Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pauliK

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.08.09 - klo: 10.00 »
Joo eipä siinä eihän se pakki ole mitenkään pakollinen, mutta tuli vaan pohdittua miksei kukaan ole tosiaan sellaista tehnyt yleensäkään bensa-autoihin (ei pelkästään bajaan). Jos joku sellaisen väsäisi niin eiköhän sellaisellekkin löytyisi aina jokunen ostaja.

2
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 06.08.09 - klo: 20.16 »
Tässä tullu kuolattua aika paljo bensa-auton perään ja kartotankii kenttää nyt tekniikoiden osalta ja tuli yksi kysymys johon en oikein löytänyt vastausta.

Onko FG tai HPI:n bensa-autoihin koskaan tehty pakkimodulia kuten Savageissa?
Ja jos kukaan ei ole tenyt nii johtuuko se bensakoneiden suuremmasta väännöstä kun tehojahan saadaan nitrovehkeistäkin lähes vastaavasti. Olisiko voimat siis vain liian suuret suuremmissa malleissa.

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 21.08.08 - klo: 01.58 »
Juu se spurri pyörii vapaasti toiseen suuntaan (tai siis luistaa laatikon sisästä jostain mut kuitenkii).

Jos vaa toisesta diffistä puuttuu hammas nii kyllä mielestäni pitäis toisen vetää normaalisti ku ei sitä keskidiffiä ole.

Itsellä oli rattaista tosiaan mennyt vain hampaiden kärjet ja luisti, joten pienestä se saattaa olla kiinni.

4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.08.08 - klo: 07.49 »
Mielestäni molempien diffien pitää olla rikki, koska keskidiffin puute aiheuttaa jatkuvan vedon sekä eteen että taakse. Joten jos takadiffi hajoaa vaan etupää vetää ja toisinpäin.

En tiedä aiheuttaako toisen diffin hajoaminen sen että toinenkin hajoaa kun kaikki voima siirtyy ehjälle diffille (rikkinäinen vaan luistaa), mutta ei se varmasti hyvääkään tee...

Itse ainakin purin autosta ohjeen mukaan etu- ja takaperät täysin palasiksi ja menin vielä avaamaan vaihteiston uteliaisuudesta.
 
Itsellä diffien hajoamisen huomasi kun laittoi auton pöydälle ja pyöritti käsin spurria nii voiman kasvaessa kuului vaan rusahdus ja veto hävisi. Näin ainakin itse järkeilin asian.

Vaihteistonhan voi tarkastaa pyörittämällä spurria ja pitämällä siitä jarrulevyn mutterista kiinni sopivalla avaimella. Jos veto ei häviä siinä vian täytyy löytyä vaihteston ja renkaiden väliltä.

5
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.08.08 - klo: 13.21 »
Terve, ensimmäinen viestini. Tuli tuossa siis hommattua tuollainen savage 3.5 rtr käytettynä ja tuolla muutaman tankillisen ajelin ja yhtäkkiä ei ota vauhtia. Ei vetoja juuri lainkaan, vähän jotain juuri rattaiden surinaa kuuluu. Ilmeisesti taka diffi joltain osin ainakin sökö koska jos pyörittää renkaita ja pitää akselista kiinni niin ei välity juuri mitään voimaa kardaanille?

Toinen että mitenkäs tuossa jos voimaa/pitoa ei välity takapäähän niin pitäisikö etupään vetää yksin vai ei, siellä kyllä pyörii kardaani jos renkaita pyörittää mutta ei liiku auto. Auton nostaa ilmaan niin kaikki 4 rengasta kyllä pöyrii mutta ei poweria. Että mahtaako olla keskidiffi takadiffin lisäksi palasina?

Sitten onkohan tuo purettava kuinka atomeiksi noiden korjauksen tähden?

Ja olisiko jotain sopivaa kovempaa [(alumiini?) vai onko rattaat jo jotain metallia niin sitten kovempaa settiä?] settiä suositella tilalle jotta tuota ei sitten tulevaisuudessa tarvitsisi purkautella tuon samaisen vian takia?

Tänks, kauhulla odottaen...

Itsellä oli samat oireet kun diffit oli rikki. Eli ilman vastusta renkaat kyllä pyöri mutta maassa pysyi paikoillaan.
Itse kun avasin Savagen en nähnyt keskidiffiä eli eikai tuossa sellaista ole?
Diffien kestävyydestä olen tältä foorumilta saanut sen kuvan että myös perusrattaat (metallia itsellä) kestää mainiosti jos ne vain shimmaa oikein.
Aludiffejä saa myös mutta itse en ainakaa ollut vielä valmis kustantamaan niiden lisähintaa jos kerta perusrattaatkin saa kestämään.

6
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.08.08 - klo: 13.16 »
Lainaus käyttäjältä: pauliK link=topic=16965.msg270690#msg270690 date=1218403729
[/quote

Joo tiedän et kannattais shimmata mutta oletin että olis kestäny paremmin vakiona noi ku vaa ton 3 tankillista.
Tossa on jo vakiona neljä pikkuratasta.
Pitää kattoo nyt et mitä myyjä vastaa ja sitte päättää miten päivitän noita. Aludiffit on kuitenkii kohtuu kalliita ku just on investoinu autoo nii oletin et pääsis vähä pitempää ilman suurempaa investointia. Voihan sitä toki vaihtaa vaa vahvemmat rattaat tohon mut katotaa miten etenee...

Jos diffi hajoaa sisään ajon aikana niin luulis takuun korvaavan.
Vai oletko ajanut sisäänajon kaasu pohjassa ja keula pystyssä?

En todellakaan ole rääkänny sisäänajon aikana!
En ostanut tuota autoa sen takia että voisin rikkoa sen välittömästi. Sisäänajon ajoin ohjeiden mukaan ensin pukilla ja sitten tasaisella välillä puolella kaasuja ja rullaten jne...
Myyjän mukaan voimansiirto ei kuulu takuunpiiriin. Diffit kuulemma hajosi kun spurri oli liian kireällä (ohjeiden mukaan säädetty).
Myyjä antoi kuitenkin alennusta uusista rattaista koska tilanne ei ollut täysin selvä.

7
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.08.08 - klo: 16.54 »
Joo nyt joutuu kyllä hankkimaa uudet rattaat ja täytyy kans shimmata hyvin jos ne sitten vaikka kestäis.
Terästä noi alkuperäiset rattaat kyllä taitaa olla et varmaa on niitten välyksien takia hajonnu, kun meni hampaistakin vain kärjet ja veto hävis heti.

8
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.08.08 - klo: 00.28 »
Savagen diffit kannattaa shimmata hyvin, jos ei oo vakiona niin laita ne conversiosetit että on 4 pikkuratasta ja kaks ristitappia per diffi, sitte tosiaan se sopiva shimmaus, hyvät öljyt niin pitäis kestää paremmin. Ite käytin vielä alumiinisiä diffikuppeja eikä 5 gallonan jälkeen näkyny mitään kulumaa. Kuulemma alukupit ei oo pakolliset, muovisetkin kestää kunhan shimmaa ja on niitä pikkurattaita tarpeeks. Ite laitoin kerralla kuntoon kun diffit laukes.

Joo tiedän et kannattais shimmata mutta oletin että olis kestäny paremmin vakiona noi ku vaa ton 3 tankillista.
Tossa on jo vakiona neljä pikkuratasta.
Pitää kattoo nyt et mitä myyjä vastaa ja sitte päättää miten päivitän noita. Aludiffit on kuitenkii kohtuu kalliita ku just on investoinu autoo nii oletin et pääsis vähä pitempää ilman suurempaa investointia. Voihan sitä toki vaihtaa vaa vahvemmat rattaat tohon mut katotaa miten etenee...

9
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.08.08 - klo: 23.36 »
Mulla on ne perusrattaat mitkä siin tuli mukana eli jotain metallia ne on mutta en sitten sen tarkemmin tiedä...

10
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.08.08 - klo: 21.54 »
No eipä sekään ilo kauaa kestänyt vaan nyt 3,5 tankillisen jälkeen molemmat diffit sanoivat itsensä irti yhtä aikaa.
Onkohan tämä valmistus-/asennusvirhe kun nyt jo hajosivat? Ajo ei kuitenkaan ole sisäänajon lisäksi juuri tullut ja kaikki on tapahtunut tasaisessa maastossa hiekalla.
Tällä foorumillakin sanotun perusteella olisin odottanut pitempää kestoa noilta rattailta.
Tarkemmin sanottuna etudiffistä meni ratas 87193A P1x20 eli isompi ratas sisältä, takadiffiä en ole viel edes avannut mutta oireet ovat identtiset eli diffit vaan luistavat eivätkä välitä vetoa renkaille.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Porvoolaiset kuskit tänne!
« : 09.08.08 - klo: 13.18 »
Itekki asustan Porvoossa vielä hetken eikä kyllä minullakaan ole hyvää rataa tiedossa. Itse olen ajellut Linnamäellä tai viimeaikoina Saktafartenin hiekkakentällä.

12
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.08.08 - klo: 11.07 »
Jep jep eli itekkin ostin Savage 3.5 RTR auton viime keskiviikkona ja ainaki viel on hyvin pelittäny, mut eihän sillä viel ookkaa ku n. 5 tankillista ajettu. Harppaus tehoissa vanhasta sähköautosta oli kyllä aika järkyttävä ja vaatii vielä vähä totuttelua mutta eiköhän se tästä.
Autot ei oo muutenkaa mun ykkösalaa vaa oon enemmän rakennellu vähä erikoisempia veneitä missä nopeus ei todellakaa oo tärkeintä, mut nyt menee jo OT:n puolelle.

Sivuja: [1]