Kirjoittaja Aihe: Talviajosta  (Luettu 9317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #30 : 08.11.03 - klo: 22.52 »
Itse olen käyttänyt pakkasellä vaikka millaisia moottoreita ja luntakin niihin on mennyt. Yhtään ei ole menny rikki 11-vuoden aikana. :wink:
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Mika R

  • Vieras
Talviajosta
« Vastaus #31 : 09.11.03 - klo: 09.59 »
kandee lukea tämä kuitenkin ekaks http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #32 : 22.11.03 - klo: 23.06 »
Eli jos vaikka servo saa kosteutta ja alkaa reistailemaan, se paranee kuivaamalla heti vian ilmettyä. Ymmärsinkö tuon englanninkielisen tekstin oikein?

Mika R

  • Vieras
Talviajosta
« Vastaus #33 : 23.11.03 - klo: 00.24 »
Jees, yleensä aika hyvin. Joskus voi mennä niin pahasti oikariin esim vetopäällä etteivät toivu kuivatuksenkaan jälkeen.

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #34 : 23.11.03 - klo: 00.32 »
Mutta meneekö servoon helpostikkin vettä? Pari kertaa oon ajellu lumessa, mutta toistaseks ei oo mitää tapahtunu. Vastari on ilmapallon sisäs ja nippusiteel ilmapallon suu pistetty kiinni. Sitte viel kotelon päälle tuorekelmuu nii ei sinne ainakaa mee vettä.

Mut mite ne servot? Pitääkö neki laittaa ilmapallon sisää? Kerran koitin mut aika hankalaa oli.

Mika R

  • Vieras
Talviajosta
« Vastaus #35 : 23.11.03 - klo: 00.37 »
Niin, kai se olis hyvä. Saumojen tiivistys silikonillakin voisi olla hyvä. Jotkut servot on kunnolla roiskesuojattu jo valmiiksi. Yleensä hankalin paikka itse tiivistää on se servo hornin ulostulo. Ilmapallossa on se huono puoli että jos kosteutta menee sisään niin se muhii siellä ja pilaa paikat jos ei avaa ajon jälkeen. No menee enemmän sähköpuolen hommiksi, polttiksella ei ajella talvella  :mrgreen:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Talviajosta
« Vastaus #36 : 23.11.03 - klo: 09.23 »
Silikonispraylla suihkauttelee servon ulkopinnat ja hornin ulostulon voi änkeä täyteen vaseliinia. Semmoista mitä saa kaikista auto- ja koneliikkeistä. Eipähän ole yhtäkään servoa mennyt hajalle vielä!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Talviajosta
« Vastaus #37 : 23.11.03 - klo: 11.44 »
Tota mulla ei ole huonoja kokemuksia talviajosta kaikki autot on kestäny hyvin ekoilla kerroilla joskus aikoinaan meni yks Futaban vastari kun aattelin et kyll se ilman suojaa vähän aikaa toimii, mutta ei :D
Tota löyty tuolta kovalevyn kätköistä yks vanha pätkä (motuaikoina tehty eli todella huonolaatu ikivä kyllä :/
Tossa olis linkkiä: http://koti.phnet.fi/lassi/rc-tavaraa/peugeot.wmv

Laitoin bösöön aikoinaan Huntterin iso nappulaiset takarenkaat niin meni suht hyvin :)

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #38 : 23.11.03 - klo: 12.13 »
Kiitti hyvistä neuvoista  :D  Joo tota saumojen laittamista silikonilla umpeen oon ajatellu ja toi spray oli hyvä juttu!

Ja sitäki ajattelin ku laittaa ilmapalloon noi nii täytyy olla tod. tarkka et sinne ei sit jää yhtää vettä muhii ja sit höyrystymään sinne ilmapallon sisälle.

Ja kyllä polttiksella talvella varmaan iha hyvi ajaa voi ku suojaa noi sähköt hyvin  :wink:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #39 : 23.11.03 - klo: 13.48 »
Jos suojaat esim. servon/vastarin ilmapalloon, se voi olla siella maksimissaan puoli tuntia, koska sinne ilmapalloon yulee ns. kondensaatio vettä joka on tavallista vettä. Ja se rikkoo vastarin/servon.

Sähköpuolella en ole koskaan suojannut servoa, eikä ole myöskään mennyt rikki. Noparin suojaan aina koska se on niin iso hankinta esim. nyt minulla on LRP:n quantum Competition (~250€)
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #40 : 23.11.03 - klo: 13.51 »
Enks nii just sanonu tos?  :roll:

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Talviajosta
« Vastaus #41 : 23.11.03 - klo: 14.38 »
Olen nyt pari kertaa ajanu ja ilman mitään suojauksia. Tuossa inferno tr-15:ssä on aika hyvä tuo kori, niin ei mee paljon mitään lunta sisään. Auton etuosa vaan menee lumeen. Eli oikeestaan vaan ohjausservo on vaarassa.
Tosin ei tossa tiellä oo kyllä luntakaan ollu ku sentti ja sitte sellasta jää röpelöö alla.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Talviajosta
« Vastaus #42 : 23.11.03 - klo: 21.16 »
Itte oon ajanu ek4:lla lumessa eikä oo menny mitään lähellekkään servoja. Korkeintaan minimaalisen vähän lunta suli servon päälle. Tosta talviajoon liittyvästä nii tarviiko ilmanputsari rasvata kun ajaa talvella pelkässä lumihiekassa, jossa tuskin on pölyä?

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talviajosta
« Vastaus #43 : 01.01.08 - klo: 16.23 »
Tosi vanha aihe mutta silti... ( en oo lukenut koko aihetta läpi  :mrgreen:) Mitä kannattaa talviajossa huomioida kylmenpi tulppa jne Ja kuin kylmässä  kannattaa ajaa ? - 10 ? Eikä varmaan isompaan hankeen kannata ajaa . Eikö?
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talviajosta
« Vastaus #44 : 01.01.08 - klo: 23.18 »
Moro,

En suosittele ainakaan hyvän moottorin käyttöä talviajossa ellei sitten ole ylimääräistä tuohta. Ongelma on ainakin noin -5c pakkasessa ja sitä alemissa lämpötiloissa se että, lämpöjä ei meinaa saada pysymään 110-120C paikkeilla vaikka olisi foliota ympärillä ym. Ja kuten tiedämme, kun ajat mosaa ali lämpöisenä niin se kuluttaa sitten pytyn & männän suht nopeesti pahaan kuntoon. Ja keväällä kun ilmat alkaa olemaan keväällä taas kohdillaan
moottori on aika vaikea saada säätöhin. Eli fakta on se että, ei se ainakaan hyvää tee.
Mutta mikäli on ylimääräisiä 2:s ja 3:s moottoreita niin siitä vaan lumihankeen. Tosin eipä ole toistaiseksi paljon lunta/pakkasia pahemmin ollut.

Ja kannattaa myös "yrittää" suojata moottori siten että, suoraa lumituiskua ei pääsisi moottoriiin.
nm. yhden HYVÄN moottorin lumi/talviajolla pilannut.
 
 :p
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talviajosta
« Vastaus #45 : 02.01.08 - klo: 16.25 »
ei se vaikuta musta ainakaan mitään ainakaan mun infussa en suojannu mitää ei menny rikki mitään!. täytyy kattoo kestääkö losi lunta mitä ny tossa vähä ajelin pienessä lumipeitteessä ni ei mitää mee rikki. se riippuu myös kopasta kuika hyvin koppa suojaa?. losi on ollu mulla 2 ja puol viikkoo ni kerra oon putsannu losi ja melkee joka päivä ajoin! infussa täyty olla koko ajan olla putsaamaassa! päivän ajon jälkee!. :cheesy:
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum