Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kode

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 05.09.06 - klo: 15.27 »
Mitähän öljyä/rasvaa nuihin rattaisiin voisi laittaa?

Ei tarvitsisi olla mitään kisakäyttöön tarkoitettuja sikakalliita rasvoja.

Voiko sinne laittaa esim. jotain normaalia vedetöntä vaseliinia tai öljyä?

Jossain mainittiin silikonirasva, mutta ei tahdo täältä Kuopion seudulta oikein semmoista löytyä, eikä kehtaisi tilailemaankaan rueta kun tulee postikuluja enemmän kun rasvan hinta.

2
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 03.09.06 - klo: 15.38 »
En ole erikseen purkanut. Lopettanut vaan rc-autolla ajamisen kun ovat alkaneet hyytyä.

Akut on ihan uudet eli vasta 2 kertaa ladattu. Voisiko ne olla "uutuuden jäykkiä"?

3
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 02.09.06 - klo: 21.04 »
kyllä

4
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 02.09.06 - klo: 20.34 »
Mikähän mahtaa olla kun laturi ei katkaise latausta?

Laturi on Chargetronic computer. Akut Dynomax Power 3000mAh NiMH.
Delta Peak arvoksi laitettu minimi eli 3mV/C, mutta silti se vaan latailee ja akku tuntuu lämpenevän. Akut on nyt 2 kertaa latailtu katkaisemalla itse lataus.

Radion NiCd akkuja ladatessa se kyllä pelaa.

5
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 28.08.06 - klo: 17.28 »
Niin ja kiitoksia vain kaikille vinkeistä!

6
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 28.08.06 - klo: 16.38 »
Päädyin E-Maxxiin, kun siitäkin löytyi sopiva paketti.
En kyllä yhtään epäile etteikö nuo muutkin autot olisi hyviä.

"Pakettiin sisältyy auton ja radion lisäksi 2kpl 7,2V/3000mAh NiMh ajoakkuja, Chargetronic 12/220V computer pika/hidaslaturi, 8kpl 1,2V akkukennoja lähettimeen, latausteline lähettimen akuille ja latauskaapelit."

Osiakin kun tuntuu saavan joka lähtöön ja jos auto on suosittu niin saattaa vaikka löytää siihen käytettyäkin osaa. ;)

Akut varmaan eivät mitään huippuja ole. Pitää varmaan jossain vaiheessa kasata toiset akut kennoista.

7
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 25.08.06 - klo: 18.04 »
RC Sabesta minulle kerrottiin, että E-Maxxiin ei kannata laittaa 7-kennoisia akkuja, koska moottorit eivät sitä kestä.

Onko näin, että vakiomoottorit eivät sitten hyvin kestä tuommoista jännitettä?

Onko nuissa moottorit muuten sarjassa vai rinnakkain?
Eli ovatko moottorit 14,4V:lla vai 7,2V:lla toimivia?

8
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 25.08.06 - klo: 15.51 »
Saattaisi tuo E-Maxx kyllä olla hyvä valinta, kun siihen saa suomestakin osia todella hyvin.

8,4 V:n akkuja ei taida oikein suoraan olla myynnissä, eli ne varmaan kannattaa kasailla itse irtokennoista.

Olisikohan tällaiset GP 3300 Ni-Mh 1.2 V Sub-C akkukennot hinta/laatu-suhteeltaan hyviä?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=685

Minkähänlainen laturi tuommoisille kannattaa hommata?
Jos laturilla saisi 9,6 V:n akkuakin ladattua, niin sehän kävisi samalla akkuporakoneen akun (9,6 V, NiCd) lataukseen kun siitä korkkasi laturi. :)

9
Sähköautot / Sähköautoa hankkimassa
« : 25.08.06 - klo: 13.27 »
Morjens!

Olen tässä pari päivää selaillut rc-foorumeita, koska olisin hankkimassa jonkunlaisen monsteri-tyylisen sähköauton.
Tämä tulisi ihan harrastukseksi ja pihalla suditteluun (ehkä olisi mahdollista mökin pellolle myös rakentaa jonkunlaista rataa).
Mitään aikaisempaa autoa en omista, ehkä joskus pikkupoikana jollain Nikolla ajelin.

Muutamia mielenkiintoisia vaihtoehtoja löysin.
Hot Bodies E-Zilla, Traxxas E-Maxx ja Kyosho Twin Force Spirit.

E-Zillasta en kovin paljon löytänyt juttua suomalaisilta foorumeilta.
Auto on kyllä veikeän näköinen ja tuntuisi liikkuvan kivasti, mitä nyt yhden videon perusteella voi todeta.
Miten lie varaosien saatavuus ko. autoon?

Traxxas E-Maxxista ei taida olla tällä hetkellä missään mitään pakettitarjousta? Eli näistä vaihtoehdoista tämä tulisi maksamaan eniten.
Varaosien saanti tähän ilmeisesti on helppoa ja vaihtoehtoja löytyy.

Kyoshon Twin Force Spirittiä on ilmeisesti vielä Tietonikkareilla pakettina.
Näyttäisi tulevan 8,4 V:n akkujen kanssa. Tuossa uudessa mallissa näyttäisi olevan uudet moottorit (evo-malli), liekkö tehokkaammat verrattuna E-Zillaan ja E-Maxxiin.
Mutta foorumeita selatessa sain sellaisen käsityksen, että Kyoshon varaosat ovat kalliita.

Näissä kaikissa voi ilmeisesti vakio-osien kanssa käyttää 2 kpl 8,4 V:n akkuja?

Mitähän asioita tässä nyt vielä pitäisi ottaa huomioon?

Sivuja: [1]