Omalle pojalleni valitsisin ehdottomasti 2t crossarin ei pelkästään halvemman ja helpomman huollon vaan myös sen takia et 2t opettaa ajamaan. Just eräs enduromestari ja crossivetomies Remes kerto et vetelee 125 2t mopolla säännöllisesti koska se opettaa linjoja radalla. Kai siinä sit jotain perää on...
Näin se menee, 2T piikki on yllättävän haastava pyörä viedä kovaa kun ei voi teholla paikata omia mokia, erittäin opettavainen pyörä. Suomessa on kova päähänpinttymä että alla pitää olla 450 kotari tai vastaava ja luullaan että se olisi paras kun on tehoa. Harrastaja pääsee enemmän nauttimaan ajamisesta kun alla on tehoiltaan maltillinen peli, 2T piikki on käsittämättömän hyvä laite moneen hommaan.
Mulla yleispyöränä KTM 690 ja löylyä on riittävästi joka paikkaan, usein jopa liikaa. Siitä hauska laite että mulla on ohjaustangossa 3-asentoinen kytkin jonka kanssa saan käyttöön eri teho/kaasuprogressioita, kartat on ositain ite tehty. Krossiradalla ja maastossa on aina käytössä n.25kw kartta ja pyörä vastaa tehoiltaan väääääntävää 250 4T pyörää, käyttökelpoista aluetta on 2000-8000rpm välillä. Suurin ongelma tossa pyörässä on paino mutta hauskuus tulee ihan jostain muusta kun yrityksestä vetää samaa vauhtia keveiden kisavehkeiden kanssa.
Karmee himo olisi hommata 2T piikki kuntoilupyöräksi mutta toistaiseksi ei lompakko anna periksi kahden pyörän pitämistä. 250-350 nelariakin on harkittu mutta 2T vie voiton keveyden ja halvempien koneremonttien osalta.