Kirjoittaja Aihe: Lukko etupää!  (Luettu 1785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jora

  • Tulokas
    • Profiili
Lukko etupää!
« : 12.01.07 - klo: 22.55 »
onko kellään kokemuksia lukossa olevasta etupäästä miten auto kaytäytyy ym.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Lukko etupää!
« Vastaus #1 : 13.01.07 - klo: 00.08 »
Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.
Axial SCX 10 TR

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Lukko etupää!
« Vastaus #2 : 13.01.07 - klo: 02.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.


Touringissa sitä aika moni käyttää.
Auto pitää vain säätää sille sopivaksi.

Jos lukko olisi takapäässä, silloin se puskisi.

Ajosta tulee kaiketi tarkempaa lukon kanssa. Samoin jos on vaikeuksia saada autoa säätöihin, niin tuo lukko auttaa siltäosin, eli peräpää tulee kyllä mukana kun antaa etupään "viedä".
Kauniiksi ajoksi sitä ei voi sanoa, mutta joillakin tehokkaaksi kyllä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Lukko etupää!
« Vastaus #3 : 13.01.07 - klo: 11.06 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.


Touringissa sitä aika moni käyttää.
Auto pitää vain säätää sille sopivaksi.

Jos lukko olisi takapäässä, silloin se puskisi.

Ajosta tulee kaiketi tarkempaa lukon kanssa. Samoin jos on vaikeuksia saada autoa säätöihin, niin tuo lukko auttaa siltäosin, eli peräpää tulee kyllä mukana kun antaa etupään "viedä".
Kauniiksi ajoksi sitä ei voi sanoa, mutta joillakin tehokkaaksi kyllä.


Touringissahan ei käytetä normaalia lukkoa etupäässä koskaan. Ainoa sitä "jäljittelevä" ratkasu on One-Way diffi joka siis vetää kummallakin pyörällä moottorille kaasua annettaessa ja pyörii taas täysin vapaasti, kun auto "rullailee". Diffi toimii siis täysin normaalina tasauspyörästönä kurvissa, kun nostetaan kaasu pois kurvissa ja käännetään. Sitten kun taas painetaan kaasua niin kummatkin renkaat edessä alkaa vetämään.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Lukko etupää!
« Vastaus #4 : 13.01.07 - klo: 11.31 »
Spool=lukko

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Lukko etupää!
« Vastaus #5 : 13.01.07 - klo: 12.03 »
Spoolia todellakin käytetään touringissa varsin yleisesti ja etenkin ulkoradoilla.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Lukko etupää!
« Vastaus #6 : 13.01.07 - klo: 12.53 »
Ja yleensä se on helpompi aja. Mäkin pääsin kerran finaaliin sellaisella:-)

Mutta Vesa Ylin voitan One-wayllakin...:-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Lukko etupää!
« Vastaus #7 : 13.01.07 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"

Touringissahan ei käytetä normaalia lukkoa etupäässä koskaan. Ainoa sitä "jäljittelevä" ratkasu on One-Way diffi joka siis vetää kummallakin pyörällä moottorille kaasua annettaessa ja pyörii taas täysin vapaasti, kun auto "rullailee". Diffi toimii siis täysin normaalina tasauspyörästönä kurvissa, kun nostetaan kaasu pois kurvissa ja käännetään. Sitten kun taas painetaan kaasua niin kummatkin renkaat edessä alkaa vetämään.

Sory nyt vaan, mutta sitä todellakin käytetään touringissa, ja kutsutaan spooliksi!

Mulla on tässä vasemmassa kädessä juuri sellainen, katso vaikka!  8)
Oikealla kirjoitan.... :|

One-Way taas on, niinkuin nimikin kertoo, yksisuunta, eli ei jarruta etupää lainkaan, vaan toimii vain vedon suuntaan.
Toiseen suuntaan pyörii siis vapaana!

PS: Tultihin juuri ura-autokisoja katsomasta. Niissä on todellinen lukkoetupää, ne pyörät ei vissiin pyöri edes kädessäkään. No ajossa ne ovatkin ilmassa....  :lol:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.