91
Yleinen keskustelu / AMBrc Personal Transponder
« : 17.01.06 - klo: 11.38 »
Selvennyksenä siis että tuo MRT:n ponderi ei ole vielä personal ponder vaan ohjelmoitava vanhan mallin ponderi joka ottaa virran autosta.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"Lainaus käyttäjältä: "racer"ööö...ai teki vai :oops:
Makuasia...
Niimpä..makuasioista ei voi kuin kiistellä!
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...
Ei kai tän kokoluokan autoissa kannata käyttää ollenkaan muovirattaisia
servoja ohjauksessa, eihän se servon voima rattaiden kestävyytään
suoranaisesti viittaa.
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Lainaus käyttäjältä: "domiac"Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).
Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.
Eli servosi sisältö hajosi, vai muovinen vipuvarsi? Minulla ylläolevat servot ovat kestäneet toistaiseksi hyvin, toki ajoa on vähän (2 litran edestä) mutta aika rankkaa sellaista.
Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).
Juuh :)
Meikällä autot kokeillaan ääriä myöten.. ilmanko on kaikki aluosat melkein jo paikallaan.piti tilata tuo ohjauksen aluosakin.
Laskin tossa et 2 kuukauteen kun ostin auton ja osat niin on mennyt reilu tonni rahaa jo :)
Eli näin kävi renkaalle eilen..
Räjähti just kun pykälti kolmosta rinkiä pyörittäessä.
Levis noi foamit 5 metrin säteelle :)
Niin ja ohjauksen ohjauspala murtui.
joo tuossa kokeillessa tulikin vaihdettua OS3 tulppa. laitetaanpas OS5 takaisin..
tässä yhteydessä se "flush"=samassa tasossa kuin.eli tuolla jossa ylempänä-->2.5turns in from flush=2.5 kierrosta kiinni kaulan tasosta.ja se "kaula" on=syvennys johon ruuvi uppoaa....josko ymmärrätte mitä yritän kertoa... :?
ottakaa sit huomioon et polttoaineissa on viskositeetti eroja esim. modeltechnics on jäykempää ku moni muu ja näin ollen tarvii isomman kanavan saavuttaakseen oikean ilma/löpö seoksen. samasta asiasta johtuen jotkut fuilit lämmittävät konetta enemmän kun toiset eli puhutaan fysiikanlaista nimeltä kitka. en yritä olla ylipätevä vaan jakaa ne harvat asiat teidän kanssanne joista tiedän.
Lainaus käyttäjältä: "Casull"Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.
Tämä on kyllä erittäin kummallinen ohje jos se on juuri noin päin. Olisiko mahdollista, että se olisi kuitenkin neula täysin kiinni ja sitten 2,5 kierrosta auki. Tähän asti kaikissa ohjeissa on asia esitetty näin päin. Tämä olisi siten ensimmäinen kerta noin päin. En siis ole koskaa nähnytkään kyseisiä ohjeita, joten arvailen vain.
Ainoa mahdollinen "vuotokohta" nähdäkseni olisi tankin korkki, jonka kaivan syyniin .
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Lainaus käyttäjältä: "pfohr"En tiedä saako mainostaa mutta JR-HOBBY on paikka mistä ne tilasin..
Oliko JR:llä hexojakin jo? JR Hobbystä olen ainakin itse kaiken tähän mennessä paria osaa lukuunottamatta hommannut.
Siis ensiviikolla lupailivat minullekkin nuo hexat ja vanne/rengassetit.
Eli siis ensiviikolla ilmeisesti on heillä noita hexoja.
Rehellisesti sanottuna en lukenut koko threadia läpi. Yritys ja ajatus paistaa kyllä läpi, mutta haluaisin silti esittää välikysymyksen; viime monsterikilpailujen osanottajamäärään viitaten, mitä arvelette, riittääkö kilpailijoita luokkiin? Kaksi autoa per luokka ei ole järin kilpailuhenkistä.
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?
Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)
Eihän lisää ku vakiot jää triali ja mettä ajoo varte kuitenki 8)
Ne on ne ratarenkaat josta rutisin jo ennemmin jotka niitä
kustannuksia lisää!
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?