Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13
301
Yleinen keskustelu / Vs: Monsterikisat
« : 18.02.10 - klo: 17.09 »
Mukana ollaan jos kisat järjestetään! Lavankoon voisi järjestää viimeisen krossiksan jälkeen, kun ratahan siirtyy uuteen paikkaan. Joten voisi ruopia isommillakin vehkeillä (1:5) kun ei tarvitse sääliä rataa!

302
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 16.02.10 - klo: 19.42 »
Kyllä Ari-Pekkan sivuilta katsoin ohjeet. Huom! katso miten päin se mäntä on, ennenkuin otat sen ulos, se muistaakseni tuli niin että se männänlovi tulee takapäätyyn päin. A-P:n ohjeissa lovi eteenpäin. Ja ainakin itsellä tuli sillä nippuside kikalla sylinteri ulos, pihdit voi helposti tehdä jäljen...

303
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 10.02.10 - klo: 23.10 »
jos avaat niin viilaa samalla. Ainakin ne jäysteet sieltä `pakosarjasta`ja vähän sylinteriputkelle dremeliä. Oma mfr:n koneen käytös muutui oleellisesti. helpompi säätää ja kiertää enempi.(sama kone)

304
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger EK-4
« : 10.02.10 - klo: 23.03 »
OT: Kyllä ne tekee kiinassa näitä Kyoshojakin, kaks löytyy hyllystäkin. Hienoa Mika että jaksat edustaa :evil:.

305
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger EK-4
« : 08.02.10 - klo: 14.12 »
Thunder tiger on ihan hyvä merkki, vaikka pidetään jostain syystä halpis merkkinä. Teknisesti ja
laadullisesti parempi kuin esim Kyoshon rtr. Mutta EK4 on erikoisuus jossa on haettu juuri suuri tehoista autoa muiden ominaisuuksien kustannuksella.

306
Polttisautot / Vs: Koneen epätasainen käynti
« : 08.02.10 - klo: 14.00 »
voisiko olla ilmavuoto kampikammioon? siis saa ilmaa esim. takapäädyn tiiviste pettänyt.

307
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 05.02.10 - klo: 23.12 »
Hieno koppa juust0, itsellä ei onnistunut eka koppan maalaus oikein, jäi rasvaisia sormenjälkiä maalin alle... mutta valot on niin kirkkaat että ne hämää äkkinäisen. oli tuossa sähkökatkos ja laitoin tamian kopan valaisee käytävää, kun ei voinut turvallisesti muuten valaista(1.3v poika tykkää kyllä kynttilöistä...)

308
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.02.10 - klo: 00.20 »
tuolta JP-nitroracingiltä on tullut laakereita haettua useampaan autoon luulen että suomen halvimmat.

309
moro,

toimisikohan pieni paineilmasylkky öljyn kanssa? En muista onko tästä ollut jo puhetta... Varmaan kestäisi hienosti nämä paineet. Tuntuu aika työläältä värkätä itse sylintereitä. Sylinterin ulkonäköähän voisi vähän virittää...

   -p-
Joo kyllä ne paineenpuolesta kestää, eriasia on kestääkö niiden tiivisteet hydrauliikkaöljyä. Siis lähinnä o-renkaat jos niistä tulee purukumia niin nitriliset tilalle.

310
Tuohon kippisysteemiin voisi käyttää myös tuota sylinteriä, mutta yksitoimisena. Ja siten että voimaservo työntää toista sylinteriä jossakin piilossa ja työntää öljyä kippisylinteriin. ei vaadi pumppua eikä venttiiliä, silti toimii ulkoisesti aidosti.

311
Laskeskelin tuossa että 30barin paineella tuolla sylinterillä saisi työntövoimaa noin 75kg. Tuon lautasventtiilin halkaisian ollessa sama kohdistuu samanmoinen voima mikä painaa sitä päätyä vasten. Eli venttiilin lautanen vaatii kevennyksen, tai muutoin sen halkaisia on pidettävä niin pienenä kuin mahdollista.

312
Joo vaikutti yksinkertaiselle systeemille. Ainut ongelma suuremmilla paineilla on ko. venttiilin kestävyys.Ja suuremmilla paineilla tuo paine painaa venttiiliä tiukemmalle, joten sen avaaminen vaatii enemmän voimaa servolta. Osaako joku sanoa mikä on paine noissa kaupan hydrauliikassa? Itse olen ajatellut että tuon pumpun rakentaminen rataspumppuna olisi helppompaa kun noita pinjonin rattaita saa edullisesti kaupasta. Tästähän saadaan hyvä yhteisprojekti foorumin porukalle. Ilmottaudun mukaan kehitystyöhön. Autocad ohjelma on tuttu joten voisin piirtää sillä kuvia, jos sen saa käännettyä CNC-koneelle.

313
saulij, joo eipä taas tullut ajateltua mitä kirjoittaa. Tietenkin hydraulikka sylinteri on toimittava staattisesti toisin kun höyrykone. Käsittääkseni tuo nylon rengas tukee tuota O-rengasta ettei se pullahda kovassa paineessa sinne väliin ja leikkaudu. O-renkaissa on eri kumiseoksia joilla saadaan mm. erikovuuksisia O-renkaita. Kannattaa kysyä niitä ja tulirenkaita Tiivisatekeskukselta sieltä saa niitä ihan mittojen mukaan. Tietenkin paine on ratkaiseva tekiä kestääkö O-rengas yksin, noissa paine-ilma sylintereissä joissa max paine 20bar on vain o-rengas ja hydraulisylintereissä aina tukirenkaan kanssa. täytyisi avaa yksi hydraulisylinteri niin sais kuvan sen muodosta.

314
saulij, kuinka aioit tehde männät ja niiden tiivistyksen? itse rakensin joskus höyrykonetta ja männän hioin ohuella hiomatahnalla sylinteriin sopivaksi. Siis ilman O-renkaita tai muita tiivisteitä. Oli aika homma, mutta aika tiukka tuli. Onko käytössäsi kalvaimia että saisi tuon sylinterin tarkasti mittoihin, sitten vaan tarkasti sorvatut männät niin hionta homma jäisi vähemmälle. poran terällä kun ei tule riitävän tarkkaa jälkeä. Itsellä on vain manuaalisorvi ja halpa pylväspora.

315
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 22.01.10 - klo: 10.45 »
Hep!

Oon täs aatellu vähä fiksailla noita omia tt:eitä kuntoo..ja semmosta huoltoo ja pikkuparanteluu..

Nyt tuli ongelma! millä sais tukivarret tiukaksi sinne gearbokseihin!? Onko kukaan ratkaissut/tehnyt toimivaa patenttia? Heiluvat nimittäin sivuttain aika paljon...ei oo ees vanhat käytännössä uudet!

Ja sitten toinen mikä häiritsee niin pikku välykset joka paikassa...esim renkaat...laittaako sinne vaan jotain shimmejä laakerin ja sen akselin väliin tarpeeks?
Laitoin sinne tukivarsien tappeihin noin 1mm solumuovia(jostakin pakkauksesta). Se antaa hiukan periksi törmäyksessä, mutta tukevoittaa ajoa. Ja pyöränakselille shimmi prikkoja. Älä tee kuten minä eli shimmasin välyksen nollaan, ja kun radalla meni hiuksia yms väliin niin rupesi ahistamaan eli välystä 0,1mm.

316
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 17.01.10 - klo: 21.19 »
vaihdoin RMP:n tukivarret MTA4:seen. Näyttäisi että diffin alla oleva alu pohjapanssari rajoittaa ulosjoustoa? onkohan pohjapanssari vääntynyt vai kuuluuko sen olla niin?

317
Siis lähettimeenkö? aika vaikeasti sovitettavissa. tietysti jos viittii dremelöidä niin sitten ehkä. Toimii 1,2v akuilla ihan hyvin.

318
Radiolaitteet / Vs: pitkän kantaman radiot
« : 12.01.10 - klo: 21.12 »
Omasta kokemuksesta ainakin tuo LRP:n gigaradion kantavuus on huomattavasti parempi kuin noiden Kyoshon RTR radioiden. mutta että 400m, pitäisi kokeilla. Hitto kun kerkesin vaihtaa ko radion tuohon sisärata vehkeeseen... mutta kyllä RC-garage taisi luvata kantamaksi mailin!? en ole varma mutta soita sinne. Ja radiohan maksoi luokkaa 100€. Katso siitä on oma topic...

319
http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=87400

Tuolta löytyy vastari.
Aake; jos hinta olsi kohtuullisempi niin olisin jo hakenut. Alkaa kannatta tuo ulkomaan tilaus jos Ansmann vastari maksaa 35$...
Ei näillä keleillä polttiksella kehtaa ajaa muutenkaan, eli on aikaa vaikka tilaa ulkom...

320
huonosta suunittelusta ja siis vaihelaatikosta. vetarit myös onnettomat.

321
Onko kellään kokemusta että meneekö kyosho mfr:stä rattaita? :shock:
kyllä menee ihan vakio koneella

322
Tarjoustalosta löytyy käynnistysnarua 25m kieppi jotain 3,5€. Polykarbonaattia Etralta 120x20cm jämäpala 5€.Näin Hyvinkäällä...

323
Polttisautot / Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« : 02.12.09 - klo: 17.01 »
Tuossa olisi yksi alle 400€ ja todella laadukas auto harrastuksen aloittamiseen:http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370

324
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 29.11.09 - klo: 03.18 »
Tuli rakennettua tamiya tt01:seen kallistuksen vakaajat ja tehtyä shimmit pyörän napojen kiristämiseksi.

325
Polttisautot / Vs: Käynnistys ongelmia
« : 27.11.09 - klo: 21.54 »
Kerroit tuolla aiemmin että käytit tehdassäätöjä. Nyt kun näillä keleillä kesän jälkeen ei kone meinnaa käydä kunnolla alakierroksilla. Ehdottaisin että avaat sitä alaneulaa, koska kylmällä ilmalla sylinteriin menee enemmän ilmaa. Suurempi ilmamäärä vaatii palaakseen enemmän polttoainetta. Ja laita sen koneen ympärille foliota että saat lämmöt pysymään edes oikealla peltoaukealla...

326
Vapaa keskustelu / Vs: Perjantaivääntötopic
« : 27.11.09 - klo: 15.51 »
OT Joo ei kerkee edes laittaa kahvia tulee :evil:

327
Polttisautot / Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« : 27.11.09 - klo: 15.45 »
Ainakin Rc-garagesta löytyy hyllystä hong nor autoihin osat. Siis suurinpirtein kaikki. Käy paikanpäällä katsomassa, näät auton livenä ja osat myös. Eikä Lahdesta mahdoton matka... T Ex Lahden Kärkkäisen asiakas.

328
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=370

Suositteletteko tota? :huh:
Oh Ho aika edullisesti lähtee Honkkari. Olen autoa ihastellut ja näyttää laadukkaalle pelille. Eikä täällä foorumeilla huonoa sanaa kuullut.

329
Jos Monsteria kaipaat, niin yksi vaihtoehto Thunder Tiger MTA4 tai vastaava Assosiated Mgt. Tietonikkarissa löytyy MFR, Dst ja Thunder Tiger MTA4. Käy vertaamassa tuotteita paikanpäällä. Näet omin silmin mikä ero autojen tekniikassa, Mta:n hyväksi. Esim MFR:n vetoakselit on liimaamalla kasassa. Taitaa olla nuissa DST:ssä samat p**kat. Enkä nyt kehuisi tuota .18 kyoshon konettakaan, aika oikukas säädettävä.

330
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.11.09 - klo: 23.38 »
En tunne ko. tasuria, mutta LRP:n tasaajaa voi käyttää ilman laturiakin. Eli jos se on mahdollista niin kokeile ensin tasata ja sitten lataamaan.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13