Mulla on tossa omassa centerdiff XL:ssä kiinasta tilattu, halpa, mutta yllättävän jämy kone. Olikohan Leopard hobbyn 4274 2000kv motti. Yllätyin helkkarin positiivisesti, tai edes ollut uskaltanut kuvitella että tällä 2000kv Leolla on paaaljon enemmän vetoja kuin sillä Castlen 2200kv mosalla. Ihan eri sarjoissa painitaan. :) (specs: 2600W max)
Se oli siis jotenkin niin sairasta se kulku kun olikohan mulla ensin 17/48 välit, eli Vorzan vakiodiffi. väänsi ja kulki varmaan sen 80kmh tai ehkä sata? no vitsin lujaa kuitenkin, mutta kuumui liikaa.
Sitten vaihdoin 13/48 välit, säätimen palamisen pelossa, se vähän rauhotti sitä kulkupuolta.
Nyt on paikallaan 11t pinioni, joka tuntus olevan passeli ja laajasti maailmallakin käytetty välitys 11/48 siis.
Se tuntuisi olevan tuolle kokoonpanolleni optimi välit, kulkee ihan tarpeeks ja kuule vääntää hulluna ku Sylvester Stallone siinä kädenvääntö leffassa kasarilta. :)
Mut oiskohan noin radikaali tehoero siitä et mulla ei koskaan ole ollut uutta castlen moottoria, niitä on vissiin 3kpl mulla ollut, tosin yksi oli Neu 1515 2200kv. Mut eiks toi Neu:n malli mistä puhun oo ollu esikuvana Castlelle kun ne on omansa tehneet Mamba Monsterin kaveriksi? näin muistelen lukeneeni tai kuulleeni jostain. Identtisiä ne eivät tietääkseni ole, Neu on kuulemma laadukkaammin käämitty ja eri materiaaleista nuo on vuoltu sitten Castle käyttöön.
Neu:n hintakin on paljon kovempi.
Vai tekiskö se 200kv ero niin paljon? No jompi kumpi..
Tai liekkö sittenkään tuo välitys tarpeeksi keveä? Paloi nimittä waterproof mmm2 kuivalla hiekkarannalla, semmonen tampattu alusta, hieman kostea mutta ei vesi lentänyt. Vai oisko tullu vaan tunnit täyteen mamballe? Aa joo, konkathan siinä oksensi eli kielis liiallisesta virtapiikistä moottorille, tai jossain hannaa voimansiirto vastaan.
Nyt mul ois Castlelle lähettävää kaks kpl mmm, yksi kpl mmm2 säätimiä ja se 2200kv kannu jossa irtosi magneetit akselilta liimauksista. no se menis varmaan repairkitillä, mut se hajos niin oudosti että luulen että siinä on muutakin vikaa, niin sama laittaa CC:n huoltoon.
Oispa vaan rahaa lunastaa kolme korjattua säädintä 70USD kpl ja moottori mitä lie + postit. Mut ois taas sit hardwarea varalle tai myyntiin.
Hei mä voin ehottaa vaihtoa? annan noi 2kpl rikkinäisiä MMM säätimiä sulle ja sä annat mulle ehjän yhden MMM:n.
Mun mielestä sä vähän pärjäät tossa kaupassa koska jos sä korjaat ne yhteensä 140USD ja maksat vielä postikulut, niin eikös siinä voitolle jää kun mun mielest edelleen vois pyytää tehdaskorjatusta MMM:sta sen tasan 100 egee. tai no kelpais mulle vaikka HW 150a 6s säädinkin tai vastaava, ehotelkaa ja jeesatkaa bro:ta. :)
Saa tarjota privassa mulle muuten 6s säädintä, HALAPAA! pääsis liikenteeseen ku toukokuussa tai heinäkuun alussa palo se mmm2 ja alko niin riipiin että pidin kesän taukoa harrastuksesta.