Touringissahan ei käytetä normaalia lukkoa etupäässä koskaan. Ainoa sitä "jäljittelevä" ratkasu on One-Way diffi joka siis vetää kummallakin pyörällä moottorille kaasua annettaessa ja pyörii taas täysin vapaasti, kun auto "rullailee". Diffi toimii siis täysin normaalina tasauspyörästönä kurvissa, kun nostetaan kaasu pois kurvissa ja käännetään. Sitten kun taas painetaan kaasua niin kummatkin renkaat edessä alkaa vetämään.
Sory nyt vaan, mutta sitä todellakin käytetään touringissa, ja kutsutaan
spooliksi!
Mulla on tässä vasemmassa kädessä juuri sellainen, katso vaikka! 8)
Oikealla kirjoitan.... :|
One-Way taas on, niinkuin nimikin kertoo, yksisuunta, eli ei jarruta etupää lainkaan, vaan toimii vain vedon suuntaan.
Toiseen suuntaan pyörii siis vapaana!
PS: Tultihin juuri ura-autokisoja katsomasta. Niissä on todellinen lukkoetupää, ne pyörät ei vissiin pyöri edes kädessäkään. No ajossa ne ovatkin ilmassa.... :lol: