Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ihis81

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
No ei sillä niin väliä millaisia moottoreita muilla on, koska kisaaminen on ei niin vakavaa.
Ja radat ovat sellaisia että ei siellä oikeastaan moottori ratkaise.


Mutta lähinnä tuo mietityttää,että onko tuohon sopiva joku kiertävä vai vääntävä. Eli tuo 17.5T on enemmän vääntävä kuin joku 5.5T.
Eli taitaa olla parempi joku 11-17.5T motti?

Eli ajo on sellaista pääosin että tiheät välitykset on parempi.=Vähän suoria.

32
Tuli tehtyä kaupat cyclone tc,stä, ja nyt tarvis keksiä moottori ja nopari tolle.

Mulla ei ole mitään hajua näistä turistien moottorisoveltuvuuksista.

Auton Speksien mukaan välitys-suhde on: •Drive Ratio: 2.167 to 1 (39T diffs, 18T centre pulleys)

Eli vinkkiä moottori/nopari settiin otetaan vastaan.

33
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.07.11 - klo: 17.45 »
Noniin, sovittiin kaupat cyclonesta.

Nyt odotellaan että saan tuon hyppysiin ja ihmettelemään sähköjä. Vinkkejä? Yv,llä saa laittaa tulemaan ehdotuksia niin ei mene täällä niin OT.

Ja vielä jos joku osaisi vinkata mistä löytyy uudet vanteet ja renkaat asvaltille?

Eli taakse saisi olla hieman leveämmät vanteet ja renkaat kuin eteen.Eli tuon tyyliset jossa vanteen reunat tulevat leveämmälle kuin tuo vanteen keskiosa http://www.hpiracing.com/products/en/3285/
No nuo hpi,n vanteet taitaa olla vastaus mun vannevalintaan....

Mistäs löytyisi samanlaiset vanteet eteen ja taakse, mutta taakse leveämpi?
Nuo HPI,n vanteet näyttää olevan kaikki 26mm leveitä, vain eri offsetillä.

Tarvis olla myös vanteen leveys mielellään hieman leveempi taakse.

Ei viittisi eteen ja taakse eriparia laittaa vanteita

Ja mieluummin rengas jossa on kuviota.
Koska onhan se ulkonäkö jo puolet ajoilosta :wink:



EDIT

Noita koreja kun on 190 ja 200mm niin mikäs tuohon sopii? Onko nuo korin leveys vai mitä tarkoittavat?
Vai onko se 200m kori sitten että vaatii nimenomaan leveämmällä offsetillä olevat vanteet?

34
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.11 - klo: 22.17 »
Eli se akku menee tuon ylädekin alle osittain?

35
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 01.07.11 - klo: 21.54 »
Ainiin ,unohtui kysyä.
Eli kun ostin tuon lipon, niin sen kyljessä lukee max charge 4c.
Tai jotain että max latausvirta 4c.
Mutta mitä tuo 4c meinaa,siis monta amppeeria se on?
Aluksi latasin tuota akkua 3a virralla.
Mutta olisi kiva saada akku nopeammin täyteen,eli paljon max virta.

Akkusi on 5000mAh?
Niin jos C arvo olisi 1C, niin voit ladata laturilla 5A virralla akkua.
Eli 4C tarkoittaisi 20A latausvirtaa... Aika hurja :shocked: Korjatkaa jos menee pieleen, ennenkuin joku polttaa kämppänsä :grin:

36
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.11 - klo: 21.44 »
Näytti olevan Cyclone tc 150€ suosittelen sitä hyvin on itsellä lipo kyydissä. Vielä pitäis se 3racing lipo-teline ostaa.


Kyllä tulevaan autoon saa mennä lipo heittämällä paikoilleen mielellään.

Mitä enemmän näitä tutkii, niin sitä enempi vaihtoehtoja kasautuu

T3/T3R
T2 009 Eikös tähän mene Lipot kyytiin ilman modifiointeja?
Asson tc5r (mitä eroa TC5 ja TC5R mallissa? Onko tässäkin R halvempi versio kuten Xrayn T3R?

EDIT: Selvisi, R on Rubber edition eli asvaltille suunnattu.

Schumacher Mi1


37
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.11 - klo: 21.44 »
Hupsista, tuplat

38
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.11 - klo: 20.59 »
Plaah...
En nyt tiedä mikä sitä kannattais hankkia.
Tuo T3 taitaa olla turhan hifi parkkisajeluihin...?

Tuolla olis tarjolla tuo Tamiya TA05... :huh:

39
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.11 - klo: 16.30 »
Meneekös tuohon T3,seen T3r,n osat?

Eli jos sattuu T3,sta jokin hiilikuitu osa hajoamaan, niin saako tuon R-mallin halvemman lasikuituisen osan tilalle?

Ettei tarvis ostaa niitä järjettömän kalliita kuituosia tilalle...

40
Yleinen keskustelu / Vs: Turistia etsimässä
« : 30.06.11 - klo: 22.24 »
Antakaas pikaisesti vinkkiä turistin hankintaan.

Tarkoitus olisi puhtaalla asvaltilla ajella.

Mielellään ei niitä 500 euron kuituvehkeitä, vaan tyyliin 250€ luokassa.
Johon menee Lipo
ja harjaton

Tuo Xray T3R olisi yksi vaihtoehto.

Onko antaa vinkkiä muista?
Mites HB Cyclone TC? Onko mistään kotoisin?

Kyllä toi cyclone TC käy hyvin, mutta pohja kannattaa suojata mahdollisilta naarmuilta.
Foorumilla oli jossain vaiheessa myynnissä ko. auto muistaaksen elle 200€:n saattaa olla vieläkin myynnissä.

Unohdin että tuon Cyclonin runko olikin suunniteltu Nimheille...Eli se saa jäädä.

Mitäs mieltä olette Schumacher Mi1?
Jos pitäisi valita Xray T3R ja tämän väliltä, niin kumpi?

Vaikea itse arvioida kun ei ole kummastakaan merkistä aikaisempaa kokemusta. Eikä kyllä touring autoista muutenkaan.
T3R,ään sopisi kyllä pitkälti T2 ja T3 osat... joten se on plussaa.
Ulkomailta nuo varaosat tulee tilattua, joten Xrayhin saa aika monesta ulkomaisesta putiikista osia...

41
Yleinen keskustelu / Vs: Turistia etsimässä
« : 30.06.11 - klo: 20.46 »


Osta käytetty t2009 tai t3 maksaa 130e-200e

Olikos jotain perusteluja näille?

Eikös tuo T3 maksa uutenakin yli 400, aika hyvin jos tuohon hintahaarukkaan saa tollasen?

42
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 30.06.11 - klo: 20.39 »
Juuri siksi kysyinkin tuosta cyclonista :laugh:

Onkos tämän cyclonin pohja sitten jotenkin poikkeus, jos suojata pitää?

Eikös nuo kaikki ota naarmua pohjaan...?

43
Yleinen keskustelu / Turistia etsimässä
« : 30.06.11 - klo: 19.15 »
Antakaas pikaisesti vinkkiä turistin hankintaan.

Tarkoitus olisi puhtaalla asvaltilla ajella.

Mielellään ei niitä 500 euron kuituvehkeitä, vaan tyyliin 250€ luokassa.
Johon menee Lipo
ja harjaton

Tuo Xray T3R olisi yksi vaihtoehto.

Onko antaa vinkkiä muista?
Mites HB Cyclone TC? Onko mistään kotoisin?


44
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 24.01.11 - klo: 20.37 »
Niinhän se on.
No eiköhän se sopiva välitys löydy jossain vaiheessa.
Katsotaan nyt mikä motti lopulta tulee asennettua...

45
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 24.01.11 - klo: 20.11 »
Entä miten se sitten muuttuu jos laitan tuon 10.5T tai 8.5T motin. Miten tiedätte millasta pinjonia ja spurria laitatte, jos teillä olisi kaksi aivan eri KV arviolla olevaa mottia?

Tää ei oikein mulle aukea :embarrassed:

46
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 24.01.11 - klo: 19.53 »
No milläs pinjonilla ja spurrilla tuohon päästään?

47
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 20.27 »
Tiedän kyllä välityksen periaatteen, mutta ajattelin että kun kyseessä on neliveto, niin asia on jotenkin monimutkaisempi tms.

Aikas puhtaita nuo asfalttialueet olleet jossa ollaan joskus ajeltu milloin milläkin...
Niin kyseessä nyt on T3R malli, eihän nyt T3,lla raaskisi missään parkkiksella ajella :shocked:

48
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 19.59 »
No ei tässä aivan aloittelijoita olla, eli kyllä kokemusta on 1/10 takavetokrossin puolelta hieman.

Mutta nämä välitysasiat on hukassa, ja vielä kun on neliveto :laugh:

Ja entä mitä teen tuolla kokonaisvälitys tiedolla, onko se 5.15 vai 7 jne. Mitä tuon luvun pitäisi mulle kertoa :cheesy:?
Onko esim jokaiselle motille oma kokonaisvälityssuosituslukunsa, johon pitäisi päästä välityksiä muuttamalla, vai mitä se luku tarkoittaa?

Edit: Aikomus on pääasiassa ajella asfaltilla leikkimielistä kisaa kavereiden kanssa. Taisin jossain jo mainita

49
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 19.04 »
Mitkäs ne välitykset nyt sitten pitäisi olla? :grin:
Mistä tiedän mitkä välitykset tuohon autoon on hyvät?
Ja mitä tuon auton sisäinen 1.9 välitys mulle pitäisi kertoa?

50
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 15.54 »
Mun tapauksessa kyllä ajetaan se akullinen aina kerralla, ja monta peräkkäin :p

51
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 15.04 »
Mikäs luokka on suosituin?

En oikein nyt tiedä minkä motin laittaa paikoilleen tuohon T3R,ään. :shock:

Jos nyt päädyn laittamaan tuon GM Pro Stock 10.5 T motin, niin minkä spurrin ja pinjonin mun pitäis laittaa että on välitykset kohdallaan?

52
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 12.18 »

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.

Mitkä tuon valmistajan vetarit on kyseessä? En löytänyt mistään? Tietääkö joku?

Niin olikos T3 käytetty stock luokan moottori 10.5T?
Onko se moottori vain ja ainoastaan tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2011-104468 joka on virallinen kisa motti?

Entäs onko tuo sensorilla? Vai saako käyttää sensorillista sääntöjen mukaan? Olisiko jossain nuo säännöt missä on lueteltu sallitut moottorit?

53
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 11.49 »
Ahaa, eipä siinä T3R ole tollasia. :grin:

54
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 11.36 »
En tiedä millainen on tuplanivelakseli, mutta mielestäni T3 ja T3R,ssä on vetoakselissa yhtä monta niveltä.
Tässä T3 http://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=38372&crt=3bd73f0a57e8f464e8afda24aac180ea
T3R http://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=17684&crt=0023daa5a44ef6fbe42379f24e00254c

55
Asvaltilla ei niin vakavaa kisaamista kavereiden kesken.
Ehkä joskus voisi kokeilla driftirenkaitakin, mutta pääpaino tuota leikkimielistä kisailua.

Laitoinkin samasta aiheesta muunmuassa kysymystä jo tonne T3 säikeeseen

56
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 22.01.11 - klo: 23.52 »

T3 sisäinen välitys on 1.9
Eli välitys suhteen saat laskemalla spurri jaettuna pinionilla kertaa 1.9

Kysynpä tähän väliin itsekkin. Mä en ymmärrä näistä välityksistä mitään muuta, kuin mitä olen takavetokrossareissa pinjonia laittanut sen mukaan, että jos motti on kuuma niin pienempää pinjonia :laugh:

Eli ajattelin hankkia tuon T3R mallin, ja siinähän on tuo sisäinen välitys 1.9(joka ei mulle kerro mitään mitä tarkoittaa)

Niin asiaan, mulla on ylimääräisenä arrowindin 8.5T combo, joka pitäisi olla noin 4000KV motti.
Eli käykö tämä motti ylipäätään tuohon autoon, ja jos käy, niin millasta pinjonia laitan paikoilleen? n.20T?
Vai onko suositella jotain hyväksi todettua sensorillista mottia jolla saa varmasti välitykset kohdalleen?


Sitten vielä toinen asia joka liittyy vanteisiin ja renkaisiin.
Eli mistä löytyisi kuvioidut asfaltti renkaat ja vanteet eteen ja taakse samanlaiset, mutta taakse leveämmät?

Ja mites kun olen lukenut että T2 etuvetarit pitää ääntä mutkissa isoilla ohjauskulmilla, niin onko tässä T3 ja T3R mallissa ratkaistu tämä ongelma?

57
Sanokaas mikä olisi sopiva motti Xray T3R,ään?

Mulla olis laatikon pohjalla Arrowind 8.5T n.4000KV sensorillinen setti, onko toi sopiva.
Minkä kokoinen pinjoni olis suurinpiirtein hyvä jos ton motin siihen istutan?

58
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.01.11 - klo: 20.20 »
Tuo T3R kiinnostaa, mutta tulikin kysymys että soveltuuko toi asfaltille vai enemmän sisäradoille?
Kun kuitenkin parkkiksilla yms asfalttialueilla tulee ajettua pääasiassa.

59
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.01.11 - klo: 18.21 »
Ei täälläpäin ole rataa ainakaan kovin lähellä.

Mitkäs ovat suurimmat erot Xray T3R ja T3 välillä? Hinnan lisäksi. Hintaa taitaa tulla T3,ssa hiilikuituosista...
Ainakin kallistuksen vakaajat puuttuu T3R mallista.

60
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 17.01.11 - klo: 22.17 »
Tämä selvä.
Kyselen taas lisää kun ja jos tulee kysyttävää. Vaikka nämä useimmille onkin päivänselviä asioita, niin mulle vielä uusia :grin: Koittakaa jaksaa :p

Siirryin juuri metsästä tielle näissä :wink: :laugh:

Sivuja: 1 [2] 3 4