Mulla itsellä ei vilku SP-noparissa valo, vaikka 0-ennakkosofta on asenettuna. Eli säätimestä löytyy nuo 10 säädettävää parametriä ja numeroa 9 eli ennakkoja ei pysty säätämään, on asenossa nro 1 . Ihmetyttää vaan kun tuota ledin vilkkumista ei ole
Sama juttu (tarkistin just, ettei ainakaan Hoken kirjoituksen mukaan toimi) ja Hoke on päivittänyt kahteen autoon syksyllä 0-ennakkosoftat (eikä ennakkoa pysty myöskään säätämään), jotka siis pitäisi olla kisalailliset. Punainen valo vilkkuu noparissa silloin, kun sammutan radiosta virrat pois - mutta kuuluuko se olla niin? Jos radiossa on virrat päällä, niin neutraaliasennossa ei pala eikä vilku punainen valo. Noparit ovat SP GT 2.0 Pro versiot. Nyt oon hieman ihmeissäni
Jatketaan vielä sen verran, että jos autoon kytkee virrat ilman, että radiossa on virtoja päällä, niin punainen valo ei vilku. Sen sijaan, jos laittaa radioon virrat ja autoon virrat ja sen jälkeen sammuttaa radiosta virrat, niin sitten tuo punainen valo alkaa vilkkumaan. Pitäisikö se olla niin?
Mikäli menee noin niin silloin on radio kalibroitu nopariin väärin.
Se valo kun vilkkuu ainoastaan silloin kun säädin saa neutraali komennon.
Valo on hyvin pieni.
Näkyy kun katsoo virtajohtojen puolelta sen A B C + - tarran alapuolelta.
Valo myös vilkkuu hieman epämääräisesti.
Ei siis mikään selkeä vilkkuva valo niinkuin esim täydellä kaasulla syttyy, vaan hyvin pieni ja jopa hankalasti havaittavissa tarran takaa.
Itse ajattelin repiä omasta säätimestä tarran pois ettei tartte katsastuksissa taistella... Itsellä kun johdot ovat turistissa hyvin lähellä moottoria niin valon vilkkuminen on erittäin vaikea havaita... tarvitsee vähän kättä valon esteeksi ja pientä taistelua että saa auton siihen kulmaan että valon sieltä näkee.
Mutta siis tosiaan... Radio päälle... autoon sähköt päälle... tarvitsee jopa painaa hieman kaasua ennenkuin valo alkaa vilkkua.
Jos siis esim kisoissa tulet ajon jälkeen normaalisti pois... sammutat auton ja lähettimen ja viet auton katsastukseen niin katsastuksen on mahdotonta todeta säädin lailliseksi koska valo ei vilku ennenkuin radion on kytkenyt taas päälle ja välillä vaatii jopa kaasutuksen ennenkuin alkaa vilkkumaan.
Ei ei ei... automaattijarru ei vaikuta asiaan mitenkään.
Vain se info mitä radio antaa säätimelle.
Eli jos olet kalibroinut kaasun liikeradan ja sen jälkeen kenties vahingossa tai tarkoituksella koskenut kaasun trimmiin niin valo ei vilku koska silloinhan säädin ei saa neutraali komentoa.
Eli... mikäli valo ei vilku tavalla minkä kuvailin niin silloin kaasun liikeradan kalibrointi uudestaan.
Tämähän täytyy jokatapauksessa tehdä aina kun säätimen softan vaihtaa.
Ps: joo... nyt kun okein virkisti muistia kokeilemalla niin ajon jälkeen radion voi sammuttaa ja valo vilkkuu edelleen.
Mikäli valo vilkkuu ainoastaan radio sammutettuna niin radion trimmi on pielessä tai kalimrointi hukassa.