Rata-ajo kiinnostaa aina. Katsellaan, katsellaan..
Eilen tuli siis tehtyä auto pientä säätöä lukuunottamatta valmiiksi. Koneena tässä on vakio Zenoah G320RC johon tuli laitettua jonkuverran päivityspalikkaa heti alkuun.
Aloitin vauhtipyörän puolelta, jonne vaihdoin vakion tilalle DDM:n kevennetyn CY vauhtipyörän, jolla saadaan lisää kierrosherkkyyttä ja kiihtyvyyttä. Samalla laitoin CY:n vauhtipyörän suojan, jotta saan jaon sopimaan Losin pohjalevyyn. Zenoah suojassa on leveämpi jako, kuin CY:ssä niin ei käy suoraan. Laitoin myös CY:n vetokäynnistimen. Muistan jostain lukeneeni, että CY käynnistin on parempi kuin Zenoah, pitääkö paikkaansa? Vai onko noissa kestävyydessä mitään eroa? Lopuksi laitoin vielä Outerwearsin suojaksi vetokäynnistimelle.
Vaihdoin tuossa yhteydessä myös tulpanjohdon/hatun Craftwerksin MSD malliin. Tuosta joutui sentin lyhentämään tulpanhattua, jotta sain sen menemään kunnolla pohjaan asti. Asensin myös Super Been johdot kiinni puolaan.
Tämän jälkeen kasailin kytkin puolen, jonne tuli Zenoah vakio 54mm kytkin 8k jousella. Losiin tätä konetta sovitettaessa pitää laittaa CY clutch plate, joka on Zenoahin vastaavaa matalampi. Lisäksi sitten Bartolonen kannattimet,mesh plate, Turtlen Grabber kytkinkello ja Losin oma 20T pinioni.
Viimeisenä sitten kaasutinpuoli. Kaasarina vakio wt1107 kuulalaakereilla. Lisänä sitten DDM billet manifold, Team Chase Carb Diagram Filter, Turlen filtteri boksi ja Bajan vakiosuodatin Outerwears suojalla. Tuo Turtlen systeemi on kyllä kätevä ja oikeastaan ainut vaihtoehto tässä. Ei olisi muuten saanut suodatinta sopimaan. Tuosta valikoitui tuo Baja versio, koska sen vakio suodatin on lukemani mukaan varsin toimiva. Lopuksi laitoin vielä Outerwearsin vauhtipyörälle (lohkoon), niin ei pääse sitten sinnekään niin helposti likaa.
Kone siis kasassa ja sitten sovittelemaan autoon. Laitoin Vertigon 20T inserteillä koneen kiinni ja se menikin paikalleen suhteellisen kivuttomasti. Sitten oli vielä tuo Bartolonen putki saatava paikoilleen. Vähän aikaa piti miettiä miten tuo on takoitettu laitettavaksi, mutta sain sen sitten selville. Oli aika vähän tilaa auton takaosassa ja kiinnitys oli normaalista poikkeava. Menee todella läheltä vetokäynnistintä, on ehkä sen millin verran tilaa välissä, saa nähdä sulaako tuo Outerwearsin suoja.
Vetonaru ei pääse palautumaan kunnolla, kun ottaa putkeen kiinni. Pitänee etsiä jostain sopivan kokoista putkea tuohon, jolla saa kahvan tulemaan vähän ulospäin irti putkesta.
Koppa päällä. Korissa on ennestään jo FullForceRc kivisuojat takana, Outerwearsin suoja, FullForcen ylä- ja ala takapleksi ja tuota DDM "reuna nauhaa" Muuten aikalailla alkuperäinen, joitain valmistajan mainostarroja lätkitty ympäri koria. Niin ja renkaat on vakio Nomadit Silverbackin 5imian vanteilla ja beadlockeilla.
Pitää säätää jousitusta, kun paino siirtyi paljon taaksepäin. Nyt näyttää ihan siltä, että auto on lähdössä lentoon. Perä laahaa ja keula on pystyssä.
Sitten vielä kaverikuva, tästä näkee hyvin muutoksen tuomat erot. "Full Mod ja Pro Stock"
Siinäpä oli kuvia taas vähäksi aikaa. Joitain pieniä päivityksiä vielä tulossa jossain vaiheessa, joista ensimmäisenä N-R-P iskarin tiivistesarja (löytyy jo) ja Axis Rc alakupit (molemmat Losit), Xtreme Rc hiilikuituiset suojat takatukivarsiin suojaamaan voimansiirtoa (molempiin), Jofer pyörän mutterit ja KillerRc lipo. Servot pitää katsoa linkistöineen kohdilleen vielä, niin pääseekin jo testaamaan. Kunhan nyt vaan kelit paranee. Näillä mennään nyt sitten kesää kohti.