Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juniku

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 11.11.09 - klo: 20.10 »
Se on niin turhautavaa ajaa vapaasti pyörivän keskidiffinn kanssa ettei mitään järkee, aina on toinen eturengas 30cm pallo kun kaikki voima menee harakoille, eli ilmassa oleva rengas vaan pyörii toistenkin edestä.

Ei se mun mielestä holtittomaksi muuttunut lukon kanssa. Kertaakaan tuo auto ei ole kaasulla keulinut, ois kiva itekkin kokea sellainen tilanne että paikaltaan lähtiessä keulii ympäri.

32
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 11.11.09 - klo: 19.28 »
Hain muuten tänään matkahuollosta gallonan byronia, 30%  :grin:
Tuli Sabesta 18tunnissa, 2fast2furious  :cool:

Voimansiirron varaosat alkaa olla jo valmiiksi finaalissa :grin:
Jospa ois kaukaa viisas ja ottaisi keskeltä lukon pois ennakkoon.

Mut mitä silikoniöljyä sinne keskidiffiin nyt sitten pitäisi laittaa?
Ne viskositettiluvut ei kerro mulle mitään, sen verran kuitenkin että isompi numero on tiukempaa tavaraa, jenkkipojilla on jotain 150k-300k öljyjä GST diffeissä. Mekaaninen kitkalukko ois mulle tietysti mieluisin toiminnaltaan, mut se nyt ei tässä onnistu noin vain.

Kaverilla on lukko sekä keskellä että takana, innoissaan pyörittelee p*skarinkiä...
Lopputulos on kuitenkin aina sama, kun renkaat muutaman kerran ottaa pitoja ei halutulla tavalla niin johan on vetarin päästä tappi poikki, tai diffistä tumppi poikki. Polttoaineena 16% sidewinder, kuten mullakin.


33
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 11.11.09 - klo: 18.32 »
Jep, vein tänään kirjeen postilaatikkoon ykkösluokan postimerkillä, pitäs olla viikonlopuksi perillä.

34
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 10.11.09 - klo: 22.57 »
kiitokset vielä avusta
:wink: :smiley:

No problem :)

Saa muutkin alkaa harrastamaan tuota kirjekuoririnkiä, ihan vaan vinkkinä  :wink:
Toki se joka koittaa hyötyä siitä toisten ahdingosta, tulee saada banaania sekä turpiin ja kovaa.
Semmonen "peri USA" kapitalistinen, toisten ihmisten röyhkeä kusetus/huijaaminen pitää lopettaa heti alkuunsa.

35
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 10.11.09 - klo: 18.20 »
terve!multa hajosi gst:stä erikoista kyllä kytkimen vääntöjousi.mistähän ihmeestä saisi ?jr hobbysta kytkin setti oli kylläkin!apuja jos saisi oisi kiitollinen?

Siis se joka painaa kytkinpalaa "sisäänpäin" ?
Löytypä siis lisää rikkoutuvia osia  :grin:

Mulla on tossa niitä kytkinpalojakin kasa + niissä ne alkuperäiset(keltaiset) jouset, oisko semmonen kirjekuoririnki hyvä systeemi  :roll:

36
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 07.11.09 - klo: 22.58 »
Onneksi se p*ska ei pääse vaihdelaatikkoon, muualla sitä kyllä kestää olla vaikka kuinka paljon.

Voimansiirto kyllä kestää kun ei ole pioa, mutta tukivarret sun muut muoviheebelit ei kunnon pakkasia kestä.

38
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 07.09.09 - klo: 14.17 »
Jaa tuommonen, sais kyllä olla sellanen jossa on tigerdrive / rotostart yhdistelty normaalin narukäynnistimen kanssa.

39
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 06.09.09 - klo: 01.52 »
Ostin käytetyn rotostartteri mutta siitähän oli tietysti akkupakettipötkylä p*skana.
Uus ois maksanu sen toiset 35 euroa joten en ostanut, hain motonetistä 6V 4Ah akun 7€urolla ja pyörittelin sillä, mutta kun on säädöt niin hukassa eikä oo siihen vieläkään näppituntumaa, niin loppuuhan se 4Ah akkukin lopulta. Ja vittumainen kantaa kun auto sammuilee vähän väliä

edit: hinta lisätty.

40
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 05.09.09 - klo: 18.47 »
Verkonvetonaru osoittautui erinomaiseksi käynnistysnaruksi, on revitty ja paljon, naru toki rispaantuu mutta kertaakaan ei ole tarvinnut starttilaitetta irroittaa sen jälkeen kun ensimmäisen verkonvetonarun paikalleen laittoi.

Motonet 54-1709 ja hintaa 6,50€ ja mittaa narulla on tarpeeki  :grin: :wink:

41
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 03.09.09 - klo: 15.31 »
Yksisuuntalaakeri

Onko kukaan koittanu vaihtaa sitä neuulalaakeria sen mutterimötkylän sisään?
http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/6mm/Kit2054

sama laakeri on CEN:llä muissakin vernmeissä, esim GST:n NX-76koneessa osanumero G703557-31 ja jossain muussa mallissa (G70364-31) laakeri asetettuna "toispuoleisena" jolla on siis eri pyörimissuunta saatu aikaiseksi. Kävin eilen JR-Hobbyn uudesta toimipisteestä hakemassa GST:n yksisuuntalaakerin, myyjä ei heti muistanut ulkoa sen varaosanumeroa, nappasi laakerin hyllystä ja tutkin sitä ja totesin sen olevan oikea. p*skat ollut, stanssatun (merkintä HF0612) pään tulee olla sen mutterin kanssa tasalla.  :angry:


T-Rex 450:sessä on sama laakeri. HS1026
http://www.trendtimes.com/hs1026.html

42
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 03.09.09 - klo: 15.25 »
Kyllä, vanhaan risaan koitin ensin. Kylmänä, 12mm nylock mutteri alle ja kamasan 6mm hylsy + vasara + ruuvipenkki alle ja lähti kolhiintumatta irti. Uuden asennus olisi siis helppoa kunhan mutteriosan ensin lämmittää, laakeri ei kestä puhalluslappua hetkeäään, sulaa sisukset samantien p*skaksi.

Uudesta "väärästä" laakerista naputtelin samalla metodilla laakeria takaisinpäin ja onnistui hienosti.

Tuo pelkkä laakeri yleistavarana 6 euroa, kun käy maahantuojalta myymälästä kyseisen laakerin hakemassa niin hintaa on 28 euroa.

43
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 03.09.09 - klo: 14.31 »
Yksisuuntalaakeri

Onko kukaan koittanu vaihtaa sitä neuulalaakeria sen mutterimötkylän sisään?
http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/6mm/Kit2054

sama laakeri on CEN:llä muissakin vernmeissä, esim GST:n NX-76koneessa osanumero G703557-31 ja jossain muussa mallissa (G70364-31) laakeri asetettuna "toispuoleisena" jolla on siis eri pyörimissuunta saatu aikaiseksi. Kävin eilen JR-Hobbyn uudesta toimipisteestä hakemassa GST:n yksisuuntalaakerin, myyjä ei heti muistanut ulkoa sen varaosanumeroa, nappasi laakerin hyllystä ja tutkin sitä ja totesin sen olevan oikea. p*skat ollut, stanssatun (merkintä HF0612) pään tulee olla sen mutterin kanssa tasalla.  :angry:

44
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä osia CEN-Racingiin
« : 28.08.09 - klo: 09.43 »
Pari viikkoa sitten kävin oulun myymälässä, ei ollut edes GST:n käynnistysnarua enää hyllyssä, kuulemma CEN toimitukset ihan jäissä ollu jo jonkin aikaa...

45
Hyväidis.

Ettei oo valmista jo olemassa esim. GPL lisenssillä?

Täähän ois loistojuttu jos sen sais toimimaan esim. USB:n kautta vaikkapa miniläppärissä kaikissa yleisimmissä linux distroissa. Ajanottoraudan rakennusohjeet ja tar-pallo ohjelmistosta jonnekki julkiseen jakoon GPL:llä.

46
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 26.08.09 - klo: 18.12 »
Noni, pääneula auki 4½ kierrosta alaneula tasalla ja auto paikallaan käydessä nostaa lämmöt 120 asteeseen. Ihan ku ois ilmavuoto tms  :huh:

47
Polttisautot / Vs: Mistä CEN GST 7.7 auton iskareita?
« : 26.08.09 - klo: 15.47 »
JR-Hobby.

Tosin pari viikkoa sitten kävin myymälässä ja sanoivat että CEN toimitukset ollu jumissa jo jonkin aikaa, ei ollu edes GST:n käynnistysnarua varastossa. Tein sitten verkonvetonarusta (Motonet, vetolujuus 120kg) uuden startinarun.

Soita ja kysy onko niillä hyllyssä.
Jenkeistä esim. Ebay:n kautta noin 1,5 viikkoa.
Multa varaosalaatikosta heti  :grin:

48
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 26.08.09 - klo: 15.45 »
Johan tuli taas innostuttua.

Mutta ei kerpele käynnisty, Corneliuksen säätö-ohjeilla, hörppyä antamalla vähän lupaa mut ei nii ei.

Eilen ajelin varmaan puolisen tuntia, oli soppa niin rikkaalla ttä sylki putkesta ja tankki meni alta aikayksikön. Yläneula oli 5 kierrosta auki, ja alaneula tasalle + siitä noin kierros kaksi aukipäin! Tällä käynnistyi suht ok mut ei ollu tehoja kovin, kuumeni (135 astetta) ja alhalla kävi laihalla  :huh:

Eilen uudella tulåpalla ajoin 5 min, 10% nitroa, 3V hehkulaite, ei nii ei...

49
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 19.09.08 - klo: 20.48 »
Nimenomaan. Ihan JR-Hobbystä myyjä sanoi että ei se sitä tarvi, jos se ei narulla käynnisty niin sinä on jotain vikaa.

Ja puhui kyllä 99% asiaa. Yritin jonkin aikaa kanniskella sitä mötkylää mukana, sehän vei tilaa ja painoikin tiiliskiven verran.

50
Polttisautot / Vs: Diy rc polttis apua/neuvoja kaivataan?
« : 31.08.08 - klo: 00.29 »
Ja samanverran varaosia päälle. Rajaa oman auton kehumiseen.

Mieti edes hetki mitä puhut, ja missä.
"Polttis" osiossa on "CEN GST kokemuksia omistajilta" osio jonka olen aloittanut.

Ajatko halpahallin NIKKO super mega hyper killer monsterilla?!!?

51
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.08.08 - klo: 23.18 »
1:1 autoissa on semmonen sääntö ainakin joskus ollut että jos haluaa sen kulkevan suoraan, eturenkaat harittaa ja takarenkaat auraa. Mutta kuten tuossa aiemmin mainittiin niin onhan noissa jo uutena niin paljon klappia ettei tarkka säätäminen onnistu mitenkään.

52
Polttisautot / Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« : 30.08.08 - klo: 23.13 »
Onkos myyjän tarvetta tietää tasan tarkkaan kuinka mikäkin moottorin käy mihinkin kiinni? On omista tuotteista, entäs kilpailijoiden tuotteista. En usko.

Kilapilijoiden vakoilu kuuluu aina asiaan, täytyy tietä mitä ne on, jotta voi puhua omistaan parempaa.
T: Ex yrittäjä.

53
Polttisautot / Vs: Diy rc polttis apua/neuvoja kaivataan?
« : 30.08.08 - klo: 23.06 »
Mites ois GST rattaat?  :grin:
Vanne 190mm halkaisijaltaan. Muistaakseni 60 egee setti jos eBaysta halvalla saa.

Ootko laskenu paljonko tulee osille hintaa? RTR GSt 800 euroo...

54
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 22.08.08 - klo: 22.14 »
NEW CEN GST 7.7 Engine Huge GENESIS 46/NEMESIS CG14 tommoinen tuli eilen tilattua e-baystä! Hinta "mahtavat" 230 dollaria posteineen eli 155 eetua. Suomessa maksaa 323 euroa tosin se on Cen Racing NX-76(7,7ccm) nitromoottori G70357 tollainen, mut ei kait noilla niin "hirveä" ero voi olla? Kait tuolta e-baystä tilattuna tulee kaikki mukaan mitä myynti kuvassa on?

Täh?

7.6 eli 0.46 kone mullakin tossa on. Mut se suomihinta on 300+ euroa kun koko moottorin tilaa.
Suomesta kun kiertokangen tilaa niin se on jo 60 euroa. Jenkeistä kotiin kirjekuoressa 30 jotain egee.

edit:

Olet tilannut orkkismoottorin?

55
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.08.08 - klo: 17.31 »
Napavaihteet  :laugh:

Näyttää siltä että kun noi ruuvailee kiinni nii pitää laittaa pakki päälle  :roll: :grin:

56
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 08.08.08 - klo: 11.08 »
Säätöruuveihin on olemassa myös jäykempiä jousia joilla vaihtotapahtumaa saa muutettua olellisesti.
Räjäytyskuvasta saat varaosanumeron jolla voit tilata jäykemmät jouset.

57
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 08.08.08 - klo: 06.54 »
Kertokaa hyvät ihmiset mikä on sopiva nemesiksen kakkos vaihteen vaihto aika? Eli konehan on vääntö eikä kierroskone. Eli mikä ois sopiva vaihto aika? Nyt se on suurin piirtein kun kaasua on auki joku 1/4 osa! Ruuvit auki 2 1/2 kierrosta! Ei ole kyllä nemsu topicki mut sama kone ku gst!

Mulla oli tehtaan jäljiltä 3 ja 2 vaihteen säädöt ristissä, 3 vaihteen ruuvit oli 5½ kierrosta auki ja 2 vaihteen 7½. Manuaalin mukaan pitäs olla 2 vaihteella 5½ ja 3 vaihteella 7½. En oo tosin käyny testaamassa vielä uusiksi säädettynä että tietoa vaikutuksesta ei ole, mullakin nakkasi kakkosen päälle todella aikaisin eikä kolmonen mennyt koskaan päälle.

58
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 22.07.08 - klo: 22.45 »
Juu ne lämmöt on siel 125-135 ja aik usein menee yli mut sit jäähyttelen. Onko gst:hen hyvä joku OS A5 tulppa. Mul on myös 2 kannen tiivistettä lisää aattelin viel hommata lisää ku meinaa nousta lämmöt. Kerra nous 160 iha yhtäkkii mut ei oo tehny nii pitäää aikaa

160 astetta on jo semmonen lämpötila että sen korvalla kuulee, kone alkaa olla jo niin kuuma että tappaa kiertokangen alasilmukan.

Ei se auta ku kokeilla, vituttaahan se toki ostella niitä 8 euron tulppia kuin tupakkia mut minkäs teet. Saatko käymään sitä paksummalla seoksella? Palotilan kasvattaminen kannentiivisteen lisäyksellä on aika nopea hoito, kandee kokeilla jos on ylimääräinen tiiviste hyllyssä.

59
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.07.08 - klo: 07.02 »
Vaikuttaako hehkutulppa koneen lämpöihi itelläni on OS no:8 tulppa ja tietääkseni aika kuuma. Ja mikä olis paras tulppa jos kone käy liian kuumana vai vaikuttaako se siihe :S :huh:

Vaikuttaa. Paljonko ne lämmöt sitten on? Kiehuuko sylki pois parissa sekunnissa jäähdytyskannen päältä?
Mulla on Rossi 3 tulppana, toi OS 8 on se yleisin mitä siihen myydään.
Mulla kun on toi kuumempi tulppa niin seos voi olla vähän paksummalla, auton pitäis pysyä käynnissä paremmin sano myyjä. Ja osin piti paikkansa, mut puristuksia piti laskea kanssa, laitoin 2 kannentiivistettä niin toimi jo aikas hyvin.

60
Polttisautot / Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« : 17.07.08 - klo: 22.05 »

Toinen auton oireista on että auto käy hyvin hehku paikalla mutta kun hehkun ottaa pois rupee röpöttämään ja sammuu. Mistä sellainen johtuu?

Laita kuumempi tulppa.

Sivuja: 1 [2] 3 4