Kirjoittaja Aihe: Taajuudet  (Luettu 2139 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taajuudet
« : 18.10.03 - klo: 22.09 »
Onko taajuksien numerosarjoilla mitään tekemistä auton kantomatkan kanssa? Koska kun joskus olen ajanut ehka 60 metriä poispäin ittestäni, niin auto lähtee tuhatta ja sataa ihan ittestään ja yht'äkkiä takapihareissusta tuleekin uuden auton ostoreissu. Niin miten saisi tehtyä niin että pystyy ajamaan vähän kauempaakin?  :shock: Auto on Pure Ten Alpha.

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #1 : 18.10.03 - klo: 22.20 »
Kiteillä ei pitäis olla vaikutusta kantomatkaan ainakaan mun tietääkseni (jos jollain on parempaa tietoa niin kertokoon sen).

Ethän oo katkassu antennia? Jos siitä katkasee pienenkin palan niin se vaikuttaa jo huomattavasti kantomatkaan.
Kannataa myös tarkistaa ohajaimen ja vastarin paristot. Tyhjät paristot on ainakin mulla vaikuttanu just samalla tavalla, että on jo pienen matkan päässä alkany ohjaus ja kaasu sekoileen (jo about 20m).

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #2 : 19.10.03 - klo: 10.35 »
Jos sinulla on siinä pure tenissä se alkuperäinen kyoshon perfexs ohjain, niin siinä on todetusti huonompi lähetys teho kuin muissa ohjaimissa. Teeppä viisi patterinen vastarin kenno, niin kantomatka pitenee vähän.  

Kiteet eivät vaikuta kantomatkaan.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Taajuudet
« Vastaus #3 : 19.10.03 - klo: 10.38 »
Mulla on toiminut aivan mainiosti se.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #4 : 20.10.03 - klo: 18.27 »
Joo kiitos vaan.....en muistaakseni ole katkaissut antennia itse....en ole varma on siitä jo niin kauan kun olen ostanut sen autoni :shock:   Mulla on kyllä tikkuradio futabalta tai tamyalta, mut olis ihan kiva kyllä käyttää rattiradiota. Onko muten mahdollista ostaa uus antenni? :oops:  Se kai on kiinni siinä vastaanottimessa. Nojoo, kiitos vastauksista.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #5 : 20.10.03 - klo: 18.31 »
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Joo kiitos vaan.....en muistaakseni ole katkaissut antennia itse....en ole varma on siitä jo niin kauan kun olen ostanut sen autoni :shock:   Mulla on kyllä tikkuradio futabalta tai tamyalta, mut olis ihan kiva kyllä käyttää rattiradiota. Onko muten mahdollista ostaa uus antenni? :oops:  Se kai on kiinni siinä vastaanottimessa. Nojoo, kiitos vastauksista.


Kolvaa itse uusi antenni!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #6 : 21.10.03 - klo: 10.48 »
kolvaa? :?

Mika R

  • Vieras
Taajuudet
« Vastaus #7 : 21.10.03 - klo: 10.58 »
heh he, oot tainnut lintsata teknisten töiden tunneilta?!
kolvaaminen on juottamista tinalla, jolloin tinan sulattamiseen käytetään kolvia.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #8 : 22.10.03 - klo: 11.20 »
Kaverin MegaForcessa oli kans uutena todella suuria kantama ongelmia. Niihin löytyi syy kun käytin vastarin auki (Kyosho spermex eiku Perfex) vatarin antennilangassa oli SOLMU vedonpoistona kotelon sisäpuolella, aukaisimme solmun ja kokeilemaan -> kantama KOLMINkertaistui.

Tarinan opetus: ei silmukoita eikä solmuja antenniin! Vaikka jotkut nimeltä mainitsemattomat valmistajat kehoittavat laittamaan ylimääräisen antennilangan kiepille vastarin viereen, itse laittaisin pidemmän putken ja koko antennin pystyyn.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Taajuudet
« Vastaus #9 : 22.10.03 - klo: 12.13 »
aika hurjaa

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taajuudet
« Vastaus #10 : 25.10.03 - klo: 13.16 »
Nonni, kiitosta vaan. Olen istänyt kaks solmuu siihan mun antenniin ja nyt eikun kotiin vaan aukaisemaan ne!  :mrgreen:

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Taajuudet
« Vastaus #11 : 25.10.03 - klo: 18.08 »
Mullakin on toiminu perfekt moitteettomasti.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3