Olisi hyvä, jos keskustelu nyt vähän aktivoituisi täällä fooruminkin puolella.
Kaikille olisi hyödyllistä, jos rataluokkien tulevaisuutta pohdittaisiin täällä avoimesti ja heitettäisiin uusia ideoita kaikkien pohdittavaksi.
Esim. te kaikki jotka mietitte ratakaluston hankintaa tai kisoihin osallistumista mikä on saanut teidät pysymään poissa radoilta?
Ensi kesänä meillä on kaksi maailmanluokan rataa käytössä. Enää syy ei voi olla olosuhteissa.
Oma pohdinta on ollut viime aikoina aika perustavanlaatuista bensa vai nitro… Nyt taidan olla kallistumassa Nitron suuntaan, mutta katellaan.
Päätöksiin vaikuttaa vähän miten Suomalaiset RC-liikkeet lähtevät tukemaan rataluokkia. Ratoja ja seuroja onkin tuettu ja tämä on erittäin hyvä juttu. Mutta kyllä nyt pitäisi aktivoida suoraan myös potentiaalisia asiakkaita erilaisten aggressiivisesti hinnoiteltujen autopakettien myötä. Helpointa olisi nyt houkutella sitä suurta joukkoa passiivisia harrastajia jotka ovat pitäneet viime vuodet taukoa syystä tai toisesta.
Jos nyt ei hyödynnetä parantuneita olosuhteita, on meillä parin vuoden päästä kaksi näivettyvää ja rapistuvaa rataa.
Omat lyhyet kommentit näin sivusta seuranneen mutta kiinnostuneen bensaharrastajan näkökulmasta.
Syitä miksi en ole ostamassa autoa nyt ja lähtemässä "leikkiin" mukaan :
-tietoa LS5 ja FG Mini-luokista löytyy luvattoman heikosti
-videoita kisoista ja muista samoin
-ei ole olemassa kunnon "sisäänheittoluokkaa" tuonne eli halvempaa vaihtoehtoa houkutella kuskeja mukaan......Minin puikkoihin jolla pärjää pääsee käsiksi kai 1000-> ja LS5 sitten asia erikseen vielä
-se että ajettiin jollain nitrovempeleillä samoissa kisoissa bensavermeiden kanssa ei oikein ainakaan hyvää kuvaa touhusta antanut......en käsitä mikä moisessa takana, tai ehkä joo osallistujamäärät jne mutta antaa vähintäänkin ristiriitaisen kuvan ulospäin touhusta
-lopuksi vielä edellämainittuja eli se ei vaan riitä että tehdään uusia ratoja ja odotetaan että uusia harrastajia tulee mukaan.......kuskeille löytyy niin paljon vaihtoehtoja mitä ajella että touhua pitäisi aktiivisesti markkinoida ja kehittää järkevästi eteenpäin katsoen asioita pitemmälle kuin ensi kisa tai seuraavan talven hiljaiselo.