Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juniku

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Polttisautot / Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« : 17.07.08 - klo: 20.26 »
Hehkua oon latannu 2-5 tuntia mutta tuntuu että se ei ota vastaan enempää.

Nopeeta  :mrgreen:

Mun hehkulaite pitää olla vähintään 12 tuntia laturissa. Näin oli uudesta asti, mut eivät ole CEN:n laitteita.
Kävi vielä jossain vaiheessa niin että latauspää meni oikkariin hehkulaitteessa ja se purki itsensä kokonaan, sen jälkeen ollu tosi heikolla hapella, joka ilta pitää laturiin laittaa jos meinaa ajella seuraavana päivänä.

62
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 16.07.08 - klo: 17.08 »
minkälaisilla toimitus jutuilla toulta voi tilata saako posti ennakolla

Mielestäni ennakko ei onnistu, itsekin tilasin visalla.

Visa Electron käy myös kun PayPal tiliä tekee.
Muistaa vaan laittaa verkkopankissa verkkomaksun päälle.

63
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.07.08 - klo: 07.16 »
Ihan postiluukusta kolahti. Oli sen verran halpa lähetys.
Eiks se nykyään oo 100 euron paketti joka jää tullin haaviin?

64
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 14.07.08 - klo: 17.32 »
Olen odottanut uutta sylinteriputkea jo noin 1,5viikkoa suomessa toimivasta rc liikkeestä, kuulema menee vielä pari viikkoa kunnes pistävät tilauksen valmistajalle ja pari viikkoa kun on täällä minulla, ennakkoonkin pitäisi maksaa osasta..

ihan ok kuulostaa, mutta ei ole saaneet sähköpostiini maksutietoja edes 4:n päivän kuluessa soitostani.. kehoitan ostamaan jatkossa osat ebaystä.

Tilasin kiertokangen 6.7.2008 kello 21:30, www.cenracingdirect.com sivustolta.
Paketti saapui tänään 14.7.2008 kello 13:30  :grin:

65
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 13.07.08 - klo: 18.27 »
..eli löytyy vai ei löydy?  ...tuo gst:n putki ei silmä määräisesti näytä isommalta kun joku esim. 28 koneelle tarkoitettu, tuossa cenin putkessa tuo ulostulo(stinger vissiin ameriikaksi) näyttäs melko ohuelta, ainakin kuvien perusteella(käytin servoa ym. kun kuvasta yritin määrittää pillin pituutta ym.) sanoisin että multa löytyy reilummin mitoitettuja normi isolohkolle tarkoitettuja putkia..tiedä sitten tuon cen:in putken sisuskaluista.
Mun putkista kaikista isoin ulostulo ja muutenkin reiluin mitoitus löytyy hpi:n jostain monsu mallista(itseasiassa käyttämätön), kiinnitys tuolla "silikoniletkulla", noissa in-line pilleissä on sitten hiukan maltillisempi mitoitus.

Nyt on puretusta putkesta kuvaa.

http://juniku.no-ip.org/GST/exhaust.jpg

Otin tuon välipalin pois notta naapuritkin tietää millon meikälääne ajeloo  :grin:
Kiertokankea odotellessa, tietää miten vaikuttaa.

66
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 06.07.08 - klo: 22.18 »
Dodii  :grin:

Purin just GST:n moottorin. Olisi pitäny tilata kerralla koko moottori kun viimeksi osia tilaili (249 taalaa uusi motti). Kiertokangen alapään silmukka oli väljä, ihmeellisesti murjoutunut ja syvä urakin oli siellä silmukassa. Eikä ollut ihme että vähän nihkeästi pyöri, kampikammion puoleinen laakeri ihan finaalissa. Mukana kuvat lohkosta.


---EDIT---

Kuvalinkit poistettu kun ei ole kuviakaan.

67
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?
« : 06.07.08 - klo: 16.41 »
Vikojahan voi olla monia, mutta tällä tietämyksellä väittäisin että ilmavuoto. Varsinkin kun sulla tuntuu tulevan sitä polttoainetta koneesta pihalle.

Mulla nimittäin GST teki samaa, oli lohko halki  :grin:

Aina kun nykäisi narusta niin tuli semmonen pieni sievä polttoainesumu moottorin toiselta puolelta. 30mm pitkä pitkittäinen railo lohkossa kampikammion kohdalla.

68
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?
« : 06.07.08 - klo: 16.31 »
Mitä se voi tarkottaa kun eilen pakoputkest<a tuli sellasia poksahduksia mistä tuli kuumaa ilmaa?

Sitä että polttoaineseos syttyi.

69
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 06.07.08 - klo: 16.28 »
http://www.cenracingdirect.com/index.asp  oli paikka mistä tilasin. Ei varmastikaan halvin mutta halvemmaksi tulee kovasti kuin tilata suomesta, ja kaikki osat löytyivät.

Niin, ja ne osat tulee sieltä rapakon takaa pääsääntöisesti alle 14 vrk:ssa.
Suomalainen pulju kerää 3-5 viikkoa tilauksia ja sit laittaa tilauksen ulkomaiselle tukkurille, pahimmillaan tavarat tulee laivarahtina ja lastin saapuminen suomeen kestää kuukauden. Sit jonkun pitäs hakea ne tullista (ei ole 1 eikä 2 kertaa kun kiirellä perustelivat liikkeessä että miks ei oo lastia hettu). Jos hyvin kävi niin osat on oikeita ja tuli kaikki mitä pitikin.
Ja jotta kannustaa ja tukee suomalaista työtä sekä pienyrittäjää, saa maksaa avuliaisuudestaan kolminkertaisen hinnan verrattuna ulkomailta tilattuun tavaraan joka tulee kotiin hienosti pakattuna alle 2 viikossa.

70
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 06.07.08 - klo: 12.57 »
 :grin:

Sussa on masokistin vikaa  :grin:

71
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 04.07.08 - klo: 18.26 »
Great Satisfaction Torture Seven to Seven

72
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 04.07.08 - klo: 18.25 »
Säädöt.

73
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.06.08 - klo: 00.43 »
Kun se oiskin niin helppoa.
Säätelet että se toimii yli 100C lämmössä niin pirukaan ei sitä saa käynnistymään / käymään se alle.

74
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.06.08 - klo: 00.25 »
Lueppa koko topicci.

80-90 on ihan ok,
auto toimii tosi hyvin
mut oman kokemuksen mukaan ku mennään yli 100C niin alkaa ongelmat.

75
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 29.06.08 - klo: 23.58 »
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Vielä 130c on ok. Sen jälkeeen totaalista myrkkyä.

76
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 29.06.08 - klo: 00.00 »
No mutta morijesta pitkästä aikaa.

Tän kevään saldoja:

Noin 7 tankillista:
Jäädytyskansi poikki, 4 vetarista tapit poikki, kiveen ajessa puskuri ja ohjaustankoja pas2, iskarin päästä silmukka poikki ja parhaimpana lohko halki  :grin:

Arbeteswörke  :roll:

77
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.09.07 - klo: 13.49 »
Jenkeistä kun tilaa niin mukana on laturi, hehkulaitte, tankkauspullo ja keskidifin lukko ym, suomesta ostetuissa näitä ei tule mukana.

78
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 03.09.07 - klo: 23.09 »
Mitähän ihmettä tuolla pahvilla on yritetty voittaa? Ainut ongelma on talvella ja juuri se kriittinen paikka on suojaamatta. Ilmaputsari saa kaiken lumen kitusiinsa, sille pitäs rakentaa joku tunneli takapuskun kohdille tjsp että voisi ajaa hangellakin.

79
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 31.08.07 - klo: 23.13 »
Millasia?

Tuolla diileriliikkeen sivuilahan on aika hyvät kuvat jo. Oma rassi tosin ois tällä hetkellä pöydällä palasina, diffeihin pitää outdrivet vaihtaa (GS029) menee niitäkin kuin purkkaa näköjään.

80
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 31.08.07 - klo: 05.24 »
näin aamutuimaan nopeasti viivoittimella mitaten sortmilla jousia puristaen: 150cm silmukasta silmukkaa, 45mm jousto.
Mut mitäs väliä sillä on? Tukivarren pituus ja jousen kiinnityskohdat sen määrittä paljonko auton korkeus muuttuu jouset ylhäällä vs. pohjassa.

81
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 23.08.07 - klo: 14.18 »
Ei olekkaan, vaan Matrix.
Ja muutenkin on vähän kyseenalaista verrata leipätyönään RC autolla ajavia tavallisiin kaljankittaajiin.

82
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.08.07 - klo: 23.03 »
hpi83: "lämpö ongelma lämmöt seilaa aika lailla korkealla onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja millä sen saa pois auto on mun kaverin ja mikään meidän kokeilu ei auta"

JR-hobbyssäkin sanottiin "tuntuu että ne GST:n moottorit on yksilöitä, toiset pelaa 100-0 ja toiset esim. nostaa lämpöjä, ja siihen auttaa vain se kun laittaa prikkaa kannen väliin".

Elikkäs, vakiona sielä sylinterin ja kannen välissä on 2 "prikkaa". Ja mitä enempi prikkoja niin sitä pienemmäksi puristuksen saa ja lämmöt laskee samalla kun vääntö laskee ja kierrokset nousee.

Mutta paljonko ne lämmöt nyt sitten on? Sallittu ajolämpö on noin 110-125 astetta, kokemuksella tiedän että hetkellisellä 180 asteella menee kiertokangen alapää väljäksi kunnes koko kiertarin alapää menee puhki ja tekee täystuhon moottoriin.

83
Polttisautot / Vs: cen gst 7.7
« : 20.08.07 - klo: 22.58 »
Aivan. Katso siis yllä oleva linkki vastaan siellä.

84
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.08.07 - klo: 22.13 »
Eipä ole tullut juhannuksen jälkeen ajeltua "kunnolla". Tosin auto on takakontissa ja hehkulaite ladattuna.

85
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 28.06.07 - klo: 17.35 »
Ja murheet jatkuu.

Laitoin takajousiin jäykistyspalikat, eka ajo sen jälkeen tuotti katkenneen diffin tumpin alle 5 min köröttelyllä.
Vaihdoin uuden diffin ja sama homma, kaikenlisäksi meni vielä saman puoleine tumppi poikki!  :angry:

Kolmas kerta toden sanoo, täytyy laittaa orkkispalikat takaisin ja toivoa parasta. Päällisinpuolin ei mikään näytä tumppeja tappavalta.

86
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 26.06.07 - klo: 14.05 »
Ettei se sun coolpoweri olis vaan ollut sitä lentsikka lientä? Epäilen kyllä vahvasti koska niissä on 16% öljyä joka ei yksinkertaisesti halua toimia autossa. No se on hyvä että monsu toimii  :azn:

Kyllä, juurikin sitä. Paikkallinen diileri kun ei muuta tuohon autoon myy.

87
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 25.06.07 - klo: 22.14 »
Noniin,

Sitä Sidewinderin 16% polttoainetta päästiin viimein kokeilemaan. Ja kyllähän ero on suht huomattava verrattuna edelliseen 16% CoolPoweriin, jo pikkukierroksilla / kaasulla auto vetää huomattavasti paremmin, lähtee käyntiin ja ennenkaikkea, pysyy käynnissä. Tosin kun päästiin 120 asteen tuntumaan niin johan alkoi taas sammuilla mutta paljon paremmin toimi kuitenkin. Vesisade tosin oli sen verran rankka että pikkupoikamaien innokkuuskaan ei enää riittänyt vesisateessa kykkimiseen vaan päätettiin jatkaa paremmalla kelilä kun autokin oli vielä ehjä (mun autosta meni diffi 2 minuutin köröttelyn jälkeen  :angry: ).

Säädöt pitää vielä hakea kohdalleen kun auto nosti lämöt suht nopeasti 130 asteeseen pahimmillaan, onneksi sitä osaa jo äänestä sanoa milloin mennään yli 110 asteessa  :grin:

89
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.06.07 - klo: 00.57 »
Mulla meni toi uus mäntä+putki löysäksi parin gallonan jälkeen, ihan helposti sen vetää käyntiin. Mutta on se kyllä saanutkin kenkää ja kunnolla. <ÄLÄ TEE NÄIN> Niksi: pakoputkesta letku suuhun ja puhaltamaan </ÄLÄ TEE NÄIN> kunnes polttiane saavuttaa kaasarin, sen jälkeen lähtee aina parilla vedolla käyntiin jos säädöt on lähelläkään oikeaa.

Edit: Kielletty laittamasta letkua suuhun: Jo 15 ml:n annos 40-prosenttista metanolia suun kautta on aiheuttanut kuoleman, sokeus on aiheutunut 4 ml metanoliannoksen nielemisestä.

90
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.06.07 - klo: 00.34 »
.kone pelaa mulla muuten mutta aina pitää lämmittää ja houkutella et saa käyntiin. 

Vaihdetaanko koneita  :grin: Mulla nimittäin käynnistyy lähes aina alle 5 vedolla.

Sivuja: 1 2 [3] 4