Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - insjuip

Sivuja: 1 [2]
31
Kilpailijanumerot löytyy täältä:

http://rc10.fi/index.php?topic=110013.msg839825#msg839825

KIlpailijanumerot haetaan allekirjoittaneelta ennen ilmoittautumista, ne keltä se puuttuu, järjestäjä voi antaa oman maun mukaan, linkin lista ajantasalla.

Erälistat tehdään ilmoittautumistietojen perusteella, jos listalla ei numeroa,etukäteen tulostetut listat ovat kaikki turhia, koska katsastus, ilmoittautuminen, kilpailunjohto jne tarvitsevat kilpailijanumerot. Eli turhaa ja ylimääräistä työtä kilpailunjärjestäjälle.

Vesa:
Jos ja kun tämä luokka vaatii jonkun kiinteän kilpailijanumeron, anon tässä nyt henkilökohtaisesti itselleni kilpailijanumeron. Lisää nimi vaan listaan seuraavan vapaan numeron kohdalle. Kannattaa varmaan samalla määritellä kaikille muillekin osallistujille kilpailijanumero, jotka ovat ilmoittautuneet ja joilla ei sitä vielä ole. Tilanne taitaa näkyä erälistoisss.

Ei kait numero tai sen puute vielä tässä vaiheessa ole kuitenkaan este osallistumiselle. Mennyt ihan ohi tämän lajin kyseinen muodollisuus. Uskoisin että selvitään varmaan jotenkin tästäkin kisasta.

Terveisin
Juha Sallmén (FullSpeed)

32
Mitäs käytäntöjä tällä Jyrkkälän radalla on? M8 kisojen treenejä ajatellen kyselen ja jos ensi viikolla pääsisi joku päivä treenaamaan.

Onko paineilmaa saatavilla milloin tai miten? Jos tulee keskipäivällä radalle, niin onko koppi mahdollista saada auki jne.

Onko ajanotto jo asennettu?

Mites ratamaksu hoidetaan? Onko muuta mahdollisuutta kuin käteinen.

T: Juha Sallmén

33
Osaisiko joku kertoa kokemukista, että mitä käytännön eroa 12 % nitrolla on, tai miten vaikuttaa koneeseen, verrattuna 25 % nitroon. Onko mitään radikaalia eroa. Tehoa varmaan vähemmän mutta se ei liene aina oleellisinta. Kuten tässä ylempänä joku mainitsi, että kärkisijalle pääsee myös 12 % nitrolla.

Juha Sallmén

34
Onko porukalla mitään kiinnostusta ajaa kerhokisoja 1-2 kertaa toukokuun aikana betoniradalla?
Voisin selvittää voiko näitä järjestää mikäli kiinnostuneita löytyy

t.Pasi

Kyllä. Pikku skabat olis paikallaan.

T: Juha S.

35
Ilmoittautumislinkki korjattu, eli nyt ilmoittautuminen toimii kunnolla. Varmista siis että URL osoite on .com eikä .co niin homma toimii. Kiitos Jok-sa:lle huomiosta!

Kun olet rekisteröitynyt palveluun pääset lisäämään auton, kun auto on lisätty voit ilmoittautua kisaan. Samalla auto pysyy muistissa eli tuleviin kilpailuihin ilmoittautuminen on sujuvaa kun auto ja transponderi numero on muistissa.

Ei onnistu auton lisääminen, niin ei voi ilmoittautua. Nettisivu ei pelaa ainakaan minulla. Eli onko mahdollista ilmoittautua jotenkin muuten. Ei vain toimi niin ei toimi.

Terveisin
Juha Sallmén

36
Olenko minä ainut joka ei saa lisättyä autoa rcsignupin profiiliin jonka myötä myöskään ilmoittautuminen ei onnistu. Kovasti olisin kuitenkin tulossa.

Sama homma minulla. Laitoin viestiä asiasta käyttäjälle fullspeed.

Sivut ei toimi. Ei pysty lisäämään autoa kaikkine tietoineen, niin ei voi laittaa ilmoittautumista sisään pyydetyllä tavalla.

- Juha Sallmén -

37
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2020
« : 06.10.20 - klo: 17.09 »
Mutta jos hyvissä säädöissä on vielä kapeampi kaistale ja jos moottori käy kuumempana ja tehoja häviää, vaikka häviävän pienesti, niin onko se parempaan suuntaan.

Osaatteko sanoa miksi kone käy kuumempana pienemmällä nitrometaanin määrällä. Vähemmän vapautuvaa happea ja todennäköisesti vähemmän itse metanolia, niin ei jäähdy yhtä hyvin. Osuukohan arvaukseni oikein?
Mites on vaikuttanut moottorien kestävyyteen jos ratapuolella on kokemusta ja ajettu 16 % nitrolla jo tovin. Eli onko kovemmat lämmöt ja/tai mahdollisesti pienempi voiteluaineenkin määrä vaikuttaneet moottorien kestävyyteen mitenkään?

38
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2020
« : 06.10.20 - klo: 12.15 »
Onkohan kellään kokemusta että miten paljon kasikrossissa tuo polttoaineen muutos vaikuttaa. Toivottavasti moottorit ja moottorisäännöt voisi kehittyä siinä samalla siten, että teho- ja vääntövaikutus saataisiin kompensoitua. Eli yksinäisenä muutoksena vastustaisin seossuhteen muutosta, varsinkin kun ei tunne muutoksen vaikutuksia. Kova kiekuva ääni, hurja vauhti ja isot tehot kuuluvat lajiin. EU:n lainsäädäntöä varmasti mukailtava, mutta oleellinen asia on, että voisiko samalla muuttaa jotain muutakin, että houkuselementit ja lajin vaativuustaso säilyvät.

39
C-finaali on tarpeen ja erittäin hyvä. On hyvin asiallista että tippujatkin ratkaisevat sijoituksen vielä keskinäisellä ajolla. Siinä saa kokemusta myös aloittelevat. Tämä käytäntö oli nyt jo mukana Vaasassa ja Salossa. En näkisi esteitä etteikö voisi mahduttaa vastaavasti C-finaali myös jatkossa ohjelmaan.

Jos lyhyet kisat haluaa niin voihan sitä ajella pari aika-ajoa ja sen perusteella pääfinaalin voi aloittaa puolelta päivin ja kisat on ohi kolmessa tunnissa. Tämä vain mallina, että mitä vähemmän ohjelmassa on ajoja, sitä vähemmän nappaa. Toiseksi viimeisestä sijastakin voi ajaa ihan motivoituneesti.

40
Yksityyppirengas on erittäin hyvä. Ja kyseinen rengas on toimiva. Itsellä myös muutamassa renkaassa erittäin huono liimaus, joka ilmeni parin tankillisen jälkeen. Olis varmaan huomannut ennen ajoakin, mutta ei tule aloittelijan mieleen tarkistaa.

Olen kaksipäiväisten kisojen kannattaja. Pidemmältä tulevat joutuvat/pääsevät helposti yöpymään kaksi yötä, vaikka kisat olisivatkin yksipäiväiset, eli aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan. Mielestäni kisan toinen päivä pitäisi loppua aikaisemmin kuin Vaasassa kävi. Eli ettei kotiinpaluu menisi niin myöhään sunnuntai-iltaan / maanantaiaamun.

C-finaali: tämä on erittäin tärkeä, ja ajoaika voisi olla 5-10 minuuttia pidempikin. Mutta siis c-finaali on tärkeä etenkin aloitteleville harrastajaille ja kaikille niille jotka sinne ajautuvat, vaikka olisi kokemustakin. Se olisi hyvä ottaa ajokaavioon virallisesti mukaan. Nythän sellaiset ajettiin Salossa ja Vaasassa. Se oli oikein hyvä. Pääsee ajamaan ja kisakokemus/yhdessä ajamisesta kilpailutilanteessa saa enemmän kokemusta. Pidempi ajoaika on myös kokemus, jota pitää harjoitella että hommassa kehittyy.

Hienot kisat ja hieno laji. Noin 12 vuotta sitten omaksi iloksi ajellut aikaisemminkin ja nyt pitkän tauon jälkeen suoraan kaikki kisat kiertäneenä totean, että ensi vuonna ihan varmasti tulee kierrettyä kaikki kisat. Eli ns. "kuuma ryhmä" Teuronen ja Sallmén palaa areenoille entistä kovempina ja uusilla ajatuksilla...

   - Juha Sallmén -

Sivuja: 1 [2]