Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2940 : 07.04.12 - klo: 11.17 »
Laita se keskimmäinen venturi sinne eli olikos se nyt 7 koko ja siitä sitten muuttaa tarvittaessa, tuskimpa tarvii. Kytkinkellon päittäisvälys silleen että siinä tuntuu pieni välys kun liikuttaa edestakaisin.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2941 : 07.04.12 - klo: 11.19 »
Ok, no välyksen suhteen tulikin jo vastattua ja jos kulutus ei ole ongelma niin käyttäisin isointa kuristinta --> paras teho

Onko tuota kuristinta ylipäätään tarpeellista käyttää??

Varmaan joku kiinalainen insinööri on miettinyt (=kopioinut) että siinä olis jokin niistä kuristimista, muuten saattaa säätäminen mennä vaikeemmaks. Laita se isoin ja jos tankki tyhjenee turhan nopeesti niin vaihda pienempään. 150ml tankki sais kestää varmaan sen 7min ainakin, joku 10min olis varmaan kiva.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2942 : 07.04.12 - klo: 11.28 »
Alphan kuristimista oli puhetta viime vuonna toisessakin säikeessä.
http://rc10.fi/index.php?topic=49542.msg544726#msg544726

Nyt on oranssikantisessa 7mm kuristin kiinni. Luultavasti vaihtosuunta olisi pienempään päin mieluummin kuin isommaksi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2943 : 02.05.12 - klo: 13.30 »
Ipanema koreja GT worldseissa







Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2944 : 08.07.12 - klo: 20.28 »
On hiljaista gt topicissa. Laitetaan omia ajatuksia jos saataisiin tännekin höpötystä aikaiseksi. Viimekauden loppu puolisko ja tämän kauden alku olivat vaihteisto ongelmien värittämää ja syylliseksi varmistui liian iso välys spurrin ja pinionin välillä. Ykssuuntalaakeri temppuili myös ja niitä meni muistakseni ainakin 2 kpl viimekaudella loppukesästä ja tänä kesänä laakeri on kerran nalkannut niin pahasti että on joutunut käyttämään väkivaltaa että sai laakerin irti akselista. Nyt on uusi laakeri toimitut useammat treenit+2 päiväiset kisat Ylistarossa. liekö laakerin nalkkauksella yhteyttä tuon välyksen kanssa??? Uusi ykssuuntalaakeri oli alkuun tosi nihkee. Pyörittäessä kuului metallista kitinää, mutta lagrun herkistely laakeriöljyllä auttoi asiaan ja laakeri on toiminut moitteetta. Herkistyksen jälkeen poistin mahdollisimman paljon öljyä laakerista, jotta laakeri ei ala luistamaan akselilla. Mielestäni sikahintaisen kyöstin yksuusntalaakerin sijaan olen vaihtanut Alumiiniseen "nappiin" jossa ykssuuntalaakeri sijaitsee pelkän laakerin. Laakeri itsessään ei maksa juuri mitään joten kyöstin muistaakseni +20e hinta on melkoisen kova nappi+laakeri combosta. Tattikselle kun saatais gt autoja enempi niin ois nastaa vääntää treeniä isommalla porukalla. Näitä autojahan kyllä löytyy pääkaupunkiseudulta vaikka kuinka.


E:Autonahan mulla on igt2 igwoo8 vaihteistolla
Kyosho, elämäni auto.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2945 : 10.07.12 - klo: 11.16 »
Ehdottaisin, että ensi kaudelle pidetään samat renkaat, mutta poistetaan säännöistä kohta "sadekelillä vapaa rengas".

Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että Sweepin renkaalla ajettaisiin märällä. Se näytti toimivan kohtuullisen hyvin, eikä rengas juurikaan kulunut, joten uskoisin että sillä pääsee koko 40 minuutin finaalin.

Samalla päästäisiin eroon "Corvette Cross Country" -tyyppisistä ratkaisuista ja ei tarvitsisi silputa hyviä ja kallita koreja turhan takia.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2946 : 10.07.12 - klo: 11.19 »
Ehdottaisin, että ensi kaudelle pidetään samat renkaat, mutta poistetaan säännöistä kohta "sadekelillä vapaa rengas".

Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että Sweepin renkaalla ajettaisiin märällä. Se näytti toimivan kohtuullisen hyvin, eikä rengas juurikaan kulunut, joten uskoisin että sillä pääsee koko 40 minuutin finaalin.

Samalla päästäisiin eroon "Corvette Cross Country" -tyyppisistä ratkaisuista ja ei tarvitsisi silputa hyviä ja kallita koreja turhan takia.
Itse en ole ajanut mutta, itse kannatan "vapaiden sadekelirenkaiden poistoa" nyt kun siihen on selkeesti joku hyvä vaihtoehto. Onko mitään estettä että sääntöä ei voida muuttaa kesken kauden?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2947 : 10.07.12 - klo: 14.06 »
Oma mielipiteeni rengas asiaan on että krossirenkaat kielletään, mieluusti samantien. Ei ole kovinkaan luokkahengen mukaista että autot näyttää sadekisassa maastureilta+että koreja joudutaan silpomaan krossirenkaiden tieltä pois. Olisiko ideaa että pidettäisiin grp "ns.ykstyyppirenkaana" ja sadekelillä voisi valita grp:n tai sweepin välillä?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2948 : 10.07.12 - klo: 14.21 »
Yksi ääni täältäkin lisää, grossi grossina ja touring touringina. Grp ja Sweep mielestäni tarjoavat ihan riittävästi valinnan varaa.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2949 : 10.07.12 - klo: 14.37 »
Oma mielipiteeni rengas asiaan on että krossirenkaat kielletään, mieluusti samantien. Ei ole kovinkaan luokkahengen mukaista että autot näyttää sadekisassa maastureilta+että koreja joudutaan silpomaan krossirenkaiden tieltä pois. Olisiko ideaa että pidettäisiin grp "ns.ykstyyppirenkaana" ja sadekelillä voisi valita grp:n tai sweepin välillä?

Tämä olisi hyvä ratkaisu. Tai sitten niin, että nuo kaksi rengasta on aina käytettävissä, eikä sadekelille olisi mitään eri poikkeuksia.
Flying Calacucco

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2950 : 10.07.12 - klo: 18.31 »
Foumit kuivalle, anyone? ;)
rc10.fi/index.php?topic=64034.msg616468

Parhaimmillaankin vain B-finaalikuskina kannattaisin ajatusta, että Sweep ja GRP on aika sallittujen listalla, mutta erillisiä saderenkaita ei ole.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2951 : 10.07.12 - klo: 20.29 »
niin voishan tuo olla noinkin eli molemmat grp ja sweep sallittu. Juttelin asiasta Korvenmaan kanssa Lavangossa ja sääntöjen muuttamista täksi kaudeksi ei välttämättä kannata alkaa ajamaan mutta olisiko mahdollista tehdä herrasmiessopimus että sateen sattuessa ei alle laiteta kuin grp:n tai sweep:n renkaita? Please noista foameista, niille renkaille on omat luokkansa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2952 : 10.07.12 - klo: 20.47 »
Toi ns. herrasmiessopimus olis kyllä ihan ok, jos toi sääntömuutos menis vasta ensi vuodelle.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2953 : 11.07.12 - klo: 10.14 »
Herrasmiessopimukseen voin ainakin omalta osaltani sitoutua, kun sarja on muutenkin minun kohdalta aika lailla "förbi".

Tosin tässä pitää muistaa se, että jokainen tekee omat ratkaisunsa ja loppupeleissä voi valita myös sen krossirenkaan, koska säännöt sen sallivat. Tästä ei siis pidä kenenkään ottaa poroja nokkaansa, vaikka joku loppupeleissä CrossCountryllä ajaakin.
Flying Calacucco

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2954 : 11.07.12 - klo: 10.45 »
Herrasmiessäännöt on juurikin niitä jossa jyvät erottuu akanoista ja joku mätämuna voi ne romuttaa. Toivottavasti jos sovitaan että krossirenkailla ei ajeta niin tämä pieni porukka pystyy pitämään tuosta sovitusta kiinni. Jos tämän sov*tun asian jälkeen jollekin on kisoissa pärjääminen niin tärkeää että katsoo paremmaksi rikkoa herrasmiessääntöä kuin noudattaa sitä niin se hänelle suotakoon, koska viralliset säännöthän ei krossirengasta kiellä. Tämä teko tosin kertoo tekijästänsä enemmän kuin tuhat sanaa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2955 : 11.07.12 - klo: 11.32 »
Tosiaan tästä eilen hieman Hoffan kanssa höpistiin Lavangossa. Sääntömuutoksesta sen verran, että toki se on mahdollista tehdä, mutta tiedän että jotkut kuljettajat ovat hankkineet krossirenkaitakin ihan vain noita sadekelejä varten. Käytännössä siis sääntömuutoksella tultaisiin tilanteeseen, jossa jonkun jo tekemät panostukset menisivät hukkaan ja siitä voi sitten joku ottaa taas herneen, joka ei tietenkään ole suotavaa.

Lisäksi kun summataan että meillä on 2 kisaa jäljellä ja ei tietoa onko siellä kuivaa vaiko märkää, niin on mahdollista että tulisi sitten haloo ihan turhasta (kisat onkin kuivia).

En en aio krossirenkaita autoon laittaa, kuten jo Ylistarossa tein. Eli siis voin sitoutua tuohon "herrasmiessopimukseen" ongelmitta, kuten olen jo todistanut.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2956 : 11.07.12 - klo: 14.15 »
Mulle sopii myös hyvin että ajetaan säännöissä mainituilla renkailla oli sitten kuivaa tai märkää. siis ei krossi renkailla.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2957 : 11.07.12 - klo: 15.14 »
Mulle sopii myös hyvin että ajetaan säännöissä mainituilla renkailla oli sitten kuivaa tai märkää. siis ei krossi renkailla.

Sopii myös mulle.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2958 : 17.07.12 - klo: 10.30 »
Ajan loput kisa kuivan kelin renkailla, mutta en pahastu jos joku vetää nappulakummiloilla vetisillä keleillä, säännöt tämän sallivat.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2959 : 23.07.12 - klo: 13.56 »
Hojo hojo gt-8 ja ls-5 torstit. Tarkoitus olisi ensi viikonloppuna käydä testaamassa Kouvolan rataa tulevia kisoja varten. Jos lauantaina on kelit kohdillaan niin ainakin 2 x gt-8 kyöstejä on lähössä aamulla kohti Kouvolaa. Jos lauantaina sataa ja sunnuntaina kelit ok niin siirretään reenit sunnuntaille. Toivottavasti muitakin gt-autoja olisi rataa kiertämässä niin saadaan viettää mukava päivä gt-autoilun parissa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2960 : 25.07.12 - klo: 08.24 »
No niin kundit ja gimmat ilmoa kehiin jotta kouvolassa on 5.8 kunnon skabat.

http://rc10.fi/index.php?topic=68145.0
Kyosho, elämäni auto.

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2961 : 25.07.12 - klo: 18.18 »
Terve

En pysty todennäköisesti toimittamaan Sweepin GT-rengasta Sadekelin varalle kyseiseen kisaan. Syynä se että rengas sai aika kitkerää palautetta ensimmäisen kisan (Tattis) jälkeen enkä alkanut tilaamaan erikseen ja edellisen kisan (Jossa rengas todettiinkin hyväksi sadekelillä)  jälkeen on ollut liian vähän aikaa. Renkaat tulevat tod.näk viikko liian myöhään seuraavaa kisaa ajatellen.  Saattaa olla että jostain Euroopan tukkurilta saan renkaita hommattua, mutta ajattelin näin ennakkovaroituksena ilmoittaa.

Ilmoittelen jos saan kumeja ajoissa. Tän viikon aikana pitäisi selvitä.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2962 : 27.07.12 - klo: 11.41 »
Huomenna nokka kohti Kouvolaa. Radalla varmaan siinä klo 10-10.30.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2963 : 10.08.12 - klo: 20.43 »
Hyvinkään skabaan ilmoittautuminen avattu.

http://rc10.fi/index.php?topic=68701.0


Nyt kaikki mukaan että saadaan kauden päätös kisaan kunnolla osallistujia.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2964 : 11.08.12 - klo: 09.49 »
Juu, olisi kyllä hienoa jos saataisiin enemmän kuin 10 autoa viivalle. Omat ilmot laitoin just menemään,   Hyvinkäällä tulee varmaan testattua kaikelaista...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2965 : 15.08.12 - klo: 08.34 »
Huomiseen klo 20 asti aikaa ilmoittautua Hyvinkään kisaan, hopi hopi. Hyvinkäällä mukana molemmat viimevuoden top 2 kuljettajat, joten nyt on hyvä mahdolisuus tulla ottamaan päänahka talteen.


http://rc10.fi/index.php?topic=68701.0
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2966 : 17.08.12 - klo: 10.38 »
No tulihan sieltä 11 kisaajaa. Saadaan hyvät kisat aikaiseksi.

Tutkailin vähän noita muidenkin luokkien (TP-10, LS-5) osallistujamääriä viime vuosilta ja niissäkin näyttää olevan hiipumisen merkkejä. Tämä on vähän huolestuttavaa.

GT-8:ssa osallistujaennätys (16) taitaa olla viime vuoden Hyvinkään kisoista. Muutoin keskiarvo (Hyvinkää/Kouvola) on vähän alle 13.

GT-8 luokasta on myös siirrytty LS-5 -luokkaan ja tilalle on tullut mukavasti uusia harrastajia. Eli luokka on pystynyt uudistumaan myös kuljettajien osalta. Toisaalta jos tuota siirtymistä ei olisi tapahtunut GT-8 olisi melkeinpä suurin rataluokka Suomessa.

Itse en ole TP-10 enkä LS-5 autoa ajanut, mutta mitä olen niiden menoa radan varrelta seurannut niin kyllä GT-8 -autojen meno näyttää parhaimmalta ja melkeinpä sanoisin että lähempänä oikeita rata-autoja. TP-10 autot ovat kokoonsa nähden liian nopeita ja LS-5 autot taas hitaita... ;-)

Jos saisimme kaudelle 2013 osallistujamäärän nousemaan sinne 15-16 pintaan, niin tilanne olisi erittäin hyvä. Suomessa ei taida pystyä suurempiin osallistujamääriin.

Joskus on ollut puhetta, että järjestettäisiin Nordic -tason GT-8 -kisat ja tätä kannattaisi kyllä harkita. Ruotsissa on tietääkseni asialle kiinnostusta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2967 : 17.08.12 - klo: 10.58 »
GT-8 on hieno luokka, silti hivenen ihmetyttää miten Ratakasi ei ole vetänyt kuskeja, edes treenimahdollisuutena GT-8:n kisoihin.

Toisaalta, auttaisiko vapaammat tekniset säännöt omaava "modified"-luokka saamaan lisää kuskeja GT-8 luokkaan? Ei ehkä yksittäisiä kisoja lukuunottamatta... Oliko miten rallygame-autoja kerhokisoissa, siitähän sitä saisi indikaatiota.

Millä säännöillä Ruotsissa ajetaan, ts. mitkä olisi säännöt Nordic-kisoihin?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2968 : 17.08.12 - klo: 11.00 »
Totta on että rataluokkien kiinnostus on hiipunut tällä kaudella edellisestä. Syitä on varmaan useampia. Taloudellinen tilanne maailmassa varmaan yksi isoimmista. Pitäisikö rataluokkien aktiivien/yhteyshenkilöiden kesken pohdikella miten saataisiin lisää imua rataluokkiin? Pirun ikävä asia on että esim gt-8 luokkaan ei saada edes kahta finaalia kisoihin kun kaikki mahtuu suoraan a-finaaliin. Erittäin positiivista on ollut tämän kauden uudet kuljettajat gt-8 luokassa. Mukaan on tullut pari erittäin kokenuttakin rc-harrastajaa joka mielestäni todistaa että gt-8 luokassa löytyy haastetta kokeneemmillekin kuljettajille. Hyvinkäällä nähdään taas yksi uusi kuljettaja gt-8 luokassa. Jos jollain löytyy ideoita rataluokkien suosion kasvattamiseen niin nyt olisi hyvä aika tuoda niitä esiin ensi kautta silmällä pitäen.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2969 : 17.08.12 - klo: 11.07 »
GT-8 on hieno luokka, silti hivenen ihmetyttää miten Ratakasi ei ole vetänyt kuskeja, edes treenimahdollisuutena GT-8:n kisoihin.

Toisaalta, auttaisiko vapaammat tekniset säännöt omaava "modified"-luokka saamaan lisää kuskeja GT-8 luokkaan? Ei ehkä yksittäisiä kisoja lukuunottamatta... Oliko miten rallygame-autoja kerhokisoissa, siitähän sitä saisi indikaatiota.

Millä säännöillä Ruotsissa ajetaan, ts. mitkä olisi säännöt Nordic-kisoihin?


Oma mielipide sääntöasiaan on että säännöt eivät voisi gt-8 luokassa olla enää paljon löyhemmät. Kone+pilli, vetotapa ja renkaat, huom.rtr autot on suoraan valmiita viivalle. Siinä pääsääntöisesti vaadittavat asiat. Laillisia gt-8 autojahan löytyy porukalla kaapeista vaikka kuinka, mutta miten ne saataiisiin radalle? Viime vuonna Raisiossa Alho kävi näyttämässä että kyösti rtr autollakin kerkeää eli taisi olla neljäs Raision kisassa.
Kyosho, elämäni auto.