Kirjoittaja Aihe: Ratas menee rikki!  (Luettu 2836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa extremekoivula

  • Tulokas
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« : 04.02.04 - klo: 20.28 »
Missä vois olla vikaa ku menee duratrax maxium st pro: sta ratas rikki ku on ajellu pari tankillista???
Auttakaa muuten olen rahaton rattaiden takia! :cry:
Autoni:
Duratrax maxium st pro!

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #1 : 04.02.04 - klo: 20.45 »
Siinä voi olla niitä rattaita vähän useampikin? Tarkennus vois olla paikallaan, että mikä ratas on kyseessä?

Poissa client

  • Jäsen
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #2 : 04.02.04 - klo: 20.54 »
jos pääratas menny p*skaks, tod. näköinen syy siihen on se, että moottori pääsee liikkumaan... kun tulee paljon vääntövastusta moottori työntää itseään rattaasta pois päin ja niin ollen jossain vaiheessa päärattaan hampaat antavat periksi ja "jyrsiytyvät"...

tarkasta myös rattaiden välykset...

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #3 : 04.02.04 - klo: 20.58 »
Joo nii mäki luulen et pääratasta tarkottaa... Laita ruuvilukitetta motin kiinnitysruuveihin nii ei enää motin pitäis liikkua kovin helposti. Itte kyl käytän siskon kynsilakkaa siihe tarkotukseen ja on seki toiminu hyvin  :wink:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #4 : 04.02.04 - klo: 23.21 »
Toimii siihen asti kunnes sisko huomaa lakkojen hävinneen.... :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #5 : 05.02.04 - klo: 08.30 »
Niin jos tarkoitat pääratasta, ja ruuvilukite ei auta, ni sillon on luultavasti asiat niin, että jos sun autossa on pohjaleny, ni siihen on pureutunut ruuvin kokoiset kolot siihen asentoon, että rattaat eivät ota kiinni kunnolla, ja moottori tietenkin pyrkii niihin koloihin oli mikä oli.

Oli aika epäselvä selitys, mutta koittakaa saada selvää... :oops:

Jos on tää vika, ni laita ruuvien alle jotku kovat muovi- tai metalliset levyt.

Mika R

  • Vieras
Ratas menee rikki!
« Vastaus #6 : 05.02.04 - klo: 09.28 »
noniin, se näistä "hyvistä" halvoista autoista.. asiaan: tossahan on päärattaassa liukukytkin (slipper clutch) onko ? jos se on liian tiukalla eli ei pääse antamaan myöten ja teet jotain hyppyjä, niin on aika todennäköistä että alas tullessaan kaasu pohjassa pääratas hajoaa kun renkaissa on kierroksia. En ole off-road -mies mutta näin voisin kuvitella. Eli löystä sitä. Toinen on toi gear meshing, mistä pojat yllä puhuu eli tarkista välys (se ei sais olla kuin jotain 1/2 milliä, milli) ja että moottori ei liiku ja rattaat ovat kohtisuorassa toisiinsa nähden.

Poissa extremekoivula

  • Tulokas
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #7 : 05.02.04 - klo: 16.34 »
kiitoksia! Selostus oli mulla vähä huono mutta päärattaasta oli kyse! Toivottavsti löytäisin vian! =)
Autoni:
Duratrax maxium st pro!

Poissa nicco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
böö
« Vastaus #8 : 07.02.04 - klo: 21.38 »
mites toi sun duratrax maximum st pro on muuten toiminu?? ja onko kellään tietää kannattaako noihin rattaan ruuveihin laittaa ruuvilukitetta ja miten sen lukktteen saa sit auki???? :roll:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Re: böö
« Vastaus #9 : 07.02.04 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "nicco"
mites toi sun duratrax maximum st pro on muuten toiminu?? ja onko kellään tietää kannattaako noihin rattaan ruuveihin laittaa ruuvilukitetta ja miten sen lukktteen saa sit auki???? :roll:

Metalli-metalli liitoksiin kannattaa tai paremminkin pitää laittaa ruuvilukitetta,ja auki sen saa samaan tyyliin kuin ilmankin,tarvitsee vain vähän enemmän vääntää.
Ja ruuvilukitettahan on eri vahvuuksia,jos työnnät jotain tosi tujua tavaraa ruuveihin,niin voi tulla hankaluuksia ruuvien avaamisessa.

Poissa AssoPoika

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Ratas menee rikki!
« Vastaus #10 : 07.02.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "nicco"
mites toi sun duratrax maximum st pro on muuten toiminu?? ja onko kellään tietää kannattaako noihin rattaan ruuveihin laittaa ruuvilukitetta ja miten sen lukktteen saa sit auki???? :roll:


En tiiä tosta duratrax maximum st pro:sta mitään mutta, M-8:a, kun ajaa nii kannataa ruuvit laittaa lukitteella kiinni :!:  Itse käytän loctite243 lukitetta ja Ruuvit saa kuitenkin helposti auki :!:  :wink:

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #11 : 07.02.04 - klo: 22.09 »
haba kasvaa  :lol:

Poissa nicco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #12 : 07.02.04 - klo: 22.45 »
noh täytyy kokeilla että iten tiukkaa se on johonkin muuhun ennenkun rupee sitä rc hen survomaan koska mulla on sitä kovaa :lol:

Mika R

  • Vieras
Ratas menee rikki!
« Vastaus #13 : 08.02.04 - klo: 09.13 »
lukite sulattaa muovin koska muuttuu kuivuessaan itse muoviksi. En suosittele muihin kuin kuin metalli-metalli -liitoksiin. Etenkin halvempi muovi jossa ei ole lasikuitua tmv joukossa menee pilalle ja ruuvit ei pysy olleenkaan. Jos ruuvit löystyy muovissa niin voi laittaa ihan pikkasen CA liimaa lukitteena.

Poissa kalevi1

  • Jäsen
    • Profiili
rattaita kuluu
« Vastaus #14 : 10.02.04 - klo: 00.01 »
hyvän ja oikean välyksen rattaisiin saa kun laittaa muovipussin(esim: leipä pussista) palan rattaitten väliin kun kiristää moottorin

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #15 : 10.02.04 - klo: 07.39 »
Niin ja painaa sen moottorin sitä pussia vasten.

Poissa RC DJ

  • Tulokas
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #16 : 04.04.04 - klo: 19.45 »
:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ratas menee rikki!
« Vastaus #17 : 04.04.04 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "RC DJ"
:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D


Mä olen ihan samaa mieltä, niin sen täytyy olla  :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Ratas menee rikki!
« Vastaus #18 : 04.04.04 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "RC DJ"
:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
Vois vähän rajottaa tota hymiöiden käyttöö...