Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jomppis

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.11.12 - klo: 20.34 »
miten jotku sitte ajaa ilman tulppaa?

Dieselillä?  :grin:

Älä ole uuno, sivistä tästä itseäsi: http://wiki.lennokit.net/index.php/Hehkutulppamoottori

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.11.12 - klo: 20.23 »
käynnistättäessäkö siis laitetaan tulppa kanteen kiinni ja siihen hehku.mutta pidetäänkö tulppa ajettaessakin kiinni??

Kyllä se tulppa pidetään ihan kokoajan siinä kannessa kiinni. Moottorin käynnistysproseduurit sekä tietoa toimintaperiaatteesta löytyy varmasti tältäkin foorumilta pienellä etsimisellä... Google viimeistään auttaa.

3
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.11.12 - klo: 19.56 »
olen kuullut että pelkällä hehkullakin on saatu kone pärisemään :wink:

Kyllä normaali metukkakone käy 15% -fuilillakin, mutta onkohan nyt hieman hukassa käsitteet hehkuakku ja hehkutulppa? Hehkutulppa ruuvataan moottorin kannessa olevaan reikään. Käynnistettäessä moottoria, kiinnitetään hehkuakku kiinni tulppaan.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Onko mahdollista?
« : 22.01.12 - klo: 12.39 »
Noniin, eli saisko jotain vastausta työkaluihin? Että minkälaisia "erikoistyökaluja" tarvitaan, yms.

Sehän nyt on ihan makuasia, mitä kukin pitää erikoistyökaluina... CNC-sorvi ja CNC-jyrsinkone nyt ainakin olis varmasti kiva olla olemassa. Samoin mikrometri, heittokello sun muut konepajan perustyökalut ja mittalaitteet. Ja koska jossain kohtaa tulee kuitenkin työstössä joku moka, niin alumiinihitsaustaito ja -koneet olisi hyvä olla saatavilla.

Onhan tuollaisen moottorin rakentamisessa monenlaista mietittävää.. Miten työstät kanteen kanavat, seetit, ohjurit, laakeripukit jne. Ja mistä materiaaleista minkäkin osan teet. Rakennatko esikuvanmukaisen vesijäähdytyksen -> vesikanavien työstäminen. Rakennatko esikuvanmukaisen märkäsumppuvoitelun vai kuivasumpun? Mistä venttiilit ja niille jouset, keinut, kiertokanget, männät, kampiakseli?

Vastaa itsellesi noihin ongelmiin ensin ja puntaroi sitten mitä tulee kustannuksiksi.. Kyllähän jo lohkon jyrsityttäminen konepajalla tulee maksamaan monta rahaa, jos ei itsellä ole tarvittavia koneita. Olisikohan CNC-jyrsimen työtunti jossain 150€ nurkilla alv0% ja jos tuollaista lohkoa helposti sen 20h tekee niin...  :roll:

Niin ja mikä E30:n moottori oli mielessä? Niitähän on ainakin  M10B16, M10B18, M20B20, M20B23, M20B25, M20B27, S14B23, S14B25, M40B18, M42B18, M20D24  :laugh:

5
Yleinen keskustelu / Virtalähde.
« : 19.09.05 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-juhis"
Joo tos olis kyllä hyvä hinta ja teho 8)


Olin jo tilata sen, mutta järki voitti... On noita AT-lähteitä tuossa ja ne ei maksa mitään.   :lol:

6
Yleinen keskustelu / Virtalähde.
« : 19.09.05 - klo: 00.58 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

ps. AT powerista saa 8A virtalähteen vielä helpommin ja
niitä on kaikissa "roskiin" menevissä vanhoissa tietokoneissa!


Jep. Mulle ainakin saa lähettää kaikki roskiin menevät (ehjät) AT-virtalähteet.  :) Niille löytyy aina jotain käyttöä.

7
Yleinen keskustelu / Virtalähde.
« : 19.09.05 - klo: 00.48 »
Tuossa luvataan 20A, mutta en tiedä onko tuo sitten kaikille enää halpa...  8)


Tässä taasen todella edullinen 20A virtalähde..

8
Polttisautot / netti"kauppoja"
« : 04.09.05 - klo: 20.11 »
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/linkit/linkit.html

Tuolla on aika kattava linkkilista kaikesta RC-harrastukseen liittyvästä; myös nettikauppoja.  :)

9
Polttisautot / lämmöt 200 astetta!?
« : 27.08.05 - klo: 13.07 »
Lainaus käyttäjältä: "anssi"
Nyt missasit pointin, tarkoitin vaan että kuumelukema saattais paljastaa miten mittari toimii


Kyllä pointti havaittiin, mutta oli vaan pakko päästä kuittaamaan..  :lol:
Lähinnä ideanani olikin laittaa tuo 200 °F celsiusasteina jos kaikilla ei ole tietoa suuruusluokasta.

10
Polttisautot / lämmöt 200 astetta!?
« : 26.08.05 - klo: 19.00 »
Lainaus käyttäjältä: "anssi"
Samaa mieltä, näyttää saletisti Fahrenheiteja. Mittaa ihan kokeeks "kuume" kainalostas. Jos näyttää yli 50 pikaisesti tohtoriin


200 °F ~ 93 °C

Jos kainalossa tosiaan on 50 °F(n. 10 °C) tai alle, niin taitaapi olla ruumishuone oikeampi paikka..
 :mrgreen:

11
Sähköautot / Re: express
« : 22.08.05 - klo: 15.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ely"
http://www.saunalahti.fi/xpress/fi/kaupatfi.htm  Löysin tollasen linkin onkohan tuota kauppaa enää olemassa? ainakaan puhelin numero ei ole enää käytössä.


Heikolta vaikuttaa.. Markkahinnat ja viimeisin uutinen:

10.10.2001 Lisäämme valikoimiimme Losin :lol:

12
Polttisautot / Inferno tr-15 (ready kit)
« : 22.08.05 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Tarkotatko tota ruuuvia joka on luistimen sisällä vai tota pensa linjas olevaa?


Tuossa:




Tuolla kaasarin säätämisestä hyvää tietoa.

ps. Luistimet on jalassa ja LUISTI kaasarissa..  :mrgreen:

13
Vapaa keskustelu / Mp-3 soittimet
« : 21.08.05 - klo: 17.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Oma Creative MuVo Micro N200 1 Gt Ei ole menny rikki, vaikka onkin pari kertaa lattialle tipahtanu.


Serkku osti jonkun Creative MuVon ja on ainakin kehunut sitä. Pari kertaa oon itekin sitä kokeillut ja oon saanut siitä kyllä myönteisen kuvan. Noissa Creativen soittimissa ainakin tuntuis hinta ja laatu kohtaavan aika hyvin.

14
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
olen sen itse ostanut säästörahoilla.. siks en olis sitä halunnukkaa.. ku toisest liikkeest saa mt2 joka on polttis ja vielä 50 e halvempi!!


Ja sitten ostat gallonan fuilia, muutaman tulpan, hehkulaitteen, tulppa-avaimen yms. niin se yhtäkkiä onkin (vähintään)  50e kalliimpi...  :lol:

15
Polttisautot / Käynnistys ongelma!
« : 21.08.05 - klo: 16.46 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
4-5 tankkia tais olla ton koneen sisäänajo(pinta kaasulla).


Niin tais olla.. Tuohan on nopea sisään ajettava, kun on pieni tankki ja ei ihan pieniruokaisin mosa.. (ainakaan sisäänajosäädöissä..) ;)

16
Polttisautot / Re: Käynnistys ongelma!
« : 21.08.05 - klo: 00.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Saako auto liikaa kaasupohjas ajaes kun ajaa kaasupohjas ja siitä päästää kaasun pois niin auto sammuu välittömästi!


Öh.. En suosittelis ajamaan sitä sisään kaasu pohjassa laulattaen.. :roll:
Jos tosiaan mukana ei tullut kunnollista käyttöohjetta, niin tästä saat ladattua lontoon murteella olevan version. Sekä tästä huolto-ohjeen.

En oo varma tuosta autosi mallista, koska ei Kyoshon tai sen paremmin Kärkkäisen sivutkaan tunne Inferno stadium forcea.. Nuo ohjeet on TR15 stadium forcelle.

Luulisin, että autosi on tämä :?:

17
Polttisautot / Inferno tr-15 (ready kit)
« : 20.08.05 - klo: 09.29 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Maahantuoja puhuu palturia pyöränakseleista. Tuo sama vaiva koskee kaikkia Kyoshon 1:10 mittakaavan crossareita. Pyörän akselit on vain yksinkertaisesti liian huonosta materiaalista valmistettu.


Niin minäkin tuon oon päätellyt. Pitäisi sorvauttaa nuorrutusteräksestä akselit joka nurkkaan, niin ei tarvitse niitä ainakaan enää varoa. :)

18
Polttisautot / Inferno tr-15 (ready kit)
« : 18.08.05 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Joo siis toi keltanen on se vanha versio että sillee... ja eri konehan siinä on joku sano että tossa uudessa oleva kone on heikompi ku tos keltasessa.

Omii kokemuksii ei oo ku tosta vanhasta eli keltasesta eli Tosta ready setist


Hmm.  :( Toivottavasti oot väärässä.. Ei tarttis olla heikompi. :wink:

Vanhassa mallissa on GS15R -moottori ja uudessa GXR15 -moottori.
GXR:ssä on luistikaasutin ja kaiketi jotain muutakin eroa. Kaverilla on jooku Pureten Alpha ja siinä oleva GX-15 ainakin on laiskemman oloinen verrattuna tuohon omaan GXR -koneeseen.

19
Polttisautot / Re: Inferno tr-15 (Ready Set)
« : 18.08.05 - klo: 17.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukkula"
Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.


Tuli huomattua keväällä, että Inferno TR-15 ja tuo Ready Setin Inferno TR-15 on aivan eri autoja.. Tuo Ready Setin auto on TR-15GXR.


Tuli tuollainen itselle hankittua ja yksi heikko paikka on tähän mennessä tullut vastaan.. Pyörän akselit (siis se mihin rengas tulee kiinni) ovat ainakin tuossa yksilössä olleet heikohkot. Molemmat taka-akselit on jo vaihdettu alle kahden litran ajoilla...  :(

Maahantuoja tosin arveli, että tehtaalla renkaat on väännetty liian kireälle ja siitä johtuu tuo akselin katkeaminen. En uusia akseleita vielä ole poikki saanut... Tosin ajokin on hieman vielä rauhoittunut. :D

Juuri tuossa tilanteessa törmäsin tuohon eroon autojen välillä; TR-15GXR:ssä on eri akseli kuin vanhemmassa kaimassaan. GXR:ssä on TR49 ja vanhemmassa OT17. Ennen juhannusta niitä ei ollut vielä maahantuojan Ruotsin varastollakaan. Nyt ainakin Tietonikkarilta pitäisi jo saada.

Sivuja: [1]