Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MarGox

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10
31
Öljyjen tarvehan on täysin kiinni alustasta millä ajat. Siis radan profiilista ja pinnasta.

Iskari ja diffiöljyjähän SAA (/hyvä) olla varastossa roimasti eri notkeuksia.

Ideaalina: Iskareihin 100 -alkaen viidenkympin välein aina tuonne  500 saakka. Iskareihin olisi kiva olla myös pakissa saatavilla eri jäykyisiä jousiakin sekä erilaisia mäntiä ja "korokepalikoita".
ja
Diffeihin 1000 alkaen tuhannen välein vaikka tuonne 10.000 saakka.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Öljyjen cps numerointi verrattuna "jenkki" numerointiin
cps - w
10 - 100
20 - 200
28 - 300
30 - 350
33 - 400
40 - 500

32
Polttisautot / Re: Pieni arvoitus
« : 07.07.05 - klo: 18.38 »
Lähettimen akut finito?

Oliko tuo kiristetty ruuvi jotenkin yhteydessä tähän "häiriöön" oikeasti?
Oliko löysällä ollut ruuvi sähköpuolen laitteissa vaiko mekaanisissa osissa?

Ohilentänyt UFO?

33
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 07.07.05 - klo: 17.57 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Minä sekoilin. Ajattelin kokoajan jostain syystä kampiakselia. Eli siitä vain . Ostamisen edellytyksenä kannattaa kuitenkin pitää, että koneesta ei todellakaan ole muutakin rikki.

Kiitos, minä jo luulin . . saavani HALAVALLA :) -painelempa tallinperälle aukomaan koko moottorin samantieän.
Lisätty: Juuei, siis ei ollut muuta rikki. Kiertokangen alakiinnitys "reiästä" pala pois ja sekin tallella.

34
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 07.07.05 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
**LISÄTTY: ..kiertokanki = entinen . . -saakohan pelkkää kiertokankea mistään?


Saa, mutta tuohon koneeseen ei kyoshon hinnoilla vvarmaankaan kannata sitä lähteä ostamaan. Melkein samalla hinnalla saa uusia saman tasoisia koneitakin (ei Kyosho). Tietenkin jos jostain löytyy halvalla sylinteriltään loppuunajettu vastaava kone, niin siitähän voi osan ottaakin.

Onko 18€ Liian paha hinta moisesta? - siihen hintaan sen saisi.

35
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 06.07.05 - klo: 20.10 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
margox...otappa huomioon sen varman päälle konees kans että säädöt on täysin riippuvaisia kelistä....että ihan varmasti ruuvailet jatkossa jos polttiksella ajat :mrgreen:

Jep, mäpä otan ;)
Itte asiassa kelinhän voi valita missä ajaa. Tosin, tuo varmanpäälle motti toimii samoilla säädöillä kyllä kesäkelillä kuin kesäkelillä. On se NIIN varmanpäälle motti.
..ja tottakai ruuvailen - vaikkei tarviskan ;)

- eihän sitä voi oppia jos ei opettele -

36
Polttisautot / Päärattaasta, Muovi- vai metalli?
« : 06.07.05 - klo: 17.54 »
Tuossa vääntelen paikalleen Fioroni kytkinkelloa, kahdella kuulalaakerilla malliin: kytkinpalat, shimmi, laakeri, kello, laakeri -siihen päälle ruuvi -ja jos ruuvin kiristää prikalla tai ilman, helläänkin kireyteen -ei kello enää rullaa vapaasti.

Oletuksena: ruuvin kannan alle 5mm aluslevy (prikka) 3,5mm reiällä??

..ja kuinka paljon vaikuttaa vauhtiin jos kytkinkello onkin 14T eikäl 13T.

....ja vielä: onko tämä terästä (rautaa, metallia?):    http://www.fioroni.com/index_eng.asp?a=scheda&id=4469

37
Ostan aina internetistä rc-kamppeeni. Silmiini on pistänyt: kun jonkun tilaus ei tulekaan, neuvotaan häntä Soittamaan liikkeeseen ja kyselemään tehdyn tilauksen perään. Siitähän tulee asiakkaalle joskus jopa huomattavia lisäkuluja jo maksettujen, tilattujen tuotteiden lisäksi, kuitenkaan en Usko että asiakas tästä saa yhtään hyvitystä edes tulevaisuudessa. Ei hyvä.

JOS nettikauppa on ja ON toimiva, niin kaikki yhteydenpito tulee toimia myös sähköpostitse, vaittäisin vielä jopa vuorokauden viiveellä. Jos liike ei siihen kykene, kannattaa tarkasti miettiä onko internet enää oikea markkinapaikka - kaikki mainos kun ei ole hyvästä.

Itse olen onnekseni välttynyt näiltä puljaamisilta koska olen valinnut käyttämäni liikkeet (3kpl) huolella, suositusten mukaan - Kiitos.

Helleterveisin: Netissä työtään(kin) tekevä.

38
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 06.07.05 - klo: 16.01 »
Nyt neuvoisin että kone valmistajan antamiin alkusäätöihin.
(?alaneulaa 0,3 - 0,4mm sisään ja pääneulaa 2,5 - 3 kierrosta auki? -siinä lähtökohta?)

Ensiksi tosin: Polttoaineen vaihtaisin myös autokäyttöön tarkoitettuun - vaikka MorganFuelin Sidewinder 16% (sininen).

Moottorin merki ja malli? (nin tietävät osaavat jatkaa)

Eriasia kannattaako minua kuunnella :P

39
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 06.07.05 - klo: 15.14 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
luulis nyt että ostat lämpömittarin ja pidät konetta edes vähän rikkaammalla.

Niinhän sitä luulis. En osta.
Tuo toinen moottori on "varmanpäälle" säädöissä - ja sitä en sen enempiä ropaile. . . ainakaan ihan heti.

Joskus sitten ostan sen oikean moottorin . . iha varmaan!

...rakas joulupukki, . . .

;)

40
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 06.07.05 - klo: 13.01 »
Noni, päätelmät tehty ja toinen samanlainen kone odottaa . . .

Kysymys kuuluu; Mitä tästä opimme?? (vastaus on klassinen eikä sovellu kaikenikäisten silmille - joten en sitä kirjoita alkuperäisessä asussaan..)
Emme sitten yhtään mitään.

41
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 06.07.05 - klo: 11.22 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

. . koneeseen ei kyoshon hinnoilla vvarmaankaan kannata sitä lähteä ostamaan. . .


Voisikohan näistä jutuistani päätellä miksi se hajosi ja mitä tein väärin??

42
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 05.07.05 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
..Auto pukille ja käyntiin. Lämmöt käteen tunnustellen ok ja tuumasin kierrättää pukilla tankin tyhjäks. Kierroksia runsaasti koneeseen - Kone sammu täydestä käynnistä ja tuntuu AIKA jumiintuneelta..


**LISÄTTY: ..kiertokanki = entinen . . -saakohan pelkkää kiertokankea mistään?

- voe helekkari -

43
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 05.07.05 - klo: 18.20 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
. .Avasin alaneulaa 0,5 kiekkaa ja koeajossa akut loppuivat (lähti kyllä lämpimänä pintakaasulla käyntiin hienosti). . avasin vielä vartin ja jatkan seuraavalla kerralla . .

Jossain vaiheessa vaihan taasen konetta ja jatkan muuta testiä sillä - alkaa kytkinkello olla TAAS finitossa - seuraava onkin Fioroni kuulilla.


Vuotoa letkuissa / tankissa ei havaittu.
Em. säätelyn jälkeen kone lähti jees käyntiin, sieti pintakaasulla ajelun mutta äkillisessä kiihdytyksessä sammui noin 5metrin kiihdytyksen jälkeen. Auto pukille ja käyntiin. Lämmöt käteen tunnustellen ok ja tuumasin kierrättää pukilla tankin tyhjäks. Kierroksia runsaasti koneeseen - Kone sammu täydestä käynnistä ja tuntuu AIKA jumiintuneelta :) Kytkinkellosta neulalaakeristo aivan päreinä ->laakereissa ei muuta jäljellä kuin helmet. Muovinen pääratas hieman . . hmmm -vuollun näköinen . .

Koneen vaihto - joten nämä testit eivät mahdollisesti jatku tuolla toisella moottorilla -se on se varmanpäälle kone. Uuden moottorin kera jo uhkaamani Fioronin kytkinkello/kuulalaakerein, uusi muovinen pääratas ja baanalle. Sitten taas kun on aikaa. Tarkoitus oli laittaa Kyoshon alkuperäinen kytkinkello kuulalaakerein mutta kuulalaakerit eivät sovi sen kellon kanssa.

Tuolla "hiljentyneellä" testimoottorilla alkanee purkutestailu. Tällaista on olla aloittelija :)

Tilauslistalle varaosahyllyyn:
- metallinen pääratas
- Fioroni kytkinkello
- kytkinpalat

ps. tämä on sellainen päiväkirjan tapainen jollekin jolle en suosittele samoja virheitä tehtäväksi.

...alkaa menemään jutut ristiin: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12311

44
Polttisautot / Päärattaasta, Muovi- vai metalli?
« : 05.07.05 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
..Voisi tietysti ajatella niin että tuohon muoviseen jää pienenpienet hiekan jyväset kiinni jotka kuluttavat metallia kun taas metalliseen spurriin ei pahemmin jyvät tarraa...

Tuo ei olisikaan paha teoria . . Nimittäin useiten ajelen hiekka alustalla, aivan siis miltei pölyhiekkaa . .dyynihiekkaa .. ja noita "halvempia" kytkinkelloja on menny jo pari ja muovinen pääratas (oli tähänpäiväänsaakka) ennallaan.
Turhia kun en moottoria irroittele - nin nyt säätöhommissa penkissä ajaessa kellon neulalaakista ei jäänyt laakeripesästä/kehästä mitään, ainoastaan helmet . . samassa rytäkässä meni sitten muovinen pääratas ja kello muuttaa muotoaan kuulalaakereille ja Fioroniks (oletin laittavani kuulalaakerit K-alkuperäiselle kellolle, mutta eihän ne siihen käy - nyt on kaksi uutta originaalia K-kytkinkelloa turhana . .). Nyt tauolla ihmetellään jotta minkähänlaisen prikan (aluslevyn) siihen kytkinkellon ulkopuolelle ruuvin alle laittas . .

Taidampa laittaa hankinta listalle tuon metallisen päärattaan.

..ps. alkaa menemään jutut ristiin:http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12309

45
Polttisautot / Siis:
« : 05.07.05 - klo: 12.02 »
Kuluttaako muovinen pääratas ENEMMÄN kytkinkelloa kuin metallinen pääratas??
-METALLISTA kytkinkelloa.

..niin tuota tuota . . siksi tällainen kysymys koska hyllyssä noita muovisia päärattaita on vielä muutama . . Yhtään niistä ei vielä ole pilalle mennyt - kytkinkelloja kylläkin - niitä halpoja - seuraava vain on jo "laatukello laatulaakerein".

46
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 05.07.05 - klo: 11.47 »
Polttoainetta en vaihda. Tuolla nyt kesä ´04 on tullut ajettua ja hienosti on toiminut. MorganFuel SideWinder 16% on aine ja jossain vaiheessa gallonan kylkeen lätkäistyssä lisämerkissä luki jotta coolpower 16% (nyt siinä lukee jotta; race blend 16% / 12%%oil - gal). On oikein World Championship Fuelia, nääs ;) (02-04) Ja kyllä, sinistä - nämähän on "värikoodattuja" ja itselleni on kerrottu jotta tällaseen kyoshon perusmoottoriin ei sitä punasta 25% kannata laittaa . . ?? Olen kyllä nähnyt miltei lennosta nuo aineet vaihdettavan, eikä siinä kummempia, entiset huolella pois ja uuttapunasta tillalle, kone käyntiin ja jo hyrisi - hieman jopa iloisemmin, etten sanoisi. Ei siinä paljoa tarvinnut ruuveja prukailla sen jälkeen.

Muuten, tässä uusimmassa tonkassa ei sitä coolpoweria lue missää.

No, kuitenkin - alkuperäisestä aiheesta vielä että tuota; tänään / huomenissa joudan jatkamaan vuodon etsimistä, . .

(toivoisin jotta menette offtopicoijat vaikka saunan taakse hoitamaan tuon aloittamanne otsaanlyöntikilpailun loppuun - JOS NIIN kova tarve on sille että NIMENOMAAN se omaviesti tulee NÄHDYKSI - lohdutuksen sana; luen kyllä kaikki ja otan ne huomioon.. itse parhaaksi näkemässäni järjestykesssä - kiitos.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Polttoaineesta keskustelun aikana käytin nimiä (tähän saakka):
-Morgan CoolPower SideWinder 16% -sinistä
-(MCPSW16%)
-16%CoolPoweria
- näin siis kronologisessa järjestyksessä. Siksi erehdyin lopummassa käyttämään ainoastaan 16%CoolPoweria -nimitystä, kun OLETIN jotta vastaajat ovat tutustuneet topiciin alusta saakka ja ovat jo perillä "ajatuksen juoksustani" -tällaista on olla aloittelija :)

-mybad- ja pahoitteluni.

47
Polttisautot / Päärattaasta, Muovi- vai metalli?
« : 04.07.05 - klo: 18.55 »
Kannattaisikohan tuo pääratas vaihtaa metalliseen; Kuluttaako muovinen pääratas Enemmän kytkinkelloa??

48
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 18.54 »
Näkyvää polttoaine vuotoa ei ainakaan ole missään . .
Moottori tosiaan ON säädetty tankkitäynnätilanteessa. Ainoa mahdollinen "vuotokohta" nähdäkseni olisi tankin korkki, jonka kaivan syyniin . . Ihmetyttää toki se jotta toinen moottori kyllä käy ja kukkuu . . .

Voisikohan moinen johtua "vanhasta" polttoaineesta? Talven yli gallonan tonkassa viileässäpimeässä säilytettynä 16%CoolPoweria noin litran verran. Uutta kun en vielä ole "raaskinut" avata. (..tosin kone taisi noin temppuilla jo minulle saapuessaan, ja silloin oli Tuoretta ainetta..)

Tuon moottorin sammumisen jälkeen ei näy ilmakuplituksia letkuissa.

. .Avasin alaneulaa 0,5 kiekkaa ja koeajossa akut loppuivat (lähti kyllä lämpimänä pintakaasulla käyntiin hienosti). . avasin vielä vartin ja jatkan seuraavalla kerralla . .

Jossain vaiheessa vaihan taasen konetta ja jatkan muuta testiä sillä - alkaa kytkinkello olla TAAS finitossa - seuraava onkin Fioroni kuulilla.

49
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
..ota kone irti,laita se pöydälle,pidä toisella kädellä sitä paikoillaan ja samalla yritä pyörittää yhdellä sormella vauhtipyörää.jos ei ole väljä niin pitäis tuntu HUOMATTAVA vastus yläkuolo kohdassa.tai jos veto starttia vetäessä ei ole juuri vastusta niin sanoisin että se on väljä!..."
-ei ole väljä siis.

Lainaus käyttäjältä: "racer"
jos ei ole väljä niin säädä neulat ohjearvoihin...
-tarvinnee koettaa, kun löytyy jostain ohje-arvot - 2,5 pääneulaa auki . . .hmmm..
Lainaus käyttäjältä: "racer"
..ainakin alaneulaa voisit avata anakin puolikierrosta ja säätää sen uudelleen..
-tuota voisi seuraavana kokeilla.

50
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Käykö moottori kuumana ja onko tankissa kaikki nippelit oikein

Tankissa nippelit ON oikein. Käy kuumana, kyllä maar siinä sormeni tänään poltin (kyllä, jäi kahden jäähdytysrivan jälkeä sormeen). Liian kuumanako - sitä en tiedä, ei o mittaria - ja mitäs jos kävisikin -sekö voisi aiheuttaa moisen sammumisen?

Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Jos kone on väljä, se lämmettyään väljenee lisää eikä sen takia pysy käynnissä. Tuommoista ei voi säädöillä korjata.
Koneen ostin noin gallonan ajettuna (MCPSW16%). . myyjän mukaan.. -eli ei PITÄISI olla väljä - ja mistäs minä sen väljäksi voisin todeta kun se toimii ok (sen hetken kun toimii) ja lähtee aika mainiosti käyntiin, kylmänä?

51
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 16.21 »
Harjoittelen moottorin säätämistä tuollaisella vähän ajetulla Kyosho GX-R.21 moottorilla joka toimii joko 1/4 tankillisen tai jopa puolikkaan tankillisen ajan. Sitten se sammuupi eikä lähe käyntiin kuin vasta jäähdyttyään. Morgan CoolPower SideWinder 16% -sinistä.

Mitä mä teen jotta sillä voi ajaa tuntikaupalla kun "lennossa" sen vain tankkaa? (-niinkuin tuolla toisella samanmoisella)

Pääruuvia olen väännellyt (1,5kier.-3kier.auki) eikä se ole auttanut kuin korkeintaan käyntiin lähtöön hieman ja tyhjäkäynnillä käynnissä pysymiseen. Tyhjäkäynti on ok. Moottori toimii sen ajan kun toimii -Loistavasti.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Moottori kun tuli minulle, oli pääruuvi noin 1,5 kierrosta auki ja kone tuntui todella paljon tehokkaammalta kuin toinen vastaava (pääruuvi 2,5 kier.auki). Silloinkaan sillä ei voinut ajaa kuin 0,5 tankillisen kerrallaan. Muuhun en ole koskenut kuin pääruuviin ja nykyään se ei edes käy jos se on vain 1,5kier. auki.

52
Polttisautot / Piha-ajelu. Nurmikon kärsimykset?
« : 02.07.05 - klo: 13.37 »
Korvilleni kun on kerrottu jotta tuo pakokaasu (+ roiskeet pillistä) kellastuttaa ja tappaa nurmen hyvinki äkkiä  :lol:

53
Polttisautot / Piha-ajelu. Nurmikon kärsimykset?
« : 02.07.05 - klo: 10.56 »
Olisikohan kuinka suuri vaikutus polttoaineella tässä asiassa . ..

54
Polttisautot / Piha-ajelu. Nurmikon kärsimykset?
« : 01.07.05 - klo: 21.11 »
Mitä polttomoottorikilpuri ja sen tuoma käry/ulosteet tekee pihanurmikolle?

..VAI; tuleeko ainoa haitta nurmen kulumisen myötä?

55
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 01.07.05 - klo: 10.11 »
Mistähän noita yhdestä palasta tehtyjä etu/taka jäykistimiä voisi suomenmaasta ostaa netitse?

56
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 29.06.05 - klo: 10.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No Crimet on sitten meinaan täynnä vettä eikä se sieltä oikein tuu poiskaan kun reikä on vanteessa...

..mitäs jos paikkaisi reiän vanteessa vaikka silikonitulpalla/purkalla/liimalla/teipillä ja tekisi kumiin reiät vaikkapa kuumetamalla paperiklemmarin kärkeä ja polttamalla sen reiän... Mieluummin 2 reikää, vastakkaisille puolille, tai miksei kolmekin (säännöllisin välimatkoin) - pääsee keskipakoisvoima kuivattamaan . . ja käytön/kastelun jälkeen reikä alaspäin . .

57
Polttisautot / Moottorien erot.
« : 28.06.05 - klo: 12.07 »
Jos laittaa n. 150€ moottoriin -mikä Sinun mielestäsi kannataisi ostaa?
Suosittele myös "poistoputkisto"?

- Linkit tuotteisiin ?

Toleranssina saa olla vaikka +25€ ja moottori Pitää/Täytyy olla "helpposäätöinen".

..selvityksenä: En ole ostamassa moottoria vielä; paitti jos HALAVALLA saisin -tällähetkellä riittää mainiosti GX-R.21 (niitä pitäisi 2 ajaa loppuun ensin) ;) -Kartoitan vain hyvissä ajoin.

Taidampa vaihtaa polttoaineen väriä :P

58
Polttisautot / Moottorien erot.
« : 28.06.05 - klo: 10.05 »
..Mitä tietää vaatia "Oikealta" .21-moottorilta, kun sellaista ensimmäistään alkaa ostamaan?

- Mikä on keskihintainen?

- Linkkejä hyviin ja halpoihin moottoreihin?
(olen kyllä aina luullut että hyvääjahalpaa ei olekaan)

59
Polttisautot / Moottorien erot.
« : 27.06.05 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Mahdoton sanoa. Joissakin RTR-paketeissa tulee todella surkeita ja tehottomia moottoreita, joissakin taas melko hyviä ja tehokkaita...



Jospa laitetaan oletukseksi Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR paketin GX-R.21 -moottori?

60
Polttisautot / Moottorien erot.
« : 27.06.05 - klo: 21.00 »
Millainen on Oikea, tosiasillinen ero esimerkiksi RTR-paketin mukana tulleen ja jälkeenpäin ostetun, "Oikean" moottorin ero?
- Kiihdytyksessä (0-100m)?
- Pysähtymisessä?
- Nykivässä mutka-ajossa?
- Hyppimisessä?
- Kierrosajoissa jollain Suomen Kuuluisalla radalla?

..Mitä tietää vaatia "Oikealta" .21-moottorilta, kun sellaista ensimmäistään alkaa ostamaan?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10