RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: speed - 07.05.12 - klo: 19.00
-
Jep, onkos kenelläkään moisia?
Hieman tekisi mieli tuollaista kesän rientoihin, CS-12:n korvikkeeksi :)
Eli juurikin 235mm leveet ja kiilakorilla.
-
Koppa tulossa omaan Saksasta juuri. Omaksi huvikseni harjoitteluun autoa ajatellut, kun talvella oli yllättävän kivaa ajella 2s wgt autona 10,5T koneella. Ulos varmaan 5,5-7, 5t...
Riku
-
Onkos sulla Riku 200mm wgt ja siihen levityspalat? Vai alunperin 235 levee pohja?
Katselin tuota Corallyn 235 leveetä pohjaa, ei vaan ole hirveesti hajua noista valmistajista...
Kannattais varmaan hommata crc kun toi 12kiilakin sellainen on.
Moottorina mulla on 4.5t hyllyssä, joten sillä mennään :grin:
-
Täältä löytyy vanha Asso RC10L. Kesän aikana ois tarkoitus käydä jossain ulkobaanalla kokeileen 2S/9t, jos vaan sopivasti sattuu reissua jonnekin asfalttiradan suuntaan. Matolla joku vuosi taaksepäin meni nimheillä ja 27- ja 17-lankasella varsin haipakkaa. Ihan mielettömän mukava peli ajaa!
-
Ostin sen levityssarjan, helppo vaihtaa myös takaisin wgt leveyteen talveksi...
-
Mistä noita levitys sarjoja assoon löytyy?
-
Itselläni siis crc ja siihen suoraan crc:ltä 50taalaa tai voi olla että Futuren kautta myös saa. Takapää leviää alumiinisilla levityspaloilla jotka napaan kiinni, eteen hiilikuitulevyt, raidetangot ja pallopäät.
Riku
-
Paljos noissa mahtaa olla nopeuseroa? siis 235 vs 200 pohjat, jos ajaa jollain kiilaa muistuttavalla korilla.
-
.
-
Myös täällä odottelee vanha lankkuasso tekniikkaa ja koria.
10R5:n keulan levitykseen löytyy osat täältä: http://www.fulloption.co.uk/RC10R5Parts.html (http://www.fulloption.co.uk/RC10R5Parts.html)
-P
-
Myös täällä odottelee vanha lankkuasso tekniikkaa ja koria.
10R5:n keulan levitykseen löytyy osat täältä: http://www.fulloption.co.uk/RC10R5Parts.html (http://www.fulloption.co.uk/RC10R5Parts.html)
-P
Hienoa, kiitti linkistä, tilaus jo sitällä ja juur sain e-postin joss ilmoitetiin että osat lähtee
huomenna. Taitaa Davella(myyjä) olla email kännyssä koska vastaus tuli aina 5 min sisällä :shocked:
Nyt sit korin matsästykseen... :tongue:
-
Kysykääpä koria Vesalta, siltä astin aikanaan omaan e36 Bemarin korin. Toki multa myös ovikiila löytyy, mutta se on ihanan kasaristi kahta eri lilan sävyä.
-
Moi
Näin eilen Tattiksella... kuskina JL.
Itselläni on myös auto rakenteilla.
-N-
-
Kylläpäs näyttää hyvältä! Itsellä on jemmassa vielä 90-luvun taistoista 2 kpl Asson RC10LS autoja.
Tuosta 200 mm vs. 235 mm erosta voisi sanoa sen verran, että ainakin silloisilla renkailla 235 mm autot olivat melko selkeästi nopeampia. Vakioluokissa saattoi rattimies pärjätä 200 mm autollakin.
-
Tuolta itse korin ym tilailin..
http://www.rc-bodies.de/shop/ (http://www.rc-bodies.de/shop/)
Riku
-
Jos jollakulla olis ylimääräisenä tollasta 235 leveetä autoa, tarjotkaa ihmeessä yv:llä :grin:
Ei tekis mieli sijoittaa uuteen, kun ihan hupikäyttöön on tulossa...
Edit: tarkennettu omia hajatelmia....
-
Jos speed maltat odotella, niin minulla vois olla jossain vaiheessa alkukesästä. Tarkoitus vetää noita koreja itse, värkit ja vehkeet hommaan löytyy.
-
Älä ainakaan sitä koria kopsaa joka oli mulla ajossa 1996, ei ollut hyvä sillon ja vielä vähemmän nyt. Vähemmällä päänsäryllä pääset kun tilaat netistä jonkun toimivan korin.
-
Kiitti vinkistä. Rallygame- ja M8-koreja varten alipainepöydän tein, niin samalla aattelin noita muita omia koreja koittaa kopsailla. Ois myös riekaleinen 235mm Ferrari F40, tuskin kovin hyvä muodoltaan, mutta samapa tuostakin kopiota kokeilla.
-
Jos speed maltat odotella, niin minulla vois olla jossain vaiheessa alkukesästä. Tarkoitus vetää noita koreja itse, värkit ja vehkeet hommaan löytyy.
Jep, tarkoitin kyllä autoa... :wink: Ei toi ulosanti ole kohdallaan saikulla :grin:
-
Ohops, ajattelin sinun jatkavan edeltäneen viestin aihetta...
-
Minkä auton / pituisia ohjauslinkistön vantteja olette käyttäneet?
Alustana Asso. Aattelin vaan kysästä niin ei tarttis mittailla ja arpoa oikeita.
Muuten auto alkaakin olemaan kuosissa vain vantit ja kori puttuu joka
sekin on tulossa.
E:// Homma selvis. Kiitti avusta.
-
Tilasiko kukaan noita taka-akselin (http://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=7719042) levitys palikoita tuolta Calandra Racing Concepts inciltä?
Miten tuli, siis oliko viivettä kuin? Mulla tilaus ollut vetämässä jo jonkin aikaa vaan eipä ole vielä postilootaan mitään asia tiimoilta tippunut.
Muuten alkas olemaan auto nipussa.
Tuollainen siitä tuli, tuossa vielä leikkaamattomana kun ei pääse kunnolla sovittamaan ilman taka-akselistoa.
(http://mrmidfinger.kuvat.fi/kuvat/MrMidFingers+RC+Cars/WGT+Team+Associated+RC10R5/DSC02863WEB.JPG/_smaller.jpg?hash=19935)
-
Meiliin tuli ensin paypal maksu ja lähti tulemaan hyvin nopeasti maksamisen jälkeen. Kannattaa meilata ja kysyä jos ei kuulu. On ollut hyvää palvelua kyllä...
Riku
-
Pro10-projektini on maalia vailla valmis.
Auto on RC10L2. Asson viimeinen Pro10 vuodelta 1997.
Puskuri ja nurf wingsit ovat 10L:stä.
-N-
-
Hienoja pelejä :smiley:
En ole löytänyt vieläkään autoa, tekniikka makaa kaapissa...
E-baystä katellut noita, ehkä joku löytyy ennen talvea :laugh:
-
No niin, vihdoinkin pääsin lankkuassolla ajamaan muutaman akullisen. Olipa vallan hauska laite ajaa, Laukaan pääsuoran jälkeiseen mutkaan sai pelottavan kovan vauhdin. Pienillä säädöillä auto muuttui mahdottomasta jo aivan ajetavaksi Lidlikolalla pidotetulla radalla.
Josko ennen kauden loppua ehtisi vielä käydä pitoaineen kanssa kokeilemassa kun nyt unohtui matkasta.
-P
-
Millä sähköillä kokeilit?
-
10,5/2s ilman ennakkoa ja noin 53mm rolloutilla. Välitys ei ollut ihan kohdallaan mutta säädellään lisää seuraavalla kerralla.
-P
-
Kiehtoo nuo Pro-10 autot kovasti, näin CS-12 vasta-alkajana. Säästääköhän takatuupparilla rengaskuluissa lainkaan, vai syökö noi foamia siinä missä nitroturistitkin? Kulkua näyttäis piisaavan kiitettävästi!
Pro10 German Nationals Bad Breisig 1st A Final (http://www.youtube.com/watch?v=L2i_rBE1gPM#ws)
-
Tässä RC10L2 Tattiksen radalla.
Renkaista hävisi alle 0,5mm takaa, noin 0,5 edestä / 1 akku / 20min / Ezrun9T / 2S / asfalttipitoaine.
Aiemmin tässä topicissa esiintynyt JL:n "Pro10R5" vastaavasti
1mm takaa, yli 1mm edestä / 1 akku / 10min / 8.5T / 2S / mattopitoaine.
-N-
-
Kiitos NJ! Toihan kuulostaa siltä, että jos näillä kisattaisiin niin treenirenkaista ei tule pulaa :azn: Taitaa mattopitoaine olla ärjympää kamaa kuin asvalttilitku, tai sitten average lapissa oli eroa?
Täytyy varmaan talven mittaan hommata WGT ahjo levityspaloineen.
-
Hienoja kuvia kyllä :laugh:
Oma innostus on hieman jarrulla, ei täällä turun suunnalla taida olla kunnon rataa jossa noilla vois ajella...
Kävin koittamassa 12-kiilaa raision asfaltilla, ja turhan kuoppaiselta tuntui.
-
Kannattaa muistaa että riippuu täysin seoksesta miten renkaat kuluu, jos haluaa verrata renkaita. Ja ajetut renkaat kuluu aina enemmän jos niitä on pidotettu. Aurinkorasva toimii hyvin pro-10 renkaissa pitoaineena.
-
Kyllä. Uskoakseni tällä kertaa suurin syy rengaskulutuksen eroon löytyy kierrosajoista, kuskeista ja ajotyyleistä. Moottoreissa taisi myös olla tehoeroa jonkin verran. Itsehän ajoin akullisella tupla ajan.
Mutta kaiken kaikkiaan ensitesteistä jäi tosi hyvä fiilis. Ensi kesänä sitten lisää.
-N-
-
Mutta kaiken kaikkiaan ensitesteistä jäi tosi hyvä fiilis. Ensi kesänä sitten lisää.
Miten niin vasta ensi kesänä lisää... Hienosti kulki tänään Tikkurilassa, ihan mieletön meininki! Heititte vaan bensaa Pro10-liekkeihin.. CRC Gen-X 10 lähti just äsken tilaukseen :smiley:
-
Salaa treenasin :wink:
Ajokkina oli eilen harvinaisuus RC10LC. Asson tehtaan 96 MM-kisoihin tekemä Pro10-luokan minimimittoihin skaalattu protosarjan auto. Varsinaiseen tuotantoon se ei koskaan tullut. RC10L2 tuli seuraavana vuonna.
Kolmannella akullisella lähti jo omasta CS-12 kierrosennätyksestäni 0,7s pois. Kone oli vasta 13.5T ja säädöt hakusessa.
Meininki oli kieltämättä kohdillaan. Mun 12-mattis taisi jäädä nyt hyllyyn pölyttymään.
Vielä kun matoista lähtis vähemmän nukkaa, sitten olisi ihan priimaa.
-N-
-
Ja vielä kun täällä Oulun korkeudellaki joku muukin kaivais lankkunsa pölyttymästä. Talven aikana pitää kyllä käydä matolla, pitäis vaan korjailla kesäisen huippunopeusvedon jälkeiset tuhot...
-
En raaskinut ajaa enempää aidolla RC10LC:llä, koska alkuperäisiä varaosia tuskin on olemassa missään.
Uniikeilla protosarjan hiilariosilla ei tiettävästi ole edes koodeja.
Koska autolla oli kuitenkin mielestäni huiman hauskaa ajaa, suunnittelin oman version.
Fibre-Lyte koneisti kaikki hiilarilevyt CAD-mallin pohjalta, loput palikat ovat perus Asso-kamaa.
-N-
-
No niin, katsotaan tuliko tilattua repullinen sitä itseään, vai aihioksi sopiva kiinalainen..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29107__Turnigy_GT_10X_1_10_Pan_Car_w_Carbon_Fiber_Chassis_KIT_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29107__Turnigy_GT_10X_1_10_Pan_Car_w_Carbon_Fiber_Chassis_KIT_.html)
Onkohan kenelläkään ollut aikaisemmin? Akselit tohon joutuu modaamaan, että saa noi oikeet pan-car renkaat kiinni...
-
En raaskinut ajaa enempää aidolla RC10LC:llä, koska alkuperäisiä varaosia tuskin on olemassa missään.
Uniikeilla protosarjan hiilariosilla ei tiettävästi ole edes koodeja.
Koska autolla oli kuitenkin mielestäni huiman hauskaa ajaa, suunnittelin oman version.
Fibre-Lyte koneisti kaikki hiilarilevyt CAD-mallin pohjalta, loput palikat ovat perus Asso-kamaa.
On hieno! Sulla on vähän sama meininki kuin Saksan ja BeNeLux -tyyppien protokehittäjillä: oma alusta, oma koppa... arvostan. Seuraavaksi Stranahanin iskunvaimennusratkaisut? Etudiffuusori? Katsotaan jos sisäkaudelle saisi ilmaantumaan vielä yhden Le Mans -henkisen kymppilankun, sillä olisi metkaa ottaa vauhtia Tattikselle.
Speed: saako tuohon Turnigyyn varaosia? Ootko saanut auton jo kasaan? Millä korilla? :smiley:
-
Kiitti. Tässähän nämä "lajinsa" ainoat edustajat ovat.
Kolmi-iskariperän osat on jo suunniteltu ja tilattukin :smiley:
-N-
-
Tämmöstä täällä päin, siirretään antiikki-Assoa pikkuhiljaa eläkkeelle ja kuoritaan uutta käyttöpeliä laatikon pohjalta:
(http://i160.photobucket.com/albums/t182/Mersumies/RC/DSC_1464Small_zps2a918dff.jpg)
Vesalle kiitoksia osista.
Minkäslaisia toteutuksia teillä on satula-akkujen kiinnitykseen näihin peltikennorunkoisiin?
-
Minkäslaisia toteutuksia teillä on satula-akkujen kiinnitykseen näihin peltikennorunkoisiin?
Mahtuiskos tuohon 2kpl shortyja molemmin puolin t-palaa?
Laitoin kuluneella viikolla parit korit tilaukseen
http://www2.gpmd.com/imagel/r/lrjsc1052.jpg (http://www2.gpmd.com/imagel/r/lrjsc1052.jpg)
-
en kyllä shortyjen käyttöä suunnittele, 4S akut 700g autossa ei oikein palvele....
Jos 1S akulla ja 3.5t koneella saa kisavälityksillä mattoauton n 80 suoravauhteihin 25m suoralla, niin pidemällä välityksellä menee pitkästi yli 100km/h kaupasta ostetuilla kamoilla.
Hyvä homma että osat meni hyötykäyttöön!
-
Joo, saddlet aattelin molemmin puolin t-palaa laittaa. 2S on sopiva, kun koneeksi tulee 9t Ezrun. Sitä kiinnitystä vaan pohdin, mutta taidan vesileikkurilla tehdä alumiinista sopivan kehikon akuille, niinkuin muissakin autoissa näyttää usein olevan.
Mites, joko speed on päässy tyypittämään kiinankärryä?
-
Tänään Tikkurilassa ensitestattu RJ Speed 1052, jos joku muistaa Bolink 962:sen niin tämä on sama muotti pienillä muutoksilla. Ei ole paluuta Sofian WGT-koriin, tällä ajaminen on niin totaalista nannaa. Seuraavaksi välitykset uusiksi ja 2S kehiin :)
-
Oioi... tänään oli hienoa Tattiksella...
-
Mahtavaa, saatiin jo 3 autoa radalle samaan aikaan.
Vielä jäi itselleni paljon parannettavaa, mutta 19,4s kierros kuitenkin.
Pro10 Tattarisuo 2013-06-04 Testing 1 (http://www.youtube.com/watch?v=qhp4WSHNPL4#ws)
-
Nyt on hyvä syy ottaa hyllystä esiin se 1/12 tai 1/10 mattoauto, joka on toiminut siellä pelkkänä koristeena viime ajat. Lataa akut ja tule Tiksiin mattisiltaan!
Tiksin Touring-radalla on teemana kolmena tulevana keskiviikkona mattoautot ja niillä ajaminen.
Keskiviikkoisin
- 30.10.
- 6.11.
- 13.11.
foam-rengas luokkien mestari ja asiantuntija Teemu Saarinen on paikalla klo 17.00 alkaen.
Teemu vastailee mattis-autoihin liittyviin kysymyksiin ja neuvoo kaikkia mattiksen merkistä tai mallista riippumatta.
1/12 kokoista mattoautoa pääsee myös kokeilemaan. Teemulla on mukana CS-12 luokan auto eli stokkimattis, jolla ajamiseen pääsee ottamaan tuntumaa. CS-12 luokka on mukana FTT kilpailujen ohjelmassa alkaen 8.12. Tiksissä.
Teemu näyttää itse minkälaista vauhtia kulkee SM-tason virimattis eli C-12, joilla ajetaan radasta riippumatta nopeimmat mattoratakierrokset.
Keskiviikkoisin kokoontuvat Tiksiin ajamaan porukalla myös WGT-luokan kuskit, joilla autona on hieman suurempi 1/10 kokoluokan mattoauto. Mattoautoja on paikalla useampaa kokoluokkaa. Mukana illan ajoissa saattaa olla mattispohjainen Formula 1 autokin.
Kerhon sorvi on koko illan käytettävissä.
PKSRCA ja Teemu toivottavat kaikki tulevat ja nykyiset mattiskuskit tervetulleiksi ajamaan mattisiltoihin.
Tiksissä on uudet Iso-Britanniasta hankitut paksummat matot, joiden uskomme sopivat erinomaisesti myös mattiksilla ajamiseen.
Tervetuloa!
-
Keskiviikkona ensimmäisen Tiksin mattoautojen teemaillan jälkeen yksi paikalla olleen katselijan kommentti oli "koskaan ei ole kerrallaan ollut niin montaa mattista Tiksissä aikaisemmin, olipa kivan näköistä menoa".
Kaksi isää, jotka olivat nuorten, vasta hiljattain ajamisen aloittaneiden poikiensa kanssa tulleet kokeilemaan ajamista CS-12 autolla, molemmat totesivat, että taisi tullakin nopeampia ja isompia vaikutuksia mattiksella ajamisen kokeilusta kuin mitä olivat ennakkoon kuvitelleet. Toinen ehti jo seuraavana päivänä ostaa keskiviikon kokeiluauton oman tiimin (=pojan) käyttöön.
CS-12 sopii autona nuorille kuskeille erinomaisesti sekä vauhtinsa että ajettavuutensa puolesta. Kustannukset ovat auton osalta alle puolet turistista ja sähköt ovat samat kuin muissakin luokissa. Kokeiluautoa kolisteltiin melkolailla pitkin iltaa radan reunusputkiin, mutta mitään ei saatu illan aikana rikki. Renkaiden kanssa on helppoa, koska stokkimattiksen vauhdissa ne eivät edes pahemmin kulu. Kun on aika hankkia uusia renkaita on kerhon sorvi käytettävissä.
Teemu lupasi laittaa ajokuntoon ensi keskiviikoksi uuden testiauton seuraavia kokeilijoita varten. Minä puolestani lupasin näyttää kuinka helppoa renkaiden sorvaaminen on.
Mattiskausi on päässyt tiksissä hyvään vauhtiin sekä 1/12 että isompien 1/10 mattisten eli WGT autojen osalta.
Tervetuloa ensi viikon keskiviikkona Tiksin touring-radalle omalla mattis-kalustolla tai kokeilemaan CS-12 testiautolla ajoa. Tai vaan katsomaan menoa tai kyselemään mattisasiantuntija Teemu Saariselta vinkkejä ja neuvoja ajamiseen tai kalustoon liittyen.
-
Pro10 herkkuja oli tarjolla eilen Tattiksella.
Pro10 Tattarisuo 2014-07-08 (http://www.youtube.com/watch?v=B5g7VsUxnrM#ws)
-
Tervehdys,
Hankin CRC pancar10-auton. Minua kiinnostaisi, että mistä tähän voi hankkia 200 mm:stä kiilakoria.
Tällaisia paikkoja ainakin löysin: http://www.mon-techracing.net/m10.html . Italiankielinen sivusto (ei englanti-versiota). Italian kieli itsellä loppui, eli en onnistunut tilaamaan koria kyseisestä paikasta :wink:
ja tässä toinen: http://www.rcmart.com/colt-m1141-200mm-body-962c-p-32079.html (http://www.rcmart.com/colt-m1141-200mm-body-962c-p-32079.html)
Miten tuolta rcmartista onnistuu tilata tuo kori, jotta tulee maltilliset postikulut ja kun maksuvälineenä on Visa Electron? Itse olen yhden kerran aiemmin tilannut euroopan ulkopuolelta ja se oli helvetillinen saikkaaminen, jotta sai homman onnistumaan. Voisiko joku vähän jeesata, jotta homma sujahtaisi tällä kertaa hieman helpommin...
-
200mm leveänä ei taida olla kuin WGT-koreja, C-10 korit on 235mm ja niitä vois löytyä liquidrc.comista noin 25eurolla posteineen, protoformilta. WGT- koreja tekee Protoform ja Black Art ainakin, C-10 koreista PF:n lisäksi ei tietoa. 200mm korit on mielestäni aina noita GT-koreja, kuten Sophia joka sulla on, 200mm C-ryhmän koreista en oo kuullu koskaan missään koska semmosta luokkaa ei oo käsittääkseni koskaan ajettu. Voin olla toki väärässä ja 1/10 ratapolttiksia voi olla joskus ajettu C-koreilla, sillon kun luokka oli uusi ja siitä oli maailmalla kahta "versiota" mutta siitäki taitaa olla 12+ vuotta.
-
No, toi Rcmartin kori on 10-kiila kori ja 200 mm leveä... Ja itsellä on pancarissa myös tällainen 200 mm leveä kori (ei kisavirallinen mutta kuitenkin) mutta tätä ei saa oikein enää mistään. En tiedä, onko valmistus lopetettu tai jotain http://prolineracing.com/1-10-1-12-on-road/mulsanne-lmp-clear-body/ (http://prolineracing.com/1-10-1-12-on-road/mulsanne-lmp-clear-body/)
-
Pari postausta ylempänä on kuva RJ Speed 1052:sta.
Ainakin Towerissa on hyllyssä. Varmaan ebaystäkin löytyy...
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDACZ (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDACZ)
-Niki-
-
Kiitos vastauksista!
Vastausta en kuitenkaan saanut toimituskuluasiaan... RC-martilla kulut olivat tilausta tehdessä n. 15 euroa, kun tilaus oli tehty niin se yhtäkkiä nousi yli 20 euron... Ja nämä n. 20 e kulut oli kahdesta vaihtoehdosta se halvempi vaihtoehto. Pikatoimituksena kulut olivat vielä tuosta huomattavasti korkeammat..
Ja Towerilla on verkkokaupassaan shipping calculator, jolla voi laskea toimituskulut. Ja siinä kulut arvioitiin Suomeen lähetettäessä olevan 32 dollaria. Ihmetyttää vaan, että kuka nyt haluaa noin korkeilla kuluilla tilata yhtään mitään?!
-
Pitäiskö kulut sisältää korin hintaan.
Mitäs korin lähettäminen Suomessa maksaa??
8-10e !!!
Jerzi
-
Koreja kannattaisikin tilata ulkomailta useampia kappaleita kerralla.Korien kohdalla postimaksua nostaa paketin koko vaikka paino on olematon.Kannattaa myös huomioida tullimaksu EU:n ulkopuolisista tilauksista.
-
Toi mulsanne on WGT kori luokan alkuajoilta, ei käsittääkseni kuitenkaan pelittänyt ja uudempi sophia korvasi sen.... NJ:n linkkaama kori on näköjään jokin spesiaali, eli voisin veikata että noita ei helposti saa kun ei ole luokkaa ko. mitoille. Sophian korin jos haluaa niin tilaa tuolta, maksaa juurikin ton verran + 0.99centtiä päälle kotiin asti.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=79857&zenid=q622kg1ns773k248m32mulbe00 (http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=79857&zenid=q622kg1ns773k248m32mulbe00)
Muutoin 30dollarin postikulut on aika normia ton kokoselle paketille, eli kannattaa tilata 3-5 koria samalla kertaa siis.
-
Tervehdys,
Hankin CRC pancar10-auton. Minua kiinnostaisi, että mistä tähän voi hankkia 200 mm:stä kiilakoria.
Tällaisia paikkoja ainakin löysin: http://www.mon-techracing.net/m10.html . Italiankielinen sivusto (ei englanti-versiota). Italian kieli itsellä loppui, eli en onnistunut tilaamaan koria kyseisestä paikasta :wink:
ja tässä toinen: http://www.rcmart.com/colt-m1141-200mm-body-962c-p-32079.html (http://www.rcmart.com/colt-m1141-200mm-body-962c-p-32079.html)
Miten tuolta rcmartista onnistuu tilata tuo kori, jotta tulee maltilliset postikulut ja kun maksuvälineenä on Visa Electron? Itse olen yhden kerran aiemmin tilannut euroopan ulkopuolelta ja se oli helvetillinen saikkaaminen, jotta sai homman onnistumaan. Voisiko joku vähän jeesata, jotta homma sujahtaisi tällä kertaa hieman helpommin...
Minulla on tuo rcmartin Colt kori ollut kesäkäytössä WGT auton päällä. Moottori on muistaakseni 7.5T ja akkuna 2S shorty. Kivaa tuolla on ollut tattiksella ajella silloin kun pito on hyvä. Aikaisempaa kokemusta mistään kiilakoriautoista ei ole mutta ihan kiva tuttavuus tämä on. Mielessä on käynyt hankkia levennyssarja ja tehdä autosta 235mm leveä PRO10, mutta epäilen että silloin menisi sähkötkin uusiksi.
-
Eilen kokeilin ensimmäisen kerran Mulsannea. Mulsannella ei ollut yhtä hyvä peräpito ja ajettavuus kuin Sophialla. Sophia meni ikäänkuin enemmän kiskoilla kuin Mulsanne. Laitoin pari RJ Speedin-koria tilaukseen Towerilta :azn:
-
Protoform on tehnyt myös 200mm leveätä lola t-530 koria, valmistus loppunut mutta kyllä tuota ainakin jostain päin maailmaa pitäisi löytyä... (toi on kaiketi 200mm nitroalustalle alkujaan tehty, vaikka kuvassa ei koneen reikää näykään ja kumirenkaatkin)
protoform 1480-00
(http://www.ausrchobbies.com.au/components/com_virtuemart/shop_image/product/PROTOFORM_LOLA_T_4daa718ab4936.jpg)
-
Kiitokset!
Hienoa, että eri korimalleja löytyy :azn:
-
Onko kenelläkään ajokokemusta tuosta Protoformin Lola 1480-00 korista?
Takasiiven kulma näyttää Lolan korikuvassa jyrkemmältä ja korin profiili on suorempi (vähemmän muhkurainen) kuin nykyisissä koreissa. Jos ajokokemusta löytyy joltakulta kyseisestä korista, ajokokemuksista olisi mukava kuulla esim. millainen oli ajaa, millainen oli downforce, pito, kääntyvyys etc :azn:
-
Ongelma noiden korien tai minkä tahansa korien vertailussa on se, että valitettavasti aikansa kutakin. Uudet korit joilla ajetaan jotain luokkaa ovat vaan jostain syystä aina parempia, muuten ajettaisiin vanhoilla resuilla ja uusia ei olis koskan otettu käyttöön vaikka valmistuskin loppuis....
Muinoin tehoa on ollut vähemmän, renkaissa vähemmän pitoa ja autot teknisesti hitaampia joten vertaaminen on hankalaa. Ainakin C-8 ja C-12 puolella vanhoilla koreilla ajaminen on ihan OK jos ei hae sitä ajettavuutta ja parasta terää. Tosiasia kuitenkin on että jos haluaa tehdä itelleen vaikeeksi homman, niin ajaa jollain millä ei varmasti muut aja :)
-
Paljonko ideaali maavara edessä ja takana kun ajetaan sisällä matolla? 200 mm auto..
-
joku noin 4-4.5mm on hyvä. Mattoautoissa 3.2-3.5 normisti, pomppuradoilla vähän enemmän. Kannattaa kokeilla 4 ja 5 ja sen mukaan soveltaa, riippuen ihan miten renkaat kuluu jne. Pienempi yleensä aina parempi, kunnes kumia alkaa kertyä alustaan.
-
Kiitokset Vesalle!
Viimeksi laitoin maavaran takaa niin alas kuin sen pystyi. Ja edessä laskin maavaraa 1mm alemmas korotuspalalla. Eli edessä oli siis 4 mm palat aiempien 3 mm palojen sijaan. Maavara on siis vain 3.2 mm edessä ja takana :wink:
Autonpohjan takaosaan onkin kertynyt mustaa, joten korotan autoa ylöspäin.
-
Tänään tuli 3 kpl:tta 200 mm Lola (Odusoga :wink:) 1480-00 koria Hollannista. 2 kpl:tta tuli itselle ja 1 kpl kaverille. Kuopion kisassa on sitten uusi kiilakori alla. Muistakaapa ilmoittautua kisaan! http://rc10.fi/index.php?topic=89121.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=89121.0)
-
10 kiilan kori maalattuna. Tämä on siis Lola 1480-00 kori. Saapa nähdä, että miten toimii ajossa.
-
Hyvä oli uudella kiilakorilla ajaa!
Auto kulki tasaisemmin, vakaammin ja helpommin sekä pysähtyi paremmin jarruttaessa ja kääntyi paremmin mutkaan sisään kuin WGT-korilla.
-
En tiedä vastaako mun uusin ostos ihan topikin nimeä mutta onhan täällä muutkin monenlaisista "lankuista" ym. tarinoinut..
Eli tommonen tamiya mb c11, runko on muovia ja hiilikuitua, noin 200mm leveä...
(https://gm1.ggpht.com/bLRi8bnRqmaf9cZwno6EayJD3CoUMY9CjwoT8IStXtEOTzEfNaVN5mqLMyLdapkfOYNmbaEMfsqq_lGBEBiOeZTbEsQ2aNJGa7vNUHCy4Dm7r--IP8LJ6aBxGhVe7Kq67rKd0ZH3OdXdD_dvj4Ye_hS0NbHrvoVpGvndwu6WIh1p-dXQWrVcPwWc1PDptbqrZXG9b321H1Oyka8f_2cmbALImBbao9dhU-o0ZTYAeKfXtJxqGhQtx_leAzbl6iv2QGOa-kWG7L0Gj__pwS-DA6nic9i81cmoKRIi4J_Ta9CxM7-ufDirhgDg1kuWH0NLiO8n-9NKLl0Ea0wZ83UIVikQN0rVuu-LBIpfA7KPRXocBYO47QQZXGSgVcoSBeWJ8HwZ8XBPV2akjNiGIKuJ8fiy3i9OoSHdX8kz5auOuNGUwI548TdTFtHh0eCG6b3OMS0ttTDWCPmy5nV-MuPkzRctzhq6WhMwzBbhkQZ1mqF6dU-IotCQnb-kHwfsVxIsP_UBq_rt-2p1bwz7CAflLKfT20ZTiqvCjtmhb4Tw_3k8cfjKYoL55uMIr-zNAWXS23-mnp97vqxk=w1256-h589-l75-ft)
Tuossa taannoin kun oli puhetta "kiilakoreista" jotka sopii 200mm rungon niskaan niin tämä MB C11 mielestäni on myös sopiva kuin myös varmaankin muut tamiya:n korit jotka käyttää samaa runkoa pohjana, eli esim. mazda 787b, nissan r91, jaguar xjr12 ym...
http://www.tamiyaclub.com/chassis.asp?id=32&desc=your%20request (http://www.tamiyaclub.com/chassis.asp?id=32&desc=your%20request)
..toki kannattaa itse selvitellä mittoja, en takaa sopivuutta....
Tuohon omaan härveliin pitäisi kesäksi sähköt keksiä, "kisa"hiilinopari mulla olisi, moottoria ei...
-
Ei muutako kori vaan maaliin ja sähköt kiinni, ja lähimmälle sisäratalla ja eiku hanaa :azn:
Pidetään muuten mahdollisesti huhtikuun ensimmäisenä lauantaina mattokisat Kuopiossa (ajettavia luokkia olisivat: WGT, touring, Mini ja mattoautot). Ja meillä ei nipoteta säännöissä, kaikki pääsee ajamaan kunhan auto on puhdas ja ehjä.
Tässäpä videokuvaa edellisistä kisoista, jotka pidettiin tuossa vähän aikaa sitten, niin näkee vähän meininkiä:
https://www.youtube.com/watch?v=V_fKPccC4ys&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=V_fKPccC4ys&feature=youtu.be)
-
Nostetaampa vähän ylemmäs, jos jollakulla muulla kuin itselläni polte lisääntyisi pancar pro10 kohtaan, heh!
Itse ajattelin käydä Laukaalla tempasee, kunhan saavat radan huollettua talven jäljiltä roskista puhtaaksi.
-
Phil's Hobby Shopissa postikulut oli 9.63 dollaria koria tilatessa. Pari vuotta sitten kuva oli vielä näkyvillä..
https://www.philshobbyshop.com/catalog/viewsku?sku=RJS1052&itemname=1_10_962_style_gtp_body_200mm (https://www.philshobbyshop.com/catalog/viewsku?sku=RJS1052&itemname=1_10_962_style_gtp_body_200mm)
205mm Nissania ja Porschea:
http://www.mix-rc.de/default.asp?ex=shop/produktseite.asp&auf=1&kat_id=964 (http://www.mix-rc.de/default.asp?ex=shop/produktseite.asp&auf=1&kat_id=964)
200mm high-df koppi by Blitz näyttää toimivalta.
http://www.the-border.com/BLITZ-TS02E-Lola-200mm-60119-08.html (http://www.the-border.com/BLITZ-TS02E-Lola-200mm-60119-08.html)
CRC on ilmoittanut tuovansa markkinoille kumipyörät WGT-autoihin. Miltäköhän kiila tuntuisi kumeilla? Syksyllä selviää, tuntuuko ilman sittenkin paremmalta :afro:
https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=News&file=article&sid=206 (https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=News&file=article&sid=206)
t. puskista huutelija.
-
Kannatan ehdottomasti !! CRC:n kumirenkaat ja todella vahvan näköiset vanteet, ei palat lentele kuten käy 1:12 vanteilla. Luokkana F1korilla talvella sisällä matolla lyhyillä tekniikaradoilla muitten kisojen yhteydessä. Sitten kesällä ulko asvaltilla kiilakorilla tai skaala Lemans korilla ja rajummalla motilla. Sama alusta, samat sähköt (paitsi käämi) ja samat renkaat ! mikä olisi enemmän "ECONO kisaamista " ??
Vaikka kuka olisi mitä mieltä tahansa, tuollainen "amme-kiilakori" on huomattavasti helpompi ajaa kuin koppakori kun aletaan vauhdiilla päästelemään, sopii siis sekä aloitelijalle että kokeneelle kuskille.
-
Tuo on kiinnostava tuo CRC:n uutinen, että he ovat tuomassa kumipyörät WGT-autoihin. Sitten kun niitä tulee, voisin ottaa sellaiset testiin. Niitä ilmeisesti pidotetaan ihan samalla tavoin kuin perusfoamrengasta tai turisin kumirengasta?
-
Samat on pitoaineet, renkaanlämmittimiäkin voinee käyttää. Monet sanoo ettei kumipyörät ja lättyauto sovi lainkaan yhteen, johtuisiko osin puutteellisesta etupään vaimennuksesta? Rctechissa sanottiin, että double wishbone ratkaisu 1/18 iskarilla autosta tulee ohjattavampi, kun taas staattinen alatukivarsi pelkkien vieterien varassa lähinnä pakottaa tähtäämään autoa kohteeseen (J. Stranahan). Kingpinnien lubetus toki helpottaa, mutta se ei ole kovin siistiä puuhaa. Jostain syystä saksalaiset Pro10 -protoilijatkaan harvemmin soveltavat muuta kuin perinteistä etupäätä, en ole vielä kv-forumia lukiessani törmännyt perusteluun. Ehkä joku täällä osaisi kertoa, miksei 1/10 mattiksissa ole iskareita joka kulmassa?
Esim 3Racingin F113:ssa on hienosti toteutettu etupää.
http://os.3racing.hk/carkits_web.php?carkits_web_key=22 (http://os.3racing.hk/carkits_web.php?carkits_web_key=22)
Stranahanin modifioinnit CRC:hen on hipoo täydellisyyttä. Puuttuu vain leveä podi, kun jatkohubeilla syntyy usein melkoista wobblausta.
http://www.rctech.net/forum/7209044-post176.html (http://www.rctech.net/forum/7209044-post176.html)
F1 ei sytytä jostain syystä lainkaan - ainoastaan Group C, LMP ja hitusen verran GT. Budjetti kattaa kourallisen ratamaksuja syksylle, RJ Speed 962 saa silloin kyytiä :)