Nyt olisi pientä kokeilua, josko spurrit ja pinjonit alkaisivat kestää. Pistelin mod1 terästä sisuksiin. Muokkailin systeemin käyttäen "adapterina" originaalia muoviratasta. Siitä kun hioi hampaat pois niin se istahti mukavasti Hyper 9:n 40T spurrin sisään. Ainaskin ebaystä spurri löytyy hakusanoilla Hyper 9 Spur 89045 (n. 20 USD), kyseessä siis mod 1 40T kikkare.
Kuva 1. Varmuuden vuoksi hieman avartelin alustaa.
Kuva 2. Orkkiksesta hampaat pois, että mahtuu osittain mod 1 spurrin sisään. Ja reijät ruuveja varten. "Takapuolelta" kuviot on hiottu pois.
Kuva 3. Ainoa muokkaus mod 1 spurrille on pituuden säätö, että C-sokka juuri ja juuri mahtuu paikalleen.
Kuva 4. Spurrit sisäkkäin.
Kuva 5. Originaalin spurrin sisähalkaisija on 5 mm ja tuon mod 1 spurrin 6 mm. Askartelin jonkinlaisen sovitinkappaleen mod 1 spurrin sisään rakenteen tukevoittamiseksi. Askarteluun käytin Motonetin "Mutteriniitti M4x10,5mm 40kpl" (3,5 eur), sen ulkohalkaisija on 6 mm ja 5 mm poranterällä avartelin sisuksen 5 mm suuruiseksi. Katselin, että ebayssä olisi ollut myynnissä teräsputkea, jonka ulkohalkaisija olisi 6 mm ja sisähalkaisija 5 mm. Tuo olisi maksanut hieman reilun kympin, puolen metrin tankoa kaupittelivat. Muita vaihtoehtoja ei tullut selvitettyä. Aikataulun puitteissa päädyin siis tuohon mutteriniitin muokkaukseen.
Kuva 6. Siinä se paikallaan. Ylätukea avarsin hieman, että spurrit yhdistäneet kiinnitysruuvit (teräsruuvit ja lukkomutterit, IKH, muutamia euroja) mahtuivat pyörimään. Hioin noita muttereitakin hieman. Lukitteen kanssa pistin ruuvit kiinni. Pinjonina on Robinson racingin 13T karkaistu 5 mm aukolla oleva mötikkä (n. 12 USD). Robinson racingin 5mm-1/8" adapteria (n. 4 USD) on käytetty akselin ja pinjonin välissä. Moottorina tässä on HobbyKingin "TP540-11.5T 3350kv Brushless R/C Car Motor w" (posteineen 22 USD) ja noparina on EZRUN 60A (ebay 42 eur).
Yksi 2S akullinen on nyt ajettu asfaltilla ja tähän asti kaikki on hyvin. Nopari ei lämmennyt ollenkaan, mutta pelkkä moottori kävi lämpöisenä. Tuuletin ja Maverickin orkkissiili tuntuivat tehostaneen jäähdytystä ihan hyvin.
P.S. Alkuperäissenä ajatuksena oli asentaa mod1 spurri käyttäen Maverickin spur adapteria. Siinä projektissa olisi mod1 spurrin keskelle pitänyt porata 9,4 mm reikä adapteria varten sekä tehdä reikiä ruuvikiinnitykselle. Aloin tekemään tuota 9,4 mm reikää, mutta se projekti pysähtyi siihen. Minun Black & Deckerilläni sain just ja just mustaan pinnoitteeseen hieman naarmua. Muutamaa terää koitin eikä spurri ollut moksiskaan. Ilmeisen hyvin karkaistua terästä lienee spurri.
Sitten tuli mieleen kokeilla tuota orkkisspurria adapterina. Nähtäväksi jää, että toimiiko.