Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1920 : 30.08.05 - klo: 17.03 »
Voin olla toki väärässäkin, mut olen kumminkin aina luullut et Savage on 1/8 ja kokoeroa LST:hen ei taida olla kuin leveydessä.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1921 : 30.08.05 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Toisaalta tuo "pikkulohko" vaan todistaa kuinka hyvin auto on suunniteltu ja toteutettu, kun se on nopea pienelläkin moottorilla eikä tarvitse mitään "isolohko" moottoria ollakseen nopea ja joka on vielä janoinenkin...

Se on niin kevyt ettei siinä tarvi "isolohkon" vääntöä.

Olihan Asson/Thunder tigerin 1/8 monsterin ekassa versiossakin
.18 kone (tai voi olla et oli .21 aivan sama...) eikä se loistanu tehoillaan
vaikka olikin "riittävä" kone :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1922 : 30.08.05 - klo: 17.24 »
Savage on kylläkin 1/8 :wink:

Omassa autossani on nyt ristitapit, kunnon vanteet, dirt bonzit, alupilli, motor saver ilmanputsari, futaban servot ym...

Mitäköhän tuningia kannattaisi seuraavaksi tehdä? Radiot??? Pakki??? 40 series renkaat???

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1923 : 30.08.05 - klo: 17.27 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Savage on kylläkin 1/8 :wink:

Omassa autossani on nyt ristitapit, kunnon vanteet, dirt bonzit, alupilli, motor saver ilmanputsari, futaban servot ym...

Mitäköhän tuningia kannattaisi seuraavaksi tehdä? Radiot??? Pakki??? 40 series renkaat???

No niinhän se olikin en muistanu varmasti :oops:

Noi 40-series renkaat on kyllä huippuja, en voi muuta kuin suositella!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1924 : 30.08.05 - klo: 17.27 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Toisaalta tuo "pikkulohko" vaan todistaa kuinka hyvin auto on suunniteltu ja toteutettu, kun se on nopea pienelläkin moottorilla eikä tarvitse mitään "isolohko" moottoria ollakseen nopea ja joka on vielä janoinenkin...

Se on niin kevyt ettei siinä tarvi "isolohkon" vääntöä.

Olihan Asson/Thunder tigerin 1/8 monsterin ekassa versiossakin
.18 kone (tai voi olla et oli .21 aivan sama...) eikä se loistanu tehoillaan
vaikka olikin "riittävä" kone :wink:

Voi jessus mitä väheksymistä.
Ja toisessa topicissa olleeseen kommenttiin: En vihaa LST:tä, vihaan noita tiettyjä kommentteja(siitäkin selvennyksenä, että en kommentoijia, ainakaan ennen kuin olen kasvotusten tavannut ;))
Tässä näiden kaikkien kolmen auton valmistajan ilmoittamat mitat, sekä kokoluokat:
HPI Savage (16.8" x 21") 1/8
Traxxas REVO 16.125" (414mm) x 19.125" (486mm) 1/10
Losi LST (18.5 in x 22 in) 1/8

Ja edes SABEsta eivät osanneet luvata koska autoja olisi heidän kauttaan saanut.
Tyhjä

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1925 : 30.08.05 - klo: 17.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"

Voi jessus mitä väheksymistä.

Ja edes SABEsta eivät osanneet luvata koska autoja olisi heidän kauttaan saanut.

En nyt oikeen ymmärtäny mitä tarkotit tolla väheksymisellä, mutta eikös
se niin oo että kevyempi ja pienempi auto menee paremmin kohtuu
kokosella ja kevyellä koneella, eihän siinä ny välttämättä olis järkee
änkee esim revoon mitään .28 tai .30 konetta vai olisko?

Toisaalta Savagekin on niin painava (ainaki jotkut mallit en oo varma kaikista)
että siinäkin on väänöstä apua :wink:

Taitaa toi Losin maahantuonti olla edelleen per***llään niinku jo jonkunaikaa
on ollu, eli tavaraa ei tahdo saada, kun pitäis tilailla 100kpl eriä ja
suomessa on kysyntä niin vähäistä ettei semmonen oo kannattavaa,
näin siitä lähtien kun omistus siirtyi jollekin tukkuliikkeelle (olikohan tower hobbies)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1926 : 30.08.05 - klo: 17.54 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

En nyt oikeen ymmärtäny mitä tarkotit tolla väheksymisellä, mutta eikös
se niin oo että kevyempi ja pienempi auto menee paremmin kohtuu
kokosella ja kevyellä koneella, eihän siinä ny välttämättä olis järkee
änkee esim revoon mitään .28 tai .30 konetta vai olisko?

Toisaalta Savagekin on niin painava (ainaki jotkut mallit en oo varma kaikista)
että siinäkin on väänöstä apua :wink:

OK, käsitin väärin edellisen postauksesi. Ja hyvä niin :)

Omalta osaltani pahoittelen off-topicin suunnatonta määrää, mutta tulipahan avauduttua pitkästä aikaa.
Tyhjä

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1927 : 30.08.05 - klo: 18.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"

OK, käsitin väärin edellisen postauksesi. Ja hyvä niin :)

Omalta osaltani pahoittelen off-topicin suunnatonta määrää, mutta tulipahan avauduttua pitkästä aikaa.

Eihän tuo ollut pahaakaan vielä :wink:
Itte sekoitin hiukan Savageakin soppaan ettei menis kokonaan offiksi :mrgreen:

Niin ja taas pakollinen...

En tiedä nimimerkkiä, mutta joku "äijä" kävi vaasanradalla jokunen
viikkositte melki uudella Savagella ajelemassa eikä se oikeen pysyny
radalla (onhan se kuskistakin kiinni), mutta Luulisin että paranee
huomattavasti jos laittaa 40-sarjalaiset ratakumit esim proline bowtie,
ainakin LSTssä oli suunnaton ero vakiorenkaisiin :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1928 : 30.08.05 - klo: 18.59 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Olihan Asson/Thunder tigerin 1/8 monsterin ekassa versiossakin
.18 kone (tai voi olla et oli .21 aivan sama...) eikä se loistanu tehoillaan
vaikka olikin "riittävä" kone :wink:
Se oli kaksykkönen,ja kyllä siinä kuulemma tehoja riittää.Auto vaan painaa  niin perhanasti :)
Vähän mentiin taas ohi aiheen,sori siitä.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1929 : 30.08.05 - klo: 19.07 »
Nyt tulee sopivan neutraalia offtopikkia.

Jos joku sanoo lst:tä ylivertaiseksi autoksi, niin ihmettelen sitä suuresti, koska se ei ole sitä. Revokin on valmiimpi kisa auto vakiona. Lst:n etu on monipuolisuus, siitä saa kisa auton ja se on hyvä ( lue erinomainen) möyrimisauto. Kerhokisoissa olen ajellut tasaista kisaa revokuskien kanssa, se miten kisassa käy on säädöistä ja kuskista kiinni.

Jotta ei mene aivan keskustelun ulkopuolelle, niin Savage kuskeille vinkkinä, että vaihtakaa kisoihin paremmat renkaat, ei lst kuskitkaan aja vakiorenkailla kisaa. Möyrimiseen vakiorenkaat on ihan hyvät.

Jatketaan lst keskustelua oikean aiheen alla, kritisoimatta muita autoja vai mitä rs-tuning? :)
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1930 : 30.08.05 - klo: 20.59 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Nyt tulee sopivan neutraalia offtopikkia.

Jos joku sanoo lst:tä ylivertaiseksi autoksi, niin ihmettelen sitä suuresti, koska se ei ole sitä. Revokin on valmiimpi kisa auto vakiona. Lst:n etu on monipuolisuus, siitä saa kisa auton ja se on hyvä ( lue erinomainen) möyrimisauto. Kerhokisoissa olen ajellut tasaista kisaa revokuskien kanssa, se miten kisassa käy on säädöistä ja kuskista kiinni.

Jotta ei mene aivan keskustelun ulkopuolelle, niin Savage kuskeille vinkkinä, että vaihtakaa kisoihin paremmat renkaat, ei lst kuskitkaan aja vakiorenkailla kisaa. Möyrimiseen vakiorenkaat on ihan hyvät.

Jatketaan lst keskustelua oikean aiheen alla, kritisoimatta muita autoja vai mitä rs-tuning? :)

Joo en oo väittänytkään täydelliseksi, koska semmosta ei ookkaan :wink:

ja niinhän ne sanoo (uskon, mutta en väitä kun en oo päässy näkemään/
toteamaan), että Revo ja LST on tasaväkisiä radalla (=ehkä kaks parasta
monsteria).

Ja oikeessa oot en minäkään enää radalle mee vakio renkailla ja
suosittelen kaikille joilla on mahdollisuus radalla ajella, hommata
kunnon ratakumit (mieluiten 40srj/muut matalat), jos ei oo rataa
lähellä kotia niin ei varmaan vielä täs vaihees kannata hommata
kisarenkaita kun ne maksaa vanteineen +100euroa :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1931 : 30.08.05 - klo: 21.08 »
Asian kevennykseksi sanottakoon puolueettomasti että: Savage on maailman toiseksi paras monsteri......parasta kun ei ole keksittykään  :mrgreen:
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1932 : 30.08.05 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Asian kevennykseksi sanottakoon puolueettomasti että: Savage on maailman toiseksi paras monsteri......parasta kun ei ole keksittykään  :mrgreen:

Hmm. jaa puolueettomasti... mitäs toi "Savage 4.6 SS" tossa allekirjotuksessa tarkottaa? :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1933 : 30.08.05 - klo: 22.07 »
Vitsiä pukkaa, vitsiä pukkaa, kauneus on katsojan silmässä ja kestävyys kuskin käsissä hyvin pitkälti. :wink:  
Kaikki autothan nyt kuluvat enemmän tai vähemmän, ja joskus osia hajoo. Ohjekirjoja ei saa täydellisiksi mahdottoman suuriksi venyvien kustannusten vuoksi, savagen ohjekirja ei todellakaan ole täydellinen, mutta itsellä ei kauheasti ollut ongelmia sen kasaamisen kanssa. Pientä apua tietysti sain veljeltä joka oli kasaillut samanmoisen yksilön muutama kuukausi sitten. Hänen ansiotaan on myös se, että diffini ovat shimmattu heti alkumetreistä lähtien, koska hänellä niitä diffien väljistymis ongelmia ilmeni jonkun ajetun gallonan jälkeen. Siitä viisastuneena laitoin ne heti kasatessa reeraan. Kytkimen pronssihelajuttu on myös erittäin huono keksintö savagessa, sekin vika ilmeni veljellä vasta monen gallonan jälkeen, minulla ekalla gallonalla, siihenkin tuli kokeltua montaa vaihtoehtoa ja ratkaisu näyttäisi löytyneen.
Joku kun vielä kertoisi miksi mun savage sammuu hiukan turhan nopeesti ollessaan selällään, siis kämmättyäni. Polttoainaletkua on n.40 senttiä, 1 iso suodatin, iso primerpummpu letkussa ja tankki on ilman primeria. Koneen säädöt on todella hyvässä säädössä mielestäni ja pysyy hyvin niissä. Minun ja veljeni autot ovat polttoainesysteemiltään samanlaiset ja hänellä tätä ei tapahdu. Polttoaineletkut ovat kyllä aika paljon eri tavalla sijoitettu: eli mulla iskaritornin takana melko alhaalla ja veljellä radiokotelon päällä heittää mutkan aikas ylhäällä, siis koneeseen nähden nuo korkeudet.
 Onkos jollain vastaavia ongelmia ollut ja ratkaisu löytynyt, ehdotuksia kaivataan, vai olisiko se toi korkeusjuttu, sekin kokeillaan heti huomenissa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1934 : 30.08.05 - klo: 22.40 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
kauneus on katsojan silmässä ja kestävyys kuskin käsissä hyvin pitkälti. :wink:

Joku kun vielä kertoisi miksi mun savage sammuu hiukan turhan nopeesti ollessaan selällään, siis kämmättyäni. Polttoainaletkua on n.40 senttiä, 1 iso suodatin, iso primerpummpu letkussa ja tankki on ilman primeria. Koneen säädöt on todella hyvässä säädössä mielestäni ja pysyy hyvin niissä. Minun ja veljeni autot ovat polttoainesysteemiltään samanlaiset ja hänellä tätä ei tapahdu. Polttoaineletkut ovat kyllä aika paljon eri tavalla sijoitettu: eli mulla iskaritornin takana melko alhaalla ja veljellä radiokotelon päällä heittää mutkan aikas ylhäällä, siis koneeseen nähden nuo korkeudet.
 Onkos jollain vastaavia ongelmia ollut ja ratkaisu löytynyt, ehdotuksia kaivataan, vai olisiko se toi korkeusjuttu, sekin kokeillaan heti huomenissa.

Eka lause naulan kantaan :wink:  

Mulla ei oo ollu tota sammumis ongelmaa kummassakaan autossa, vaikka
joskus joutuu toiseen päähän rataa itte nostamaan.

Mun autoissa on oikeestaan niin lyhyet letkut kun vaan voi laittaa,
eli koita koittaa lyhyemmillä auttaisko se jotain :roll:

Jollain oli sama ongelma just vaasan radalla hiljattain, voi olla että se oli
just se Savage joka sielä piipahti, mutta en oo aivan varma.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1935 : 31.08.05 - klo: 08.44 »
Hohhoijjaa...Olipa eilisen iltavuoron aikana pukannu "offtopiccia" :mrgreen: ja aikamoista bullshittiä :mrgreen: Kuten jk nitro sanoi....savage on maailman toiseksi paras monsteri...ja kestävyys on kuskista kiinni..pääosin :mrgreen:

Jk nitro...Jos sulla on bensa letku alempana kuin paineletku niin ettei se tukehtus se kone silloin??Elikkä saa liikaa gasoo..?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa bumba

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1936 : 31.08.05 - klo: 09.32 »
Niin ja kuten itselleni kävi, kun bensansuodattimen asensin...
Kannattaa katsoa, että suodattimen kammio on tankille päin ja itse suodatin on kaasarin päässä. Jos sinne menee jotain kakkaa, niin se on heti tukossa jos se suodatin on väärin päin. Varmasti sammuilee ja vaikuttaa ihme vialta... Ja tietysti aika ajoin kannattaa muistaa muutenkin suodatin tarkistaa lian / tukoksen varalta.
Kuinka moni on muuten laittanut suodattimen myös paineletkuun?
HPI SAVAGE SS 4.6 Big Block

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1937 : 31.08.05 - klo: 09.37 »
Mulla on suodatin myös paine letkussa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1938 : 31.08.05 - klo: 10.50 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"

Jk nitro...Jos sulla on bensa letku alempana kuin paineletku niin ettei se tukehtus se kone silloin??Elikkä saa liikaa gasoo..?


Tommosesta ongelmasta en ole kuullutkaan... ei ne letkujen paikat mitään vaikuta.. Paineletku kandee olla lyhyt. Neuloista sitä polttoaineen saantia säädetään eikä letkujen paikoilla.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1939 : 31.08.05 - klo: 10.51 »
eikös siitä bumba ollu puhetta että moni laittaa myös paineletkuun suotimen...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1940 : 31.08.05 - klo: 10.54 »
ja minkähän ihmeen takia? tankistahan se polttoaine menee koneeseen eikä pakopukesta...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1941 : 31.08.05 - klo: 10.56 »
ihme mussutus alkaa heti....ei luulis sinua haittaavan se että missä muut niitä suotimia pitää.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1942 : 31.08.05 - klo: 11.01 »
Mussutus :D No minua kyllä kiiinnostaisi kuulla syy moiselle keksinnölle?
Siis jos joku tällaisia ohjeita jakelee... mielummin laittaa 2 suodatinta peräkkäin tuohon polttoaineletkuun...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1943 : 31.08.05 - klo: 11.22 »
niin...eikös siellä paineletkussa kulje skeidaa...ainakin itsellä liikku...eipähän mene tankkiin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1944 : 31.08.05 - klo: 11.24 »
Tosi?? Enpä muista itse koskaan nähneeni...ja mulla on tankki aina ihan puhdas.. ehkä tossa on jotain jota en tiedä..

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1945 : 31.08.05 - klo: 11.28 »
Kyllä siellä ainakin mulla vähäisiä määriä palojätettä tjtn kulkee...Tämä on taas näitä "meidän äiti on parempi kuin teidän äiti" asioita.Minä käytän suodinta siinä ja se riittää minulle.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa bumba

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1946 : 31.08.05 - klo: 12.10 »
Oli siitä puhetta joo, mutta kunhan ihan uteliaisuuttani kyselin... Kyllä se taitaa olla ihan paikallaan se suodatin siinä paineletkussakin. Väkisin siellä jotain karstap*skaa kulkee kuitenkin ainakin pikkaisen. Eipähän pääse sitä kautta koneen uumeniin...
HPI SAVAGE SS 4.6 Big Block

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1947 : 31.08.05 - klo: 12.20 »
Käyttkää kunnollista polttoainetta niin ei todellakaan tule yhtään mitään paineletkusta.

Edes sisäänajossa en ole saanut moskaa menemään paineletkuun, vaikka pilli on ollut niin täynnä polttoainetta että on saanu kaataa pois.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1948 : 31.08.05 - klo: 12.21 »
byronia tässä käytetään :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1949 : 31.08.05 - klo: 12.51 »
Byronia käytät ja silti tulee palojätettä...

Ei siis ole kone ihan säädöissään tai ei ainakaan kovin puhtaasti polta.
Kuten sanoin ei minulla ole koskaan tullut mitään paineletkuun, vaikka olen kokeillut jopa ihan kura polttoaineita.