Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Koheltaja

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 137
121
Tulipa makea profiili. Tässä saa taas kääntää rattia. Sopii mainiosti kaikille luokille.

Unohdin mainita ajosuunnan. Eli se on vastapäivään. Ja kiitokset profiilin suunnittelusta Karrille!

Aika mainio profiili, kehuja tuli meidän tiimin kuskilta!

122
"Etelä-Suomen aluehallintovirasto kieltää tartuntatautilain 58 §:n 1
momentin nojalla Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntien alueilla kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 (kaksikymmentä)
henkilöä."

Tuossa vielä kyseinen pykälä:

58 §
Laajaan tartunnanvaaraan liittyvät toimenpiteet

Kun laajaa tartunnan vaaraa aiheuttava yleisvaarallinen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäilty tartuntatauti on todettu tai sen esiintyminen on perustellusti odotettavissa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin voi päättää toimialueellaan sosiaali- ja terveydenhuollon toimintayksiköiden, oppilaitosten, päiväkotien, asuntojen ja vastaavien tilojen sulkemisesta sekä yleisten kokousten tai yleisötilaisuuksien kieltämisestä. Edellytyksenä on lisäksi, että toimenpide on välttämätön yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen estämiseksi. Aluehallintovirasto voi tehdä alueellaan vastaavat päätökset silloin, kun ne ovat tarpeen usean kunnan alueella.

Jos muu kuin 1 momentissa tarkoitettu tartuntatauti aiheuttaa laajaa tartunnan vaaraa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin ja aluehallintovirasto voivat alueellaan päättää oppilaitosten ja päiväkotien sulkemisesta, jos se on välttämätöntä taudin leviämisen ehkäisemiseksi.


Pikkasen on ylitarkastaja Oona Mölsän Iltalehdelle antama tulkinta ristiriidassa tämän pykälän kanssa.




123
Jeesustelu foorumeilla on aina yhtä mukavaa, pk-seutu pelastuu jos Hakkila sulkee ovensa tai peruu kisat :afro:

Vastuullisesti toimimalla en näe mitään syytä miksei Hakkilan todella väljässä tilassa voi käydä harrastamassa tai järjestää kisoja. Kauppareissulla on suurempi riski saada tartunta kun väljässä tilassa harrastusten parissa, tämä kun ei kuitenkaan ole kontakti-joukkuelaji.

Jos tila on väljä ja tilan pystyy jakamaan niin voi olla jopa useampia 20hlö ryhmiä. Tuolta voi lukea lisää Avin tulkinnasta ja jatkaa sen jälkeen jeesusteluja https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/acc2f0a6-afba-4df4-9557-54daff294f6e

Ja sitten ne foliohatut pois päästä ja arkijärki käteen, aina voi pysyä kotona jos ei kykene vastuullisesti liikkumaan ihmisten seurassa.

124
Sensorillisen moottorin etu on myöskin se että ajoituksen ennakkoa voi säätää. Säätöskaala on moottorista riippuen jossain 0-40 asteen alueella ja mitä enemmän laitetaan moottoriin ennkkoa, sitä enemmän siitä tulee voimaa ulos. Sensorillisia moottoreita on myös kiinteällä 0-ennakolla stock luokissa.

125
FTT säännöissä näyttää olevan moottoriksi sallittu  TSP-10 Moottori: o Reedy Sonic 540-FT Fixed-Timing 13.5 Competition Brushless Motor, osanumero 294

Mikä vttu siinä on niin vaikeaa hoitaa tiedotusta tähän viestiketjuun kjos asiat on jo päätetty?

126
Virallinen vahvistus kuitenkin tulee 1.10. kun AKK:n hallitus vahvistaa säännöt.  Samalla julkaistaan valinnasta lisätietoa.

?

127
Siispä ollaan ilman moottoria ja ajamatta koska on covid19...

128
Okei, eli venyy viikoilla eteenpäin ennen kun saa moottoreita ja auto radalle. Turhauttavaa...

Miksi näitä päätöksiä ei saa tehtyä riittävän aikaisin että porukoilla olisi moottorit tai renkaat tiedossa syyskauden alussa? Helpottaisi myös kauppiaiden tilannetta, varsinkin nyt kun tuntuu monien tuotteiden saaminen olevan kovasti vaikeaa.




129
Minkä moottorin laitan tänään tilaukseen?

130
Jerzi, kukaan ei naura toisten sairauksille tässä harrastuksessa. Kova jätkä olet kun pystyt edes ajamaan tuolla näöllä, tsemppiä kisohin ja muutenkin. Toivottavasti saat pian silmät kuntoon mahdollisimman pian.

131
Onko päätöksiä tehty millä moottorilla ajetaan?

132
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 17.09.20 - klo: 06.14 »
Paljonko on etuvetoja tällä hetkellä ajossa?

133
Ja jos aiot alkaa ajamaan kisoja Pro luokassa niin odota hetki moottorin hankinnassa, sääntöjen mukainen moottori vaihtuu rulevalle kaudelle ja uuden moottorin valinta tehtänee lähiviikkojen aikana.

Nykyisiä 13.5T Pro Stock moottoreita, jotka jää kohta pois kisaluokasta, saa kohta käytettynä muutamalla kympillä jos on tarkoitus pelkästään harrastaa ajamista ilman kisaamista.

134
Proossa on 13.5T moottori.

135
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 06.09.20 - klo: 20.29 »
Eilisen perusteella myös reikäinen alupohja on liian letku Hakkilan pidolle vaikka kaikki pohja jäykkärit oli käytössä. Muutin auton takaisin takamoottoriksi kun tiimin toinen auto oli selvästi loogisempi ajaa vaikka siinäkin on vielä säädöissä sanomista. Helpottaa muutenkin elämää kun molemmat autot on samanlaisia.

136
Miten pitkiä stinttejä on ajettu GT8e:llä ja millä sähköillä?
Unohtaisin toistaiseksi GT8 ja GT8e -luokat. Vaikka luokkien suuri kannattaja olenkin. Nyt ei pidä sekoittaa pakkaa enää lisää.

EDIT. GT8e on muuten maailmalla selkeästi suositumpaa kuin Patteriratakasi. Ja muutaman vuoden päästä tästä voi tulla isokin juttu. Ei kuitenkaan vielä...

Sent from my iPad using Tapatalk

Miksi GT8e pitäisi unohtaa jos se on maailmalla suuremmassa suosiossa kun patteri ratakasi?


137
Miten pitkiä stinttejä on ajettu GT8e:llä ja millä sähköillä?


138
Siispä kyse olisi enemmänkin lähestymisluokasta mitrokaseihin kun aloittelijaluokasta, aloittelijoilla kun ei pysy käsissä edes ne sähkötouringit...

Tällä hetkellä kiinnostavimmat luokat ulkoradalle on patterikasi ja GTe, katsotaan keväällä jaksaako innostua ja riittääkö aika kesäradoille.

Sähkökasia löytyy myös Xraylta.


139
Ratakasi, oli se nitrolla tai sähköllä, ja aloittelijaluokka kuulostaa aika hurjalta yhdistelmältä... :shocked:

140
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.08.20 - klo: 09.27 »
Okei, jos tiimissä toinen ajaa kesällä TSM:ää ja toinen stanua, niissä vauhtiero ulkonakin on melkoinen. Pitäiskö näillekkin nimetä joku nimikkorata missä ajettaisiin pelkällä stanulla ja toisella radalla virillä ettei kenellekkään mene vihreän palkokasvin siemen ylähengitystiehyeeseen nopeus eron takia?

Tuo on hieman karrikoidusti kirjoitettu mutta kun katsotaan asiaa isosta ikkunasta niin näin se tulisi menemään jos halutaan että jollain radalla on tietyn tyyppiset ja nopeuksiset autot. Pakkaa sekoittaa vielä kuskien taidot.

141
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.08.20 - klo: 06.32 »
Jos ajaa useampia luokkia niin tulee viikonloppuna kovin kiire kun pitää käydä kolmella eri radalla ajamassa...

Ihan oikeesti?


142
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.08.20 - klo: 06.09 »
Ei tilanne krossipuolella ole ihan niin selkeä että olisi yksi luokka. M8, M8E, M2-10, M4-10 ja nämä ovat vakiintuneet kisaluokat. Siihen päälle corrit, truggyt, krossifemmat, eri kokoiset ralliautot ja mitä muuta vielä?

Viime viikonlopun katsojapäivä valikoitui meille lauantaille joten autoja ei nähty radalla ollenkaan joka oli harmi, ei olisi ensimmäinen kerta kun kipiniä syttyy johonkin luokkaan kisojen katsomisesta. Näin on käynyt aiemmin meidän tiimille ja niin tulee käymään jatkossakin.





143
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 16.08.20 - klo: 16.18 »
Löytyykö jostain, tai onko kellään T4 Arrowmax Mid setuppia matolle?

144
Mennee moottorivalinnat syyskuun puoliväliin arviolta.

Kiitos, tämä tieto riittää. Toivottavasti päätökset ei venähdä pidemmälle että saa autot sähköistettyä ja ajoon.

145
Wirallinen vahvistus olisi hyvä saada ennen kun laittaa sähköt tilaukseen, sisäkausi alkaa ensi kuussa.

146
Mikä tilanne testien osalta, koska on odotettavissa uuden moottorin julkaisu?


147
Kilpailijoiden kanava / Vs: RC-Kilpailutoiminta & SOME
« : 11.08.20 - klo: 17.19 »
Virallinen RC10.fi Facebook&Twitter&Instagram/ (Ehkä eri nimi)  joka olisi moderoitu ja tänne tulisi vain merkittäviä uutisia. Esim. kaikki kilpailukutsut, tulokset ja merkittävät Suomalaisten saavutukset, Radat, kerhot… AKK:n alla tämä on liian jäykkää…

Ja oletuksena on että kaikki ovat, tai liittyvät johonkin someen?


148
Loppuun asti ei keretty olemaan mutta siinäkin ajassa löydettiin paljon testattavaa ja opeteltavaa sisäkaudelle. On loistava asia että kokeneet kuskit kertoo asioita auton huolloista ja säädöistä, taas tuli paljon tiedonmurusia joita ei ole tullut ajatelleeksi, tai ei osaa tulkita setup quidesta. Ei haittaa vaikka näitä turinatuokioita olisi enemmän tarjolla :smiley:

Kiitos Arille neuvoista ja vinkeistä!!!

149
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 01.08.20 - klo: 06.17 »
Varttimaili suorituksia näkee aika usein sisällä krossiradalla... :afro:

150
Kymppikrossilla kesä aloitettiin savella ja on siinä toki omat puolensa mutta... savi vaatii jatkuvaa huolenpitoa, samoin kymppikrossi joka ei kestä savipölyä samalla tavalla kun kasi. Saviradan kunto oli mitä oli vaikka sitä yritti huoltaa, sitten kun sai jonkinlaiseen kuntoon ja ajolinjan puhtaaksi, niin se ilo loppuu kun radalle tulee erinäisiä pommittajia "krossaamaan" hypyt ruvelle ja ajolinjan likaiseksi. Tämä kommentti ei millään pahalla mutta taas yksi syy miksi kisakuskia ei savella ajaminen kiinnosta kymppikrossilla koska rata saattaa muuttua aika radikaalisti varikkokäynnin aikana.  Ketään ei tunnu kiinnostavan saviradan huolto eikä se myöskään silloin anna minkäänlaista motivaatiota kisakuskille, lisäksi jos on vähänkään sateinen kesä niin ajopäivät on aika vähissä.

Kuukauden verran jaksettiin jumpata saviradan ja auton huollon kanssa, sen jälkeen siirryttiin turffille joka on ainakin meille huomattavasti mielekkäämpi elementti kun savirata. Rata pysyy lähes muuttumattomana vaikka siellä ajettaisiin millä autolla ja miten tahansa, ei mene miksikään ajan saatossa, profiilia on helpompi muuttaa kun savella, auton huoltojen määrä väheni moninkertaisesti. Pito toki vaihtelee riippuen siitä paljonko radalla on pölyä vai onko sade huuhdellut radan puhtaaksi, märällä liukas mutta eikös sitä liukkautta moni oli peräänkuuluttanut? Eikä se nyt niin tylsää ole kymppikrossilla, kaseilla ymmärrän hyvin ettei turffi kiinnosta.

Ääni turffille kymppiradalle, jos mahdollista niin radan pohja kumpuilevaksi mihin voi vaihtaa profiilia tarpeen vaatiessa. Lavangossa tuuli on ongelmana kymppien kanssa joten ei mielellään vanerihyppyreillä tehtyä temppurataa missä autot käy korkealla tuulen riepoteltavana.



Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 137