Eli täälläkin umpialoittelijalla LiPot kädessä ja 1/16 E-Revo VXL pitäisi saada niillä kulkemaan. Tilasin Hobby Citystä akkujen (Zippy 2S 2200mAh) mukana Traxxas liittimiä kun luulin ettei niissä ole mitään piuhan päässä.. vaan niissäpä on tuollaiset Deans-kopiot ja kun samassa paketissa tuli Turnigy 6S lipolaturi niin olivat sinne heittäneet myös pussillisen irrallisia deans-kopsuja. Ja Traxxas liittimet eivät tulleet.
Tuo Traxxasin "High Current Connector" ei minusta vaikuta mitenkään pahalta vaikka ehkä hieman kookas onkin mutta eipä tämä mikään micro-luokan autokaan ole. Kopiodeansit vaikuttavat hiukan heppoisilta mutta ovat ainakin akuissa kiinni jo valmiiksi. Aitojakin Deansejä on pari kpl minulla, toisen laturin mukana tulleita. Muita akkuja minulla ei ole autoon kuin nämä saapuneet LiPot ja E-revon mukana tullut Traxxasin oma akku. Joten mitä teen?
1) Vaihdan autoon aidon deansin ja traxxasin omaan NiMHiin deansin (perus-Weller ja hitsaustaidot löytynevät jostain)
2) Teen pienen dean-traxxas adapterin (hukkaako tälläinen paljon)
3) Kehitän jostain noita traxxas-naaraita ja vaihdan ne Zippyihin (eniten töitä)
Lähinnä tässä mietityttää se että onko tuo kopio-deans nyt traxxasin liitintä parempi.. vai onko jossain se joku vielä parempi liitin millä minun pitäisi kaikki moiset rimpulat korvata
Tuollapa ensimmäinen LiPo latautuu Turnigyssä 1C vauhdilla, minulla on myös Robben laturi jossa on näköjään erilainen tasuriliitin.. kannattaisiko sen kanssa käyttää erillistä tasuria "ulkoisena" johon nuo akut menevät suoraan vai tehdä adapterinaru?