Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumphu

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18
1
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 01.03.11 - klo: 15.19 »
Joo tuollainen palikka kyllä kävisi. Omaan projektiin kun ei tule radiota lainkaan vaan servoa ohjataan suoraan Arduino piiriltä, niin radiosta en pääse nopeuksia säätämään.

Löysin tuon palikan eilen itsekin ja muutamia ohjeita DIY hidastimille, mutta ajattelin nyt kysellä servojakin ensin...

--
Tuomo

2
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 01.03.11 - klo: 13.07 »
Örspäivää...

Onkos kellään tullut servoja katsellessa / vertaillessa / etsiskellessä vastaan TODELLA hidasta servoa?

Useimmat servoista tuntuu olevan nopeudeltaan "0.2s / 60 astetta" lähimaastoa. Itsellä olisi projektiin hakusessa servoa jossa olisi vääntöä yli 5kg, mutta tuo 60 astetta saisi ottaa aikaa jopa sekunteja... Ei väliä vaikka ottaisi jopa 3sekkaa kääntyminen... Mistähän löytyisi?

Hintaa tietysti... Mukava jos halvalla saisi, tehoakaan ei välttämättä tarvitse tuota 5kg olla... Servolla tullaan liikuttamaan toista akselia jossa kääntyvyys on 5-10 asteen luokkaa, eli pystyn pelaamaan aika reilusti välityksillä...

--
Tuomo

3
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.07.09 - klo: 15.03 »
Toi foorumi on täysin kuollu :shock:

Perustelisitko?

EDIT:
Tarkoittaako se ettei foorumilla käydä tarpeeksi p*skanjauhantaa että foorumi on kuollut? Vai tarkoitatko kenties sitä, että suurin osa käyttäjistämme osaa käyttää hakua eikä kysele samoista ongelmista aina, vaan hakevat jo käsitellyt ongelmat foorumilta ja näinollen ei päivittäin kysytä "Mikä on nyt vikana?".

Myös se saattaa vaikuttaa, että sivustollamme jäsenten keski-ikä pyörii 20-25v tienoilla, jolloin on 2T koneista enemmän kokemusta ja vain vaativimmissa ongelmissa / ongelmissa joihin ei löydy vielä vastausta kysellään apuja foorumilla.

Foorumimme idea ei ole olla päiväkirja jonne voi käydä kirjoittelemassa päivittäin milloin ajoi ja missä ja millä ja miten meni (joskin tähänkin on mahdollisuus yleisellä palstalla), vaan idea on olla ns. "tietopankki" josta ongelmatilanteissa toivottavasti on apua kaikille FG harrastajille. Mikäli tarvittavaa tietoa ei löydy, voi sitä halutessaan kysyä ja saada siihen vastauksen.

Terv. Tumphu, FGClub.net ylläpito

4
Polttisautot / Vs: FG ALAN HARRASTELIJOILLE SIVUT
« : 03.06.09 - klo: 11.49 »
FGCLUB.net sivusto hetkellisesti poissa käytöstä.

Syy: Palveluntarjoajalla palvelinpäivitys menossa. Siirtyvät vanhoista palvelimilta uusille ja olivat epähuomiossa tehneet siirron meidänkin domainille VAIKKA domainimme oli jo valmiiksi uudella palvelimella.

Tiedostojen + tietokannan palautus on käynnissä ja heidän mukaansa ongelma tulee kuntoon tämän päivän kuluessa.

Pahoittelen tietokatkosta.


Terv.
FGClub.net ylläpito

Ongelma korjattu palveluntarjoajan päästä, eri palveluntarjoajista riippuen DNS palvelintietojen päivitys saattaa kestää pahimmillaan jopa useimpia tunteja.

Tällä hetkellä ainakin Soneran linjoilta tuntuisi pääsevän sivustolle.

Terv.
FGClub.net Ylläpito

5
Polttisautot / Vs: FG ALAN HARRASTELIJOILLE SIVUT
« : 03.06.09 - klo: 09.22 »
FGCLUB.net sivusto hetkellisesti poissa käytöstä.

Syy: Palveluntarjoajalla palvelinpäivitys menossa. Siirtyvät vanhoista palvelimilta uusille ja olivat epähuomiossa tehneet siirron meidänkin domainille VAIKKA domainimme oli jo valmiiksi uudella palvelimella.

Tiedostojen + tietokannan palautus on käynnissä ja heidän mukaansa ongelma tulee kuntoon tämän päivän kuluessa.

Pahoittelen tietokatkosta.


Terv.
FGClub.net ylläpito

6
Polttisautot / Vs: FG ALAN HARRASTELIJOILLE SIVUT
« : 27.10.08 - klo: 13.01 »
Fgclub on hetkellisesti poissa käytöstä.

Turkkilainen hakkeroinut palveluntarjoajan info-palvelimet.

Palauttavat dataa parasta aikaa.


Tulee kuntoon tämän päivän aikana.

Lisäinfoa täällä

http://ewh-tila.com/

EDIT2:

Sivusto jälleen toimintakunnossa, KAIKKIA JÄSENIÄMME KEHOITETAAN VAIHTAMAAN SALASANANNE!

7
Polttisautot / Vs: Ypäjän Crossi ja Asfalttirata
« : 12.08.08 - klo: 23.38 »
Videoita...

Palvelintarjoajan kaista ei riitä streamaukseen, joten napatkaa filut omalle koneelle (oikealla hiiren näpillä ja "Tallenna kohde levylle..." / "Tallenna kohde nimellä...") ja tämän jälkeen vasta katsokaa koneelta niin pitäisi äänen ja kuvan mennä synkassa...

Kuvanlaatu ei parasta, mutta pysyipä videot vielä kohtuu kokoisena.

Sivu tuntuu näkyvän Mozillan kanssa ok, mutta IE:n kikkaviitoset puuttuu, joten IE:llä ulkoasu ei kaunein mahdollinen, korjaan jahka ylimääräistä aikaa liikenee. (vinkit ja palautteet luonnollisesti saa laittaa YV:nä)

Tumphu

8
Polttisautot / Vs: Ypäjän Crossi ja Asfalttirata
« : 10.08.08 - klo: 20.27 »
No niin. Tänään oli hyvä päivä kelien puolesta, mutta autoille sattui ja tapahtui.

Käytännössä kaikki autot jotka radalla kävivät saivat jos jonkin näköistä "haaveria", toisille enemmän toisille vähemmän. Myös kuskeilla lievä lämpöleikkaus lähellä mutta onneksi voitelu(huumori) toimisi porukalla erittäin hyvin eikä kärpäsiä suurempaa ilmassa lennellyt.

Yllättävää mutta totta, eroa 2wd:n ja 4wd:n välillä ei hirveästi ollut. Erittäin tasaista.

Kuvia paikan päältä tuli napsittua n.400kpl ja video pätkääkin tuli suht mukavasti, laitan linkkiä videosta kunhan se "valmistuu".

Kuvia löytyy täältä.

9
Polttisautot / Vs: FG ALAN HARRASTELIJOILLE SIVUT
« : 08.08.08 - klo: 13.35 »
Nyt on kulunut jo senverran aikaa, että päätimme poistaa edelleenohjauksen http://fgclub.halpadomain.com osoitteesta tuohon nykyiseen www.fgclub.net osoitteeseen.

Eli kaikille joilla ei fgclub.net toimi suoraan kirjanmerkistä / pikakuvakkeesta:

Poista vanha linkitys ja käy sivustolla tekemässä uusi linkitys.

Tämä ilmoitus siksi, että domain-statistiikka näytti edelleen yli 10 000 yhteyttä/kuukausi kulkevan tuon fgclub.halpadomain.com osoitteen kautta suoraan ohjattuna. Lisäkustannuksien / vaivan / sivuston nopeuttamiseksi turhat edelleenlinkitykset poistettiin.

Sivusto toimii kuten ennenkin, mutta ainoastaan tuo edelleenohjaus on poistettu.


Terv. FGClub.net Ylläpito

10
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 14.02.08 - klo: 22.47 »
Nastat lähti kävelee siis? Minulla marderin renkaissa ainaski pysyny ruuvit. Nuo telkänpöntöt ei oo parhaimmasta päästä! Fg:een pöntötkin on suppoja kun ennen 10L rupeevat vuotaa änkän ja putken välistä...

Änkän ja putken? Tarkoitat vissin FG:n 3- kammioisen teharin sitä kumiholkkiosaa?

Vakioletku mikä siinä on, on aivan susi. Tilalle kannattaa ostaa lämpöä, öljyä ja painetta kestävää letkua. Molemmista päistä klemmarilla kiinni ja ei kuule irtoa. Kokemusta on. Kuten tässäkin aiheessa aikaisemmin todettu, mikään auto ei ole täydellinen.

Jos vakioputkesta puhut -> Minkään auton vakioputki ei ole hyvä. Se on vain halpa + toimiva. Jos autoissa olisi putkistoltaan täydet tehot otettu jo irti olisi auton hinta aivan toinen.

Onkos kukaan muuten nähnyt missään tuollaista pakoputkistoon tarkoitettua "teräskudossukkaa" 15-20mm kokoluokkaa. Siis vastaavia on 1:1 autojen putkiin saatavilla, mutta onkohan näitä pienempiä tarjolla jossakin?

11
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.02.08 - klo: 23.42 »
Mitenkäs,

Onkos noissa Carsonin pirsseissä etupäässä ristinivel vetarissa vaiko kuulavetari?

Netistä löytyi moinen kuva jossa ristinivel. Mikäli joltain löytyy, voisikohan mahdollisesti mitata tämän kokonaispituuden + myös akselipituuden, eli siis akselilta siitä kohtaan mikä menee laakerin läpi.




EDIT: Googlettamisen jälkeen selivisi että kuva on 2008 mallin FG Baja 4WD etuvetarista.

12
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.01.08 - klo: 16.16 »
Pitääkö ilmassa olla (renkaat ei kosketa maata) sisäänajossa? Jos näin niin nippuside vain n. puolelle kaasulle  :mrgreen:

Parempi kun on vähän kuormaa. Ja jos kerran renkaat ilmassa, niin miksi ei samalla ota renkaita pois?

Samoin jos kerran pitää pikkusen kaasua olla, miksi ei ota sähköjä pois päältä ja käsin käännä servosta hieman kaasua?

Tuo ei kuitenkaan kannata, suosittelisin ajamaan renkaat paikassa pienellä kaasulla ja tietysti hieman rasvaisemmalla seoksella.

13
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.01.08 - klo: 12.05 »
Kyllä toi neliveto tuntuu ottavan pitoa vaikka ilmasta ;)

14
Polttisautot / Vs: FG ALAN HARRASTELIJOILLE SIVUT
« : 19.01.08 - klo: 00.53 »
Uppista tällekin aiheelle.

Nyt vihdoin ja viimeina kaikista vastoinkäymisistä huolimatta sivusto on jälleen saatu toimimaan haluttuun, alk.per. osoitteeseen http://www.fgclub.net

FG:n omistajille haluamme toivottaa Tervetuloa!


Terv. Ylläpito

ps. Sivusto on vielä ensiviikon (21.1.2008 - 25.1.2008) huoltotöiden alla, saattaa ilmetä hetkellisiä käyttökatkoja.

15
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 27.12.07 - klo: 09.18 »
Näihin kahteen kommenttiin lisäksi: Monsu renkaat painavat enemmän, ja jo tästä syystä kannattaa pienentää välitystä. Isompi renkaan kehä + lisäpaino => Huonompi kiihtyvyys ja suurempi kytkimen kulutus

16
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.07 - klo: 15.01 »
*Delete näppäintä ja piste pois*

Senverran täytyy vielä haavoja aukoa että kuten tosta pari sivua voi taaksepäin lukaista, niin tiedossa kyllä on että näitä 2T autoja on muitakin kuin FG... Eihän FG taida olla edes ensimmäinen ketä näitä on tehnyt... Ei se sen takia loppunut...

Kummasti juttu muutti asianyhteyttään matkanvarrella...

No nyt voi pistää sen pisteen.

17
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.07 - klo: 11.36 »
Johonkin FG:hen menee joo mankinkin tulpat, eikä lämpöarvo heitä kuin yhden pykälän...
MUTTA, ne ei ole ainoita bensa-autoja, esim bajaan ei todellakaan mene...

Ei mene koon puolesta vai lämpöarvon?

(Toisaalta ei merkitystä koska parilla FG:llä ajelen, ja HPI en sorru joten asia mun puolesta loppuunkäsitelty)

Mistäs seuraavaksi väiteltäis?

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.07 - klo: 11.09 »
Noh... Nykyinen tulppa ollut autossa lähes 2vuotta. Ostin käytettynä -> kaadoin komeasti kiveen ja tulppa hajos. Siitä lähtien ollu mankin tulppa -> Ei ongelmia.

Myös kaverilla kenen kanssa ajellaan on autossaan samasta paikasta ostettu, samanlainen tulppa. Kummallakaan ei oo koneet vielä hajonnu, mutta ei se mitään... Odotellaan niin eiköhän se siitä  :grin:

Auto ei tietenkään jokapäiväisessä ajossa, mutta on sillä litroja kyllä reilusti huristeltu...

EDIT: Typoja korjailtu

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.12.07 - klo: 23.28 »
Mä voin ottaa testiin. Itse en edelleenkään kyllä jaksa lämpöarvoja katsella, jos tulppa hajoaa niin haen tilalle mankin tulpan niinkuin olen ennenkin hakenut... Mitään sen erikoisenmin tutkimatta... Mulla varmaan on sitten niin hyvä tuuri joten luotan siihen vastaisuudessakin.

20
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.12.07 - klo: 21.28 »
Isommis konees on kyl tarkkaa jo tulppien kaa ( meinaan crosseja!)

No ei tuokaan nyt ihan noin mene... Eli siis koneen koko ei vaikuta... Mutta tästä asiasta ei keskustella täällä...

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.12.07 - klo: 19.23 »
On kahden tyyppistä nakutusta, hehkusytystä ja itsestäänsyttymistä, itsestäänsyttyminen johtuu liian korkeesta paineesta, liian matalasta oktaanimäärästä, liian aikaisesta sytytyksestä tai liian korkeasta lämpötilasta. Hehkusytytys johtuu liian kuumasta tulpasta tai hehkuvasta karstapalasta.Molempiin vaikuttaa liian laiha seos.

EDIT: tuo siis googelista pikaisella hakemisella, en olisi paljon paremmin osannut itsekään vastata.

Tulpan lämpöarvon en tästä tietopaketista huolimatta usko 2T konetta rikkovan, vaan liian laiha seos joka saa sen koneen kuumenemaan... Tarkoitan seoksella Polttoaine - Öljy TAI Polttoaine - Ilma seossuhteita.

Jossain mopoissa saattaa olla täysin erijuttu tämän suhteen kun ajetaan 30km kaasu pohjassa, kone huutaen minkä jaksaa. Jos näillä autoilla moisiin suorituksiin ryhdytään, ilmoittakaa niin tulen paikalle katsomaan  :grin:

PS. En itse googlettanut koska tunnuit tietävän JA haluavan jakaa tietosi täällä. Miksi tehdä itse mitään, minkä voi laittaa toisen tekemään  :wink:

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.12.07 - klo: 18.24 »
Liian kuuma tulppa aiheuttaa monenlaista harmia, nakuttelu ja männän ylikuumeneminen esim.

Miten nakuttaminen ilmenee? Kyllä tuon nakuttamisen ymmärtäisi 4T koneissa joissa on venttiilit, mutta itse en ainakaan koskaan ole 2T koneen kuullut nakuttavan. Saisko lisäinfoa?

23
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.12.07 - klo: 17.51 »
Hohhoo, sopivasti pieleen lämpöarvo niin johan oppii nopeasti koneremontin....  :mrgreen:

Hou hou hou...

No mulla, sukulaisilla sekä tuttavilla ollut aika hyvä tuuri tulpan arvonnassa. Lähinnä samanmittaista jenkaosaa on käytetty niin ruohonleikkureissa, raivaussahoissa, mopoissa, moottorisahoissa ja kertaakaan ei ole koneremonttia tarvinnut kyseisen takia tehdä.

No jos kerran asia näin on, niin uskotaan sitten että vuosikaudet meillä on vain ollut erittäin hyvää tuuria. Muutoin väittäisin ettei ole v*****kaan väliä.  :wink:
Montas 2T- konetta sulta muuten on väärän lämpöarvon takia hajonnut?


(Kyllä, viestissä havaittavissa sarkasmia)

24
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.12.07 - klo: 15.32 »
Ihan miten vaan, turhaa off-topiccia tulee jos tätä jatketaan... Pilkkua kun kerran aletaan viilaamaan, siitä voidaan taatusti väitellä vaika yhden kirjan verran.

25
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.12.07 - klo: 14.07 »
No tuosta kopiostakin voi olla montaa mieltä. Riippuu täysin mistä autoa katsoo. Kieltämätön faktahan on se ettei pyörää kannata uudestaan keksiä joten pakosti näissä aina löytyy samannäköisyyksiä.

Toinen kieltämätön fakta on tuo varaosien saatavuus, yhtä "helposti ja nopeasti" niitä saa kuin tuota autoa (eli vain ulkomailta tilaamalla), itseäni ei ainakaan innostaisi ostaa kahta autoa suoraan. Toinen ajoon, ja toinen varaosiksi (kun ei ole autosta käyttökokemuksia ei tiedä mikä osa hajoaa).

FG tai HPI ostaessa ei tarvitse kuin ostaa auto, tarvittaessa osat saa Suomesta hyvinkin nopeasti sekä tukea saa suomen jälleenmyyjiltä sekä erinäisiltä sivustoilta jotka ovat erikoistuneet pelkästään FG tai HPI autoihin. Tälläisille sivuille kun menet kyselemään neuvoja noihin "LiuLauLingLongNiHau" autoihin, on myötätuntoinen vastaanotto varmasti taattu... Tuskinpa vain...

Nämä siis jälleen omia henk.koht mielipiteitä... En kiellä ketään ostamasta tuollaista lelua mutta en kyllä missään nimessä itse moiseen ryhtyisi...

26
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.12.07 - klo: 10.50 »
Korjausta hieman svg27 kommenttiin...

Väärinkäsityksien välttämiseksi ja kinailun estämiseksi sanottakoon ettei ole yhtä ja ainutta oikee ja aitoa 2T peliä. Omalla kommentillani tarkoitin vain sitä, että FG:n edustusta löytyy suomesta tällä hetkellä luultavimmin eniten. Toinen käsittääkseni hyvin edustettu auto on tuo HPI:n Baja.

Käytettyjen hinnat riippuu tosiaan kunnosta, sekä myyjästä... Onhan näitä ketkä myy 2 viikkoa vanhaa autoa uudenveroisena... Itse en myisi uutta autoa, joka kannettu kaupasta ulos, edes uudenveroisena... Kaupasta ostettu ja yksityiseltä ostettu on kuitenkin aina eriasia... Hinnat näissä menee melkoisen paljon samaan tyyliin kuin 1:1 autoissakin, kun ajat sen liikkeestä ulos, hinta tippuu heti roimasti.

Kuten eräällä toisella foorumilla ilmoitettu "Myydään 1€ kolikoita, hinta 2€ /kpl + toimituskulut".

27
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 11.12.07 - klo: 09.24 »
Kyllähän noita on jos jonkinmoisia 2T leluja jo, eri asia vaan saako varaosia, hienoa ostaa halpa auto jolla, parin ajokerran jälkeen, jonkin osan rikottua et voi enää ajaa kun ei tahdo varaosia mistään saada...

Tämä siis oma henk. koht. mielipide. Ja eihän nämä FGn autotkaan niin hirveitä maksa, olen nähnyt muutavia vakioita myytävän käytettynä tuohon 350€ hintaan ja itsekin omani (2 autoa) olen käytettynä ostanut kohtuuhinnoin.

28
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.12.07 - klo: 16.30 »
Mulla ei oo nii hyvii radioita ku nikel on ollu, jottavoisi nuita liikeratoja säätää yms, kun on nuo tavan am 27mzh, kyllä nuilla näyttää ohjailevan...mutta ei niin paljo niitä säätö juttuja oo, mutta 2.4ghz ohjain kin on ihan arvokas.

Taas on annettu ymmärtää väärin...

Porukka ei oikein tiedä itsekään mistä puhuu... EI NE HIENOT ASETUKSET SIITÄ SPECTRUMISTA JOHDU hyvänen aika... Mulla esim. Futaba 3PM 2.4GHz samat säädöt kuin Futaba 3PM FM radiossakin... Se Spectrum ei todellakaan ole mitään muuta kuin taajuus, jolla kommunikointi tapahtuu vastarin ja ohjaimen välillä. Jo Futaba Megatech 2PL AM radiossakin pystyy EPA:t ja trimmit säätämään ohjaimesta kohdilleen, ja se radio ei todellakaan ole spectrumia nähnytkään.

29
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.12.07 - klo: 10.26 »
Olen myös itse säätänyt niin että tyhjäkäynnillä jarru ottaa hieman kiinni, ei voimakkaasti mutta siten että sen huomaa... Autolla massaa niin ettei se kuitenkaan vaikuta merkittävästi liukumiseen, mutta täysjarrulla tehostaa kyllä mukavasti jarrutusta...

Itse ainakin olen vääntänyt sen jarrun lenkkipalan niin että se on suorassa sivullepäin kun kaasuservo keskiasennossa, ja vielä ottanut sen lenkkitangon mahdollisimman ulos ja näin saanut enemmän voimaa jarrutukseen. Niin hyvin ottaa kiinni ettei siitä ihan pienillä voimilla renkaita enää käännetä. Jarrut kun lyö kiinni niin perä tulee renkaat lukossa, mutta jarrutusmatkat on silti ~10m + koska vauhti kova, pito huono -> ei voi vaatia kunnollista pysähtumistä.

Etujarrut parantavat tietysti jarrutusta huomattavasti, mutta tuovat myös lisää säädettävää. Jotkut ovat sanoneet että vaikea säätää, mutta enpä tiedä siitä sitten... Kun noihin mekaanisiin jarruihin lisää pari omatekoista osaa jousella kiinnitettynä niin pitäisi toimia ongelmitta.

30
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.12.07 - klo: 20.08 »
Testattu sekä 3 kammioista teharia sekä JetPron teharia. Molemmat ihan jees, suositeltava PAKKOhankinta noihin autoihin jos haluaa potkua lisätä näihin autoihin

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18