Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1830 : 19.08.05 - klo: 19.01 »
Okei, sorry Jartsa, no sitten se on ollut jotain muuta... kytkin ei ole ottanut kiinni ym. mutta ehkä ne on lopulta saatu toimimaan.. 3-pala kytkin on kyllä helppo ja varma.. Tietty niissä se jousien kanssa pelaaminen välillä on tuskaa, etenkin vahvempien, mutta siihen löytyy se työkalu josta joskus laitoin kuvankin tänne.

ps. Kilpa-auton tärkeimmät osat ovat iskarit ja kytkin, joten asiaa kannattaa suhtautua tietyllä vakavuudella ;-)

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1831 : 20.08.05 - klo: 08.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
25% sidewinder tai 25% byron..ei hirveesti eroa, kummallakin auto liikahtaa mukavasti ja enpä sanoisi että lämmöissä mitään oleellista eroa..


jaa a..minulla lämmöt tippui 10'c kun siirryin sidesta byroniin.Koneen kärsii säätää piikimmälle ilmän että että lämmät hurjii.

Mika vaan yrittää ettei me ostettas Byroniin :wink: eiks juu :wink: Jos kevääks saadan seura pystyyn niin tilataan koko saben varosto tyhjäks :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1832 : 20.08.05 - klo: 09.44 »
Niinhän mäkin sanoin että piti laittaa byronilla vähän piikimmälle..mutta ei sillä ole oleellista merkitystä ajamisen kannalta.. kummallakin auto liikkuu mukavasti kunhan on säädöissä..ainakaan minusta

Mä ostan iso-hepalta joten siinä suhteessa ei pitäs olla ongelmaa (kai)

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1833 : 20.08.05 - klo: 12.08 »
Ulkonäkö pettää tuossa siimassa. Ihan kerpeleen ohutta, mutaa kerpeleen kestävää. Ei mennyt ees saksilla poikki.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1834 : 20.08.05 - klo: 12.10 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Mulla on nyt kokeilussa sellanen asennus että, laitoin kytkinkellon taakse laakerin ja prikan väliin ohuen prikan oisko sisäreikä 6mm, ulkokehä 8mm ja paksuus joku 0,2mm ja samanmoisia 2 kpl pronssihelan ja laakerin väliin ulkopuolelle siten että ruuvi juuri ja juuri kiristää koko paketin. kello pyörii nyt todella hienosti ilman välystä koska laakereiden sisäkehät on yhtäpuuta ja sen pronssihelan ei pitäis pyöriä mukana. Kokeiltu tosin äsken vasta pihalla 20 min. mutta toimii edelleen.
Kiitos Virtaselle Hobbylinnaan, sieltä niitä prikkoja ainakin saa ostaa.

Toi kokeilu osoittautui huonoksi mulla: kun sen koko paketin kiristi hiukan ja lähti ajelemaan, tuntui kaikki hyvin toimivalta, mutta parin tunnin ajojen jälkeen huomasin että kytkimen laakerit ei tykänneetkään siitä pienestä kiristyksestä ja oli leiponeet kiinni. No se pronssihela oli tietysti entinen kun oli lähtenyt pyörimään ruuvia päin. No tein uutta säätöä niihin prikkoihin, eli jätin löysemmälle, ei tulosta, sama juttu.
No tämän hetken kokeilu on semmonen että pronssihela pois ja metalliprikkoja tilalle, siten että paketti ei ihan kiristy.
Eli näin:
http://www.rcpics.net/img/63438
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1835 : 20.08.05 - klo: 14.23 »
Joo, älkää vaan laittako sitten Robinson Racingin spurrin kanssa HPI:n HD kytkinkelloa, siinä käy kolmen tankin jälkeen näin:
 http://www.rcpics.net/img/63449
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1836 : 20.08.05 - klo: 14.47 »
HD kytkinkello? Onko se vakio?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1837 : 20.08.05 - klo: 15.21 »
No empä tiedä muuta kun että paketissa luki "heavy Duty 18 teeth cluch bell" ja HPI:n valmistama.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1838 : 20.08.05 - klo: 19.43 »
ne vakiot pitäs olla hd kelloja.juu..heh..mut ei ne kestä robinsonin spurrin kanssa.

jk nitro.jätä yksi prikka pois sieltä välistä...apua?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1839 : 20.08.05 - klo: 20.24 »
Hammastus vaan ei täsmännyt, kyllä mää sitä asentaessa kattelin että kuis mahtaa käydä niitten kanssa, mut meinasin et kokeillaan ja nyt ollaan viisaampia....
HD kellot on terästä ja vakiot vissiin alumiinia, luulisin näin.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1840 : 21.08.05 - klo: 20.19 »
Mulla on pääneula 3,5 kierrosta auki ja alaneula sisäänajo säädöissä ja mittarin lukema näytti 177,8 'C :!:

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1841 : 21.08.05 - klo: 20.36 »
Pitiköhän mittäri paikkaansa  :lol:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1842 : 21.08.05 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mulla on pääneula 3,5 kierrosta auki ja alaneula sisäänajo säädöissä ja mittarin lukema näytti 177,8 'C :!:


Ja varmasti Celcius asteita? Jos tuo pitää paikkaansa, niin sinulla on joko paha ilmavuoto tai todella kuuma tulppa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1843 : 22.08.05 - klo: 08.46 »
ja kohta puolin väljä kone.
Mites se kulkee tolla 3.5 kierrosta auki säädöllä?Melkein pakko sen on olla laihalla kun noin korkeet lämmöt.Tai sit niin kun brutales ano..ilmavuoto.Eihän vuoda takaa käyrän ja koneen juuresta?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Savage
« Vastaus #1844 : 22.08.05 - klo: 10.22 »
177,8 Fahrenheit=  81 Celcius ?????
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1845 : 22.08.05 - klo: 11.02 »
Tuon eron kyllä luulisi tuntevan lähellä seistessäkin.
Mulla on sellanen tunne että savage ei välttämättä käy enää 177C asteessa.
Joskus seosongelmista kun kärsin MT:n kanssa niin se sammu siinä 155-160C:n välillä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1846 : 22.08.05 - klo: 15.19 »
Kyllä se sammuu jo ainakin 170 asteessa. En ole varma mutta sen vuodon saa ilmi sellain että kaynnistää ja sammuttaa pakoputken pään tukkimalla. Jos se vuotaa niin se ei sammu, jos sammuu niin se ei vuoda.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1847 : 22.08.05 - klo: 15.31 »
Niin, tuo kertoo vain jos pakokäyrässä, putkessa tai niiden liitoksissa on vuoto.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1848 : 22.08.05 - klo: 15.42 »
hmm, kyllä se Celsiusta näytti, Ossin autossa oli 70 jotain pienen ajon jälkeen samalla mittarilla.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1849 : 22.08.05 - klo: 21.26 »
Jos meikäläinen joskus ostaa Savagen,niin tämä motti löytyy siitä autosta alta aikayksikön:

Tehoja luulis löytyvän reilusti yli kolme heppaa (siis ihan oikeita heppoja),Ossi kun on 8)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1850 : 22.08.05 - klo: 21.36 »
Millä ajattelit tuon laittaa käyntiin =)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1851 : 22.08.05 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Millä ajattelit tuon laittaa käyntiin =)
Tosta tulee ns.Savage-versio,johon menee Roto-Startti.Myös vetostartillinen on tulossa.

Niillähän se pärähtää :)

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1852 : 22.08.05 - klo: 21.45 »
Ja jos tolla koneella kilpailla meinaa niin outlaw-luokkaan heilahtaa, truggyen seuraksi, ei taida olla jakoa siellä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1853 : 22.08.05 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Ja jos tolla koneella kilpailla meinaa niin outlaw-luokkaan heilahtaa, truggyen seuraksi, ei taida olla jakoa siellä.
No eihän noilla ole pakko kisaamaan mennä vai mitä :)

Ja sitten kysymys Savage-kuskeille: Kuinkahan monta muoviratasta Savagesta (myös pakkimodulista ja 3-portaisesta vaihteistosta) spur-gearin lisäksi löytyy?

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1854 : 22.08.05 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Ja jos tolla koneella kilpailla meinaa niin outlaw-luokkaan heilahtaa, truggyen seuraksi, ei taida olla jakoa siellä.

Eikös Outlavissakin ollu konerajotus .28 8) eli ei pääsis ollenkaan paitsi
"epävirallisiin"! Ja tossa taitaa lukee että kiertää noin 25.000r/min eli
melki puolet vähemmän ku .21-.28 kisakoneet joissa max noin 43.000r/min :shock:
eli sais laittaa melko reilusti välitystä raskaammaks, että väännöt pääsis
oikeuksiinsa :wink:

Ps. NO NIIN SAVAGE KUSKIT ULVILAAN MONSTERIKISOIHIN ENS KUUSSA!!!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1855 : 22.08.05 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Ja tossa taitaa lukee että kiertää noin 25.000r/min eli
melki puolet vähemmän ku .21-.28 kisakoneet joissa max noin 43.000r/min :shock:

Hehe, nuo numerot tuolla nurkassa meinaavat valuuttaa. Yeni, jeni, miten kirjoitetaankaan. Japanin valuuttaa  :)

Ja tuosta on ilmoitettu 3 hintaa. Koska mallejakin on tuosta päätellen kolme

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1856 : 22.08.05 - klo: 22.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Ja tossa taitaa lukee että kiertää noin 25.000r/min eli
melki puolet vähemmän ku .21-.28 kisakoneet joissa max noin 43.000r/min :shock:

Hehe, nuo numerot tuolla nurkassa meinaavat valuuttaa. Yeni, jeni, miten kirjoitetaankaan. Japanin valuuttaa  :)

Ja tuosta on ilmoitettu 3 hintaa. Koska mallejakin on tuosta päätellen kolme

Jaahas, niimpä taitaakin olla :oops: , mutta ei noi .30 koneet
(ainakaan muiden valmistajien) kierrä kuitenkaan kun 30.000
nurkille joka on silti 1/4 vähemmän kuin "pienemmissä" ja
kestävyys saattaa olla arveluttavaa, eihän .21 lohkokaan voi
loputtomiin "venyä".

ps. ne kaks alempaa mallia on tod. näk. roto ja narustartti mallit :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1857 : 22.08.05 - klo: 22.44 »
Tullaan, tullaan, ja veli kans.

Kananmuisti taas noitten sääntöjen kans, minkäs tekee kun sama pää kesät talvet, hah!

Kiertää kai .30 kone sentään enemmän, ainakin Ossi.

Savagessa on 3-speedissä 1 muoviratas eli 1-vaihteen ratas, pakissa ei ole. Eipä muita ole kuin spurri ja 3-peedissä 1-vaihde ja 2-peedissä 1- ja 2-vaihde.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1858 : 22.08.05 - klo: 23.34 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Kiertää kai .30 kone sentään enemmän, ainakin Ossi.

Eipä taida kiertää, käsittääkseni sama pätee kaikkiin koneisiin, eli mitä
suurempi iskutilavuus sitä vähemmän kieroksia ja enemmän vääntöä.
Tietysti siihen vaikuttaa iskun pituus/syl.hakaisija, eli lyhyt iskuinen kiertää
paremmin ja pitkäiskuinen vääntää paremmin.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1859 : 23.08.05 - klo: 11.05 »
Lyhytiskuinen on minusta helpompi ajaa (ainakin krossissa)