Kyllä tosta pelistä itse asiassa näkeekin, että se on laatulaite, joka paikka on täynnä hienoja toteutuksia ja varsinkin komponenttien sijoittelu pohjalevylle on mielestäni selkeästi tiukempaa. Tällä tarkoitan sitä mm. että kaikki painavat kohteet (moottori, polttoainetankki ja vastarin akut) on suunniteltu olemaan vierekkäin juurikin siinä auton pituussuuntaisen rungon keskipisteen takapuolella ja takadiffin välissä.
Plus vielä kaikki pituussäädettävät tangot, ei tartte vääntää pihdeillä tai ottaa irti mitään, säätökoloon avain ja vääntö.
Jerry, olisiko sulla takadiffiin vetoakseleiden hahlot, 2 kpl? Ne mitkä kiristetään sillä pikku kuusiokoloavaimella? Kössissä ainakin lienee samat...vai?
Mun mielestä on itse asiassa varsin makeeta, että vanhoja pelejä elvytetään takaisin kuntoon. Turha niitä kaikkia on roskikseen pilkkoa.
Muutenkin kun itellä on nyt jo 2 vempelettä (Kössi Inferno MP-6 International kait ja Mugen Super Athlete) niin noi on aloittelijoille jo niiiin hyviä pelejä että kyllä niistä lähtee ihan täydet fiilikset ainakin mulle. Ja kun mä vaikutan kuitenkin enemmänkin tuolla 1/1 harrastepelipuolella, niin kyllä se sielläkin on monesti nähty että vanhat huolella tehdyt pelit alkaa yllättäen tekemään niitä uusia pelejä naurunalaseks nopeudellaan...
Tästä itsekehuinen esimerkki 4 vuoden takaa: Tein itselleni europelin kadulle ja mutkaradalle; Opel Kadett B farmari vm. 1971, johon duunasin itse ratakäyttöön alustan ja motiksi laitoin uudemman GSI Kadetin 2.0 GSI 16V -motin ja Omegan 5-v. lootan. Sillä autolla pieksin täysin mm. Ahvenistolla Cosworth-Escortteja ja myös mm. erään Nissan Skyline GTR:n joka oli viritetty niin maan hemmetisti. Paras aika oli Ahvenistolla 1.37,5.
Mä katon keski-ikäisenä tyyppinä joka on 20 vuotta rassannu innolla harrasteautoja jopa aavistuksen tietäväni edes jotain autoista joten ainakin jotkin opit on sovellettavissa tähänkin kokoluokkaan.
Mutta uhoamiset tässä nyt sikseen, ehkäpä haluan vaan varoittaa tässä sellasia heppuja olemasta liian itsevarmoja omista uusista vehkeistään joilla on aina vaan se uusin kalusto käytössä. Kun vertaa näitä nykyautoja vanhempiin nelivetovehkeisiin, niin oikeastaan ainoastaan nyanssit erottaa ne oikeesti toisistaan.
Tiedätte varmaan sanonnan: Underdogs bite the hardest...
No ni, jebajee, saarna ohi. :mrgreen: