkapaperirumpu on erittäin hyvä työväline korin reunojen ja aukkojen viimeistelyyn.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #114 : 09.06.09 - klo: 13.12 »
Sitä käytän itsekin - ja paljon. Laikalla voi leikata aukot ensin.

Tuohon teippaamiseen sopii erinomaisesti mm. K-raudan myymä muovinen ja elastinen "maskiteippi", paljon parempaa joustavuudeltaan ja tarttuvuudeltaan kuin perinteinen maalarinteippi tai vastaavat hobbykauppojen myymät teipit. Toimii kilikali-maalien kanssa erinomaisesti ja helppo irrottaa lexanista maalauksen jälkeen. Teippi on väriltään oranssia, joten se on helppo tunnistaa kaupan hyllystä.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #115 : 09.06.09 - klo: 13.42 »
Alkaa Peden kori oleen koritolppien kohdalta melko säoäleinä, eikä kori pysy oikeastaan kuin edestä enää kiinni. Olen ajatellut erinlaista koria, mutta pitäisikö kori maalata sisältä, ja kaikki teipitkö pitää laittaa sisäpuolelle? Olen yhteen koriin hieman visioinut maalausta, pitänee käyttää rajausteippä, jotta saan kuvion kunnolla koriin. Onko nuo RC liikkeistä ostettavat Spraymaalit Erillaisempia kuin tavallisesta kaupasta ostetut, ettei niilläkään voi kovin pientä töherrystä tehdä?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #116 : 09.06.09 - klo: 14.13 »
Alkaa Peden kori oleen koritolppien kohdalta melko säoäleinä, eikä kori pysy oikeastaan kuin edestä enää kiinni. Olen ajatellut erinlaista koria, mutta pitäisikö kori maalata sisältä, ja kaikki teipitkö pitää laittaa sisäpuolelle? Olen yhteen koriin hieman visioinut maalausta, pitänee käyttää rajausteippä, jotta saan kuvion kunnolla koriin. Onko nuo RC liikkeistä ostettavat Spraymaalit Erillaisempia kuin tavallisesta kaupasta ostetut, ettei niilläkään voi kovin pientä töherrystä tehdä?

Melkein kaikki korit maalataan sisältä näinä päivinä, joten sinne se teippi pitää taiteilla myöskin. Ja maalit on erilaisia. Tarttuvat paremmin lexaniin ja kuivuvat joustavammaksi. Muuten maalit rapisee pois korista ensimmäisen tällin sattuessa.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #117 : 09.06.09 - klo: 14.43 »
Alkaa Peden kori oleen koritolppien kohdalta melko säoäleinä, eikä kori pysy oikeastaan kuin edestä enää kiinni. Olen ajatellut erinlaista koria, mutta pitäisikö kori maalata sisältä, ja kaikki teipitkö pitää laittaa sisäpuolelle? Olen yhteen koriin hieman visioinut maalausta, pitänee käyttää rajausteippä, jotta saan kuvion kunnolla koriin. Onko nuo RC liikkeistä ostettavat Spraymaalit Erillaisempia kuin tavallisesta kaupasta ostetut, ettei niilläkään voi kovin pientä töherrystä tehdä?

Melkein kaikki korit maalataan sisältä näinä päivinä, joten sinne se teippi pitää taiteilla myöskin. Ja maalit on erilaisia. Tarttuvat paremmin lexaniin ja kuivuvat joustavammaksi. Muuten maalit rapisee pois korista ensimmäisen tällin sattuessa.

Ja ei pysty mitään pikkutuherrusta tehdä ilman rajausta tai maskia. Jos meinaa oikeesti taiteilla, niin tarvitset kynäruiskun ja kompressorin.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #118 : 09.06.09 - klo: 21.25 »
Selvä, rajahan vain pitää saada, mutta sitten onkin varmaan eri asia, jos rajan kohdalle jotain taiteilisi.. :roll:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« Vastaus #119 : 08.11.15 - klo: 17.49 »
Kyllähän kori vaikuttaa ajettavuuteen. Itse en koskaan ole päässyt kunnolla vertailemaan, mutta yleisesti Pro-Linen Stratus v1.0 ja 2.0 on kehuttu hyviksi yleiskoreiksi moneen käyttöön, myös helpoiksi ajaa. Alfasta(156) taisi joku joskus mainita, että agressiivisempi, vai olikohan tuo sittenkin niin, että S40-Volvo oli se agressiivinen, Alfan ollessa rauhallisempi... No, joka tapauksessa, eroja on, mutta ne toki tulee esille vasta muiden säätöjen ollessa kunnossa.
Niin, ja korien kestävyydessä on huimia eroja. Kyoshon korit on oman kokemuksen osalta aivan kuraa, kun taas Pro-Linen ja ilmeisesti Parman? korit kestää pannutuksia vaikka kuinka.

Itse olen nyt tykästynyt pro-linen light koppiin, kestää kovempaa menoa eikä kori halkea niin kuin paksussa.